The First Templar [PC, X360]

Templari + akcijska avantura = zabava? U teoriji bi trebalo biti tako. No u stvarnosti stvari nisu uvijek onakve kakve bi trebale biti. The First Templar stoga je negdje između dobrog potencijala i srednje žalosti. Zapravo, igra više vuče ka pozitivnom dojmu koliko god da je prosječna, jer opet je dovoljno zabavna da vam uzme nekih osam i više sati ako ste spremni prihvatiti određene kompromise.

Kao i uvijek, naša video recenzija je tu da vam ukratko objasni sve najbitnije što morate znati o ovoj igri, a ukoliko želite znati još više – samo nastavite čitati.

Ukoliko ste upoznati s kršćanskom poviješću i Templarima, onda znate i legendu o Svetome Gralu. Ova igra bavi se upravo tom tematikom – potragom za Gralom. Osim potrage za neograničenim izvorom života, The First Templar upoznat će vas s redom Templara i njihovim zakonima, te će vam objasniti zašto su i kako nestali s lica zemlje. Možemo reći da su upravo ove povijesne činjenice zanimljivije nego priča unutar igre.

Prezentacija priče odrađena je na najgori mogući način. Loši dijalozi, nezanimljive cut scene koje nose radnju, ispodprosječan voice acting … ne znamo što bi prvo trebalo promijeniti da vas igra zainteresira za radnju. Shvaćamo da su developeri imali ograničen budžet, ali ovo je traljavo odrađeno neovisno o financijama. Pogotovo voice acting kod kojega dobivate dojam da su dečki uzeli nasumične ljude s ulice i dali im da čitaju scenarij. Sve je snimljeno bez ikakvog osjećaja, pa glumci tako kroz čitavu igru pričaju istim tonom.

Nakon loše odrađene radnje koju će većina ljudi preskočiti, igra ima koliko-toliko dobar sustav borbe. Borba se temelji na kombo potezima, blokiranju neprijateljskih udaraca i na protuudarcima. Kombo potezi zahtijevaju tzv. „zeal“ koji dobivate udaranjem neprijatelja. No ono što je posebno kvalitetno u sustavu borbe jest odaziv kontrola, odnosno fluidnost, a time i zadovoljstvo prilikom eliminiranja protivnika. Ono što je pak moglo biti bolje odrađeno u borbama jest prikaz brutalnosti. Naime, u vrijeme Templara je bilo puno više prolijevanja krvi nego što to u igri imamo prilike vidjeti. Pogotovo kod egzekucijskih poteza koji su poprilično zanimljivi i daju još jedan poseban štih.

U igri upravljamo s tri lika. Celian d’Arestide je glavni lik koji je uvijek s nama, dok se ostala dva izmjenjuju u službi priče. Svaki od likova ima svoj stil borbe koji se može proširiti dodavanjem novih poteza, a osim dodavanja novih poteza, likovima možete povećati zdravlje te zeal. Sve se to radi pomoću iskustva koje dobivate nakon borbe i obavljenih zadataka. Osim mačevanja i blokiranja udaraca igra nudi različite gameplay elemente koji bi trebali spriječit dosadu i monotoniju. Svaki level tako sadrži sporedne zadatke koji bi vas trebali uputiti na istraživanje, no isto to istraživanje je limitirano zbog linearnosti razina. Od dva različita puta, jedan vodi do sporednih zadataka i skrivenih kutija, a drugi prema kraju levela. Tu je još ubačen i stealth sistem koji je odrađen dosta primitivno jer neprijatelji imaju veoma ograničeno vidno polje. The First Templar sadrži i bitke s bossovima koje od vas traže pravilno tempiranje napada i obrane, a iako nisu osobito pamtljive, dovoljno su izazovne i zanimljive da ih možemo uzeti kao još jedan plus gameplayu.

Osim ovog akcijskog dijela, tu i tamo bude pokoji avanturistički dio. To se uglavnom svodi na izbjegavanje različitih šiljaka, vatre i ostalih ubojitih stvari. Zagonetke kao takve ne postoje jer se sve svodi na povlačenje određenih poluga koje vam otvaraju nekakav prolaz. Iako je ovaj dio poprilično jednostavno napravljen, nije za odbaciti jer dođe kao dobar predah nakon borbe sa mnogobrojnim protivnicima.

Kao što smo rekli, igra odiše prosječnošću koju ćete primijetiti na svakome koraku. Tehnički dio igre, odnosno sama grafika, je također prosjek, iako možemo pohvaliti raznolikost lokacija unutar igre. Ako imate prijatelja koji s vama dijeli entuzijazam oko templarskih igara onda vam preporučujemo kooperativno igranje, što je svakako zanimljivije nego kada je uz vas umjetna inteligencija, koja nije pretjerano loša, ali s kojom se svakako teže za sporazumjeti.

Da se The First Templar prodaje kao budget naslov onda bi vam ga svakako preporučili. No ovako, kada je cijena igre u rangu ostalih AAA naslova i kada pogledamo u kakvim vremenima živimo, naša preporuka je da Prvog Templara posudite ako ga već morate odigrati. No ako u nabavku igre budete išli s očekivanjem da će ona po pitanju kvalitete biti ravnopravna hitovima koji su izašli ove godine, razočarenje vam ne gine. U slučaju da igru instalirate bez ikakvih očekivanja, mogli bi ste se zabaviti na neko vrijeme, iako je nakon toga nećete ni po čemu posebnome pamtiti.

Ovoga puta nećemo vas pitati jeste li zaigrali The First Templar, ali pitat ćemo vas je li tko od njega očekivao nešto više? Želje za eventualni nastavak? Krafne s marmeladom?

VIDEO RECENZIJA – Prije otprilike godinu dana predstavljen nam je The First Templar. Budući da na tržištu baš i nema previše igara sa templarskom tematikom, polagali smo neke nade u ovu igru. Jesu li želje ispunjene i koliko je igra zaista kvalitetn

69 Naša ocjena
  • templari
  • borba