Spider-Man: Shattered Dimensions [X360, PS3]

Marko Babić

Spider-Man je svima poznata ikona Marvelovih stripova; čak i ako ste živjeli pod kamenom (prije pod Grand Canyonom), sigurno ste barem čuli za filmske adaptacije stripa. Mi kul ljudi smo čitali strip kao klinci (neki i sad čitaju) i / ili gledali crtić na „satelitskoj“. Budući da je strip star 50 godina, logično je da je odavno „preskočio morskog psa“ i izgubio originalan smisao i šarm. Filmovi, s druge strane, nisu nikad ni valjali, a s igrama smo imali izmjenjen odnos. Spider-Man: Shattered Dimensions je ni-samo-ne-brojimo-koja adaptacija stripa na naše monitore/televizore i… Zaboravio sam što sam htio reći time. Uglavnom, čitajte dalje.

Odmah ću u početku reći: priča u ovoj igri me natjerala na svima poznati „facepalm“ jer je toliko… loša (u nedostatku bolje riječi). Ovako ide: Mysterio želi ukrasti neki prastari Tablet Reda i Kaosa (poznatiji kao Bašćanska ploča 2) iz jednog muzeja, no planove mu upropasti prijateljski susjed Spidey. Dođe do šore, tablet padne i razbije se u komadiće. Zatim Mysterio pobjegne, pojavi se Madame Web koja vas obavijesti da razbijanje tableta nije bila dobra stvar. Naime, ne samo da se razbio na nekoliko fragmenta, već su ti fragmenti završili razbacani u još tri dimezije, svi su završili kod vaših neprijatelja i pojačali im moći. Tako ćete se onda boriti u četiri dimenzije kao četiri različita Spideya protiv raznoraznih neprijatelja iz svake dimenzije kako biste došli do svih fragmenata i spasili prostorno – vremenski kontinuum od urušavanja.

S jedne je strane priča glupa, no s druge strane shvaćam kreatore igre. Igra po stripu s gomilom heroja i zločinaca može biti zanimljiva jedino ako ima svima poznate ikonične zločince; nitko ne želi jednog ili eventualno dva zločinca u Spider Man igri. Ovako su dobili izliku za naštancat jednog po svakom nivou, a osim toga su nas počastili s četiri Spideya, što je jako kul od njih.

U igri nas očekuje tutorijal nivo, tri poglavlja (u svakom od četiri nivoa, jedan za svaku dimenziju) i zadnji nivo. Znači, četrnaest nivoa ukupno. U svakoj misiji imate jednog poznatog kriminalca kojeg morate prebiti da dobijete fragment onog tableta. Borit ćete se s hordama njihovih podanika i eventualno spašavati civile. Za ukupan prelazak igre će vam trebati nekih sedam do deset sati igre. Kad bih trebao opisati igru u jednoj rečenici, rekao bih da je svojevrsna kombinacija Devil May Cry i God of Wara upotpunjena šarmom Spideya, što je zapravo prilično dobra kombinacija. Imamo fluidan i vrlo brz gameplay uz poznate Spideyeve doskočice i sarkazam zbog kojeg ga svi volimo.

Kao što smo rekli, igrate kao četiri različita Spideya. Dok je globalno gameplay manje-više isti, svaki Spidey ima nešto sebi jedinstveno. Igra je, očekivano, Hack’n’Slash. Upravljate likom pogledom iz trećeg lica, imate tipku za hopsanje uokolo mrežom, za aktiviranje paučjeg čula kojim vidite važne stvari kao neprijatelje ili ljude koje spašavete, a tu su još brz te jak napad i slično. Izvršavanjem raznih manjih zadataka te skupljanjem raznih predmeta i općenitim napretkom kroz igru ćete dobivati tzv. „spider essence“ kojim ćete u stilu DMC / GoW otključavati dodatne poteze, komboe, nadograđivati zdravlje, otključavati bonus odijela, itd.

