Stalker: Clear Sky

Grga Petrović

Priča Clear Skya događa se godinu dana prije događaja u originalnoj igri, znači to je nekakav prequel (fensi riječ jelda). Mjesto radnje je još uvijek zlokobna Zona, područje efektirano radijacijom nakon eksplozije nuklearne elektrane u Černobilu. Sama igra započinje scenom di vi, tj. glavni lik igre, vodite nekakve znanstvenike kroz Zonu. Odjednom Zona valjda poludi i pogodi vas ogroman val energije, nakon čega je logično da umrete u najvećim mukama. No, nasuprot tome, probudite se u malom improviziranom gradiću usred Zone, saznavši da ste jedini preživjeli čudnu anomaliju. Gradić je napučen mještanima, sljedbenicima Clear Sky-a, organizacije koja proučava Zonu, iz nekakvih razloga. Nedugo poslije, dobivate prvu misiju.

Iz nekog razloga, igra pretpostavlja da se vi u potpunosti sjećate prvog Stalkera. Baš onako svega. Mislim igre bi trebale bit zabavne, valjda. A ubitačna težina igrine prve misije nije baš nešto zabavno. Jer u Stalkeru možete umrijeti na jedno 30 načina, a da nemate pojma što se dogodilo. Ono, hodate prema cilju nekakvom rendom rutom ali hej! Mrtvi ste od radijacije. Dobro da mi je igra rekla kak da se izlječim od toga. Drugi put me ubila nekakva random anomalija, uopće nemam pojma šta se dogodilo, uglavnom je moj lik odletio jedno 30 metara u zrak i pao na pod. Neznam, možda je bio nekakav bug. Čekaj, bug? Hej, zar nisu imali jedno godinu ipo dana da apsolutno isti engine prepun bugova napokon pokrpaju? Da, jesu, ali iznenađenje! Ustvari nije nikakvo iznenađenje, igra je još uvijek zbagirana. Iznenadni kreševi na desktop, čudna ponašanja AI-a i oku neugodni glitchevi nisu nikakva rijetkost. Neću sad previše kenjat, ali stvarno me čudi što to nije moglo bit malo promjenjeno. Mislim događa se rjeđe nego u originalu, ali ne bi se trebalo događati nikad. Jednostavno iz principa.

Sama šora i pucanje su ok, ali živcira AI koji je svemoćan i nezna promašivati. Posljedica toga je da cijelo vrijeme stojite iza bilokakvog zaklona i provirujete u nadi da ćete pogodit nekoga. Ponašanje im je pristojno, ali često se zbugiraju i neznaju gdje će stat pa trčkaraju okolo ko maleni poniji koji samo čekaju fini headshot. Jedina ok stvar su oružja koja su lijepo animirana i simulirana, jedino što su zvukovi malo papirnati pa se taj kulnes faktor donekle smanjuje. Pozitivna stvar ove igre je njena veličina i dubina. Ukoliko se doista odlučite potruditi i istraživati te raditi svakakve bonus misije, trajnost Stalkera: Clear Sky može se značajno podići, a igra ionako nije kratka. Toj količini u prilog ide i ogroman svijet koji obiluje raznim stvarčicama koje možete pokupiti. No ipak, samo istraživanje još uvijek nije nešto posebno nagrađujuće za samog igrača, jer većina itema koji stoje okolo su ili oružja ili nekakve beskorisne stvari, kojih većinu već možete podići sa gomile leševa koje ćete susresti.

Jedna od pozitivnih stvari Stalkera je osjećaj da je svijet oko vas živ bez obzira na vašu nazočnost. Atmosfera je doista odlična i nosi cijelu igru. Sam koncept Zone, u kojoj se odigrava free-roam igra, je briljantan, a level dizajneri iskoristili su najbolje ideje i vrhunski dočarali radioaktivnu pustoš. Strah me uopće pomisliti što bi bilo od ovoga projekta da se igre dočepao neki možda bogatiji i iskusniji studij. Grafički izgled igre je vrlo lijep, sa nekim krasnim teksturama i efektima. Lošija strana toga je iznimna zahtjevnost iste, tako da većina ljudi vjerojatno neće vidjeti sve njene čari.

Nema se više što puno reći o “novom” Stalkeru. S jedne strane, tu je vrhunski dizajn i efektan vizualni dojam, no to smo znali i prošle godine. S druge strane, većina boljki starog Stalkera ostaju neispravljene. Bugovi, zahtjevnost i neke mehanike ostaju velik problem ovog ambicioznog fps-a. Ako vam se svidio original, uzmite, jer igra je ista kao i prethodnik. Po dobrim, ali i po onim lošim stranama.

Vaši komentari na recenziju dobrodošli su u boxevima ispod, a za dublje diskusije slobodno dođite i na naš forum i ostavite koji post u Stalker topicu.

Nakon pomalo razočaravajućeg prvog Stalkera koji je izašao prije jedno godinu i pol dana, bilo je samo pitanje vremena kada će proizvođač izbaciti nastavak. Na našu nesreću to se dogodilo prilično brzo…

62 Naša ocjena
  • dizajn
  • neispravljeni bugovi