HCL.HR

Recenzija

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Žena, majka, kraljica

Juraj Bevandić

Kada provedete niz godina aktivno sudjelujući u industriji igara, stvari vam se počnu činiti bolno jasnima. Igre su danas tehnički bolje no ikada, ali dobar dizajn je nešto što prosti broj piksela ili programskih petlji jednostavno ne može nadmašiti. Kada govorimo o njihovim vlastitim igrama, čini se kao da Nintendo često razumije taj princip pa The Legend of Zelda: Breath of the Wild može biti vjerna korijenima 30 godina stare franšize, a istovremeno preuzeti brojne danas popularne mehanike i ispasti pravi draguljčić.

Prisjetimo se samo da je prva Zelda ikada bila igra otvorenog svijeta (prije više od 30 godina!), a Breath of the Wild se naširoko hvali kako je osvojila igrače svojim otvorenim svijetom i pristupom. Ja inače nisam najveći ljubitelj današnjih igara otvorenog svijeta jer čvrsto vjerujem da se taj žanr prečesto pogrešno miješa s tzv. sandboxom, a razlika bi po meni trebala postojati i biti vrlo jasna.

Jedno je svijet koji ima svoja pravila i zakone, ali osim svojom veličinom ne ograničava igrača eksplicitno, dok je drugo gotovo doslovno kutija puna pijeska u kojoj se ponekad igraju djeca, a ponekad nužde mačke.

VIDEO KOMENTAR #1


Čim je izašla, ova igra dobivala je mahom savršene ocjene od mnogih medija, a u ovom prvom video komentaru naš gl. urednik Igor htio je prokomentirati kako već u samom startu Breath of the Wild pokazuje neke manjkavosti koje je po našem sudu sprječavaju da dobije baš 100/100 ocjenu.

Ova Zelda se ugnijezdila negdje između tradicionalne linearne formule u kojoj smo rješavali zagonetke da bismo dobili neku mehaniku kojom bi riješili nove zagonetke i današnjih potpuno otvorenih i često ispraznih svjetova. Tradicija je bačena kroz prozor tako što su igračima praktički sve moći koje će koristiti kroz igru dostupne od samog početka. Nakon kratkog uvodnog levela koji je smješten u maketu otvorenog svijeta počinje zaista otvorena avantura i iznenađujuće je rijetko da dva igrača krenu svoju priču na isti način.

Nakon kratkog uvodnog levela koji je smješten u maketu otvorenog svijeta počinje zaista otvorena avantura i iznenađujuće je rijetko da dva igrača krenu svoju priču na isti način.

Inače bi to mogao biti recept za brzu propast, jer ako se od igrača očekuje da igra pedeset do sto pedeset sati, nedostatak novih mehanika bi mogao postati dosadan. U Breath of the Wild je to pak možda najsnažnija karika jer je problem riješen vrlo pametnim i impresivnim sustavima.

Usprkos svojoj golemosti, svako jasno različito područje svijeta vrlo organski predstavlja nove izazove za koje se često pronađe nova uporaba dosadašnjih mogućnosti koja vam prije nije pala na pamet. Primjerice bombe očito od početka mogu razbijati kamenje, ali ako ih stavite u nešto cjevasto na kraju čega je neki drugi predmet mogu ga ispucati kao iz topa što vam padne na pamet tek kada vam takvo što zatreba. Najbolje od svega, takve detalje otkrivate vlastitim eksperimentiranjem s igrinim mehanikama pa se svaki put kada nešto takvo uspijete dokučiti osjećate pametno i ponosno.

Određene detalje otkrivate vlastitim eksperimentiranjem s igrinim mehanikama pa se svaki put kada nešto takvo uspijete dokučiti osjećate pametno i ponosno.

A zbog tih raznih izazova, otvoreni svijet nije pusti pješčanik već svako putovanje, na kojima se provodi većina igre, predstavlja novu skupinu izazova. Dakle teoretski vi se od samog starta možete popeti na najviši vrh igre, ali vjerojatno ćete umrijeti od hladnoće i nećete imati dovoljno stamine da se popnete po litici, pa ćete morati trčati putevima kojima patroliraju opasne beštije. I dalje postoje načini da izvršite svoj naum, stamina se može povećati, a Link se može bolje obući i napraviti napitak ili poseban obrok koji će ga kratkoročno grijati. No, već time svijet nije više samo prazan dječji pješčanik nego se pretvara u jedan poseban level čija težina i izazovi potpuno ovise o pristupu igrača.

