Shank [PC, X360, PS3]

Igor Belan

Shank je pripadnik 2D Beat ’em up žanra, čiji krvlju i stripovima inspirirani vizualni stil te trash priča neodoljivo podsjećaju baš na gorespomenuti uradak sedme umjetnosti. Igrajući ga, nostalgično smo se vratili u vrijeme kada su igre poput Double Dragona, Metal Sluga i Streets of Ragea vladale arkadnim mašinama u lokalnim bircevima. To je dakako dobra stvar, jer su baš te igre većini naših čitatelja, kao i meni osobno, pružili sate i sate dobre zabave, kao i uzeli omanju hrpicu kovanih kuna iz novčanika.

Shank je uzeo dobri-stari koncept zaraznih beat ’em upova, dodao u mješavinu atraktivne vizuale, galone krvi, bosseve, različite vrste oružja, comboe te neozistavni kooperativni mod za dva igrača i plasirao se na tržište. Kao takav ostavlja vrlo snažan prvi dojam, no par manjih problema ističe se nakon malo dužeg igranja.

Glavni lik Shank ultimativna je mašina za ubijanje pogonjena čistom osvetom. Ime je dobio po setu improviziranih zatvorskih noževa koje uvijek nosi kao osnovno oružje, a sa dodatkom motorne pile na leđima i dvaju pištolja, nikako nije čovjek kojem se želite naći na putu. No osim silnih sposobnosti ubijanja vatrenim i hladnim oružjem, kao i akrobatskih manevara koje je spreman učiniti u bilo kojem trenutku, Shankov karakter je zapravo najuboitija mu osobina.

Ovo je lik kojem se ne treba suprostaviti, a pogotovo mrzi kad mu se dira u djevojku. Jednu takvu grešku učinila je hrpa bandita, bivših mu frendova, koji su ubili najdražu mu djevu, a od Shanka potom učinili koljača kojeg ne zanima ništa drugo no smrt svih koji mu se nađu na osvetničkom putu. I iako je priča zapravo brutalno glupa, služi kao odlična trash podloga bezumnom ubijanju koje čini glavni fokus ovog akcijom nabijenog naslova.

Kroz igru ćete susresti desetak bitnijih likova čiju će pozadinu biti teško razumjeti, poglavito zbog toga što je teško uopće mariti za njih. Ionako znate da čim uđu u konverzaciju sa Shankom ubrzo slijedi njihovo atraktivno pogubljenje. Shank nema frendova, a taman kad pomislite „Hej evo tipa koji će mu pomoći“, tip na kraju samo ostane bez ruke. Ajde barem ga nije ubio. Ne odmah.

No iako brutalno glupa priča nije nešto što će vas impresionirati, ono što je već impresivnije su same cut-scene koje priču prezentiraju. Ostajući vjerni vizualnom stilu igre, ekipa iz Klei Entertainementa uspjela je cut-scene učiniti pravim „bombonom za oči“. Ako prihvatite priču Shanka samo kao dobru zajebanciju i trash – rukom crtana grafika, prevelike količine krvi i kreativni načini nacrtanog ubijanja, navući će vam smješak odobravanja na lice. Iako voice-acting u tim cut-scenama nije na nekoj zavidnoj razini, smješak odobravanja neće splasnuti ni kada čujete što likovi imaju za reći. Biti će vam servirane redovite porcije psovanja i one-linera kao „You’r Fucked!“, nakon čega obično usljedi nova doza kreativnog masakriranja u režiji Shanka.

Shank će preuzeti sve dostupne dugmiće na kontroleru, da – čak i D-pad i analog stickovi imaju odvojene uloge, no unatoč tome nikad se nećete osjećati prenatrpanima hrpom kontrola. Ovo je poglavito tako zbog činjenice što ćete u početku najčešće koristiti samo četiri najbitnije tipke – skakanje, brzi napad, teški napad i vatreno oružje, dok ćete ostatak postave koji uključuje tipke za blokiranje udaraca i projektila, brzo izmicanje i tome slično, polagano početi koristiti kako napredujete kroz igru.

