Shadow Tactics: Blades of the Shogun

MIC PO MIC

Svake godine na HCL-u smo prisiljeni žrtvovati neku igru jer nam je nemoguće recenzirati sve dobre stvari koje izađu – jednostavno ih bude previše. Prošle godine žrtva je bio Shadow Tactics: Blades of the Shogun, genijalni naslov u RTT (real-time tactics) žanru. Taj žanr zamro je davnih dana nakon što smo izgubili Commandos i Desperados serijal, no njemački tim Mimimi Productions uhvatio se posla i dostavio nam jednu od najboljih PC igara 2016. godine.

S obzirom da je ista sada dobila svoju verziju za PS4/XBO konzole, a mi smo ju u međuvremenu odigrali, odlučili smo ispraviti grešku i donijeti vam recenziju tog bisera. Treba napomenuti da je ovo prvenstveno recenzija PC verzije, iako smo probali demo iste igre na konzoli pa računajte da većina stvari vrijedi bez obzira koju verziju pokrenete.

shadow-tactics-ss (2)

Kao što naziv igre sugerira, Shadow Tactics je igra japanske tematike. Očekujte samuraje, samoubojstva bodežima i predivnu okolinu. Ukratko –Assassin’s Creed koji nikada nismo dobili, samo sa izometrijskom kamerom. Radnja je smještena u takozvani Edo period, odnosno 19. stoljeće, i prati grupu individualaca koji sprječavaju destabilizaciju japanskog carstva. Sama priča izvedena je vrlo banalno kroz niz ozvučenih dijaloga i nije neki veliki motivator za igranje. Ipak, ista priča solidno funkcionira kao opći kontekst za taktičke manevre koje obavljate.

Radnja je smještena u Edo period, odnosno 19. stoljeće, i prati grupu specijalaca koji sprječavaju destabilizaciju japanskog carstva.

Fokus igre je na šuljanju i tihom ubijanju, što vam je poznato ako ste igrali spomenute Commandose ili Desperadose. Neprijatelj je brojčano nadmoćniji, a vi morate iskoristiti posebne moći svojih likova kako biste obavili svoju zadaću. Ovdje imate pet takvih likova i svaki je u nečemu jedinstven, kao da pripada određenoj klasi. Samuraj Mugen je primjerice „tenk“ kojim idete u izravnu borbu. Ninžda Hayato je pak odmjereniji „rogue“ s kojim možete skakati po krovovima i tako steći stratešku prednost nad neprijateljem.

shadow-tactics-ss (4)

Svi likovi su ubojiti zahvaljujući šarolikom arsenalu, ali prava ubojitost dolazi tek kada međusobno surađuju. Tu na scenu dolazi tzv. Shadow mode u kojemu možete orkestrirati radnje (prvenstveno napade) te ih u pogodnom trenutku automatizirano izvršiti pritiskom jedne tipke. Takvo taktiziranje nije tu samo da vam olakša igranje nego ga igra traži već u vrlo ranoj fazi. Štoviše, neke neprijatelje možete eliminirati samo kombinacijom napada, a upravo tu dolazi potreba za Shadow modom. Koordinirani potezi su ključni i u njima leži sva ljepota taktiziranja – kako unaprijed, tako i u stvarnom vremenu.

Koordinirani potezi su ključni i u njima leži sva ljepota taktiziranja, kako unaprijed, tako i u stvarnom vremenu.

Ovaj dodatak „u stvarnom vremenu“ znači da igra baš i ne tolerira greške. Ako se ispostavi da vaš plan nije prošao najbolje igra vas neće automatski kazniti za to nego ćete imati šansu da se izvučete iz gabule. Međutim, srljanjem i nepromišljenim akcijama možete si dodatno zagorčati život jer neprijateljske patrole dolaze kad god krene glasna akcija. Za gameplay je to dvosjekli mač jer se dosta situacija pri prvom igranju rješava metodom pokušaja i pogrešaka. Tek kada vidite koliko će neprijatelja reagirati na vaš potez, znate je li on „ispravan“.

shadow-tactics-ss (3)

