HCL.HR

Recenzija

Snake Pass

ZMIJSKA POSLA

Žarko Ćurić

Jedan od meni osobno najdražih žanrova oduvijek su bili 3D platformeri. U zlatnom dobu platformera na našim debelim televizorima mogli su se čuti veseli zvuci skokova brojnih heroja poput Super Maria, Crash Bandicoota, Spyre ili Banjo Kazooiea. Danas je situacija, nažalost, daleko siromašnija za ljubitelje žanra pa se svaki naslov dočekuje s velikim osmjehom na licu. Slična situacija dogodila se i dolaskom Snake Passa na moju konzolu jer su me veseli tonovi i šareni svijet odmah ugrijali oko srca te podsjetili koliko obožavam taj žanr.

Ipak, nakon prvog oduševljenja uslijedile su i prve borbe mog mozga s rukama koje su držale kontroler. Ovo je platformer koji nema tipke za skok! Da, dobro ste pročitali, došao sam do prvog uzvišenja, instinktivno pritisnuo tipku X na kontroleru pri čemu je zmija na ekranu jednostavno podignula glavu malo iznad tijela i to je bilo sve!

snake-passs (4)

Nakon toga je uslijedilo dobrih pola sata privikavanja na način kontroliranja zmije na ekranu te sam se u tim trenutcima osjećao kao najveći amater. Ipak, nakon određenog vremena stvar je kliknula i tek je tada počela uživancija. Jednom kada shvatite princip, bez previše razmišljanja ćete se kretati poput zmije, penjati uz zidove, omotavati oko prepreka te pri tome uživati.

Ovo je platformer u kojemu nema skakanja pa u igri možete uživati tek kad svladate vještinu kontroliranja zmije.

Inače, iznad spomenuta zmija je Noodle, a ona ima i svog kljunatog prijatelja Doodlea koji je glavni narator u pustolovini. Naratora shvatite sa zadrškom jer ćete od Doodlea čuti samo rečenicu-dvije svaki level i to napisane u oblačiću. Priča je užasno generična i ubačena čisto da se može reći da postoji. Znam da platformeri nikada nisu imali neku pretjerano kompleksnu priču i zanimljive zaplete (čast izuzetcima), no Snake Pass nije ponudio ni neki minimum što sam očekivao od njega na ovom polju.

VIDEO KOMENTAR

Jednom kada se pomirite s činjenicom da nećete dobiti neku vrhunsku priču, puno lakše ćete se usredotočiti na sam gameplay. Snake Pass se sastoji od 15 levela kroz koje je potrebno progmizati i skupiti sva tri kamena koja otvaraju vrata za sljedeći level. Izbor puta je pušten na slobodu igraču, budući da je svaki level zapravo polu-otvorena mapa koja se grana u više smjerova. Sve bi to bilo divno i krasno da Snake Pass nudi barem malo izazovnosti u svojoj izvedbi.

snake-passs (3)

Na mapi je razbacano par checkpoint točaka gdje spremamo skupljene predmete na mapi koji će inače nestati ako naš Noodle propadne ili izgubi život. Upravo zbog ovoga stvara se loša navika vraćanja natrag i spremanja svega skupljenog prije prelaska nezgodnih dionica na mapi, što zna biti prilično zamorno.

Checkpoint sustav stvara lošu naviku vraćanja na određene točke kako biste si smanjili rizik na nekim dijelovima levela.

Osim toga, ovim sustavom Snake Pass postaje prejednostavan kao platformer jer ne postoji broj života i straha od gubitka svega – jednostavno nastavljaš od istog checkpointa iznova i iznova. Istina, nakon početnih levela težina se naglo diže raznim preprekama poput lave ili bodljikavog polja, no često ćete svejedno ići olako na te prepreke jer znate da ste spremili svoje stanje i nemate što izgubiti.

Osim spremanja skupljenih kamenja, na svakoj mapi možete pronaći i 20 orbova te pet prilično teško dostupnih novčića. Ovi elementi mi se sviđaju jer su zapravo jedini izazovni dijelovi, no i osjećam da su developeri s njima išli na sigurno jer nema nekih pretjeranih zagonetki ili skrivenih dijelova koje je potrebno odraditi da skupite specijalne predmete, potrebno je samo umijeće upravljanja zmijom.

snake-passs (2)

Ipak, polje na kojem su definitivno pokupili šarm starih platformera je izgled levela te glazba. Svijet Snake Passa je prošaran šarenim bojama koje su toliko vesele da automatski utječu na vaše raspoloženje. Velika pohvala ide i na same performanse, barem na PlayStation 4 Pro izdanju na kojem se sve vrti u prilično stabilnih 60 sličica po sekundi te čini svijet još dinamičnijim, a kretanje zmije … zmijastičnijim!

Uz sve vizualne blagodati dolazi i odlična zvučna podrška, budući da je na glazbi radio popularni David Wise zaslužan za legendarne note Donkey Konga. Ono što me je posebno oduševilo jesu kapljice vode koje udaraju po dijelovima mape te prate glazbu levela, no moguće ih je čuti samo ako im se približite dovoljno blizu mjesta gdje padaju.

Snake Pass u konačnici pokazuje da su developeri sigurno na tragu nečega s odličnim načinom kretanja kojeg su osmislili te oko ove točke gradili cijeli projekt. Ipak, ostaje mi osjećaj da su s ovakvim potencijalom mogli ostvariti puno više, pogotovo na polju izazovnosti te kroz kompleksniji sustav skrivenih dijelova po mapi. Od mene sigurno dobivaju palac gore za ideju i pokušaj te se iskreno nadam da ćemo jednog dana dobiti nastavak koji će ostvariti potencijal prvog dijela.

Snake Pass je na tragu odlične ideje, ali nije ju u potpunosti zadržao u zmijskom zagrljaju. Developerima ide pohvala za inovativnost te se nadamo da će ju ljubitelji šarenih platformera znati nagraditi.

70 Naša ocjena
  • kretanje je fantasssstično
  • glazba je sssspektakularna
  • šareni sssvijet poziva na igranje
  • checkpoint čini igru jednossstavnom
  • priča bolje da ne possstoji
  • fali više ssskrivenih ssstvari

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (9)

  • Lovac

    03.04.2017 - 20:30

    Zvuči ko nešto sssasssvim fino za ubiti koji sssat.

  • Valmorph

    03.04.2017 - 20:46

    riča? Hahahhah dobrih 15ak sekundi gledao o čemu je riječ…

  • Dragan[MKD]

    03.04.2017 - 21:33

    Definitivno vrijedi tih 20$ na storu/steam, duplo manje od yooka layleelle. Mozda bi ocjena bila malo visa da su neke mehanike uradjene drugacije.

    • mr.labud

      @Dragan[MKD], 04.04.2017 - 06:48

      S time da će yoka biti duplo bolja igra. Gledajući tko je radi i po onome što sam iskusio

  • mnpro23

    03.04.2017 - 22:45

    Ja cu danas da probam igru

  • Goksi12

    03.04.2017 - 23:57

    Nije losa za ubijanje dosade

  • Valmorph

    04.04.2017 - 12:04

    Evo igram na PC-ju i bome baš mi je za dobra za ubijanje dosade. Volio bih ovo vidjeti i na Androidu to bi tek bilo zabavno.

  • Mixa

    04.04.2017 - 16:39

    Odlicna igra koja je dobila malu ocenu. 🙂

  • lukaF22

    23.04.2017 - 19:17

    Nija losa igra….

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?