The Godfather 2 [PC]

Ivan Čičak

Godfather 2 je nastavak je poznate vam video igre The Godfather: The Game koja je izašla još prije tri godine. Nova igra se temelji na radnji filma Kum 2, stoga ako ste pogledali film, moći ćete odmah prepoznati tko igra koju ulogu u igri. Preuzimate kontrolu nad Dominicom, mladim članom obitelji koji brzo dobiva priliku postati donom. Tijekom cijele igre lika kontrolirate iz trećeg lica, te pokušavate kroz razne gradove preuzeti poslove od drugih obitelji, i time ojačati vlastitu obitelj.

Izgled Dominica ovisi isključivo o vama, što znači da ćete pri početku nove igre imati slobodu kreiranja lika. Imat ćete slobodu nad odabirom stila frizure, boje kose, brade, brkova, ožiljaka, itd. Igru započinjete bijegom sa Kube u New York, gdje zapravo i počinje vaša sloboda igranja. Bijeg sa Kube je kao mali vodič da se prilagodite načinu kretanja, borbe, pucanja, odabira oružja, itd. Kada stignete u New York, nakon razgovora sa Michaelom Corleoneom koji će vam objasniti situaciju u kojoj se nalazite, započinje vaš pohod na titulu najjače obitelji.

U svakom gradu postoje obitelji koje kontroliraju određene ‘poslove’ (naravno, ilegalne). Ti poslovi mogu biti vezani uz prostituciju, odlaganje otpada, kockanje, drogu, šverc dijamanata, automobile, itd. Kada neka obitelj kontrolira sve poslove iz određene grane, npr. Carmineova kontrolira oba posla vezana uz prostituciju, ona dobiva određen bonus za svoju obitelj. Ti bonusi mogu biti u obliku dodatnog prihoda od tih poslova, boksera koji vam pojačavaju fizičke napade, pancirki, te oklopnih automobila.

… Zastrašivanje vlasnika može biti raznoliko – od razbijanja inventara, prijetnji oružjem, udaranjem, bacanjem …

U New Yorku se sukobljavate sa samo jednom protivničkom obitelji, onom Carminea Rossata. Njegova obitelj kontrolira poslove vezane uz prostituciju i odlaganje otpada.Saznat ćete da možete preuzeti protivnički posao ako zastrašite vlasnika tog posla. Zastrašivanje vlasnika poslova može biti raznoliko, od razbijanja inventara, prijetnji oružjem, udaranjem, bacanjem po sobi, držanjem na rubu zgrade… Isto tako pri preuzimanju posla vidjet ćete dvije crtice ispod imena svakog vlasnika posla, od kojih jedna znači koliko ga morate ‘gurnuti’ da bi vam prepustio svoj posao, dok druga znači granicu na kojoj ga nije briga što će sa njime biti, te vam stoga niti neće prepustiti posao. Iako ima dosta razmaka između te dvije crte, ne smije se pretjerivati. Nakon što preuzmete posao, nemojte slučajno/namjerno ubiti vlasnika tog posla, jer on sada radi za vas i njegovim ubojstvom gubite sav prihod od tog posla na jedan dan.

Osim prihoda od poslova, vaša obitelj može zaraditi i ako radite usluge nekim ljudima koje sretnete na ulici. Ti ljudi će imati ikone novca iznad glave i njihove potrebe će biti razne. To može biti ubojstvo, premlaćivanje, pljačkanje sefova, rušenje zgrada, itd. Osim njih, postoje ljudi koji će vam odavati informacije kako ubiti protivničke članove obitelji, jer da bi nekoga “trajno” ubili, trebate ga ubiti na određen način, jer se u suprotnome on vraća na ulicu.Također, usluge možete raditi i nekim ljudima na visokom položaju, koji će vas tada izbaviti iz zatvora, brže će vam obnoviti razrušeni posao, maknut će vam policiju s repa dok bježite, te čak i ubrzati oporavak članova vaše obitelji.

Naravno, sve to ne bi mogli napraviti sami, pa ćete zato imati pomoć svojih vojnika. Određene ljude možete regrutirati i svaki od njhi će imati neke vlastite sposobnosti. U te sposobnosti uključujemo palež, premlaćivanje, liječnika, razbijača sefova, stručnjaka za eksplozive i elektroniku. U ekipi možete imati najviše 3 člana, ali na pogledu obitelji možete vidjeti njihove činove. Ljudi koje regrutirate automatski postaju vojnici, koje kasnije kako se dokazuju i kako im kupujete bolje sposobnosti, možete unaprijediti. Uvijek sa sobom imajte punu ekipu prije nego što krenete napasti posao protivničke obitelji, jer ćete sami teško moći nešto napraviti.