VIDEO KOMENTAR #2


Nakon prvog video komentara neki su naše objašnjavanje da igra nije savršena zbog par tehničkih detalja shvatili kao da ćemo igri dati nisku ocjenu, pa se Igor još jednim video komentarom nadovezao na prošli, ovaj put fokusirajući se više na detalje koji novu Zeldu čine apsolutno genijalnom igrom.

Takav dizajn, da svijet nije prazna kutija već hrpa dinamičnih izazova i levela bez izbornika je ono što čini jedan otvoren svijet dobrim i Breath of the Wild to pogađa toliko dobro da zaista na svakom koraku osjećate dašak divljine i pustolovine. Još dojmljivije, preuzima neke suvremene mehanike poput zloglasnih tornjeva za otkrivanje mape i uspijeva od njih napraviti nešto zanimljivo, jer ne črčkaju mapu tisućama točkica, već samo otkrivaju zemljovid koji igrači sami pješice otkrivaju i upisuju na mapu. Povrh toga, igra je popunjena regijama i naseljima koja su u jednakoj mjeri fantastična i uvjerljiva te s pravilima koja jednostavno imaju smisla.

Igra preuzima neke suvremene mehanike poput zloglasnih tornjeva za otkrivanje mape i uspijeva od njih napraviti nešto zanimljivo.

Ako pada kiša stijene su skliske za penjanje, ako u ruci ili na leđima nosite željezni mač po nevremenu strefit će vas grom, ako baš bilo što drveno stavite na vatru zapalit će se. To je samo par primjera i znam da se čine banalnima, ali razmislite koliko drugih igara zanemaruje takve stvari, a onda uzmite u obzir da su navedeni primjeri namjerno jednostavni. Ti se sustavi dovode do detalja jer je to ključ igre, ono što daje svježinu svakom komadiću terena ne samo izgledom već i mehanikama, pravilima i izazovima te je svaki puta zabavno iznova otkriti ili osmisliti nešto.

Realno, znate da je većina igrača skužila da se topli zrak diže i stvaranjem požara ispod sebe mogu letjeti dalje koristeći improvizirani padobran, ali kada sami to prvi puta povežete osjećate se kao da ste potpuno razvalili igru. To je možda i najveća snaga Breath of the Wilda – to što čini da se igrač osjeća pametnim jer sam postiže zanimljive stvari u igri koristeći čistu logiku.

VIDEO KOMENTAR #3


Sat vremena gameplaya iz prošla dva video komentara nije ni približno dovoljno da se Breath of the Wild propisno predstavi onima koje je nisu zaigrali pa je Igor snimio i treći, fokusirajući se ovaj put na neke druge detalje u dizajnu gameplaya – poput sustava pripitomljavanja konja.

Slično kao što sam nedavno istaknuo u Personi 5, tako je i u ovoj Zeldi važno da je igrač nagrađen za sve što radi u igri. Ponekad će to biti zanimljiva nova oprema koje ima na stotine posebnih komada, ponekad su to vrijedni materijali za nadogradnju, pa se i skupljanje najblesavijih stvari u igri isplati jer ćete s vremena na vrijeme njima primjerice povećati svoj inventory. Ali zanimljivo je kako se igrača često nagrađuje i nematerijalnim stvarima jer je čitav svijet jedan veliki skup levela i ponekad je nagrada za zagonetku neki novi izazov. A kada vam netko za sav vaš trud zada još zadataka i vi se time osjećate nagrađeno, onda znate da ili ta osoba zna što radi ili možda morate pod hitno dati otkaz.

Vjerojatno to ovisi o mom jedinstvenom putu kroz igru, ali na trenutke nisam bio siguran da igra zna što točno radi s pričom. Vrlo je jednostavna, vi ste heroj Link koji je ubio oko na sto godina i sada mora doći k sebi i zaustaviti najveće zlo ikada, ali očekivao sam više od toga. Neki glavni likovi su prilično dobri, zabavni i sa prilično snažnim motivima, drugi su čisto vrlo zanimljivih uvjerenja i sve vas to uspije zainteresirati za detalje. Ali određeni glavni likovi dobiju daleko premalo ekspozicije te je njihova priča riješena zbrda-zdola i to se jako osjeti.

