StarCraft: Remastered

GL HF

Danijel Hanžek

Zvuči nevjerojatno da je prošlo čak 19 godina od izlaska originalnog StarCrafta i famozne recenzije u časopisu Hacker nakon koje je autor primao prijetnje smrću. Popularnost Blizzardove igre u međuvremenu nije opala, baš kao ni popularnost eSports scene u Južnoj Koreji, premda smo još 2010. dobili moderniji nastavak. Jedina stvar kod originalnog StarCrafta koju je nagrizao zub vremena bila je tehnička strana igre. A s obzirom na to da je interes fanova za originalom još uvijek ogroman, Blizzard je odlučio intervenirati i napraviti remaster.

Takav potez može zvučati pohlepno, ali netom prije izlaska remastera Blizzard je besplatno podijelio StarCraft Anthology (originalnu igru + Brood War ekspanziju), tako da ovo nije tipičan trik za zgrtanje dodatne zarade na starom konju. Štoviše, besplatna verzija igre kompatibilna je s remasterom, što znači da sada besplatno možete igrati sa svim igračima.

starcraft-remastered-slike (4)

Sam sadržaj ostao je netaknut u remasteru. Na raspolaganju imate ukupno četrdesetak misija u izvornom obliku. Redizajnirane su im jedino animirane sekvence, a priča o sukobu triju rasa malo je detaljnije pojašnjena kroz vizualni stil stripa. S obzirom na to da su tereni i jedinice redizajnirani u standardnom, izometrijskom pogledu, s dovoljno detalja da to izgleda lijepo (barem za 19 godina staru igru), misije i dalje imaju onu svoju staru privlačnost.

Remaster nije nadopunio postojeći sadržaj StarCrafta, ali je stare misije lijepo doživjeti u novom ruhu.

Ubačeni su i novi 3D portreti likova, s više detalja u većoj rezoluciji. S druge strane, Blizzard se nije odlučio unaprijediti neke stvari po uzoru na StarCraft 2, pa tako npr. i dalje morate otvarati zaseban meni da biste vidjeli koji vam je zadatak u misiji, što zna biti iritantno.

starcraft-remastered-slike (5)

U remasteru nije promijenjen pokretač igre koji je star dvadesetak godina i korijene vuče još iz Warcrafta 2. Dodatno mijenjanje mehanike igre, balansa, menija, dovelo bi do velikih problema i poteškoća na profesionalnoj eSports sceni. Stoga je Blizzardu u cilju bilo produžiti vijek samo na grafičkoj razini, kako bi eventualno i neki novi igrači zakoračili u sam multiplayer. Stara mehanika stavljanja jedinica na timove (maksimalno 12 jedinica) i balans (koji je već godinama isti), ostali su nepromijenjeni baš zbog eSportsa, a i same čari koju ova igra ima, te što to jednostavno ne bi bila ista igra kada bi se zadiralo u taj dio.

Snimke starih mečeva koje možda još uvijek imate sačuvane na nekakvom CD-u, sada možete pogledati i uz nove opcije promatranja.

Snimke mečeva koje ste možda čuvali u svojoj arhivi na nekakvom CD-u i dalje će biti funkcionalne (od verzije 1.16), te ćete moći pogledati replay meča u mnogo ljepšoj grafici. Osim što igru sada možete igrati u 4K rezoluciji, za što će vam trebati grafička s malo vise od 2GB memorije, kada gledate snimke dodana je mogućnost približavanja i udaljavanja, što daje veću i bolju preglednost.

starcraft-remastered-slike (6)

Dodatna mogućnost koju su programeri omogućili je i podešavanje prečaca na tipkovnici, tako da ih možete prilagoditi svojim potrebama. Iako je dobar dio profesionalnih igrača bio protiv uvođenja te opcije, Blizzard je ipak zbog novih igrača ostavio tu mogućnost jer se smatra da ona nije toliko presudna te ju se može onemogućiti u multiplayeru.

Dodatna mogućnost remastera jest podešavanje tipkovničkih prečaca po vlastitim potrebama.

Ono što se ne može onemogućiti jest Battle.net odnosno Blizzardova obavezna mrežna usluga preko koje igra funkcionira. Na ovaj dio imam i najviše zamjerki. Prije ovog remastera Battle.net je bio prilagođen igranju na 56k modemima, tako da kada ste htjeli igrati 2v2 mečeve na DLSL konekciji to zbog prevelikoga laga jednostavno nije bilo moguće. Naravno, to je sada popravljeno, ali ono što iritira jest da i dalje postoji povremeno nenormalan lag u svim mečevima. Nekad sve jednostavno radi kako treba, a nekad veza puca bez pravog razloga.

starcraft-remastered-slike (7)

Štoviše, još uvijek postoje situacije kada npr. igrate ranked ladder i razbijate protivnika, a on kao da se namjerno odspoji, jer to smo znali nekada napraviti kako ne bismo izgubili. Igra to ne kažnjava kao u slučaju StarCrafta 2 nego vam ukrade vrijeme kao da se meč nije niti dogodio. To dovodi do toga da jednostavno obolite na živce i prestanete igrati ranked, koji je ujedno i bit StarCrafta. Ovo je definitivno težak propust Blizzarda i moja najveća zamjerka igri za koju se nadam da će brzo biti riješena.

Matchmaking se izvodi po uzoru na StarCraft 2 i čekanje na protivnika relativno je kratko.

Grafički je meni Battle.neta sređen, dodan je matchmaking po uzoru na StarCraft 2 te je čekanje na dodjeljivanje protivnika kratko i relativno dobro odrađeno. Blizzard određuje map pool za sezonu laddera, što je po meni odrađeno solidno. Dakako, uvijek postoje 2-3 mape koje možete izglasati, tj. koje vam jednostavno ne leže. Igranje 2v2 mečeva i 4fun ums-ova je na dobroj razini, jer sve stare mape rade, pa se zna u vrijeme opuštanja odigravati turret defense, operation suicide i sl.

starcraft-remastered-slike (2)

Ono što mene raduje jest ona nostalgija koja je proradila i kod drugih starih igrača s kojima sam prije 15 godina gubio dane na Battle.netu, jer su i oni kupili igru pa smo obnovili kontakte nakon skoro 10 godina neaktivnosti. Doprinos daljnjeg razvoja eSports scene i samih turnira vidim u streamovima, Discordu te 2v2 gamingu preko voice klijenata kojih prije nije bilo (a i da je, 56k modemi zbog svoje sporosti ne bi mogli prožvakati).

Sve u svemu, StarCraft je dobra stara igra koja je grafičkim ukrašavanjem dobila novi sjaj, zadržavši pritom gameplay po kojemu je bila poznata. Blizzardu skidam kapu jer je Antology udijelio besplatno tako da i oni koji i neće kupiti remaster mogu zaroniti u svijet StarCrafta. A cijena od 15 eura za grafički sređenu verziju nije pretjerana, s obzirom na ono što ste dobili uz nju. Zamjerke u vezi Battle.neta će sigurno biti ispravljene jer su developeri dokazali da slušaju zajednicu igrača i da će se truditi da drže igru na životu.

Možda i meni netko bude slao prijetnje zbog ove ocjene, ali računajte da sam krajnje neobjektivan kada je StarCraft u pitanju i da ovdje ocjenjujem remaster, a ne samu igru kojoj fanovi i nostalgičari ionako znaju pravu vrijednost.

• grafička skockanost 19 godina stare igre
  • preglednije sučelje i nekoliko dodatnih opcija
  • kompatibilnost sa svim postojećim sadržajima