The Lego Movie Videogame

Stvarno je teško pogriješiti s Lego igrom. Igrao sam sve Lego adaptacije filmskih hitova koje su mi bile dostupne i iako nisam zagriženi fan Lego kockica, niti sam pogledao sve te filmove na kojima su se igre bazirale, uživao sam doslovce u svakoj od njih.

Uvijek je prisutna ta neodoljiva simpatija i lagani humor koji ne cilja posebnu publiku niti potiče salve smijeha, ali neprestano uspijeva izmamiti osmijeh na lice i onako dječački oraspoložiti svog igrača.

Uz malo gameplaya direktno s Xboxa One, poslušajte naše prve komentare u ovom video komentaru objavljenom prije pune recenzije.

Simpatičnosti ne nedostaje niti najnovijoj adaptaciji kino hita u svijet plastičnih kockica. Ono što je ovoga puta posebno istaknuto je to da je čitav svijet sastavljen od pravih Lego kockica. Prisjetite li se malo dosadašnjih Lego igara, sjetit ćete se kako su uvijek bili smješteni u nekakvom hibridnom svijetu sastavljenom manjim dijelom od Lego objekata, a većim djelom računalno generirani u nekakvom štihu što sličnijem tom veselom i plastičnom izgledu likova i objekata kojima su upravljali.

Ako ste kojim slučajem gledali The Lego Movie znat ćete već kako je cijeli film rađen stop-motion tehnikom u svijetu Lego kockica, što je sada vjerno preneseno u igru. Dakle, SVE je od legića. A osim toga što je svijet izgledom vjerno prenesen, upozorit ću vas da se igra, kao i praktički sve Lego igre do sada, poprilično čvrsto drži filmskog predloška. To znači da bi film mogao spoilati igru, ali isto tako i obrnuto, ako odigrate igru, neće vas puno toga u filmu iznenaditi. Štoviše, svaka usporedba igre i filma je valjana, pogotovo kada uzmete u obzir da je većina cutscena u igri direktno prenesena iz filma. To nipošto nije loš niti lijen dodatak, dapače.

Problemi s pričom, iako je rađena po scenariju originala više nego ijedna igra u franšizi, ipak postoje. Naime, igra prati životnu avanturu Emmeta, dosadnog graditelja – baš ono građevinskog radnika, sa šljemom, u narančastom prsluku – koji čitav život samo radi kao jedan u masi graditelja i baš se ni po čemu ne ističe iz te mase. Barem dok ne upozna Wyldstyle, djevojku koja je uvjerena kako je baš Emmet taj koji će po proročanstvu spasiti svijet od zla. Premisa je ustvari idealna za Lego igru, paleta glavnih likova joj također pogoduje, ali je problematično to što je vrlo lako smetnuti te likove s uma. Emmet je zamišljen kao lik koji počinje kao nitko i ništa, slučajno se zatekne u vrtlogu zbivanja, ali na kraju pronalazi određene kvalitete u sebi koji pokazuju da nije samo još jedan graditelj u masi. No, teško je istaknuti se kada nemate apsolutno nikakvu dublju osobnost. Glavni lik je potpuno promašen i u većini sam slučajeva uživao igrati s bilo kime tko nije Emmet.

Ostatak ekipe ima svojih čari i posebnosti. Naravno, kao i uvijek, različiti likovi imaju različite vještine, pa shodno tome mogu koristiti posebne objekte koje ostali ne mogu. No, bez obzira na to vjerujem kako ćete pronaći neke s kojima vam je jednostavno veći užitak igrati te ćete se pokušati držati njih što više možete, osim kada vam igra na silu servira drugačiju postavu.

Od igre rađene po klasičnoj Lego recepturi dobivate upravo ono na što ste se do sada već navikli. Stvarno je malo bilo kakvih značajnih noviteta i poboljšanja. Činjenica da je sve sagrađeno od Lego kockica je u centru pažnje, ali ipak smo se nadali kako će potencijal te ideje biti bolje realiziran. U samom gameplayu to se manifestira tako da sada daleko više objekata možete razbiti ili rastaviti i kasnije ponovno sastaviti, no problem je način na koji to izvodite ili točnije, sloboda rastavljanja i spajanja. Koliko god dionice razbijanja bile fora i zabavne, nimalo nije fora što su skriptirane, na način da ćete bušiti, kidati i lomiti veće stvari samo onda kada i gdje to bude posebno naznačeno kako biste prošli dalje u priči. Ne samo to, već ste ograničeni na posebno označena mjesta koja morate razbiti, što se najčešće odvija držanjem jedne tipke, kako bi vam se pokazala druga točka koju valja razbiti i tako dalje.