VIDEO KOMENTAR #4


Uvjeren u to da vam nije dovoljno pokazao igrine genijalnosti, Igor je snimio i četvrti pola-satni video komentar u koji je ovaj put ubacio i nekoliko loših fora za koje on potajno vjerojatno smatra da su dobre. A nisu.

Čak i bez obzira na to, očekivao sam puno više suptilne priče sakrivene u svijetu, ispričane kroz izazove. Priča je najviše prenesena kroz dijaloge u kojima nema opcije biranja odgovora, a njena dostava može biti na trenutke sirova iako u cjelini postavlja pristojan i dovoljno zanimljiv paspartu za pustolovinu koju igrači moraju cijelo vrijeme sami krojiti. S obzirom da ostatak igre u potpunosti ovisi o potezima igrača koji sve mora napraviti sam, to je po meni propuštena prilika. Recimo, igra ima preko stotinu malih dungeona i ne vidim zašto nisu mogli osim samo vrlo kratkih, slatkih i za napredovanje korisnih zagonetki u svaki sakriti neki poseban item koji bi nam otkrio više o lokalnoj priči svijeta.

zelda-breath-of-the-wild-recenzija-1

Ne želim da se to shvati pretjerano negativno jer tek slijede neki problemi koje sam uočio, iako ni oni sami nisu neoprostivi niti uništavaju igru. U usporedbi s ostatkom serijala, ovaj nastavak je ogroman borbeni skok naprijed i onda još kolut, dvije zvijezde i trostruki salto. Ali kao netko tko puno pažnje posvećuje mehanikama i pikanterijama borbe u igrama koje borbu nude, nakon dugo vremena uz ovu Zeldu i dalje se osjećam čudno i najradije izbjegavam sukobe. Osim bossova, oni su bili prejednostavni, ali zanimljivi i ugodan povratak tradicionalno velikim dungeonima sa interesantnom borbom kao šlagom na kraju.

zelda-breath-of-the-wild-recenzija-2

Ugodno sam iznenađen i s brojem novih mehanika te kako često igrači moraju sami otkriti da se udarci mogu izbjegavati, kontrirati, odbijati i taktizirati – sve je to prilično dobro na papiru. No, na bojišnici je situacija malo drugačija, jer je sve nekako kruto i drveno s neintuitivnim kontrolama na koje se treba naviknuti i animacijama koje traju nekoliko sličica predugo da bi bile tečne i precizne. Gotovo je nužno držati tipku za ciljanje protivnika jer se slobodna kamera presporo okreće, ali kada to učinite kamera se zaključa pod neugodnim kutom.

A pomalo bizarno, ne možete vrtjeti ciljnik između protivnika, nego morate pustiti tipku, pritisnuti ju ponovno i nadati se da će igra sama izabrati onoga kojeg u tom trenutku najviše mrzite, pa je borba u grupama vrlo neugodna.

zelda-breath-of-the-wild-recenzija-3

Oprema je također pod upitnikom, jer iako ima nekoliko vrsta oružja i štitova s očitim prednostima i manama, praktički se svedu na ona brza i precizna te ona spora sa širokim udarcima, a i to u praksi ne znači puno ponekad. Vrlo sam zadovoljan kako su igrači natjerani koristiti razne napitke i jela koja inače običavamo gomilati za onu posebnu priliku koja nikada ne dođe i to se vezuje uz razne druge mehanike poput kuhanja i lova koje čine zabavnu pripremu.

S istim tim ciljem stalnog isprobavanja i mijenjanja, dobar dio oružja se raspadne nakon nekoliko udaraca, ali s obzirom da nisu pretjerano uzbudljiva to samo vrlo brzo postane vrlo naporno.

zelda-breath-of-the-wild-recenzija-4

Nezgodno je pritom što igra prašta iznenađujuće malo. Čak i dobrano nadograđenog igrača običan protivnik može ubiti s jednim udarcem ili dva uvrh glave. Stvari spašava jako velikodušan autosave, ali ponekad je teško ne osjećati se prevareno ako je za pad u bitci od par minuta zaista kriva samo sekunda i jedna od nezgodnih značajki borbe. Sve dubljim zalaženjem u igru taj je problem sve manje prisutan, više se toga prašta, a i malo je tipova neprijatelja i stalno se ponavljaju pa brzo naučite njihove poteze. Nije možda idealno uravnoteženo, ali barem stvara snažan osjećaj razvoja i postignuća, ali do njega se dolazi uz nekoliko živčanih slomova u zasjedi.