Crveno-plavi klasičan Spidey kojeg svi znamo. Ugrizao ga je radioaktivni pauk zbog čega je dobio snagu i reflekse proporcionalne pauku. Naoružan nadljudskom snagom, refleksima te paučjom mrežom, odlučuje se boriti protiv kriminala kad mu stric umre zbog nekog kriminalca. Voli ponavljati kako s velikom moći dolazi velika odgovornosti i filmska verzija totalno nije najveći emo na svijetu.

Ultimate Spider Man nastao je tako što su u Marvelu htjeli približiti Spideya novom naraštaju ljudi, budući da je original bio stariji od svemira. Origin priča mu je manje-više ista, a ni ostatak njegovog svijeta nije toliko razmjerno različit od originala, uz neke izmjene u karakteru i porijeklu nekih likova. U igri ima simbiontsko (aka Venom) odijelo zbog čega je nešto jači i brži od originalnog Spideya u igri. Napadi mu se uglavnom svode na korištenje simbionta, a ima i poseban, bijesan, mod u kojem simbiont preuzima kontrolu te postane još jači i još brži. Nešto kao „devil trigger“ u DMC-u.

Da, Spidey iz budućnosti. Ovaj put njegov tajni identitet nije Peter Parker, već Miguel O’Hara, bistar znanstvenik koji se bavio proučavanjem priča o superherojima iz prošlosti te je htio rekreirati te super moći kako bi ljudi imali svoje supervojnike koji bi se borili za dobro svijeta. Nešto pođe po krivu, njegov se DNA pomiješa s paukovim i postaje Spider-Man. Setting u kojem igramo sa ovim likom je tipičan cyberpunk, uz gomilu letećih auta, zgrade toliko visoke da ne vidite tlo, itd. Njegov unikatan potez je „accelerated vision“, odnosno bullet time.

Godina je 1933., a Peter Parker je mlad i nadobudan srednjoškolac. Spletom okolnosti, završi na jednom mjestu s ilegalnom pošiljkom raznih egzotičnih i otrovnih pauka. Pauk ga ugrize, počne halucinirati o nekom paučjem bogu te dobije tipične Spider-Man moći. Ovo je možda najunikatniji setting u igri jer je cijela igra… Noir. Sve je mračno, tj. palete boja su isključivo crna i nijanse sive, a gameplay se najviše bazira na stealthu. Najviše ćete vremena provesti u sjenama i na visokim lokacijama iznad neprijatelja te ih sleđa ili s visoka onesposobiti jednog po jednog.

Grafika nije nešto najimpresivnije ikada, ali se može komotno reći kako je vrlo dobra i sadrži sve potrebno za kvalitetnu prezentaciju ovakve igre. Osim toga, svidjela nam se implementacija cell shadinga u određenim dijelovima igre, zbog čega je igra dobila i određeni stripovski šarm. Slika govori tisuću riječi, stoga se tornjajte na screenshot sekciju i provjerite grafiku za sebe. Najveća snaga igre jest njena raznovrsnost i bonus sadržaji koji su zanimljivo štivo (barem nama). Kombinirajte to sa zabavnim gameplayom, raznovrsnim boss šorama, širokom paletom kriminalaca (Scorpion, Deadpool, Sandman, Kraven, Mysterio …) te izvrsnim humorom i imate must-have proizvod za sve Spider fanove.

Pod eventualan minus mogli bi navesti što igra zna postati repetativna kad morate pretući jedno te istog istog bossa po peti put na istom nivou (nije tako na svakom nivou, napominjem) te neke sitnije bugove kao vrata koja se odbijaju otvoriti da napredujete dalje. Srećom pa je checkpoint od kojeg smo restartali uvijek bio negdje blizu, inače bi bacili konzolu s balkona (a HCL uredi su na najvišem katu Burj Khalifa, razmislite o tome). Ako niste te sreće da posjedujete konzolu, nada nije izgubljena jer igra izlazi i za PC u skoro doba.

Jeste odigrali novog Spideya? Planirate li ga nabaviti? Ostavite koji komentar ako ste amazing kao naš prijatelj čovjek-pauk!

Nakon što smo u special tekstu Batman vs Spiderman obradili koji lik je kroz povijest imao bolje igre, Spider-Man ponovno dolazi u igrivom obliku, ovaj put rascjepan u četiri dimenzije.

82 Naša ocjena