Star Wars Battlefront Renegade Squadron [PSP]

Lovro Golac
In a galaxy far far away su jedine riječi kojima se može početi recenzija bilo koje Star Wars igre, pa makar ona bila ovakva kakva je u ovom slučaju. Da odmah razjasnim stvari, igra nije ispunila ni polovicu mojih očekivanja. Umjesto toga, ostavila me razočaranog i ljutog… Toliko toga su najavljivali i prikazivali da sam stvarno mislio da tu ništa ne može poći po krivu. Svaka im čast, bilo bi lijepo da sam ovu igru morao samo gledati. No, nažalost, došlo je i vrijeme da se odigra.

Radnja započinje u vrijeme između trećeg i četvrtog nastavka filma, to jest nakon što je Senat preuzeo vrhvonu vlast i «istrijebio» sve jedije. Kroz jedanaest misija campaign moda posjetit ćemo mnoga poznata mjesta poput Hotha, Yavin 4-a, Endora, koja su međutim već bila u Battlefront serijalu. Priča govori o jedinici imena Renegade Squadron koju je sastavio poznat nam svemirski kauboj Han Solo. Njihov zadatak bio je na bilo koji način oštetiti Imperij i pokušati spriječiti njegovu vladavinu. To ćete saznati u uvodu, a tijekom igre nećete nešto više saznati zato jer je kasnije priča glupo ispričana.

Campaign mod se ne isplati igrati. Kratak je, jednostavan, a iako će zadaci biti drukčiji, sve se svodi na istu stvar. Uništi što više neprijatelja kako bi donio svojoj ekipi pobjedu. Iako su nas proizvođači pokušali prevariti stavljanjem zadataka u misije, svaka se može završiti na isti način. Makar je zadatk uništiti ovo, spasiti ono, i dalje ćete pobijediti ako uništite sva neprijateljska pojačanja. Na pojedinim zadacima pomagat će nam heroji kojih ima mnogo. Većinom su to likovi iz prethodnog djela kao Darth Vader, Han Solo, Luke Skywalker I Obi Wan Kenobi, no ima i novih likova poput admirala Ackbara i Asaji Ventres. Svaki ima svoje posebne karakteristike koje uvelike pomažu u borbi. Za misiju vam prosječno treba dvadesetak minuta, a ima jedanaest misija koje se ni ne isplati prolaziti jer sve idu na istu foru. Jedini izuzetak bi bile svemirske borbe koje nude mogućnost borbe u svemirskim brodovima poput x i y-wingova, jedi starfightera i ostalih poznatih brodova, no ni one nisu dobri napravljene zato jer će se rijetko bitka odvijati u svemiru što zbog nepotrebnosti što zbog nezainteresiranosti druguh igrača. Osim veoma lošeg campaign moda, tu su i uvijek prisutni Instant action i Galactic conquest. Instant action, kao što mu i sam naziv, kaže Vas stavlja u akciju bez puno razmišljanja u kojoj je cilj jednostavan, uništi neprijateljske sile. E sad, kako je filozofija campaign moda ista, dolazimo do pitanja zašto je uopće uložen trud u stvaranje dva naoko različita moda kada su oni isti? Njima je u interesu da naprave valjani story mode kako bi nas što duže držali prikovanim za ekran, a ne staviti single player koji se može preći u jednom poslijepodnevu i nešto što ima različit naziv, ali je zapravo isto to. No, koliko god su ta dva moda loša, toliko je Galactic conquest dobar. Cilj je ovdje potpuno drugačiji.U ovoj igri na poteze cilj Vam je preuzeti vlast nad galaksijom. Na početku imate samo vašu zračnu flotu i početni planet. Potom se krečete po Svemiru i osvajate planete, dok Vaš neprijatelj čini isto. Dok raspoređujete jedinice po planetima, možete ih pojačati pojedinim atributima poput većeg zdravlja, jačih metaka, ili im pružiti pojačanje kupnjom jedia odnosno sitha..Ovo je najsvjetliji aspekt igre jer je najzanimljiviji, a za pobjedu je ključno koji će idući korak biti i pametna raspodjela jedinica i pojačanja za iste. Ovo su sve bili single player modovi. Istina, battlefront nikad nije imao dobru singleplayer podršku, no ovo je prvi put da je multiplayer promašen.