I sada ono što cijelo vrijeme odgađam spomenuti jer me strah uopće ulaziti u raspravu o tome. Igra je predivna i svako malo nekim prizorom oduzima dah, ali mora se priznati da su neke stvari tehnički prilično slabe. Teksture su najveći problem jer su općenito niže razlučivosti od današnjih standarda, a lako je pronaći neke koje su baš ružno razvučene. Osim toga na dijelovima mape s malo raslinja je vrlo primjetna kratka vidljivost s objektima koji se pojavljuju ni iz čega i jednako iščezavaju pred očima, a primijetio sam i neugodne padove performansi kada je puno efekata na ekranu, uglavnom u velikim požarima prilikom borbe. Također, igra praktički uopće ne koristi anti-aliasing metode, u 2017. godini.

zelda-breath-of-the-wild-recenzija-5

Usprkos tome moram istaknuti zaista impresivno dinamično osvjetljenje, lijepe čestične efekte i dobro obojane modele te grafički stil, pa je Breath of the Wild ipak jedno od mome oku, s klasično snažnim soundtrackom i uhu ugodnijih iskustava u posljednje vrijeme. No kažem, kada bi netko sitničario imao bi što priložiti kao dokaz.

Zelda je ipak jedan od najpopularnijih i najkvalitetnijih serijala unatoč igrama koje su imale i većih problema od ovih navedenih kritika. Ne treba zaboraviti da je po većini stvari Breath of the Wild velik iskorak kako u serijalu tako i u žanru te izvrstan primjer što ne valja s trenutnim trendovima u igrama i kako ih popraviti. No, nije savršena igra niti igra bez greške, samo je jedna zanosna pustolovina koja guta sate i dane, oduzima dah iza svakog drugog ugla i sigurno će se pamtiti dugo vremena po svemu dobrome što je napravila.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild kao jedinstvena pustolovina zrelog dizajna pokazuje konkurentnim naslovima kako se stvari rade, a unatoč nekolicini propusta i poteškoća najveći je misterij i izazov kako prestati igrati i ne vratiti joj se za dvadeset minuta.

95 Naša ocjena
  • vrhunski dizajniran otvoreni svijet
  • mudro usustavljene mehanike
  • bogato vrijednim sadržajem
  • često prekrasno i zanimljivo uz dašak divljine
  • odličnom umjetničkom stilu pogodovala bi bolja tehnička podloga
  • kojekakve naporne ili neugodne sitnice

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (67)

  • Andjelko H

    04.05.2017 - 15:38

    I ko je na kraju kriv za recenziju?

    • Andjelko H

      @Andjelko H, 04.05.2017 - 15:40

      Kriv čitati zaslužan

    • Someone

      @Andjelko H, 04.05.2017 - 15:45

      Čitaj, sve ti piše

    • Igor Belan

      @Andjelko H, 04.05.2017 - 15:44

      Pa Juraj :) uvijek je autor potpisan na vrhu i na dnu recenzije.

    • Petar D

      @Andjelko H, 05.05.2017 - 00:49

      Ja, koliko sam shvatio, sam očekivao glavnog urednika kao autora recenzije (valjda kao i t)i.!?

    • Juraj Bevandić

      @Petar D, 05.05.2017 - 01:46

      Zbog toga i kasnimo ovoliko s recenzijom. Isprva je ovo bio Igorov zadatak jer je jedini imao Switch i Wii U, ali je bio pretjerano zautet drugim obavezama pa ju je meni delegirao nedavno. Ja sam se uhvatio posla i krenuo ispočetka i sada napokon mene čitate, a Igora slušate u videima. :-)

    • Lidija D

      @Juraj Bevandić, 05.05.2017 - 02:03

      Da da mislim da je tvoj stil pisanja zaštitni znak portala

  • Vegeta123

    04.05.2017 - 15:40

    Baš sam se pita kad ce ova recenzija..ocjena je sasvim ok jer neznam koja igra zadnjih godina ima tako dobru fiziku u igri i radi mnogih sitnih detalja spada među najbolje ako ne i najbolja igra ove godine(zasad)..Žao mi je što neman wii u ili switch radi ove igre.
    Cemu emulator na najnovijoj inacici radi skoro savršeno ali još uvijek treba oc od 4.5 ghz ili više neki od zadnja dva intelova procesora i nvidijinu grafu jer dosta brže radi nego na amdu radi opengl..ali onaj ko može igrat tako dobiva ogromne rezolucije a i može koristiti razne shredere i texture za igru..tako da ce u buducnosti ta verzija možda cak biti i najbolja.
    Uglavnom po meni svaka cast nintendu na ovoj igri koja stvarno zaslužuje da ju svako isproba i završi,ja se nadam GOTY 2017.

