Sonic and SEGA All-Stars Racing [PC,X360,PS3]

Japanska tvrtka SEGA može se pohvaliti velikim utjecajem na industriju video igara kroz povijest iste. Neupitno je kako je kompanija iza sebe ostavila vrijedno naslijeđe, te da ga današnjim poslovnim potezima samo proširuje. Ipak, isto tako je nedvojbeno da je Segina ostavština danas u fokusu tek nešto starijim igračima, dok se mlađa generacija ne zamara Sonicom i sličnim franšizama koje su sa scene nestale nakon neuspjeha Dreamcast konzole. Dakako, pokušaja povratka je bilo, no nijedan zapravo nije polučio željeni rezultat. Sega je stoga odlučila okrenuti novu stranicu, a nama je u ruke stigao Sonic and SEGA All-Stars Racing – zanimljiv naslov koji ne namjerava pomaknuti granice arkadnog utrkivanja, ali želi ponuditi maksimalnu zabavu unutar njih.

Dakle, koncept je jasan već iz samog naslova – igra se vrti oko utrkivanja, a kako su glavni akteri redom karizmatični likovi iz platformerskih igara, za očekivati je da se tu ne radi o nekakvoj simulaciji vožnje. Baš suprotno, riječ je o tipičnoj arkadnoj jurnjavi u stilu Mario Karta ili Crash Team Racinga. S obzirom na to da je u takvim igrama priča zanemariva ili pak u potpunosti izostavljena, odmah ćemo prijeći na glavnu temu – gameplay.

Single player komponenta igre raspoređena je kroz četiri moda (Grand Prix, Missions, Time Trial i Single Race). Osnovni GP mod zapravo je postava od šest kupova po četiri utrke, s konceptom klasičnog utrkivanja. S druge strane, specijalne misije koje broje 64 različita natjecanja, igri daju nešto više raznovrsnosti jer nude posebne zadatke koji uključuju nešto pucanja, skupljanja zlatnika, driftanja i sl. Ništa revolucionarno, no svakako hvale vrijedan dio igre. Završavanjem ovih modova igrač dobiva tzv. Sega Miles bodove kojima otključava nove likove, staze i pjesme. Dakako, svi su oni Segini materijali iz igara kao što su Sonic the Hedgehog, Super Monkey Ball, Crazy Taxi, Virtua Fighter i druge.

… ponuđene su tek tri vrste vozila koje na 20 likova donose tek minimalne varijacije.

Kad smo već kod likova i staza, valja spomenuti kako igra nudi zaista veliki izbor. Staze nisu pretjerano duge, no svaka je interesantna po nečemu. S druge srane, razlike između vozača nisu na istoj razini jer ih se većina razlikuje tek vizualno. Naime, ponuđene su nam tek tri vrste vozila (auti, motocikli i letjelice) koje na 20 likova donose tek minimalne varijacije, pa se kao jedina razlika među njima ističu specijalni potezi. Ipak, sam gameplay svojim rješenjima čini to gotovo neprimjetnim.

Naime, utrkivanje u ovoj igri je izrazito zabavno iskustvo koje s pravom ide uz bok najboljim primjerima žanra. Osnova je opet poznata – tijekom utrkivanja skupljamo power-up iteme koje koristimo za vlastitu obranu ili za ometanje drugih vozača, izbjegavamo prepreke na putu, koristimo trake za ubrzanje, tražimo prečace i sl. Igra se velikim dijelom bazira na ideji driftanja, pa je ono učestalo jer pomoću njega dobivamo boost, odnosno privremeno ubrzanje. Što duže driftamo, to je boost veći, ali potrebno je pravilno tempirati korištenje istoga jer vas u trenutku nepažnje ubrzanje može vrlo lako izbaciti iz toka. Srećom, težina igre fino je izbalansirana tako da ne šteti zabavi, a osjećaj brzine i velikih skokova dobro je napravljen i neće vam dosaditi.

Multiplayer komponenta rezervirana je za dvije inačice – split screen za 2-4 igrača, te Online za osam igrača. Oba se odvijaju kroz pet klasičnih modova (Free Race, Arena, King of the Hill, Collect the Emeralds i Capture the Chao). Od samog multiplayera očekivali smo više, no realno gledajući – ovo i nije tip igre koju bismo u multiplayeru igrali više od tjedan dana. Nažalost, valja spomenuti i to da je PC inačica jedina verzija koja je lišena online MP-a. Doduše, cijena igre stoga je znatno manja, no to baš i nije neka isprika.

Sonic and SEGA All-Stars Racing vizualno je identičan na svim platformama (izuzev, naravno, verzije za Nintendo DS). S obzirom na to da je jedna od njih i Nintendo Wii, ne očekujte neku posebnu grafičku raskoš. No simpatičan dizajn, šarenilo boja i fluidno izvođenje brinu se da igra ipak izgleda sasvim pristojno. Naravno, verzija za PC profitira visokim rezolucijama i anti-aliasingom, a u prilog joj ide i dobra optimiziranost. Glazbena strana ovog arkadnog utrkivanja u suštini je kolekcija pjesama iz Seginih igara, i to u best of ediciji probranih melodija. Vesele pjesme savršeno se poklapaju s atmosferom i tempom igre, te svakako zaslužuju pohvalu.

Dakle, moglo bi se reći da su nas Sonic i Sega ugodno iznenadili. Nećemo ulaziti u detalje je li to zbog toga što ovakve igre ne igramo tako često, reći ćemo samo da svi ljubitelji žanra arkadnog utrkivanja, a pogotovo fanovi Seginih likova, imaju toplu preporuku od nas. Možda vas igra neće dugo zadržati pred ekranima, no omjer cijene i zabave je sasvim korektan. Uostalom, ako smatrate da je ovo jedan od onih naslova iz vašeg djetinjstva, nije vam potrebno govoriti zašto je ova igra raritet koji ne biste smjeli propustiti.

Ne zaboravite nam ostaviti svoje komentare o ovoj igri i našoj recenziji iste. Prisjetite se sa nama legendi poput Mario Karta 64 i Crash Team Racinga i recite što mislite o ovom Seginom pokušaju da vrati u život ovaj rijetki žanr.

Segini junaci vratili su se na moderne platforme sa naslovom Sonic and SEGA All-Stars Racing kako bi nas podsjetili na zabavne dane arkadne jurnjave koja danas i nije toliko čest žanr. Jesu li nas uspjeli pridobiti starim šarmom, pročitajte u recenzij

78 Naša ocjena
  • mnoštvo natjecanja
  • likova i staza; glazba