Shin Megami Tensei: Strange Journey [DS]

Marko Babić

Megami Tensei serijal je koji nas prati još od davne 1992. U dugih 18 godina postojanja serijala, izašle su mnoge inačice na mnogim konzolama. Bilo je tu nastavaka, spin-offa, sasvim trećih stvari, pa čak i putovanja u MMO vode. Ako ste vlasnik Nintendo DS-a, vjerojatno se sjećate naslova Shin Megami Tensei: Devil Survivor, urbanog hibrida japanske škole RPG-a i tactics igara s religijskim motivima. Ovaj se put Shin Megami Tensei: Strange Journey vraća korijenima i provjerenoj formuli, tj. natrag do SF-a (kako paradoksalno) te pogledu iz prvog lica u istraživačkom modu. Tu su i odrasli ljudi te mnogo ozbiljniji štih, što znači da nećete biti učenik drugog srednje koji spašava svijet kao u igrinom DS prethodniku.

Smješteni smo u neku pomalo distopijsku budućnost gdje pored svih nedaća koje prate ljude još imamo neku crnu rupu na sjevernom polu, maštovito nazvanu “Schwarzwelt”. Isprve malena poput lopte, počela je zdravo jesti i vježbati te dosegla impresivnih dva kilometra radijusa. Vlada to na dobar stari način zataškava i šalje elitnu jedinicu da to istraži. Poslane su sonde s kojima su izgubili kontakt i tko će drugi onda biti novo topovsko meso ako ne vi s još nekoliko nesretnika uz vas.

Opremljeni gomilom najmodernije i najbolje tehnologije te kick-ass oružjem, vinete se u centar nesretnog zbivanja. SF priručnik za klišej SF priče kaže da je vrijeme za nešto sasvim neočekivano, stoga sve ode kvragu, gubite kontakt s ostalima, završite bogu iza nogu, ljudi vam umiru i vozilo vam nije funkcionalno, a nigdje blizu nema nikoga kome možete lupiti garancijom po nosu. Neka nevidljiva sila počinje ubijati vaše kolege, vi krenete istražiti taj fenomen i u trenutku napada dobijete niotkud program za prizivanje demona. Zahvaljujući tome sredite nekog demona i obranite posadu. Time počinje vaše istraživanje te crne rupe kako biste spasili voljeni nam planet Zemlju od sigurne propasti.

Shin Megami Tensei: Strange Journey je, kao i mnogi njegovi prethodnici, dungeon crawler / japanski RPG. Osobno mi se više svidjela tactics kombinacija umjesto dungeon crawlera u Devil Survivoru, no vjerujem da će nekima ovo biti draže. Na početku igre ćete rješavati neki kviz kako bi vam se utvrdio stil igranja, tj. volite li više melee, magiju, brzinu itd. Ovisno o rezultatu kviza, jedan će vam atribut biti istaknutiji od drugih, tj. on će vam brže “rasti”. Drugim riječima, kod napredovanja ste osuđeni na automatsku raspodjelu dodatnih bodova u atribute, što je korak unatrag naspram Devil Survivora.

Vaša vlada želi da uspješno riješite nesretno nastalu situaciju, stoga dobivate najnovije borbeno odijelo i tzv. Demonica sučelje. Paljenjem tog sučelja dobivate pristup inventaru, demonima, fuziji demona i ostalim glupostima. U redu, ajmo se riješit dosadnog mikromenadžmenta i krenuti na ono bitno. Znači, kad odete iz vaše baze, tj. vozila ili čega već, krećete se u već spomenutom prvom licu. Imate jedan indikator na vrhu HUD-a koji vam govori koliko ste blizu random encountera. Smiješno je pomalo što to nema veze gdje se nalazite već ovisi samo o broju koraka koji ste napravili i time se dosta gubi na faktoru iznenađenja. Random encounteri bi trebali biti baš to – iznenadni i slučajni, trebaju vas uhvatiti nespremne. Ovako možete točno predvidjeti kada će nastupiti i izliječiti sebe i demone.

Kod napredovanja ste osuđeni na automatsku raspodjelu bodova, što je korak unatrag naspram prethodne igre.

Demoni koji vam se pojavljuju su brojni te imate nekoliko opcija. Možete pričati s njima i nagovoriti ih da vam daju neki item ili da vam se pridruže, što je naročito nužno budući da su vam prijeko potrebni ako hoćete igdje dogurati. Treba ugađati njihovom egu i dati im što god već žele. Kasnije ih možete i spajati te dobivati druge demone, kao što smo već vidjeli u prijašnjim igrama. Možete ih i, naravno, potući i dobiti prijeko potrebni experience i ponešto novaca te povremeno neki item. Borba je ono što bi vam trebalo biti poznato iz prijašnjeg naslova. Birate napade / iteme i ostalo kreće nekim redoslijedom koji zavisi o brzini pojedinog lika. Svatko će imati nešto na što je otporan ili slab pa ćete taktizirati s raznolikim napadima i demonima zavisno o tome tko vam je neprijatelj.

Na grafičkom polju čini mi se kao da je ekipa napravila još jedan korak unatrag u odnosu na svoju prethodnu DS igru. Tactics sučelje je nekako bilo mnogo bolje riješeno od ovog iz prvog lica. Glazba nije baš nešto, više se fura na neku epiku i dramatičnost nego na nabrijavanje iz Devil Survivora. Primijetili ste da uspoređujem igru podosta s njenim DS prethodnikom. Pa, to je prilično logična stvar, kako se radi o istom serijalu, iako su im samo neke ključne stvari zajedničke. Svejedno, smatram da je koješta bilo bolje odrađeno u prethodniku, iako ovdje ima nekih zgodnih stvari poput razgovora s demonima, šire paleta napada i slično. Ima još dosta stvari koje igra uvodi, no nema smisla sve navoditi.

I za kraj, imam jednu poruku za sve konzolaške developere. Naime, smatram da je došlo vrijeme kad je spašavanje igre putem save pointa sasvim nepotrebno. Ako moram nešto uporno ponavljati po desetak minuta zato jer ne mogu prije neke teže borbe spasiti igru, onda nešto nije u redu. To nije izazov, to je repetitivnost. Ako tijekom igranja Ace Attorneya mogu snimiti poziciju kad god mi to padne na pamet, očekujem da to mogu i u ovoj igri barem kada nisam u borbi. Sve u svemu, ova igra ima neke negativne strane, no isto tako i pozitivne. Najjači aspekt su definitivno svijet i demoni. Ako volite Shin Megami Tensei serijal, odigrajte. Ako vam je bio dobar prethodnik, odigrajte također. Ako volite japansku školu RPG-a i SF priču s motivima demona i boga, opet navalite.

Fanovi japanskih RPG igara, da vas čujemo! Igrali ste novu igru Megami Tensei igru? Svoje dojmove slobodno podijelite s nama putem ocjena i komentara.

Shin Megami Tensei: Strange Journey najnovija je igra iz Megami Tensei serijala, naveliko hvaljena od strane JRPG obožavatelja. Kako je igra prošla u našim rukama, doznajte u ovoj recenziji.

81 Naša ocjena