Star Wars: Battlefront

ravan vrtuljak strave

Znate, jako je velika fora novi nastavak u serijalu nazvati kao prvu igru tog serijala, to je skroz u trendu. Dobro, priznajem, nije dobra ideja. Ne bih tu priču uspio prodati ni svome psu koji me inače sluša i kad mu kažem da je izvrsna ideja polizati ljutu papriku koja mi se prosula po kuhinji unatoč tome što oboje znamo što planira kasnije raditi s tim jezikom.

Zašto razni developeri onda uporno koriste tu foru u zadnje vrijeme? Nemam pojma, nemam previše vremena razmišljati o tome dok igram Battlefront (ovaj novi, ne onaj istoimeni iz 2004.). Ustvari, ne razmišljam previše ni o čemu dok ga igram, ne treba mi ako ćemo iskreno. Valjda su zato i stormtrooperi morali biti klonirani, jer bi se svako suvereno, razumno ljudsko biće prestalo zabijati glavom u isti zid nakon prvih tisuću puta.

Ovih dvadesetak sati koje sam proveo u igri bilo je kao vrtuljak strave koji je potpuno ravan i dvadeset sati predug.

Battlefront je baš loš, neuravnotežen, isprazan, nasumičan, nezanimljiv, ali ne mogu ga nazvati frustrirajuće lošim, jer bi to značilo da je izvukao bilo kakvu emociju iz mene, a nije bilo tako. Ovih dvadesetak sati koje sam proveo u igri bilo je kao vrtuljak strave koji je potpuno ravan i dvadeset sati predug. Najviše koristi od njega imat će oni zaboravni, jer čim bih upalio igru, sjetio bih se da imam nešto drugo za raditi.

Valjda mi je to zaslužena šamarčina nakon Fallouta 4 u kojem sam se zabavljao i više nego što sam možda trebao unatoč očitim manama. No čak i ako je, rado ću okrenuti i drugi obraz, jer mi je čak i samo napucavanje u Falloutu bilo zanimljivije od ovoga u Battlefrontu. U principu je to u redu, neke igre su u nekim stvarima jednostavno bolje od drugih iako same nisu savršene po tom pitanju, ali nije u redu kad je to jedino što Battlefront nudi.

Ne samo da se sva oružja zovu kao rani modeli Siemens mobitela, pa ih ni njihovi ponosni tvorci ne razlikuju, već se sva oružja ponašaju isto. Vidite, laserska oružja možda zvuče fora, ali to je puno veći izazov nego što se čini. Njihova je posebnost to što se ne trzaju pri pucanju, tako da morate puno više truda uložiti u svako od njih kako bi istaknuli njihove posebnosti i različitosti.

Ja sam tih dvanaest pušaka nakon nekog vremena jednostavno svrstao u tri kategorije: automatske, poluautomatske i pištolje. Iako ne znam što mi ta podjela znači točno kad mi je sasvim svejedno koje oružje imam, rezultati su ionako potpuno nasumični. Ponekad ću s laserskom strojnicom pretvoriti svakoga u krugu od pet metara u svemirsku paštetu, ponekad kositi nesvjesne nesretnike preko cijele mape, a ponekad će moji laseri izbjegavati sve neprijatelje kao dobre odluke hrvatsku politiku. Tko je prvi pucao? Nije bitno, poginut će onaj kojeg igra nasumično odabere.

Čudno je igrati online pucačinu i imati osjećaj kao da ne postoji hitbox. Imam osjećaj kao da je svaki hitac posebno bacanje kockice i ako je broj veći od preciznosti oružja koji trenutno koristim onda neprijatelj biva pogođen. Nije uopće stvar do servera i konekcije, ako na to mislite. Imam brz internet, a i serveri rade divno. To je inače i jedan od preduvjeta za ikakvo igranje Battlefronta, jer iako postoji svojevrsni singleplayer mode, za mene je kao igrača i kupca on uvreda i odbijam takvo što prihvatiti.