Kako je nasilje glavna misao vodilja kroz ovaj naslov, Shank ima na raspolaganju puno različitih načina da suparnicima skrati muke. Neprijatelje možete standardno napadati kombinacijom lakog, teškog i napada oružjem, što rezultira u stvaranju atraktivnih comboa, ali igra vam dopušta i malo kreativnosti u ubijanju. Tako možete svakog manjeg lika, pomoću posebne tipke, jednostavno primiti za prsa nakon čega imate oko tri sekunde da odlučite što ćete sa njim. U tom stanju, možete ga primjerice baciti na ostalu bagru koja vas želi pretući, ili ga doslovno nahraniti jednom od granata iz inventara, što će osim njegove instantne smrti nanijeti i puno štete ekipi koja se našla u blizini.

Osim toga, posebna tipka na kontroleru omogućuje tzv. Pounce. Kada stisnete tu tipku, Shank će popraćen motion blurom skočiti u zrak i uhvatiti neprijatelja u blizini te ga srušiti na pod. U ovome stanju možete raditi što god hoćete sa oružjem koje imate pri ruci, sve dok lik kojeg ste uhvatili ne izdahne. Čak i kad vam se počnu približavati ostali neprijatelji kojima je mrsko gledati kako im Shank brutalno ubija frenda, i njih možete riješiti tako da samo izvadite sačmaricu i pucate u njihovu smjeru. No nije taj Pounce svemoćan – stvar dakako ne funkcionira kod bosseva od kojih svaki ima nekakvu slabu točku koju treba pronaći, ali ne radi ni kod malo većih neprijatelja koji se ne daju tako lako srušiti na pod.

Gameplay je vrlo brz i zapravo lako umarajuć, ne psihički, već za vaše prste. Većinu vremena provesti ćete upravo ubijajući neprijatelje mahnitim stiskanjem različitih tipki, ali povremeno će biti potrebno i visiti na rubovima zgrada, hodati po zidovima, penjati se po stupovima i skakati kroz prozore (pri čemu komadići stakla mogu ubiti ponekog neprijatelja). Sve to funkcionira poprilično fluidno, no ponekad se znaju desiti problemi sa sporim odgovorom kontrola što posebno frustrira kod neuspješnih skokova.

Osim kratke signleplayer kampanje koja u prosjeku traje kojih četiri sata, Shank nudi i kooperativni mod za dva igrača koji nažalost nema online podrške. Ono što je svakako pohvalno je činjenica da kooperativni mod ima vlastitu priču te donosi par tweakova u gameplayju specifično napravljenih da kooperativno iskustvo bude što potpunije.

Kooperativna igre je tako po defaultu teža, a sa frendom se primjerice možete doslovno razbacivati neprijateljima u igri. Uhvatite jednog bandita i bacite ga u smjeru frenda, zatim ga on može vratiti pošiljatelju ili brutalno pretući, što vam je draže. Osim toga, kooperativni mod uvodi i nove boseeve čije slabe točke je u ovom slučaju nešto teže pronaći, a i borbe sa njima su ovako dosta napornije i zapravo poprilično frustrirajuće jer puno više ovise o tome koliko su dva igrača uigrana. Ono što pak nikako nije pohvalno u kooperativnome modu, je njegova kratkoća, taman kad se dobro zagrijete i uvježbate u kooperativnom ubijanju, zabava će biti gotova.

Za cijenu od samo 15$ Shank je zabavno, ali i kratkotrajno iskustvo koje će se posebno svidjeti ljubiteljima ovakvog rukom nacrtanog vizualnog stila te dobrih starih beat ’em up igara. Glavni lik neće vam dugo ostati u sjećanju, no u tih par sati koliko ćete provesti u njegovim cipelama dobro ćete se zabaviti. A kada u igru uključite prijatelja i počnete se zajedničkim snagama razbacivati neprijateljima, zabava će dobiti novu dimenziju.

Responzivnost kontrola ponekad zna zasmetati, borbe sa „šefovima“ su u singleplayeru prelagane, a u kooperativnom modu pomalo smotane, a igra je općenito prekratka te nema osobito velik replay value. No svemu tome unatoč, ako ste fan žanra, za samo 15$, ovo je odlična beat ’em up igra koju se isplati nabaviti.

VIDEO RECENZIJA: Shank je stigao na PC i obećao krvave batine svima koji mu se nađu na putu! Koliko je zabavno mlatiti nacrtanu bagru u njegovoj ulozi? Recenzija sve objašnjava…

79 Naša ocjena
  • prezentacija
  • akcija i trash nasilje
  • co-op mod
  • kratkoća
  • boss borbe u co-opu
  • ponekad spor odaziv kontrola

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.