The Elder Scrolls: Legends

NEKOĆ SAM BIO AVANTURIST, SAD SAMO KARTAM

Bruno Barkić

Elder Scrolls: Legends je već neko vrijeme dostupan, a s nedavnim izlaskom ekspanzije Heroes of Skyrim i širenjem svoje dostupnosti do iOS i Andorid uređaja, kucnuo je čas da provjerimo ima li za njega mjesta na sada već pomalo nagužvanom tržištu digitalnih CCG igara, te ima li smisla upuštati se uopće u borbu s titanom zvanim Hearthstone.

TES: Legends ne skriva se pred činjenicom da mu je upravo Hearthstone poslužio kao glavna inspiracija. Razumljivo, jer kad je Blizzard od WoW-a napravio CCG spin-off kojeg danas igra preko 70 milijuna igrača, sasvim je logično da će i druge kompanije pokušati napraviti isto od svojih RPG franšiza. No, je li Bethesda u silnoj potrebi da konkurira na tom tržištu uspjela napraviti dobar proizvod?

teslegends-1

Na prvi pogled, dvije spomenute igre bolno su identične. Svaki meč započinjete s trideset healtha i jednim bodom mane, koja će postepeno iz runde u rundu rasti. Ista ta mana određuje koje karte si možete priuštiti igrati tu rundu: creatures, items, abilities ili support.

Prva razlika koja će vam zapeti za oko je to da se play area sastoji od dvije staze.

Prva razlika koja će vam zapeti za oko je to da se play area sastoji od dvije staze. I tu dolazi prvi plus u odnosu na Hearthstone. Naime, sva bića koja odigrate u lijevoj stazi ne mogu imati direktnu interakciju s bićima vašeg protivnika u desnoj stazi. Desna staza, takozvani „shadow lane“ svim vašim bićima na još jednu rundu daje zaštitu od napada protivničkih bića (ali ne i spellova). Samo ova mehanika već  uvodi puno dinamike i mogućnosti za razne strategije u sami gameplay i čini igru dovoljno različitom od ostalih CCG-ova.

teslegends-2

Upravo zbog dvaju staza tempo igre može varirati, a čišćenje cijele ploče jednim spellom ovdje ne postoji što daje puno više vrijednosti sporijim deckovima. Lijepo je vidjeti da su developeri to imali na umu, te su sukladno s time podigli razinu maksimalne mane na 12. Isto tako, lakše je ići u drugu krajnost i odraditi efikasnu provedbu rushanja koja će u trenu istopiti svo zdravlje vašeg protivnika. No, to možda i nije uvijek najpametnija strategija…

TES Legends donosi pametan sistem vraćanja u obliku runa koje se aktiviraju na svakih pet zdravlja koje izgubite.

Naime, to nas dovodi do druge interesantne mehanike igre. Uveden je pametan sistem vraćanja u obliku runa, koje se aktiviraju na svakih pet zdravlja koje izgubite. Ono što vam svaka runa daje je nova karta koja ide automatski u ruku ili u igru. O tome će ovisiti imali li ta karta svojstvo proročanstva, čija je glavna karakteristika ta da ubacite kartu u igru bez plaćanja njezine mane. Produkt toga je da ćete mnogo više vremena provoditi računajući isplati li vam se zadati još ta dva poena štete protivniku… ili ćete ipak pričekati sljedeći krug.

teslegends-3

Sve nas do dovodi do same izgradnje deckova. Umjesto rasa, ovdje imate pet atributa (boja): Strength, Agility, Endurance, Intelligence, Willpower + neutralna od kojih ćete graditi jednobojne ili dvobojne deckove veličine od pedeset do čak sedamdeset karata! Odmah ću napomenuti da je sinergija karata vidljivo najkvalitetnija stavka.

Uz bazne karte i sve dodatne iz dvije ekspanzije vrlo brzo ćete pronaći funkcionalnu osovinu za vaše deckove, uz koje vam fleksibilnost veličine istoga i mogućnost korištenja do tri kopije karata, otvara pregršt opcija i slobode prilikom sastavljanja decka. No, igračima željnim nešto ležernije i jednostavnije igre će to više nego išta drugo zadavati glavobolje.

TES Legends svojom kombinatorikom neodoljivo podsjeća na Magic: The Gathering, no istovremeno se prezentira kao moderni CCG.

Dakle, vidljivo je da je igra namijenjena igračima koji žele zaigrati kompleksniji naslov, i sa svojom kombinatorikom neodoljivo podsjeća na Magic: The Gathering, dok istovremeno uspijeva počistiti sve nepotrebne dodatke i prezentirati se kao moderni CCG.