Kako preuzimate poslove protivničkih obitelji, tako će i one pokušati vratiti te poslove pod svoju kontrolu. Stoga, nakon što preuzmete posao, ostavite nekoliko čuvara koji će braniti taj posao od protivničkih napada. Da bi eliminirali protivničku obitelj u gradu, morate joj srušiti stožer. On je na početku zaključan i do njega ne možete sve dok ne preuzmete sve poslove u gradu. Tek tada možete krenuti u napad na protivnički stožer, te ga raznesti. Prije postavljanja bombe, imate i priliku da se maštovito riješite dona protivničke obitelji. Najčešće to uključuje propucavanje koljena, te patronu sačme u glavu dok je ovaj na koljenima. Da sve to ne bilo tako lako, protivničke obitelji će pokušati preuzeti posao natrag, te će vas ometati sabotažom vaših postojećih poslova. Ako vam sabotiraju posao, trebat će cijeli dan dok se posao ponovno ne osovi na noge, ali to možete ubrzati ako napravite uslugu jednom vođi sindikata.

The Godfather 2 nudi dosta zanimacije svojim igračima, ali isto tako postat će i monoton zbog svoje linearnosti. Igra se velikim dijelom svodi na preuzimanje protivničkih poslova i uništavanje protivničkih obitelji, a tek malim dijelom na dodatne misije koje bi nudile dodatnu razonodu. Grafičkim dijelom Godfather 2 zadovoljava standarde nekih današnjih igara, ali vjerujem da nikoga neće oduševiti.

Automobili su solidno napravljeni, ali sudari djeluju jako nerealno. Čak i ako samo ‘trknete’ pješaka, iz njega izleti pola litre krvi u mlazu sličnom onome kao da ste mu prerezali arteriju. Još jedna stvar koja strašno iritira je zvuk motora automobila. Čak i pri velikim brzinama, motor automobila zvuči tek kao da je na 2500 okretaja i da se nimalo ne muči. Uz tih par sitnica treba napomenuti i još neke ‘posebnosti’. Vaši članovi ekipe neće svi sjesti u auto ako je on dvosjed, već će se čarobno pojaviti čim stanete i izađete iz automobila, pa makar to bilo i na drugom dijelu grada. Treba spomenuti i beskorisnu strojnicu kojom možete ispaliti oko 20 metaka čovjeku u prsa, a on će i dalje stajati na nogama, dok samo jednim pogotkom iz Magnuma (bilo gdje u tijelo) protivnik će pasti kao pokošen. Dosta je nespretno napravljeno i izvršavanje nekih zahtjeva za usluge, tj. neki sami zahtjevi. Tako npr. možete preuzeti neki posao od protivničke obitelji, a od vas će se tražiti da srušite zgradu, opljačkate sef, ili ubijete vlasnika, što naravno ide vama na štetu, čak gledajući i profit od te usluge.

Uz sve te sitnice koje naprosto pršte iz igre, treba spomenuti i dosta slab AI u mnogim situacijama. Tako će protivnici koji su na višem položaju od vas i koji vas imaju tako u šaci, samo silaziti po stepenicama i dolaziti vam na nišan, poput ovčica na klanje. Ništa bolje se ne može reći ni za policiju, koja vas lovi po cesti, ali kada otiđete iza zgrade oni vas odjednom puštaju na miru. Možda je bolje reći da vas ne vide, jer na radaru ste izvan njihovog policijskog kruga, a lako ih možete vidjeti nekih 50 metara u daljini iako između vas nema nikakve prepreke na liniji vida.

Kao pozitivnu stranu možemo navesti dosta dobru atmosferu, od muzike do priče, koja će vas uvesti u svijet mafije. Osim toga, ne mogu navesti bilo koji dio igre koji me oduševio ili iznenadio. Mora se priznati da je dobar pokušaj na tu tematiku napraviti nastavak Godfathera, ali da je to dosta daleko od toga da se Godfather 2 može nazvati dobrom igrom. Preporučujem svakome tko traži neobaveznu zabavu i tko želi odigrati sat ili dva dnevno ovu igru. Sve više od toga rezultira monotonijom koja će vas ubrzo savladati. Ovo se dakako odnosi na ozbiljnije igrače koji traže ‘ono nešto’ u svakoj igri što će ih držati prikovano danima, ako ne i mjesecima za ekranom. To nažalost nećete pronaći ovdje.

The Godfather 2 ponovno nas stavlja u ulogu mafijaša na putu do kriminalističke slave. Dali su developeri shvatili što je bilo loše u provom dijelu igre?

73 Naša ocjena
  • nova igra na tematiku Kuma