Što se sastavljanja kockica tiče, u to ste puno uključeniji nego u rastavljanje, ali opet, samo do razočaravajućih granica. Naime u igri postoje dvije glavne vrste likova – Master Builderi i obični graditelji. Master builderi su vizionari, oni koji mogu od hrpe nikako povezanih kockica iz glave napraviti čuda, oni su onaj prijatelj na kojeg ste bili ljubomorni kad ste se kao mali igrali s legićima, jer on radi velike robote od nasumičnih dijelova, a vi se mučite složiti autić po šabloni. No, kada dođe trenutak da kao veliki Master Builder složite neku skroz ludu stvar u igri, sve se svodi na to da stanete na određeno mjesto i analogom naciljate na tri dijela okoliša sa zelenim obrubom. Nakon toga slijedi animacija u kojoj vaš lik skače na sve strane i sastavlja neku ludost… i to je to, čestitam na vašem majstorskom građenju. To čak nije ni mini-igra, prava šteta dobrog gameplay potencijala.

Obični graditelji pak ne mogu to raditi, ako pokušate doći do hrpe kockica na podu i pritisnuti tipku kojom inače gradite, oni će samo simpatično i pomalo tužno slegnuti ramenima. Njihova se svrha krije u građenju po uputama, koje su također predstavljene kao još jedan mali novitet u igri. Upute dobivate tako da ih jednostavno tražite po levelu dok ne skupite određen broj stranica kako biste ih mogli iščitati i graditi po njima. Uglavnom su obavezne za prolazak dalje u priči pa će vam biti namještene na put i morat ćete ih pokupiti, ne dolaze kao nikakav bonus sadržaj.

Formula Lego igara očito je morala biti malo žrtvovana kako bi se neki noviteti istaknuli pa je tako borba jednoličnija no ikad, a zagonetke prejednostavne.

Građenje po uputama već je mini-igra i to jedna nova mini-igra u Lego franšizi. Otvori vam se lijepi papirić s uputama, baš onakav kakav dobijete u Lego setovima, te se onda u njemu gradi to nešto što vam treba do trenutka kada nedostaje jedan dio. Vaš je zadatak u što kraćem roku shvatiti koji dio nedostaje na tom mjestu, pronaći ga u drugom dijelu ekrana i zatim jednostavno “kliknuti” na njega kako biste ga stavili na mjesto. Koncept je vrlo jednostavan, ali je začuđujuće zadovoljavajuć i zabavan, nećete imati problema s ponavljanjem tog tipa mini-igara.

Ali nažalost, to su jedini punokrvni noviteti u ovoj igri te jednostavno nisu ostvarili sav potencijal koji kriju. Još je veća šteta što je ostatak Lego formule očito morao biti malo žrtvovan kako bi se noviteti istaknuli pa je tako borba jednoličnija no ikad, čak na trenutke dosadna i naporna, a zagonetke su daleko prejednostavne i čini se kako uglavnom funkcioniraju na sistemu „razbij i prođi dalje“.

Iako su preočito ograničeni i skriptirani, leveli su ipak uglavnom zabavni. Pogotovo kada otključate nove likove, koji uključuju i neke puno interesantnije figurice od filmske palete, poput Supermana, Batmana ili Green Lanterna. Hub world se na prvu čini malen i bespotreban, ali se ubrzo počinje otvarati u pravom smjeru i na kraju ispada kao jedan od bolje izvedenih dijelova igre. Kombinacija dobrog hub worlda i likova koje možete otključati pogoduju igrinom replay valueu pa smo u nekim levelima više uživali kada smo im se vraćali nego kada smo ih prelazili prvi put u Story Modeu, ali samo zato što su u Story Modeu bili jednostavno loši. Ipak je to daleko od prijašnjih Lego igara u kojima smo znatno više uživali i na prvi prelazak kao i na svaki povratak.

Sve u svemu, ovo je Lego igra i kao što sam spomenuo na početku recenzije, ne nedostaje joj šarma kojim će vas privući i zadržati. Najzaslužnija je za to njena prezentacijska strana. Svijet u kockicama je predivan, ali osim vizuala, taj blagi humor i dobra glasovna postava igraju veliku ulogu u privlačenju igrača.

Ipak, bojim se kako se ovoga puta legići neće izvući na lijepe oči, nadao sam se kako će igru napraviti hrabro, s mnogo novih ideja i mogućnosti, krenuti u novom smjeru kao pravi master builderi. Nažalost, TT Games su se držali do sada uspješne šablone i pokazali kako se to ponekad ne isplati, pogotovo ne na Lego igrama. Bit legića nikada nije bila uvijek graditi istu onu vatrogasnu postaju, bit je oduvijek bila jednom sagraditi set po instrukcijama, a vraćati mu se sto puta kako biste napravili nešto svoje – upravo taj osjećaj za inovacije nedostaje u The LEGO Movie Videogame.

Je li se Lego igra o Lego filmu usudila promijeniti formulu Lego igara ili ćemo ju pamtiti kao još jedan simpa naslov u nizu?

67 Naša ocjena
  • nepogrešivo simpatično