South Park: The Fractured But Whole

MIKROAGRESIJA

Animirani serijal South Park ima nepresušan izvor novih ideja za ismijavanje američke stvarnosti, a ulaskom u svijet videoigara 2014. godine otvorio si je dodatnu dimenziju parodiranja. Obsidianov South Park: The Stick of Truth možda nije bio vrhunski RPG, ali je imao toliko dobar humor da ga nijedna druga igra u međuvremenu nije nadmašila u tome. Kad je Ubisoft najavio da preuzima serijal i nastavlja ga igrom The Fractured But Whole, pomislio sam da vijesti ne mogu biti bolje – led je probijen i predložak za dobru igru već postoji, tako da se tvorci South Parka mogu više posvetiti samom humoru i nadmašiti ludnicu od prethodne igre.

Tema priče taman je aktualna za ismijavanje jer se klinci South Parka sada igraju superheroja. Naravno, njihov svijet junaštva ne funkcionira na temelju dobročinstva nego po kapitalističkom modelu franšiza – jer što je superheroj bez filma ili TV serije? Cartman stoga pronalazi priliku da njegova franšiza zaradi stotinu dolara spašavanjem nestale mačketine s oglasa, te sa svojom ekipom kreće u čišćenje kriminala u South Parku.

south park 2 screenshoti (7)

U franšizi tzv. Coona nalazi se i „Novi klinac“ iz prethodne igre, glavni lik koji definira svoj stvarni identitet upravo kroz imidž heroja. Smušeni autoriteti u South Parku maksimalno mu kompliciraju određivanje roda, spola, seksualne orijentiranosti, rase, religije i ostalih identifikacijskih odrednica, a ne pomaže mu ni situacija kod kuće jer su mu roditelji u sukobu zbog tajne koju skrivaju od njega. Kako je to ponovno lik koji ništa ne govori, njegova osobna priča i dalje je puna predivno tupavih situacija proizašlih iz nesporazuma i neugodnosti.

south park 2 screenshoti (10)

Neplanirano je smiješna činjenica da South Park: The Fractured But Whole uz svoje blesavo nepredvidive preokrete ima razrađeniju priču nego većina superherojskih filmova / serija koji se u igri ismijavaju. Također je genijalno kako vas igra svako malo podsjeća na to da su klinci svjesni toga da se samo igraju, iako su upleteni u nešto daleko veće od kostimiranih sukoba.

S te strane, ovo je još jedna kvalitetna epizoda South Parka. Kažem kvalitetna jer treba znati da je humor u South Parku bez dlake na jeziku, ali uvijek ima određenu pozadinu, kontekst zbog kojega se nešto ismijava. Nekome npr. pedofilija među svećenstvom nije smiješna stvar, ali satiričan prikaz tog problema u South Parku je istovremeno jedna vrsta društvene kritike.

south park 2 screenshoti (3)

Doduše, ne bih baš rekao da The Fractured But Whole predstavlja vrhunac South Park humora. Karakteristični stil parodije je tu i igra je i dalje smiješna – samo ne koliko i prethodni dio. Sjećam se da me prijašnji dio nasmijavao do suza i šokirao vulgarnošću kakvu nisam mogao ni zamisliti. S ovom igrom glasno sam se nasmijao tek nekoliko puta dok sam ostale šale i gluparije uglavnom popratio tek s blagim osmijehom.

The Fractured But Whole ima manje urnebesnih i šokantnih trenutka nego The Stick of Truth koji mi se trajno urezao u sjećanje

Čini mi se kao da su se tvorci South Parka u slučaju ove igre malo suzdržavali, ako ne s brutalnošću humora onda s ludim idejama. The Fractured But Whole definitivno ima manje urnebesnih i šokantnih trenutka nego The Stick of Truth koji mi se trajno urezao u sjećanje. Nije što sam sada tri godine stariji i ozbiljniji pa da je problem u tome – na prethodnu igru još uvijek se smijem kao lud, dok mi je humor u ovoj netipično mlak, da ne kažem pristojan za visoke standarde South Parka. Još uvijek je to najsmješnija igra ove godine, ali ne i najsmješniji South Park do sada.

south park 2 screenshoti (12)

The Fractured But Whole imao je dosta mjesta za napredovanje po pitanju samog gameplayja. Borba je u prethodnoj igri bila statična te se niste mogli kretati, broj klasa bio je mali, a razvijanje lika ograničeno level capom. Dobar dio toga u nastavku je na prvi je pogled poboljšan. Do četvero likova sada se može kretati po kvadratnom polju i kombinirati udarce na temelju pozicioniranja. Uz tri dostupne klase uvedeno je još šest pod-klasa, a tu su i nove sposobnosti prdeža koji manipulira protokom vremena. Svaki napad u igri, svaki specijalni potez i vještina su potpuno novi, ali ih ukupno nema više nego u prethodnom dijelu.

Do četvero likova se sada može kretati po kvadratnom polju i kombinirati udarce na temelju pozicioniranja.

