The Night of the Rabbit

Kao dijete, želio sam biti mađioničar. Trikovi s kartama, atraktivne hostese koje nestaju i ljudi koji mogu ostati pod vodom duže od pola sata samo su neke od stvari koje su me fascinirale kod mađioničara. Tako sam i sam odlučio prirediti malu predstavu za svoje ukućane. Nakon dva tjedna pripreme, izveo sam show kojeg definitivno nitko nije zaboravio. Zapaljene zavjese, protupožarne akcije u vlastitoj kući i doživotna zabrana bavljenjem magijom bile su najvažnije točke proizašle iz te predstave. Uglavnom, poanta ove priče nije u štetnosti mađioničarskih trikova nego u dječačkoj znatiželji za misterioznim i neobjašnjivim.

Sad se sigurno pitate kakve veze ima ova priča s recenzijom The Night of the Rabbit, nove point-and-click avanture njemačkog Daedalic Entertainment studija. Dosta velike, budući da u igri preuzimamo ulogu dvanaestogodišnjeg dječaka koji je poput mene želio postati mađioničar. Jedina razlika je u tome da je on to i uspio. Kako je to uspio, tko su Treewalkeri i čemu služi magični novčić – pročitajte u nastavku teksta.

Jeremiah Hazelnut je dvanaestogodišnji glavni lik ove avanture. Svake večeri prije spavanja zaželi da postane mađioničar, a njegova majka ga pokrije i kaže mu da će se njegova želja jednog dana ostvariti. No tko bi očekivao da će se to dogoditi baš sutra, zadnjeg dana ljetnih praznika. Jeremiah se budi i uskoro otkriva pismo koje sadrži upute za stvaranje Carrot Flamea, napitka čiju svrhu ni sam ne zna. Nakon pronalaska i kombiniranja svih sastojaka ovog napitka ispred njega se stvara čudesni kovčeg, a unutar Marquis de Hoto – čovjekoliki zec s elegantnim britanskim naglaskom i profinjenom odjećom, koji je usput i vrsni mađioničar.

Ne čekajući ni trenutka, Marquis poziva Jeremiaha da postane Treewalker, putnik kroz dimenzije koji putuje uz pomoć prastarih drveća čije su žile toliko duboke da međusobno povezuju dimenzije. Osim putovanja kroz dimenzije, Marquis obećava Jeremiahu i da će ga podučiti umijeću magije te tako ostvariti njegov san. Nakon par sekundi razmišljanja Jeremiah uskače kroz portal i stiže u Mousewood, čudesni grad nastanjen čovjekolikim životinjama unutar kojeg bi trebao naučiti svoje prve korake u svijetu magije.

Iako igra nije namijenjena isključivo djeci, njezina priča dosta je djetinjasta i plitka.

Priču vam nećemo dalje otkrivati, no komentirat ćemo kako nije u potpunosti ispunila svoju zadaću. Naime, ovaj naslov nije zamišljen kao igra za djecu. Međutim, sve je u njemu dosta djetinjasto i pomalo plitko, što inače ne biste očekivali od tvoraca uspješnog Deponia serijala. Priča tako ima tipičan bajkoviti štih s pretjeranim kontrastom dobra i zla te tipičnim dječjim parolama o važnosti prijateljstva, dobrote i nesebičnosti. Nekome to može biti simpatično, ali u konačnici ne donosi ništa što bi nekoga posebno zainteresiralo.

Kao što smo već spomenuli, The Night of the Rabbit nije zamišljen kao igra za djecu, što se lako da zaključiti po težini same igre. Avanture malog Jeremiaha nekada su zbilja zbunjujuće i često dovode do frustracije te nasumičnog klikanja po ekranu u nadi da ćete igrom slučaja nešto postići.

Zadatci se često isprepleću i bacaju nas s jedne zadaće na drugu, a cijeloj situaciji ne pomaže ni uvijek popunjeni inventory. Tu je i svojevrsni hint sustav u kojem pozivamo Marquisa u pomoć, no od njega ne očekujte mnogo budući da će dotični zec samo ponoviti što vam je zadani zadatak. Ipak, uz pritisak srednje tipke miša može se izvaditi magični novčić i uz pomoć njega vidjeti interaktivne predmete i osobe. Također, tijekom svoje avanture igrač uči i neke magične trikove, poput razgovora sa statuama koje uvelike mogu pomoći u rješavanju zadataka.

Rješavanje zagonetki najčešće ne ostavlja dojam napredovanja.

Ono što možda i najviše obeshrabruje igrača jest nepostojeći dojam napredovanja. Kao veliki ljubitelj avantura uživao sam u djelima poput Broken Sworda ili Monkey Islanda, a jedna od omiljenih stvari bila je otvaranje novog kadra zahvaljujući rješavanju određenog problema. U slučaju The Night of the Rabbita, prelaskom određenog dijela igre najčešće nemate priliku posjetiti novi dio čudesnog Mousewood svijeta, već za nagradu dobivate dva-tri nova zadatka unutar jednog područja, obično istog grada.

Olakotna okolnost za često tumaranje po istoj lokaciji su prekrasni rukom crtani krajolici koji ovaj svijet čine čudesnim. Svakog trenutka imao sam dojam kao da koračam kroz jedan od starijih Disneyjevih crtića, a potpunom dojmu doprinijela je i orkestralna glazba koja se savršeno uklapa u ovu bajkovitu priču. Glasovi likova zvuče dobro te daju svakom pojedinom članu Mousewooda određenu prepoznatljivost i karakter, što je odlična vijest budući da igra sadrži ogromnu količinu dijaloga. Sve to bez problema se vrti i na starijim osobnim računalima, a jedini osjetni pad sličica u sekundi vidljiv je prilikom prelaska s jedne lokacije na drugu.

Osim glavne priče i brojnih dijaloga, ova avantura sadrži i neke sporedne zadatke, poput skupljanja audio-knjiga o stanovnicima Mousewooda ili karata uz pomoć kojih je moguće odigravanje partija Quartetsa. Vjerujte mi, onog trenutka kada naučite pravila ove kartaške igre, potrošit ćete ogromnu količinu vremena na njoj. Za prelazak cijele igre potrebno je oko osam do dvanaest sati, ovisno o brzini izvršavanja glavnih zadataka i količine vremena potrošenog na neke sporedne.

The Night of the Rabbit izvrstan je primjer igre koja ima dobru podlogu pokvarenu nekim dvojbenim odlukama autora u segmentima priče i gameplay mehanike. Vizualna i akustična strana ove avanture može se uvrstiti među jednu od najmaštovitijih i najljepših u čitavom žanru dvodimenzionalnih PNC avantura. No to samo po sebi ne znači mnogo kada sveukupni dojam kvare nedovoljno intrigantna priča i naporne zagonetke zbog kojih ova igra definitivno gubi na šarmu.

Drugim riječima, ova avantura je jedan od onih naslova koje ćete prijeći do kraja ako ga nabavite i zaigrate (cijena je ipak razumnih 20 eura), no sigurno nećete imati želju ponoviti to nakon određenog vremena.

Ne završavaju svi mađioničarski trikovi pljeskom publike, niti su sve njemačke avanture jednako lijepe i zabavne.

67 Naša ocjena
  • prekrasan svijet