HCL.HR

Recenzija

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows

Renato Pedišić

Teenage Mutant Ninja Turtles, ili po naški Nindža Kornjače, svoje početke bilježe u stripovskom obliku 1984. godine kao parodija na koncept Daredevila i stripa New Mutants, da bi ubrzo nakon toga njihov strip dobio vlastiti identitet, nešto mračniji i ozbiljniji od onog početnog. Nakon što je prodaja figurica po stripu krenula uzlaznom putanjom, 1987. godine započeo je TV serijal baziran na slavnim Kornjačama, a već dvije godine kasnije izdana je i prva igra s TMNT licencom. Od tada pa do danas izdano je sveukupno 37 igara s Nindža Kornjačama koje su uglavnom bile osrednji ili u potpunosti loši naslovi.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows od samoga početka nije davao naznaku da bi se to moglo promijeniti, ali mi se kroz nekoliko trailera svidio te sam odlučio dati šansu igri i provjeriti može li me ovaj download naslov iznenaditi i pokazati se dobrom akcijskom avanturom. Moram priznati da nakon odigrane igre ostajem zadovoljan nekim njenim aspektima, a vidim i golemi potencijal, no to je potencijal koji nažalost nije došao do izražaja, ostavivši serijal videoigara s Nindža Kornjačama i dalje u blatu potraćenih šansi i golemih neuspjeha.

Nećemo se zavaravati i reći da smo kao djeca Nindža Kornjače crtiće gledali radi njihove napete i duboke priče, zanimljivih zapleta i preokreta ili odlično prikazane topline bratskih odnosa među Kornjačama. TMNT je uvijek spadao u onu domenu crtanih filmova koji na tom polju nisu briljirali, a gledali smo ih radi majstorstva u baratanju mačem, bodežima, štapom i nunčakama. Sjećam se mnoštva puta kada sam kao dječak s ekipom iz kvarta igrao „Kornjača“, a to definitivno nije uključivalo ništa više od mlaćenja granama koje su podsjećale na oružje Michelangela, Donatella, Raphaela i Leonarda.


Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows naizgled ima priču kakva bi se našla u nekoj epizodi crtanog filma, odnosno izgleda kao nešto što bi i djeca shvatila, ali nakon nekoga vremena uvidjet ćete da stvari i nisu tako jednostavne. Naime, priča se u toliko navrata uspije zapetljati i otpetljati, odjednom nabacati masu antagonista pa ih ekspresno eliminirati, staviti Kornjače u čudne situacije pa ih neobjašnjivo vratiti u njihovo središte, da jednostavno izgubite pojam o smislu cijele radnje. Nakon što vas igra tako baci u centrifugu, možete vi razmišljati o onome što ste do tad prošli, ali kad shvatite da je smisao radnje taj da ga ona uopće nema, ostat ćete duboko razočarani. Sama činjenica da radnja uopće nije povezana čini ovu priču možda najgorom od svega što sam u TMNT univerzumu imao prilike iskusiti.

Iako Out of the Shadows izgleda dosta pristojno za jedan download naslov, to dolazi uz određenu cijenu koja se očituje u dosta dugom učitavanju pojedinih lokacija unutar razine, ali i vidljivom učitavanju tekstura po ulasku u prostoriju. To poništava dojam o izgledu igre koji je mogao biti pozitivan, a ni užasno loš odabir boja ne ide mu u prilog. Ono što je ipak najblesavije jest činjenica da grafičke postavke unutar igre uopće ne možete mijenjati, a na raspolaganju su vam tek tri rezolucije slike. Osim toga, igra će vam često sama od sebe ući u window mode i to je nešto na što ni na koji način ne možete utjecati.

Cutscene koje su odrađene putem stripa izgledaju kao da ih je crtao dvogodišnjak i samo su način uštede novca i vremena jer se u sami stil igre ni na koji način ne uklapaju, a pred igrača iskaču nenadano da bi se isto tako prekinule na ubrzan način. Dizajn neprijatelja nije loš i može se reći da je dosta raznolik, ali u po načinu borbe u suštini imamo tek četiri tipa neprijatelja – one s vatrenim oružjem, nindže, robotske pse i pripadnike uličnih bandi.


Zvučna podloga je apsolutna pilana, a repetitivnost pozadinske glazbe jednostavno smiješna. Ni glasovna gluma ne briljira što posebice smeta jer je proizvođač odlučio učiniti kornjače iznimno pričljivima pa će svako njihovo besjeđenje biti kao ubod nožem u vaše uho. Posebno me zanima tko je birao glasovnog glumca za Raphaela jer ta kombinacija ni u kojem slučaju ne paše.

Osnova gameplaya ovih Nindža Kornjača je hack’n’slash mehanika iz trećeg lica. Ona funkcionira na meni zadovoljavajuć način, dobrim povezivanjem kombo napada u cjelinu uz mogućnost specijalnih napada pojedine Kornjače ili povezivanjem u neki timski napad. E sad, igra je zamišljena tako da funkcionira kao kooperativni naslov za četvero igrača. Međutim, PC verzija za vrijeme našeg recenziranja jednostavno nije imala funkcionalan mrežni multiplayer, a ni onaj u LAN-u također nije radio ako je suditi po reakcijama drugih korisnika. Iako su se stvari u međuvremenu popravile, situacija tek dijelom drugačija jer čak i ako uspijete postaviti custom match, igra se svejedno ruši na desktop, zamrzava i divlja na sto drugih načina. Naravno, solo igranje je moguće, ali tada je to bitno drugačija igra.

Igra je zamišljenja kao kooperativni naslov, ali multiplayer u PC verziji uopće nije funkcionalan.