Multiplayer za do 16 igrača preko infrastructurea zvučao je sjajno, no kao i ostatak igre, realizacija istoga nije. Nije stvar u lagu, njega gotovo da i nema, niti u slabijoj grafici o kojoj ćemo nešto više kasnije, ni u communityu koji je velik, već u kontrolama. Dok u single playeru nije uočljivo koliko su igru uništili s kontrolama, u multiplayeru je. Ponudili su dvije opcije. Jedna, po meni bolja, je ona u kojoj ciljate s kvadratom, trokutom, x-om i krugom. Veliki nedostatak ove sheme je u tom što nema kotrljanja. Ovo je loše zbog stvari koja je uništila igru, a to je auto ciljanje ili ti ga lock on druge kontrolne sheme. 95 posto igrača koristi tu opciju, i svi trčkaraju po nivou držeći lock on- misleći da su sjajni igrači. Ti ljudi, njih 95 posto jel, su naprosto oduševljeni igrom zbog toga što im tako super ide, ali kome ne bi dobro išla igra u kojoj je onaj tko brže stišće pobjednik? Bez te kontrolne opcije ne možete igrati igru jer ćete sigurno biti ubijeni koliko god dobri bili. Ili igrajte s lock-onom, ili nemojte igrati igru kao ni ja. Mapa ima podosta, većina iz prijašnjih nastavaka, no ima i par novih koje nisu loše. Vozila i heroji su dostupni i u multiplayeru, donekle povećava faktor zabave. Osim standardnog Conquest moda u kojem vam je cilj uspostaviti prevlast na bojištu preuzevši postaje i Capture the flag, tu je i Hero capture the flag. U njemu je zadatak isti kao u Capture the flag samo što ovdje zastavu čuva heroj, i na njemu je zadatak da ju ne izgubi. Šteta je vidjeti da multiplayer s takvim potencijalom propadne.

Renegade Squadron je po prvi put u Battlefront serijalu donio kreiranje vašeg lika za razliku od dosadašnjih klasa koje su bile iste i po izgledu i po oružju na raspolaganju. Dobit ćete sto creditsa koje morate potrošiti na oružje ili atribute vašeg lika. Možete mijenjati baš sve; od fizičkog izgleda, karakteristika, pa do oružja koje ćete nositi. U igri bi to izgledalo ovako;pobunjenik s glavom wookiea, tijelom čovjeka, koji ima sačmaricu i tri puta veću brzinu. Tu ima svakakvih kombinacija koje mogu dati zbilja dobre rezultate. Pri stvaranju lika treba razmišljati i o vašem stilu igranja. Sumnjam da ćete ukoliko volite rješavati stvari tiho i s daljine opskrbiti vaš lik sa sačmaricom i jet packom. Ovo je dobrodošao novitet koji bi se i u budućim Battlefront igrama trebao primjenjivati.

Još bi samo par riječi posvetio zvuku i grafici koje sam tijekom teksta zanemario. Igra se nažalost ne može pohvaliti grafičkom stranom. Slika je maglovita, okoliš je osrednje napravljen a sve to začinjava i popriličan broj bugova. Iako grafički prikaz nije najvažniji, ovdje je još dodatno pokvario sveukupan dojam. Jedino što je za pohvalu su stripovske animacije koje su dobro napravljene. Muzika i zvuk su zadovoljavajući, zvukovi oružja i eksplozija također. Voice over je isto tako kvalitetno napravljen.

Star Wars Battlefront: Renegade Squadron je savršen primjer kako igra koja ima poznatu licencu, online multiplayer, nove mape i likove ne mora biti dobra, čak naprotiv, ovo je loša igra. Stvarno je žalosno vidjeti da igra koja je imala toliki potencijal nije ispunila ni pola svojih očekivanja. Rekao bih idući put bi trebali promijeniti ili poboljšati, ali neću zato jer Battlefront očito nije vrsta igre za prijenosnu konzolu, barem ne u ovakvoj izvedbi. Ovo je mogla biti možda i najbolja igra za PSP, ali ključni elementi koji su potpuno krivo izvedeni čine ju tek prosječnom igrom. Šteta, stvarno šteta…

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

In a galaxy far far away su jedine riječi kojima se može početi recenzija bilo koje Star Wars igre, pa makar ona bila ovakva kakva je u ovom slučaju…

65 Naša ocjena