HCL.HR

Recenzija

The Order: 1886

nered 1886

Žarko Ćurić

Ah, The Order: 1886. Jadničak se našao se na velikom udaru igrača prije nego je uopće izašao na tržište te pokrenuo lavinu rasprava o dužini trajanja igara i njihovim cijenama. Uzrok svega je jedan YouTube video objavljen par dana prije službenog izlaska igre, a koji pokazuje da se cijeli The Order može preći za oko 5 i pol sati. Pa hajmo odmah u startu riješiti to goruće pitanje – da, moguće je igru prijeći za otprilike to vrijeme, no samo ako radite speedrun, odnosno prolijećete kroz taj viktorijanski London ne mareći za ništa drugo no obaranje nekakvog rekorda u brzopoteznom prelaženju levela.

Po našem iskustvu, normalna dužina trajanja ovog virtualnog iskustva iznosi od sedam do jedanaest sati, ovisno o težini na kojoj igrate (easy, medium i hard, bez iznenađenja) i koliko ste spretni u pucačinama iz trećeg lica. Osobno sam prešao igru za kakvih devet sati na srednjoj razini težine, dok je primjerice Igoru trebalo malo više od sedam sati da zavrti creditse. On se kroz drugi dio igre žurio, ja baš i nisam. Vidite? Sve ovisi o vama.

Mnogi od vas će reći da je to svejedno prekratko, pogotovo za igru koja nema multiplayer i vrlo slabu vrijednost ponovnog igranja, no mislim da problem nije toliko u trajanju koliko u onome što igra za to vrijeme nudi. Jer kao gameri, spremno ćemo platiti punu cijenu za igru od 7-11 sati ako se radi o jednom vanserijskom iskustvu koje nudi dosad neviđene stvari.

Postavlja se pitanje, ima li The Order nešto takvo? Pa, krenimo od početka.

Prije nego igru seciramo u detalje pogledajte kako divno The Order: 1886 izgleda u akciji na primjeru jednog od ranih poglavlja u igri uz Igorove prve komentare.


The Order: 1886 je pucačina iz trećeg lica koju primarno pokreće priča i filmski prikaz odvijanja radnje te se nijednog trenutka ni ne pretvara da je nešto drugo. Ovdje nećete pronaći RPG elemente, stablo s novim sposobnostima ili veliku otvorenu mapu, no upravo tu leži određena čar i odmor od pomalo ustaljene prakse u igrama u posljednje vrijeme. Kad malo razmislite, u igrama koje su otvorenije od ove i koje vam unatoč tome što nisu RPG guraju neke ništavne RPG elemente pod nos, mnogo vremena provedete radeći stvari koje i nisu toliko zanimljive. Šetanje od jednog kraja mape do drugog da biste skupili nebitan collectible ili biranje između dvije podjednako nezanimljive nadogradnje za vašeg lika kroz konfuzno dizajniran sustav menija… da, to povećava trajenje igre, ali nije zanimljivo.


The Order je dizajniran tako da nema takve vrste praznog hoda, no opet – ne može se reći da svojevrsnog praznog hoda uopće nema. Vidite, ovo je igra koja sasvim očito ima predefiniran put kojim želi da koračate, popločan dijelovima napucavanja i animacija s Quick Time Eventima u svrhu stvaranja blockbuster iskustva kakvog se ne bi posramile ni kinodvorane. Ovo nije igra u čijem ćete se svijetu izgubiti ili igra u kojoj ne znate što biste sljedeće mogli i morali napraviti. Ovo je igra koja vas ne opterećuje takvim pitanjima već vas cijelo vrijeme vodi za ruku. „Igrivi CGI“, rekao je netko iz internetske mase jednom za The Order i to je vjerojatno najbolji opis ove igre u dvije riječi.

No problem je što je dizajnirana tako da često ograničava vaše mogućnosti, odnosno vlastiti gameplay, pa nemate uvijek osjećaj da ste stvarno zaslužni za neke od najbitnijih prijelomnih trenutaka u igri. Ovo se posebno osjeti u važnijim borbama jer je svaki susret s bossom (kojih ima jako malo) zapravo nakupina Quick Time Evenata, što na kraju umanjuje ulogu igrača u igri. No iako igra malo pretjeruje s QTE scenama, više sam problema imao s gameplayem koji je sveden na same osnove žanra.

Tijekom kompletnog prelaska razvojni tim unaprijed je odlučio svaki vaš korak te vam ne ostavlja nikakav prostor za istraživanje ili odabir načina igranja. Postoje leveli koje morate prijeći pucajući na sve što se kreće kao i oni koje ćete provesti šuljajući se, no nažalost ne postoji level na kojem ćete sami odabrati način prelaska određene dionice. Također ne očekujte ni neku mogućnost istraživanja, jer doslovno nema nikakvih zanimljivih stvari za skupljati osim par audiozapisa koji ionako nisu skriveni nego vas bodu u oči prilikom prelaska.