Brzina borbe i efikasnost udaranja vaše odabrane Kornjače može se povećavati kroz bazični sustav raspodjele EXP bodova po dostignutom levelu. Svaki dostignuti level donosi četiri iskustvena boda koja se mogu raspodijeliti na četiri Kornjače, ili ako igrate solo – samo na jednu. Nakon prijeđene igre uvidio sam da je jedina logična taktika odabrati omiljenu Kornjaču te na nju trošiti sve prikupljene bodove. Tako ćete imati jednog savršenog Nindža ratnika i tri zaostala zelena mutanta koji su ionako beskorisni radi činjenice da je AI suboraca jedan od najgorih koje je svijet videoigara ikada vidio. Osim nadogradnje vještina, između misija može se nadograditi i oružje odabrane Kornjače.


Nadogradnja je samo privid nekakva napretka jer su svi neprijatelji s kojima se susrećete vama ionako inferiorni, a stil borbe jednak je kod svih i olakšava borbu do te razine da neprijatelje doslovno možete poraziti zatvorenih očiju. Da, doslovno – probao sam. Možda bi izazov bio veći da možete namjestiti postavku težine igre na neku veću razinu, ali ne – to vam nije omogućeno jer bi proizvođač trebao prilagođavati neprijatelje, a to mu se jednostavno nije dalo ili im nije bilo isplativo. Ni boss bitke ne oduševljavaju i tek je jedna bazirana na udaranju neprijatelja po ključnim točkama, dok su drugi bossevi obični neprijatelji s povećanom tolerancijom na udarce i eventualno drugačijim napadom. Jedini pravi odmak od mlaćenja neprijatelja je mini igra hakiranja vrata do nedostupnih prostorija, a ono se izvodi kroz jednostavnu igru spajanja istih simbola koju bez problema može kompletirati i malo dijete.

Borba je toliko lagana da neprijatelje doslovno možete poraziti zatvorenih očiju.

Pored već navedenih boljki, najveći problem Out of the Shadowsa su bugovi, glitchevi, banalne greške, nedovršenost te raznorazne dječje bolesti. Ono što mi je možda najviše zasmetalo je krivo ili u potpunosti neizvedeno mapiranje komandi unutar igre pa tako ne bih preporučio ulazak u odjeljak za artwork igre jer iz njega nisam mogao izaći budući da preporučena escape tipka za izlazak uopće ne radi, a oživljavanje pale braće u igri ne izvodi se korištenjem ALT+R, već suprotno igrinom navođenju – s ALT+E. Takvih bezveznih gluposti ima na bacanje i to je ono što frustrira, a vjerujem da problem ne postoji samo na PC-u, već i kod drugih verzija igre. Također, tu su i konstantni nevidljivi zidovi, ali i zidovi kroz koje možete prošetati, zapeti i biti primorani vratiti se na posljednji checkpoint. Probleme s nemogućnošću nastavljanja igre nisam imao, ali neki igrači žalili su se i na to, a developer je otklonio tek dio takvih bugova.

Kad se sve zbroji i oduzme, mislim da vam je svima jasno da igru ne vrijedi nabavljati. Agonija osrednjih i prilično razočaravajućih TMNT igara tako se nastavlja do daljnjega. Cijena od 15 Eura za neki bi drugi naslov bila primjerena, ali kad je u pitanju Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows koji u prosjeku traje nekakvih pet sati, uz sve bugove i propuste, to je novac bačen u vjetar. Zapravo, novac je tu i najmanje što možete izgubiti s ovakvom igrom koja će vam u tih pet sati samo pojesti živce. Poslušajte nas i poštedite se te muke tako da ju zaobiđete u što širem luku.

Nindža Kornjače opet su na misiji da zaustave zlog Sjekača i njegove planove, a naš je zadatak bio provjeriti je li njihova nova igra vrijedna vašeg novca ili bi možda bilo bolje da ga potrošite na pizzu.

26 Naša ocjena
  • borba zna imati svijetle trenutke
  • coop ne radi
  • mnoštvo bugova
  • užasan AI

Komentari (15)

  • funcomeon

    15.09.2013 - 16:46

    Je li ovo najmanja ocjena u povijesti recenzija hcl.hr portala ? 😛

  • Brko28

    15.09.2013 - 17:30

    splačina od igrice

    • /TyLer/

      @Brko28, 15.09.2013 - 17:58

      +5

  • Emperor Ghaleon

    15.09.2013 - 17:31

    Kul! Da li to znači da ćete ju nekome dati u nagradnoj igri (ha ha ha)?

    • Me666

      @Emperor Ghaleon, 15.09.2013 - 17:49

      Digitalne PC igre se ipak ne dijele tako lako :(

  • ilya97

    15.09.2013 - 20:25

    ova igra zaslužuje video recenziju :)

  • The Shitmaker

    15.09.2013 - 20:44

    Ovo isto ide pod trash rubriku ?

    • Me666

      @The Shitmaker, 15.09.2013 - 20:52

      Ne, ne igra je samo loša… za dobiti naslov Trasha igra mora biti jedinstveno loša na svim razinama, pomaknuti granice neukusa i definirati značenje pojma "čudna odluka"

  • trulex

    15.09.2013 - 21:14

    E ivi brate svašta i recenzirate.

  • Cole™

    17.09.2013 - 07:52

    26 😀 😀

  • djolence

    17.09.2013 - 09:23

    nabolji tmnt igrica je TMNT 2 Battle Nexus,ovo je sr***

  • Axl24

    17.09.2013 - 13:27

    Dobro za izgubiti 2-3 sata

  • CoBE10

    13.02.2016 - 15:08

    ja sam je odigrao malo je lose sto nema auto regeneration pa kada dodu bosevi tesko ih je utiti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!