Sustav borbe na poteze je dostatan i ima određenu stratešku dubinu, iako mu treba dosta vremena da vas natjera na iskorištavanje noviteta koje je Ubisoft ubacio u njega. Tek ćete u kasnijim misijama imati alternativne ciljeve i pozicionirati svoje likove ciljano, obično u boss bitkama. Većinu vremena ipak ćete samo gledati da vam napad uhvati što više neprijatelja ili da preskočite kretanje dalekometnim napadom. Nedavni Mario + Rabbids Kingdom Battle (također Ubisoftova igra) ima sličan, ali zanimljiviji gameplay s više slobode i taktiziranja u borbi.

south park 2 screenshoti (4)

Od pomoći nije ni to što je oprema izgubila svaki značaj u borbi. U prethodnoj igri uz posebne moći imali ste različita oružja. Ovdje oružja nema nego samo za svog lika birate augmentacije čije efekte ionako ne vidite izvan numeričke vrijednosti. Nema dildača ni golf palica kao oružja, a nema ni kostima koji bi vam utjecali na statistike.

U igri i dalje skupljate različite kostime (kape, odijela, rukavice); štoviše – možete ih i craftati, ali oni su sada samo vizualne naravi pa nema nikakve razlike ako ste obučeni u amazonku ili pak u kiborga. Samim time, koliko god da je uvođenje kretanja po bojištu unaprijedilo borbu u The Fractured But Whole, toliko ju je izbacivanje opreme unazadilo i pojednostavilo.

south park 2 screenshoti (11)

Izvan sustava borbe, stvari se nisu značajnije mijenjale. Umjesto prijatelja na Facebooku sada sakupljate pratitelje na Coonstagramu, a struktura rješavanja prepreka na okolišu je manje-više identična onoj iz prošle igre. Zagonetke su maksimalno jednostavne i ne predstavljaju gotovo nikakav izazov, premda vas to u South Park igri ne bi trebalo smetati jer vam je ionako cilj vidjeti priču, a ne rješavati sudoku.

Zagonetke su maksimalno jednostavne i ne predstavljaju gotovo nikakav izazov, premda vas to u South Park igri ne bi trebalo smetati

Ono što bi vas potencijalno moglo smetati jesu česte QTE sekvence. Nije loše to što ih igra ima – neke dijelove stvarno se ni ne može izvesti drugačije; loše je to što se sve ponavljaju po istom modelu. Iznimka je jedino potpuno opcionalna mini-igra obavljanja nužde na WC-u. Dakle, developeri su najviše mašte i truda za QTE sekvence uložili u opcionalnu mini-igru, a sve ostalo što ćete zapravo raditi tijekom igre stalno se ponavlja. Prioriteti, hej.

south park 2 screenshoti (1)

Iako se izvodi na sasvim novom pokretaču, igra ne izgleda ništa bolje od prethodne. Srećom, u slučaju South Parka to je i poanta. Autentičan vizualni stil TV serije vjerno je prenesen, a svi prepoznatljivi glasovi su prisutni u igri. Jedini pomak na tehničkoj razini jest manji broj učitavanja. S obzirom na to da većinu vremena ulazite/izlazite iz objekata, dobra je vijest da su učitavanja minimalna i kratka.

Autentičan vizualni stil TV serije vjerno je prenesen, a svi prepoznatljivi glasovi su prisutni u igri.

Verzija za PlayStation 4 koju sam igrao nije bila najstabilnija ikada. Doživio sam nekoliko rušenja, a posebno ironičan bug pojavio se kada sam prdežom zaustavio vrijeme (u igri, dakako) i trajno zapeo u istome, prisiljen da zatvorim igru i vratim se na zadnju automatski spremljenu poziciju. Ne znam kolika je učestalost pojavljivanja takvih game-breaking bugova na ostalim verzijama pa to neću uzeti kao minus, ali mislim da je loša vijest kada se bugovi pojavljuju u igri čiji je izlazak odgođen dva puta, skoro na godinu dana.

south park 2 screenshoti (5)

South Park: The Fractured But Whole osobno mi je bio jedna od najiščekivanijih igara ove jeseni. U njegovih petnaestak supeherojskih sati zabavio sam se dovoljno da ni za čim ne žalim, ali moram priznati da sam očekivao više sočnijeg materijala za smijanje. Znam da South Park ima kapacitet za fantastičnu satiru i mislim kako nije nepošteno nadati se nečemu u rangu Stick of Trutha. Ovdje nisam pronašao nešto tako nezaboravno, ali ljubiteljima South Parka svejedno bih preporučio The Fractured But Whole.

Uostalom, dovoljno je reći da vas u igri Morgan Freeman telepatski savjetuje kako da napravite burrito od kojega ćete toliko prdnuti da ćete pokidati tijek vremena. Ako to nije najsmješnija stvar koju ste danas čuli, u South Parku nemate što tražiti.

Nije nezaboravan ni urnebesan poput prošle igre, ali će vam svejedno izmamiti osmijeh na lice puno brže od superherojskih filmova koje ismijava.

77 Naša ocjena
  • još uvijek jedna od najsmješnijih igara na tržištu