    • zeljo024

      @Vegeta123, 04.05.2017 - 23:00

      Ne treba oc od 4.5GHz vec cemuhook plugin, meni je taj plugin sa neigrajucih 10 fps povecao na igrivih 20 fps. Znaci tacno duplo.
      Novu Zeldu igram u 4K sa 20 fps i izgleda neopisivo dobro, koja mi je konfiguracija mozes videti na mom profilu. Sto je najbrutalnije u svemu ovome rezolucija uopste ne utice na fps, isti je u 1080p i u 2160p rezoluciji.
      Ako treba neka pomoc oko ovoga slobodno pitaj.

  • Tony Ghost 1811

    04.05.2017 - 15:41

    Jedva cekam raspravu, fan vs hejter. 3, 2,1, raspali.

  • Goran1234

    04.05.2017 - 15:47

    Zanimljivo….Skyward Sword je dobio 96 😀

    • Igor Belan

      @Goran1234, 04.05.2017 - 16:05

      Istina :) Ali inače, kod vrednovanja i uspoređivanja tih malih razlika u ocjenama imajte na umu godinu izdavanja recenzirane igre, stanje tržišta u to vrijeme po pitanju konkurencije u sličnom stilu igre (da ne kažem žanru), ali i razlike između pojedinih recenzenata koji na kraju imaju slobodu pogurati ocjenu malo gore ili dolje.

    • Goran1234

      @Igor Belan, 04.05.2017 - 16:34

      Zapravo se slažem s recenzijam….i tako da je sve ok…Zelda mi je najdraži serijal,Al to već znate ionako….pa eto još jedan dobar posao…sve što je navedeno u recenziji je točno…ja osobno nisam igrao dugo ovako zabavnu igru…moja ocjena je 96,

    • zeljo024

      @Goran1234, 04.05.2017 - 23:03

      Pa ja ovoj igri dajem ocenu 96, ako ti ne das 100 ne znam ko ce onda 😀

    • Goran1234

      @zeljo024, 05.05.2017 - 06:36

      Zeljko nemoj me kopirati..
      .hehe

  • Zoran Žalac

    04.05.2017 - 15:52

    Valjda ću zaigrati… dogodine.

    • Igor Belan

      @Zoran Žalac, 04.05.2017 - 16:06

      Ma poslat ću ti Switch kvragu samo da to odigraš – obavezna lektira ej!

    • JohnSence

      @Igor Belan, 04.05.2017 - 18:03

      Odlicno hahaha

    • Petar D

      @Zoran Žalac, 05.05.2017 - 00:55

      Kaj možeš, jednostavno ne stigneš od tolikog posla, a još ti ga Igor uvaljao i život zakomplicirao pa si još i sliku morao mjenjati…..LOL

  • fpapac

    04.05.2017 - 16:15

    nisam ocekivo ovako visoku ocjenu nakon sto sam procito cijelu recenziju, po meni za 3-4 boda previse, ali sada ce bit i ljudi koji odma govore kako je trebala dobit 100 bla bla bla, bar smo docekali recenziju, mada mozda bolje da ju niste ni napisali jer ce sada opet krenut iste rasprave, kako izgleda imamo GOTY i to GOTY koji se moze igrat samo na nintendu

    • Juraj Bevandić

      @fpapac, 04.05.2017 - 16:31

      Meni Breath of the Wild nije GOTY, za sada su Nier: Automata i Persona 5 presnažna konkurencija. Ne bih se pretjerano bunio da Zelda pokupi sve nagrade koje uvelike i zaslužuje, ali baš za GOTY moj glas vjerojatno ne bi dobila.