Battlefront je jedna od najljepših igara koje sam ikada igrao, vrti se jako glatko, zvuči genijalno i uz dobar scenarij i pod pravim vodstvom mogla je biti jedna sjajna svemirska priča.

Štoviše, baš mi je žao što nema nekakve singleplayer kampanje. Battlefront je jedna od najljepših igara koje sam ikada igrao, vrti se jako glatko, zvuči genijalno i uz dobar scenarij i pod pravim vodstvom mogla je biti jedna sjajna svemirska priča. Umjesto toga dobili smo tri offline moda od kojih ne znaš koji brže dojadi te devet online modeova i dvanaest mapa. Kad kažem dvanaest mapa mislim ustvari četiri velike mape koje su onda podijeljene u osam manjih za modeove s manje igrača. Također kada kažem devet modeova mislim četiri, jer ih je nekoliko praktički ista stvar s različitim brojem igrača, a kada kažem da ću prvome komentatoru ove recenzije dati sto eura mislim neću dati nikome sto eura, jer očito tako stvari funkcioniraju kao što vidite.

Sve upućuje primjerice na to da bi Walker Assault trebao biti najzanimljiviji i najzabavniji mod. To su borbe na najvećima mapama u igri, sa zračnim i terenskim vozilima, četrdeset igrača, raznim pojačanjima i herojima upregnutima u borbu između zla i dobra. Zvuči kao savršen, već testiran teren za kreatore Battlefielda, zar ne? E pa nekako je ekipa zaboravila sve što su već godinama pogađali u Battlefieldu i Battlefront skrojili po mjeri igrača koji nikada nije čuo ni za jednu od tih igara, radi kao tržišni broker i deklarirano mrzi video-igre… ili tako nešto.

Već sam spomenuo da su mape ustvari samo četiri i imat ćete dojam kao da stalno igrate iste, što u neku ruku nije daleko od istine. Čak se i zračne bitke Fighter Squadrona uglavnom odvijaju iznad istih mapa na kojima igrate druge modeove. Osim toga njihov čitav dizajn nema smisla, jer ne pogoduje gameplayu i mehanikama ni u kojem pogledu i toliko su nekoherentne da se lakše snaći na današnjem tržištu rada nego na njima.

Legendarna zračna i terenska vozila su power-upovi koje pokupite i onda aktivirate i možete koristiti u vremenski ograničenom periodu ili dok se ne zabijete u tlo, što je nakon prvih par puta iznenada, jer to učinite namjerno. Jednostavno u zraku nemate što raditi; kontrole su jednostavne, ali ne možete utjecati na akciju na tlu. Ne možete prevoziti druge igrače, ne možete pucati po trupama na tlu, nego se samo boriti u zraku, kao da ne igrate istu igru. Umjesto da začine borbu, pojačanja vas čak i fizički udaljavaju od bilokakve zabave. Ponekad će se pojaviti pojačanje koje vas pretvara u jednog od šest filmskih heroja, ali to samo znači da će vam biti dosadno ako ste dobili princezu Leiu ili ćete biti odvratno presnažni u slučaju Boba Fetta i uništiti zabavu svim ostalim igračima.

Neke su takve odluke potpuno bizarne, a još nisam došao do onoga što kvari akciju na terenu. Jedino objašnjenje za sustav loadouta je da ga je dizajnirao čovjek koji je izgubio okladu i kao inspiraciju za svoj doprinos koristio unos „igrice“ na Wikipediji. Možete izabrati samo jedno oružje, što je najmanje bitan izbor jer ne odlučuje ništa u igri kada uz njega birate i dvije dodatne kartice. Te kartice su posebne mogućnosti koje imaju svoj cooldown, a ujedno i siguran znak da mrzite sami sebe ako ne uzmete dvije granate.

