Industrija videoigara dosta je nepredvidiva i često nas obraduje nekim financijski gledano sitnijim projektom koji zna posramiti i one famozne visokobudžetne igre označene s trostrukom količinom prvog slova abecede. Tako nam je na mala vrata ušla i Skullgirls – download only tabačina koja je nakon PlayStation Networka i Xbox Live servisa stigla i na Steam te još jednom pokazala da dobar naslov ne zahtijeva veliki budžet, već predanost radu i razumijevanje onoga što publika želi. Važnu ulogu u nastanku ove borilačke igre imao je Mike Zaimont, poznati veteran u svijetu eSportsa koji je svojim višegodišnjim iskustvom uvelike oplemenio ovu tabačinu.

Odmah pri prvom ulasku u igru zapanjila me prekrasna, rukom crtana 2D grafika čiji stil se može opisati kao kombinacija animea i art decoa. Zanimljive pozadine koje uz laganu jazz glazbu podsjećaju na američke gradove u 40-tim godinama prošlog stoljeća nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Već prvi pogled na iznimne animacije likova i detaljnost crteža na 2D sceni ostavlja vrlo pozitivan dojam o talentu igrinih kreatora i njihovoj predanosti ovom projektu. Svaki od trenutno devet dostupnih likova izgledom podiže ljestvicu naviše u kreiranju maštovitih boraca.

Svih devet likova su ženskog roda, imaju zanimljivu te pomalo mračnu priču, a svaka od njih iz svojih razloga želi osvojiti tzv. Skull Heart. Taj čudesni artefakt svakih sedam godina ostvaruje ženi jednu želju, no ako joj je srce iskvareno pretvara je u Skullgirl – monstruozno biće s čudesnom snagom. Igra započinje pojavljivanjem nove Skullgirlsice imena Marie u kraljevstvu Canopy, a na nama je da preuzmemo jednog od devet dostupnih likova u Story modu i zaustavimo Marie.

Svih devet likova su ženskog roda, a iza sebe imaju zanimljivu i pomalo mračnu priču.

Za razliku od story moda gdje možemo odabrati samo jednog lika, u ostalim modovima možemo izabrati do tri borca, odnosno borkinje. Ako odaberemo samo jednog lika, njegov pokazivač sa zdravljem će se sporije prazniti, a njegovi udarci će biti mnogo jači od onih iz tima s dva ili tri borca. Ipak, igrači koji koriste više boraca moći će koristiti mnogobrojne asistirajuće napade prilikom čega drugi igrač iz grupe uskače u borbu te samim time produžuje trajanje comboa. Svaki igrač pri odabiru lika može odabrati jedan od dva ponuđena assista ili kreirati vlastiti. Prilikom kreacije sami unosimo redoslijed tipki, a ako se potez nalazi unutar igre bit će nam ispisan naziv poteza. Vlastito kreiranje i korištenje assistova za vrijeme borbe stvarno čini svaki meč nepredvidivim te stvara ogroman prostor za kreativnost u kreiranju unikatnih i ubojitih comboa.

Iako Skullgirls ima malen broj likova u odnosu na ostale tabačine, svaka cura ima vrlo specifičan način igre te je samim time izbjegnuta ona sličnost likova vidljiva u nekim drugim borilačkim naslovima. Osim toga, najavljen je i DLC paket s pet novih likova koji je trenutno u izradi, a osim standardnih osam likova dostupnih u PS3 i X360 verzijama, PC verziji dodana je Squigly – zombie operna pjevačica s parazitom u obliku zmaja koji joj prolazi kroz glavu. Squigly ima mogućnost punjenja napada (nešto kao stance likovi iz Guilty Geara) kao i specifičnu moć „zaključavanja“ ekrana. Prilikom ovog poteza kamera se fokusira na Squigly, dok protivnički igrač ne može izaći s ekrana, čime se otvara mogućnost brzog napada i komboa s odbijanjem od zid. Ovo je primjer samo jednog lika, a svaki od njih devet posjeduje jedinstvene napade i načine borbe zbog čega igrač ima mogućnost izbora lika prema preferiranom stilu borbe.

