Shovel Knight

Nekad davno, da ne kažem nekoć, igre su se radile iz šašavo ludih ideja. Danas su pak takve rezervirane za nezavisne developere i ekipu iz Nintenda, što je s jedne strane loše jer tržište forsira developere da im igre budu ozbiljne. Ali s druge strane to je i dobro jer kada nam dođe jedan naslov kao što je Shovel Knight, u kojemu imamo epsku avanturu s lopatom, to nam je pravo osvježenje i razlog da navučemo osmijeh od uha do uha.

Shovel Knight je, dakle, igra koja je mogla zaživjeti jedino kao indie naslov, a taj produkcijski hendikep developer Yacht Club Games odlučio je nadoknaditi retro štihom. I upalilo mu je – igra uspješno podsjeća na zlatne dane 2D platformera i sadrži sve ono zbog čega smo ih voljeli, a bome i mrzili.

Ponajprije se ističe ugodnom mehanikom, što znači da su kontrole precizne te da se u kretanje i borbu lako uhodati, za to čak nije potreban nikakav tutorial jer vam je sve već u startu jasno. Igru je općenito jednostavno razumjeti premda nemate indikatore gdje trebate ići niti vam itko pokazuje kako se obračunati s različitim vrstama neprijatelja. Sve to učite sami, a kad vam netko i kaže nekakav savjet, morate ga zapamtiti jer nigdje neće ostati zapisan. To je sve u duhu starih igara i definitivno je dobra stvar jer je zanimljivije kada vi nešto otkrivate sami nego kada to igra radi za vas.

U retro duhu je i težina igre, koja je mrvicu veća nego u modernijim platformerima (a ipak nešto slabija u usporedbi s klasičnim), iako nipošto nije frustrirajuća. U Shovel Knightu, naime, imate neograničen broj života i nekoliko checkpointa po svakoj razini; stvar je u tome da se umiranje kažnjava oduzimanjem blaga koje skupite i kojim kupujete različita magična oružja i pomagala. Izgubljeno blago možete vratiti na mjestu gdje ste poginuli, ali pod uvjetom da prije toga ponovo ne zabrljate na putu od zadnjeg checkpointa. A ako ste baš sigurni u sebe, izazov si možete dodatno povećati tako da uništite checkpoint u zamjenu za dodatne bodove. U bilo kojem slučaju, leveli su dosta raznovrsni i uvijek donose nešto novo čemu se treba prilagoditi.

Nažalost, neprijatelji koji vam stanu na put u većini slučajeva ne izgledaju kao da su vam neki izazov. Iznimke su, naravno, različiti vitezovi, odnosno bossovi, dok sve ostalo djeluje kao da je trebalo više mašte pri dizajnu. Napadaju vas primjerice bube, ptice, zeleni ljigavci i slične kreature koje izgledaju kao najraniji mogući prototipovi Pokemona, dok su NPC likovi u gradu puno maštovitije napravljeni što vam je jasno čim sretnete konja u odijelu.

Isti taj konj usput je i dobar test toga je li Shovel Knight igra za vas. Ako vam je smiješan onda kužite foru s retro štihom i uživat ćete u igri. Ako nije, mislim da nema toga što bi vas privuklo igri, sve i da kažem kako je trajnošću od prosječno osam sati (uz naknadni dodatak New Game+ moda) isplativa po cijeni od 15 eura. Shovel Knight je samim time kvalitetan i zabavan naslov, ali nije za svakoga. U njemu će najviše uživati oni koji još pamte kultne Ghost’n’Goblinse, pa ako se pronalazite u tom opisu, preporučamo vam da se uhvatite lopate.

Titula viteza koju dobivaju hrabri u bitci nema veze s lopatom koju dobivaju loši u školi. Osim, naravno, u ovoj vrlo zabavnoj igri starog kova.

• ugodna mehanika
  • raznovrsnost razina