    • Zoran Žalac

      @Juraj Bevandić, 04.05.2017 - 18:46

      Bit će zanimljiva rasprava na kraju godine. Možda bude live stream međusobnog šamaranja…

    • Alexdelarge

      @Juraj Bevandić, 04.05.2017 - 18:53

      Fina recenzija. Persona5/botw/rdr2 ce biti vecini borba za goty:)

    • Petar D

      @Juraj Bevandić, 05.05.2017 - 01:16

      Svaka čast na recenziji a pogotovo za dio koji “cijelo vrijeme…….”
      Jedino bi molio da ispraviš rečenicu – Slično kao što sam nedavno istaknuo u Personi 5, tako je i u ovoj Zeldi važno da se je igrač nagrađen za sve što radi u igri. “…da se je igrač..-malo čidno.
      A sad još u svezi glede tvog odgovora za GOTY, ako tebi Breath of the Wild nije GOTY , kako onda kažeš na kraju “moj glas vjerojatno ne bi dobila”? po me ni glas onda nikako ne dobija….
      Sad će Igor da kaže “Mali je dobar ali …..nemojte nikome “kasti”
      Živio nama dugo dugo H C L .HR gaming portal….ŽIVIO

    • Juraj Bevandić

      @Petar D, 05.05.2017 - 01:44

      To su tipfeleri koji nam promaknu, ne brini. Ostala je riječ viška slučajno, sad ću ispraviti, hvala. :-)

      A samo sam se tako izrazio, ne znam baš treba li pretjerano analizirati tu izjavu. Želim ilustrirati da se ne bih žestoko protivio da Zelda ponese titulu, prihvatio bih i složio se s time u određenim slučajevima, ali sam ju ne bih nominirao zbog već navedenih drugih naslova.

  • Oblakoder

    04.05.2017 - 16:45

    Propade lepa prilika da padne prva stotka na HCL-u :(

    • Goran1234

      @Oblakoder, 04.05.2017 - 16:48

      Ja mislim da je ocjena dobra…imam preko 150 sati….(kad sam provjeravao uvijek me je iznenadilo),recenzija stoji.

    • Oblakoder

      @Goran1234, 04.05.2017 - 17:17

      Komentar je bio sala ,a ja cu svoje misljenje i ocenu dati tek kad odigram igru jer je gledanje na netu jedno,a igranje sasvim nesto drugo.Omiljen zanr su mi action-adventure i open world igre ,odigrao sam ih ni sam ne znam koliko i bas sam nestrpljiv da vidim kakav ce utisak igra da ostavi na mene.Mozda se na kraju razocaram ali nekako sam ubedjen da ce to biti najbolja igra koju sam igrao :)

  • Goran1234

    04.05.2017 - 17:39

    Meni je ovo najbolja igra u zadnjih par godina…od konzolaških Zeldi nemam samo Four Swords…imam i sve s 2ds i 3ds….igrao sam još par prijenosnih prije…jbg…najbolji serijal….veliki je plus taj što su se vratili originalnoj Zeldi i što nismo dobili još jedan klon Ocerania of Time.

    • Marac Marko

      @Goran1234, 04.05.2017 - 20:16

      pfffff

    • Goran1234

      @Marac Marko, 04.05.2017 - 20:24

      Kaj je Markec? 😂

    • Igor Belan

      @Goran1234, 05.05.2017 - 09:36

      A napisao si ‘Ocerania of Time’ stari. U tome je problem :) To nije čak ni tipfeler nego potpuno drugačija riječ. Plus, kad to ne znaš napisat pravilno, a onda još k tome napišeš i insinuaciju da su mnoge Zelda igre bile klonovi Ocarine of Time, znaš da ćeš naljutit nekoga – jer ni to nije točno. Plus, 2DS i 3DS su iste konzole, samo je jedna bez 3D efekta na ekranu. Ako si mislio na stari DS, on se zove samo “DS”.

    • Goran1234

      @Igor Belan, 05.05.2017 - 10:15

      Moja greška….nisam ni skuzio…fala….niti mi je pala napamet nekoga vrijedzati…
      Mislio Ds ne na 2 ds(pišem na mobitelu pa on sam “prepravi”na riječi ili pojmove koje sam već koristio)…pa wind waker i Twilight princess jesu donekle trpile,samo sam htio reći po mom mišljenju da je i ova Zelda imala sličnu sablonu kao Ocarania of time da bi se tada ova Zelda u otvorenom svijetu nebi bila drugačija od ostalih igara otvorenog svijeta,po mom mišljenju.