Doduše, za razliku od Commandosa i Desperadosa, Shadow Tactics ima malo više slobode u rješavanju misija. Često imate barem dva načina kako obaviti zadatak, a to je vješto dizajnirano time da vam igra sama bira likove koji su vam tijekom misije dostupni. Primjerice, u jednoj misiji sa snajperistom možete skinuti metu iz daljine, no možete ga i otrovati s lopovom. Mape su velike i niste obavezni očistiti sve neprijatelje da biste došli do glavne lokacije, ali to ne znači da ćete se prošetati lako prošetati njima. Svaka od 13 misija traži da u nju uložite barem jedan sat svog vremena, a onda vas izaziva da ju ponovno prijeđete „speedrunnerski“. Pored klasičnih achievementa imate i medalje zbog kojih je ponovni prelazak misija podjednako zanimljiv kao i prvi put.

Često imate barem dva načina kako obaviti zadatak, a to je vješto dizajnirano time da vam igra sama bira likove koji su vam tijekom misije dostupni.

Iznenađujuće je koliko je dobro igra dizajnirana za kontroliranje gamepadom. Naravno, miš i tipkovnica su ovdje preferirani, ali ima i kontroler svojih prednosti utoliko što njime imate precizniju kontrolu nad likom. Vi sami određujete njegovu putanju kretanja, dok na PC-u lik sam određuje putanju do točke koju mu zadate. Srećom, i na PC-u je moguće igrati pomoću kontrolera, pa ako već imate opciju biranja, radije pogledajte verziju za PC, s obzirom da je ona za konzole zaključana na 30 fps-a (iako to u ovako sporoj igri nije presudno).

shadow-tt

Shadow Tactics je rađen u cel-shading tehnici tako da izgleda kao rukom crtani film. Ako niste pobornik takvog stila (ala Borderlands), to bi vas možda moglo odbiti od igre. Osobno nisam fan debelih crnih rubova na objektima, ali to ne znači da igra ne izgleda lijepo. Izvlači ju odličan dizajn koji je čisto „japanski“. Znate ono – prelijepi vrtovi, egzotična arhitektura i sl. Shadow Tactics je po tome komotno u rangu igara kao što su Onimusha, Mark of the Ninja, Nioh i druge.

Vizualni dizajn prenosi ugođaj japanske kulture po uzoru na velike igre kao što su Onimusha, Mark of the Ninja i Nioh.

Djelomična pohvala ide i zvuku. Super je što igra dolazi s opcionalnom glasovnom glumom na japanskom jeziku, što uvelike pridonosi ugođaju. S druge strane, glazba nije osobito istaknuta, što mi je čudno za ovakav tip igre. U svim igrama ovoga tipa glazba mi je uvijek lako ulazila u uho i onda bih ju vrtio po glavi duže vremena. Ovdje to nije bio slučaj jer nisam zapamtio skoro niti jednu melodiju. Nije nekakav strašan minus, ali eto – moram spomenuti.

shadow-tactics-ss (1)

Jedini prigovor koji imam jest na kameru. Većinu vremena stvari su pregledne i jasno vidljive, no znalo mi se događati da moram zaustavljati akciju kako bi podesio kameru jer ona ne prati lika i njegovo kretanje. A u igri koja se bazira na metodi pokušaja i pogrešaka ne želim da mi kamera bude uteg koji će me vući prema pogrešci.

Kad se svi dojmovi poslože i poredaju, Shadow Tactics je odlično dizajnirana igra koju bih svakako preporučio ljubiteljima mozganja i traženja solucije u neizglednim okolnostima. Moram pritom napomenuti da to nije pojam zabavne igre za sve igrače, pogotovo ako su konzole vaša domena pa za žanr RTT-a čujete po prvi put. S time na umu, ako pristupate ovoj igri, pristupite oprezno kao nindža. Ne budite Tom Cruise koji želi jurišati mačem na topove.

Označeno sa: , ,

Baš kad smo pomislili da je žanr taktičkih igara iz stvarnog vremena prešao u prošlo svršeno vrijeme, Shadow Tactics servirao nam je jedinstvenu i neponovljivu japansku avanturu.

• taktiziranje je perverzija uz Shadow mod