Zamislite, bacite granatu, nakon osam sekundi bacite drugu granatu, nakon osam sekundi istekne cooldown na onoj prvoj, pa bacite opet prvu i tako još ostalih devetnaest ljudi na maloj mapi u modeu koji je vanbračno dijete Team Deathmatcha i dosade. Ili ako je mapa nešto otvorenija, zamijenite granatu bacačem pratećih raketa i pucajte tri do četiri prateće rakete po minuti u protivnike. Dodajte povrh toga spawn sustav koji je dizajniran po uzoru na taktike moje bake kada igra potapanje brodova i sve će vam biti jasno.

Što je najgore, toliko puno truda je uloženo u igru i isprva mi je bilo žao vidjeti koliko je developere oštetilo to što su se toliko vjerno držali filmskih predložaka da su se previše ograničili …

Ponekad se spawnate na granati pa nakon toga između tri protivnička igrača pa onda bez pretjerivanja na glavi protivnika, ajde njega ubijete, ali iza ugla je tempirana bomba nakon koje se spawnate u skroz drugom kutku mape u kojem nema nikoga i morate trčati dvije minute do borilišta. Svaku drugu partiju sam efektivno bio do minutu u tom nekom limbu respwananja dok se igra ne bi malo sredila i odlučila što će sa mnom. A to je puno vremena kada partije u prosjeku traju oko deset minuta – ona „zlatna“ sredina prekratkih da bi bile zabavne, a predugih da bi bile, pa… zabavne.

Probudim se ujutro i pomislim da je sve to bio samo ružan san, ali onda se sjetim da sam u noćnim morama barem svjestan što se događa, što nije nešto što bih mogao reći za Battlefront. Što je najgore, toliko puno truda je uloženo u igru i isprva mi je bilo žao vidjeti koliko je developere oštetilo to što su se toliko vjerno držali filmskih predložaka da su se previše ograničili u svojoj viziji i kreativnosti. Sve što je u igri je potpuno autohtono Star Wars univerzumu, ali ne možete očekivati da će nabacana masa licenciranih i lijepo modeliranih elemenata sama od sebe nekako stvoriti dobru igru.

No onda sam shvatio da mi je igra pokazala sve što ima nakon par sati, ali nemojte se zavarati i pomisliti da je sve što ima ujedno i sve što nudi. Nudi season pass koji košta mrvicu manje od same igre (op.a. pedeset dolara) i koji će u budućnosti navodno donijeti puno slatkog, slatkog sadržaja kroz DLC. I ta prosta gramzljivost je ono što je rasplinulo moju prvotnu iluziju developera koji je htio biti vjeran originalnom predlošku. Ovdje je riječ o kosturu poprilično loše igre, koji se prodaje po punoj cijeni i onda traži još toliko novaca, ali ne kako bi se taj kostur popunio mesom i dušom, nego kako bi namjestio ruke da izgleda kao da masturbira i smijao se tome. Zadnji puta sam se tome nasmijao na biologiji u sedmom osnovne, ali mislim da se niti tada ne bih dao izmusti na ovakvu spletku.

Star Wars: Battlefront je onaj susjed koji živi kao podstanar i jedva krpa kraj s krajem, ali vozi novog Mercedesa E klase sa punom opremom. Možda će neke zavarati svojom vanjštinom i izvještačenim nastupom, ali mnogima je istina vidljiva ravno kroz njegova zatamnjena stakla, a ako ne već tada, onda kada ih dovede kući na after-party u hladan stan. Ako njegovo društvo odbijete u tom trenutku, tražit će od vas da mu platite za cugu na kojoj ste bili, ali svejedno inzistirati da bi morali opet van. To je na vama da odlučite sami, no ja osobno radije ne bih, radije bih taj silan novac potrošio na nešto drugo, kao npr. ratu za grijanje. No onda opet, što ja znam? Ja ne vozim Mercedes E klase.

Da je Star Wars: Battlefront kojim slučajem DICE-ov debitantski naslov, ne bi više nikada za njih čuli. No njihov pedigre koji ovdje nisu pokazati garantira da će se ovaj fijasko brzo zaboraviti, a nadamo se i da ga neće tako brzo pokušati oživjeti

68 Naša ocjena
  • vjerno filmovima
  • pucanje