No, da ne mislite da kao sami početnik ili netko željan ležernije igre trebate zaobići ovaj naslov, igra će vam neprestano davati izgrađene deckove, koje ćete uz izmjenu od par karata lagano pretvoriti u efikasno oruđe.

teslegends-4

Od samog početka igranja, iz aviona je vidljivo da se pazilo na modove igranja. Kad prvi put uđete u igru dočekat će vas poduži tutorial  sastavljen u obliku male kampanje povezane pričom koja će, kako ju postepeno prelazite, dodavati kompleksnije mehanike i otključavati vam novi sadržaj. Onaj tko se ne susreće prvi put s ovakvim tipom igre će tutorial možda biti i malo predug, no dosta je isplativ jer vam otključava pregršt karata i deckova. Generalno, po završetku istoga sve će vam biti jasno i upoznati ćete se sa svim mehanikama karata. Veliki plus za developere jer se opet pazilo na sitne detalje.

Onaj tko se ne susreće prvi put s ovakvim tipom igre će tutorial možda biti i previše dugačak, no dosta je isplativ jer vam otključava pregršt karata.

Postepeno uz prelazak tutoriala otključat ćete više-manje sav sadržaj koji igra nudi. U prvome planu su tu klasični ranked mečevi i Arena. Dok ćete prema prvom mjestu ljestvice juriti sa svojim pomno planiranim deckovima, za Arenu ćete iste raditi klasičnim draftanjem, no limit je u ovom slučaju 30 karata. To malo odskače od koncepta decka s više karata, ali mi je jasno da bi enormni faktor sreće prilikom odabira 50 karata apsolutno uništio iskustvo igranja arene.

teslegends-6

No, to nije jedini oblik Arene koji vam se nudi. Na nekoliko dana mjesečno otvara se posebni event –  Chaos Arena. Kao što mu i samo ime sugerira, možete očekivati kaotično stanje u obliku nasumičnih staza za svaki meč, nasumičnih karata koje ispunjavaju vaš deck, pa i do izmjena istih s vašim protivnikom. Koliko god zvuči ludo, s guštom ćete ga zaigrati tih par dana jer će vam unijeti osvježenje u samu igru.

Ako ste se nekim čudom našli u multiplayer CCG igri željni singleplayer igre… nudi vam se čak i to.

Ako ste se nekim čudom našli u multiplayer CCG igri željni singleplayer igre, pa… nudi vam se čak i to. Solo Arena će vam ponuditi isto što i klasična, ali u ovom slučaju dobivate devet protivnika različitih stilova igre, uz koje će vam ipak biti moguće zaigrati ofenzivnije i agresivnije. Kampanja s pričom ne završava nužno sa samim tutorialom, već vam se nude nova tri čina. Doduše za njih ćete morati izdvojiti 20 € , što je po meni za samo jedan segment igre ipak malo previše.

teslegends-5

Dolazimo do djela gdje se igri može najviše zamjeriti. Dok je samo sučelje jako intuitivno, a struktura karata odlično napravljena sa svim bitnim informacijama istaknutim, ne može se isto reći i za sam grafički stil. Da, radi se o klasičnom fantasy stilu crteža, koje će vas fanove Elder Scrolls serijala podsjetiti na ostale naslove, i osobno ih preferiram više nego dječji i veseli art koji dominira kroz Hearthstone. Problem dolazi iz toga što hladne i prigušene boje, poput smeđe i sive, dominiraju i ostavljaju pomalo uspavljujući i dosadnjikavi efekt.

Problem s vizualne strane proizlazi iz toga što hladne i prigušene boje, poput smeđe i sive, dominiraju i ostavljaju pomalo uspavljujući i dosadnjikavi efekt.

Prigovorit ću malo i samim efektima koji ostavljaju dojam praznine bilo kod interakcije karata, otvaranja paketića ili uništavanja avatara vašeg protivnika. Odrađuju oni svoj posao, ali me isto tako ostavljaju pomalo ravnodušnim – nije to sve toliko impresivno koliko bi moglo biti.

teslegends-7

Kad sve izvažemo na skali pravde, Elder Scrolls: Legends je mehanički kvalitetan CCG, koji uspješno stoji rame uz rame konkurenciji. Ponudit će više dubine igračima željnima više strategije, dok u isto vrijeme uspijeva ponuditi igru u koju će lagano zakoračiti i sami početnici.

Ako vam se ne sviđaju CCG-ovi,  sigurno ih nećete zavoljeti zbog ove igre, a isto tako ona vas neće uvući ako ste tu samo zbog tematike. Za sve ostale, ovu igru toplo preporučujem, jer ona bi mogla kroz vrijeme ispraviti svoje sitne mane i napredovati sa svakom budućom ekspanzijom – pod uvjetom da za nju budu zainteresiran dovoljan broj igrača.

TES Legends neće vas natjerati da zavolite žanr kartaških igara ako ga ne preferirate. No, ako ste fan istoga, nekoliko noviteta ove igre bit će dovoljno da ga cijenite kao alternativu, ako ne i konkurenciju najpopularnijim naslovima žanra.

79 Naša ocjena
  • taktička dubina igre
  • varijabilnost u izradi špilova