Ogromna količinu poteza koje posjeduje svaki lik koristi se uz standardni set od šest udaraca, tri udarca nogom i tri rukom, pri čemu postoje oni jači i sporiji te brži i slabiji. Potezi su lakše izvedivi zahvaljujući specijalnom algoritmu za prepoznavanje unosa zbog kojega se manje dešava da slučajno skočite kada želite izvesti okret od 360 stupnjeva za neki specijalni udarac. No kad smo već kod kontrola, u PC verziji je podešavanje tipki dosta smotano riješeno – čak utoliko da igra dopušta da si sami toliko pobrkate kontrole da više ne možete ni upravljati njenim menijima. Ako toliko zaglibite (što nije teško jer je dizan sučelja za podešavanje tipki neintuitivan), morat ćete potražiti pomoć na internetu, samo da bi na kraju došli do toga da morate brisati .txt datoteku u koju se spremaju kontrole.

Kao što sam već spomenuo, Skullgirls sadrži Story mod u kojemu je potrebno poraziti pet djevojaka prije konačne borbe s bossom. Borbe su prilično zahtjevne čak i na najlakšoj razini, pogotovo borba sa Skullgirlsicom, zbog čega bih svima preporučio posjet tutorialu i training modu. Skullgirls sadrži možda i najbolji tutorial sa 17 vježbi kroz koje ćemo naučiti neke osnovne poteze i pojmove korištene u većini igara ovoga žanra.

Tutorial uči igrače korištenje dasha i duplog skoka, vrste obrane u specijalnim situacijama te načine otvaranja garda protivnika, a ne samo listu dostupnih poteza i comboa. Mike Zaimont zaista je napravio pun pogodak s ovakvim pristupom, ne olakšavajući igru nego nudeći opsežan i koristan vodič kojim će igrači koji su tek ušli u svijet tabačina moći naučiti osnovne i napredne mehanike te nakon malo singleplayer vježbanja bez straha se pridružiti online zajednici.

Naravno, standardno koncipirani acrade mode upotpunjuje singleplayer ponudu tjerajući igrača da što duže preživi u konstantnom naletu novih protivnika. Borbe su identične onim unutar glavnog moda, no ovdje imamo savršenu priliku isprobati sve nove napade koje smo uvježbavali bez prekida raznim animacijama. Osim vježbe, neki će se okušati u ovom modu i radi online ljestvice najboljih rezultata – uvijek je zabavno ganjati visok score. Naravno, tu je i mogućnost mrežne i izvanmrežne borbe s drugim borcima, a online borbe su odrađene besprijekorno – primarno zahvaljujući GGPO (Good Game Peace Out) sustavu koji prividno smanjuje količinu laga.

Ono što je nedostajalo većini igrača u verziji za konzole ovdje je dostupno od samog početka: lobiji za do šest igrača i lista poteza. Sustav lobija nam donosi mogućnost kreiranja soba s vlastitim imenom, pravilima, brojem boraca i drugim pojedinostima koje su ostavljene na izbor kreatoru sobe. Lobiji su dosta kvalitetno odrađeni, a posebno raduje mogućnost „All Play“ igranja, inače prvi put viđenog u borilačkim igrama, koji donosi mogućnost igranja više mečeva unutar sobe u isto vrijeme. Ogroman plus je i brz ekran za učitavanje te Infinite Prevention System koji radi upravo ono što mu i ime kaže: sprječava beskonačne napade. Upravo iz ovog razloga igrači će se morati potruditi u izvođenju što raznovrsnijih napada budući da korištenje konstantno istih poteza igra kažnjava prekidom takvog komboa.

Sve u svemu, Skullgirls je precizan, predivan, balansiran i odmjeren naslov. Iako likova nema mnogo, iznimno su pametno dizajnirani i raznovrsni, a uz precizne mehanike borbe i krasne, fluidne animacije, ovaj odličan fighting paket praktički vrišti: “igraj me kompetitivno!” No iako dizajnom definitivno cilja na tu eSports scenu, odnosno na testiranje vještine ekipe koja cijeli dan udara po FightStickovima, Skullgirls je zbog odličnog tutorijala ujedno i savršen početni korak za casual publiku u taj “glamurozni” svijet natjecateljskog igranja tabačina. Još kad vam kažem da Skullgirls košta svega 14 eura na Steamu… treba li vam bolja preporuka?

Odlična tabačina Skullgirls nakon mlaćenja po konzolama stigla je i na PC, unaprijeđena i spremna da se uhvati u koštac s visokobudžetnim naslovima svog žanra.

92 Naša ocjena
  • prezentacija