    • Goran1234

      @Goran1234, 05.05.2017 - 10:20

      Ocarina opet je dzubre prebacilo!!!!*

    • Robotz

      @Goran1234, 06.05.2017 - 14:47

      Ni jednu Zeldu do sada nazalost nisam igrao a zadnje ista od Nintenda sto sam imao bio je Gameboy,ali ovaj BoTW je apsolutno divno nesto za igrati,art style je mozda i najljepsi koji sam vidio ikada,svijet na prvu izgleda prazan ali mi uopste nije tako bilo dok sam igrao interakcije sa svijetom,kombinacije i mogucnosti i nakon 100 sati otkrivam nove.

      Nisam jos poigrao Personu 5 ni Nier ali moje skromno misljenje bar za sada Zelda je moj licni GOTY.

    • Goran1234

      @Robotz, 06.05.2017 - 19:17

      Bit će gusto ima dosta dobrih igara ove godine a neke trebaju još doći,po meni je…Ali da dobije igra poput Persona 5 nebih se previše bunio. 😂

  • JohnSence

    04.05.2017 - 18:03

    Igra je extra, a zanima me jeli ista na hcl-u dobilo 100/100?

    • leon991

      @JohnSence, 04.05.2017 - 18:11

      ako nije last of us, neće ništa 😛

    • MHLBLSC

      @leon991, 05.05.2017 - 09:41

      Možda će The Last of Us Part II. :)

    • Igor Belan

      @leon991, 05.05.2017 - 10:37

      Inače, samo u gornji pretraživač upišete ime igre – i ako imamo recenziju izbaci vam tu recenziju na prvom mjestu još dok upisujete tekst :) Najviša ocjena do sada je inače otišla u smjeru GTA 5.

    • Tony Ghost 1811

      @JohnSence, 04.05.2017 - 18:53

      Ne. Za sada gta 5 najvise, 99.

  • baDarmageddoN

    04.05.2017 - 18:34

    Dobra igra. Interesantna mehanika. Dobra rezolucija na PC emulatoru. Gameplay je isti cijelo vrijeme ali ne dosadi, kao i ponavljanja koja u nekim drugim igrama rade probleme ovdje je to nekako simpatičnije a tome je najvjerojatnije razlog vizualni stil koji dopušta da neke sitnice izgledaju efektivnije i fantastičnije nego bi to bilo u nekom grafički realističnijem stilu. Igra zaslužuje ocjene od 90+ i ja ću tako ocijeniti. Super igra, nema šta. GOTay? Kako kome. Meni je u širem krugu takvih igara a godina je duga i nadam se da će otpasti iz tog kruga, ne jer mi nije super igra nego jer očekujem da će mi neke igre imati faktor X, kakav mi ova igra nema. No to na stranu, dobra igra na emulatoru jer Switch neću kupiti. 90

    • IvanDado

      @baDarmageddoN, 04.05.2017 - 20:19

      Jel se moze normalno igrat na emulatoru?

    • baDarmageddoN

      @IvanDado, 05.05.2017 - 07:36

      Frejm je loš ali je igrivo, valjda ovisno o konfi.

    • IvanDado

      @baDarmageddoN, 05.05.2017 - 16:31

      Mozda probam. Valjda gtx 970 moze to hendlat i i54690k.

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 04.05.2017 - 21:42

      Nebih rekao da je gameplay dobar zbog vizualnom stila,nego zbog fizike,jer u istim i sličnim situacijama uvjek se dogodi nešto drugačije…neočekivano.

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 05.05.2017 - 07:53

      Zelda je dobra i ima super mehanike, složimo se samo u tome. Ja znam da nije isto takav stil i neki realističniji . pad nebodera u BF4 na e3 je daleko detaljniji ali takvih stvari ima jako malo jer traži puno detalja. Zelda sa detaljima nema problema, zbog svog jednostavnog vizualnog stila. Pa, mnoge android igre imaju interesantne jednostavne mehanike koje izgledaju super i čudesno no ja i dalje nisam fasciniran.

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 05.05.2017 - 08:19

      Hehe…jutro stari.

  • Dragan[MKD]

    04.05.2017 - 18:38

    Ljepa igra nema sta, ja osobno volio bih da HZD, Zeldu, RDR2 da uzmu GOTY, kao velik pobornik open world igara i RPGeva opcenito, ali se ne bih bunio i kad bi to bile igre kao Nioh ili recimo Personu. Jedino me HZD malo razocarala ocekivao sam vise od tu igru i od studio kao sto je Guerilla Games.

  • Artyom

    04.05.2017 - 18:44

    Dali je istina da se igra može cijela bez ikakvih problema odigrati na PCu? Vidim da ima toga po netu, očito neki uber Wii U emulator, ili su to samo bajke?

