Tales from the Borderlands

Kada su tvorci uspješne The Walking Dead avanture prije godinu dana najavili Tales from the Borderlands, s velikim upitnikom iznad glave zapitao sam se što im je to trebalo i čemu sad to. Takav sam stav valjda zadržao i pri pokretanju prve epizode za istu igru. Deset minuta i 48 sekundi – toliko je vremena trebalo da mi Telltaleova igra ponudi da uopće nešto kontroliram. Prije toga u tih deset minuta morao sam stisnuti po jednu tipku tri ili četiri puta. Bilo mi je mučno od same pomisli da ću nakon razočaravajuće druge sezone The Walking Deada i ovdje morati pasivno gledati što se događa, do te mjere da će se igra odigrati sama ako ju jednostavno pustim i odem na WC.

Međutim, vesele vijesti – deset minuta kasnije Tales of the Borderlands: Epozode 1 – Zer0 Sum izgledao je kao sasvim druga igra, više nalik odličnim akcijskim scenama koje su mi se sviđale kod The Wolf Among Us-a. Još bolje vijesti – zadržao je tu dinamiku kroz čitavu epizodu i razuvjerio me u pomisli da Borderlands bez oružja nije potreban. Itekako me razuvjerio.

Tales of the Borderlands uspješno razuvjerava misli da je Borderlands bez napucavanja nepotreban.

Ukratko, najvažnija nova stvar jest ta da kroz priču vodite dva lika, što je Telltaleu otvorilo vrata za neke dosad neisprobane načine prezentiranja radnje. Prvo ćete u egoistične cipele Rhysa, sanjara i zaposlenika zle tvrtke Hyperion kojemu na putu do uspjeha smjesti njegov ljuti neprijatelj. Zatim ćete pod šešir Fione, kradljivice čiji će se put ispreplesti s izvjesnim Hyperionovim zaposlenikom kojega ne podnosi. Njih dvoje pričaju istu priču kako su se od nule zapetljali u problematičnu, ali uzbudljivu avanturu. A kako se baš i ne slažu – svatko tu priču priča na različit način, iz svoje perspektive.

Moram priznati kako to funkcionira odlično i premda je sam format dijaloga, odabira s posljedicama i QTE sekvenci identičan kao i u prethodnim Telltaleovim igrama, Tales of the Borderlands djeluje svježe. Čak i ako ste nedavno progutali „pravi“ Borderlands, mislim da će vam biti novo iskustvo. Prava je sreća da su Telltaleovci to pogodili pa igra zaista donosi nešto drugačije u sklopu onoga što je prepoznatljivo. Radnja igre odvija se nakon događaja iz Borderlandsa 2, a iako ima brojne poveznice s Gearboxovim uradcima (ponajprije u vidu likova i humora) nije presudno da ste s njima upoznati od ranije, baš kao što niste morali biti ni s The Walking Deadom.

Ljepota naracije dolazi kroz već spomenuta tri elementa – kontroliranje dvaju likova, odličnu karakterizaciju istih te specifični Borderlandsov humoru. Ne možete birati koga ćete kontrolirati, ali izmjena likova je dinamična – u jednoj ste ulozi taman dovoljno dugo da vam ne dosadi, a često se sve to odvija unutar akcijskih sekvenci pa ne stignete ni razmišljati o dosadi. Treba istaknuti da se Telltale ovom prilikom odvažio više nego inače, pogotovo u završnih petnaestak minuta epizode koje su čista akcija, gotovo netipična za „sporiji“ žanr interaktivne avanture.

Likovi su standardni Borderlands kalupi – u najboljem mogućem komplimentu. Ako ste voljeli Tiny Tinu, Handsome Jacka, Claptrapa i ostalu ekipu iz prijašnjih igara, zavoljet ćete i postavu iz Talesa. Rekao bih, međutim, da je Rhys priča za sebe, letvicu dorađeniji nego svi ostali. Radi se o simpatično smotanom liku kojega prati luđačka sreća, i većina humornih situacija na koje ćete se smijati oslanja se upravo na njega, pogotovo kada priča priču onako kako se nije dogodila. Usudio bih se reći da se radi o jednom od najdopadljivijih novih likova u zadnje vrijeme. Humor je također tipičan Borderlands – nije to intelektualni humor već najčešće sprdanje na zatupljene bandite, osjećajne robote i sl., ali i prilično originalno sprdanje.

Tales from the Borderlands odmaknuo se od Telltaleovog „proizvodnog lanca“ po prezentaciji priče i svijeta, ali mehanički je jako blizu onoga što biste očekivali od Telltaleove interaktivne avanture. Rhys ima interesantnu mehaniku skeniranja pojedinih objekata u svijetu, ali ona je tu tek kao sporedna stvarčica i igra bira kada ju možete iskoristiti. Fionina mehanika skupljanja loota, tj. novca, u ovoj je epizodi imala tek dvije moguće namjene, što je definitivno malo pa se nadamo da će buduće epizode pronaći neku bolju svrhu za to.

Specifične sposobnosti likova su dobar dodatak, ali u prvoj epizodi slabo iskorišten.

Na polju dijaloga i quick-time sekvenci sve je isto kao i u TWD-u iz 2012. godine. Nije to nužno loša stvar, ali osobno mi smeta što je odbačena višeslojnost kod quick-time sekvenci kakvu smo vidjeli u The Wolf Among Us, što znači da u većini slučajeva čim promašite neku tipku ili potez – igra završava jer nemate šansu da to popravite drugom akcijom. Ono što pak najviše nedostaje jesu zagonetke, jer njih doslovno nema – niti jedne. U igri postoji inventory, ali kao i da ne postoji jer ničemu ne služi. Nikada se ne možete maknuti dalje od jedne scene/lokacije tako da nemate o čemu mozgati.

Jasno mi je da Telltale ne želi zahtjevne zagonetke kako ne bi odbili kupce koji igru kupuju epizodno, ali mislim da je potpuno izbacivanje zagonetki kontraproduktivno. Ako ništa, zagonetke bi barem unijele malo raznovrsnosti. Ovako je čitava igra sastavljena samo od dijaloga i QTE sekvenci, i tek u neke četiri situacije tijekom dva sata koliko epizoda traje, imate kontrolu nad likom u smislu da mu naređujete gdje će ići i što će istražiti.

U tom pogledu, Tales from the Borderlands je igra Telltaleovog sindroma – avantura površne interakcije i prividnog oblikovanja priče. No, s druge strane je to i hrabar projekt koji savršeno sjeda u postojeći univerzum i kvalitetno ga nadopunjuje. Telltale je pokazao kako ima svježe načine pripovijedanja još jedne interesantne priče. Prva epizoda Talesa stoga je vrlo obećavajuća, i to kažem prilično suzdržano. Ako se sljedeće nastave u ovom ritmu, mislim da Telltale ima još jednu dobitnu kombinaciju, a Rhys i Fiona imaju šansu postati George i Nico nove generacije.

Igre Borderlands serijala nezamislive su bez oružja. Ali upravo je ta nezamislivost Telltale Gamesu omogućila da napravi neočekivano dobar start interaktivne avanture u istom univerzumu.

• odlično osmišljena priča
  • likovi i humor