    • ShadowZer4o

      @Artyom, 04.05.2017 - 21:39

      Postoji emulator i “igrivo” je ali računaj na redovne padove u framerateu i bugove

    • zeljo024

      @Artyom, 04.05.2017 - 23:18

      Igram je na emulatoru i radi iznenadjujuce dobro. U 4K rezoluciji imam 20 fps sto je sasvim igrivo jer igra nije neki FPS gde frejmovi igraju bitnu ulogu.
      Ako treba pomoc oko podesavanja slobodno javljaj.

  • Neemanjaa

    04.05.2017 - 20:02

    Odlicna recenzija,kao i uvek.

  • IvanDado

    04.05.2017 - 20:20

    Ajde fala Bogu ipak ste objavili. Vec se uplasio da ste odustali, ali ovako je bolje jel znam da ste je igrali kak spada 😀

  • MHLBLSC

    04.05.2017 - 21:33

    Zeldi ste dali 95, a No Man’s Sky dobio 60. Daj molim te… kakve su to gluposti…

    • Artyom

      @MHLBLSC, 04.05.2017 - 21:46

      Istina. Zelda je trebala dobit 91, a No Man’s Sky 21.

    • MHLBLSC

      @Artyom, 04.05.2017 - 22:22

      Ma dobro sad, ocjene su takve kakve jesu. Po meni obje ocjene stoje i iza obje ocjene je jako dobra recenzija. Nadam se samo da shvaćaš da je moj komentar bio šala. :)

  • Nino H.

    04.05.2017 - 21:49

    Nadam se da ću ju uspjeti odigrati narednih godina jer trenutno nemam para ni za WC papir xD

  • YeYa

    04.05.2017 - 23:12

    Napokon pa da dočekamo ovu recenziju 😀 Juraj pazi se mračnih ulica da te netko ne zaskoči jer nije pala stotka.

  • trubaon

    04.05.2017 - 23:23

    po meni nije realno i nikad nece biti da neka igra dobije tako visoku ocjenu,a nije smjestena na PC…to je izvan svake pameti

    • YeYa

      @trubaon, 04.05.2017 - 23:33

      Zašto? PC master race?

    • zeljo024

      @trubaon, 04.05.2017 - 23:43

      Jos se ja pitam sta mi bi da igri sa Nintendo konzole sam ocenu 96, totalno sam smetnuo sa uma da je igram preko emulatora na PC-u.
      Zahvaljujuci tvom komentaru sve mi je postalo mnogo jasnije 😀

    • Juraj Bevandić

      @[email protected], 05.05.2017 - 13:35

      Ne, već je ekipa poviše u komentarima raspravila o tome :-)

  • bartul_9

    05.05.2017 - 08:28

    Ja sam mislio da ce Igor ovo recenzirati. Jos jedna 90+ ocjena ove godine morat cu ovo odigrat kad tad.

  • Mixa

    05.05.2017 - 11:07

    “Najveći je misterij i izazov kako prestati igrati i ne vratiti joj se za dvadeset minuta.”
    Nemam sta da dodam. 😀

  • m4r1ju4n

    05.05.2017 - 20:56

    odlicna recenzija i realno postavljena ocjena. neslaganja su jedino oko navodno slabe price. zapravo, dugo vremena od price Konoko iz igre ONI nisam vidio uvjerljivu i ljudsku pricu. scenariji u video igrama uvijek zakazu u nekim detaljima, ovdje se prica prilicno sporo odmotava kroz izgubljena sjecanja ali i kroz razgovore sa pojedinim likovima te ulomcima iz pojedinih dnevnika koje je preporucljivo procitati. kada sam otkrio posljednje sjecanje i sve pogledao te spojio sa svim ostalim bas sam pozelio Ganonu popiti svu krv, spomenuti majku na neprikladan nacin i poslati u vjecna lovista. price likova nisu samo popunjavanje prostora vec izrazavaju dileme oko vlastite uloge, sumnjaju u svoju svrhu, izrazavaju bunt prema autoritetu, dakle jedna ljudska prica, ne bajka forme radi. nisam fan zelda serijala jer sam odigrao tek nekoliko igara za razne nintendo konzole ali me BoW odusevio i to besramno radi svaki put dok je igram. nekada sam uzivao u Skyrimu, sada uzivam u Zeldi i to barem tri puta vise.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!