Ono što me pak najviše nerviralo su smiješne prepreke koje nije moguće prijeći. Primjerice, unutar jednog dijela igre onemogućeno nam je kretanje uz stepenice jer se ispred njih nalazi konopac pola metra iznad zemlje. Developeri očito ne žele da se popnemo po tim zločestim stepenicama, no trebali su se barem potruditi i postaviti neke realne zapreke, a ne komad užeta koje bi dijete od tri godine moglo prekoračiti, kamoli jedan vitez koji je scenu prije preskakao između zgrada udaljenih nekoliko metara.

Navedeni vitez je Sir Galahad, brkati protagonist koji je član modernije verzije Vitezova okruglog stola, ovdje poznatih kao The Order. Osim što je sasvim sigurno vlasnik nagrade „Najbolji brkovi u video igrama“, on se s drugim članovima svog viteškog reda bori protiv ljudskih pobunjenika, ali i čudovišnih mješanaca u alternativnom Londonu 1886. godine. Sve to uz pomoć magične crne vode koja mu omogućuje momentalno izlječenje od rana i duži život, ludih puškica te korisnih gadgeta koje je konstruirao nitko drugi doli Nikola Tesla. Uistinu zanimljiv i uvjerljiv svijet je osmislio studio Ready at Dawn, uz pozadinsku priču o snazi, dostojanstvu, važnosti i nasljedstvu tih modernih vitzezova koju otkrivate postepeno i između redova.

Prezentacija spada u u najbolje što svijet video igara na konzolama trenutno može ponuditi.

U glavnom fokusu je priča o izdaji, pobuni i herojstvu koja sama po sebi nije vrhunska, no sve oko nje jest. Tu primarno mislim na prezentaciju koja spada u najbolje što svijet video igara na konzolama trenutno može ponuditi – cutscene su tako dobro režirane, animirane i tehnički ispeglane da je teško povjerovati da se sve to vrti u engineu. Ništa nije predrenderirano što omogućuje da su prijelazi iz akcije u cutscene izvedeni bez neugodnih pauza, poskakivanja frameratea ili bilo kakvog zamuckivanja. Čak su i loading vremena između poglavlja majstorski skrivena pa igra uz par iznimaka djeluje kao cjelina koju pratite u jednom dahu od početka do kraja.

Scenarij je ponekad malo naivan i predvidiv, a kraj vas ostavi bez pravog zaključka i dođe prebrzo – taman kad se situacija u igri zahukta i postane stvarno zanimljiva. No sveukupni dojam priče uvelike pojačava cjelokupna prezentacija, pogotovo uvjerljiva glasovna gluma i gotovo savršeno sinkronizirane animacije kretanja tijela i usana. Ready at Dawn zbilja se posvetio detaljima pa prilikom prelaska s gameplaya na animaciju i dalje imate iste ozljede na svome liku. U pogledu prezentacije stvarno ništa nije ostavljeno slučaju… osim možda činjenice da likovi nemaju odraz u staklu, no to je zbilja jedini uočljiviji nedostatak po pitanju grafike.

The Order je definitivno igra koju ćete ponosno pokazati prijateljima predstavljajući svoju novu konzolu. Dovoljno je baciti mali pogled na naš video komentar da znate o čemu pričam (iako on ne prikazuje koliko lijepo i neki drugi momenti u igri izgledaju). 4XMSAA se pobrinuo da igra ima fino zaglađene rubove, svako poglavlje je prožeto impresivnim upravljanjem osvjetljenjem, prostorije vrve uvjerljivim detaljima, napetost akcije pospješuju krasni efekti dima i čestica, a broj od 30 sličica po sekundi je naizgled konstantan kroz cijelo iskustvo. Kažem „naizgled“, jer neki testovi pokazuju da framerate zna malo opasti, no to je teško primjetiti u igri uz vrlo zrelo i iskusno korištenje motion blura na cijeloj sceni, ali i individualnim objektima i likovima.


A likovi izgledaju naprosto fantastično. Pored sirove količine poligona i efekata koji čine da koža izgleda kao koža, posebno je zamjetna fizika kretanja kose i odjeće (gdje tkanina stvarno izgleda kao tkanina), a ništa manje ne upada u oči ni vrlo dobro odrađena fizika uništavanja okoline gdje komadići dasaka koje uništite neće magično nestati nakon nekog vremena kao u mnogim drugim igrama. Doduše, neke uništive drvene prepreke na levelima djeluju kao da ne pripadaju svijetu, već su postavljene tamo samo radi stvaranja uništivog zaklona, što pomalo ubija imerziju. Isto vrijedi i za eksplozivne crvene bačve koje se za divno čudo ne pojavljuju nigdje drugdje izvan pucačkih dionica.

Sve to ne znači puno ako je svijet kojim se krećete dosadan i monoton, no srećom to ovdje nije slučaj. Upravo radi kraćeg trajanja nisam ni u jednom trenutku osjetio da su developeri odužili neki dio levela dosadnim zadacima čisto da bi igra bila duža. Osim toga lokacije su zbilja maštovite i urađene bez imalo kopiranja; dovoljno je bilo prošetati glavnom ulicom Londona i primijetiti da izlog svake trgovine izgleda drugačije. Kompletnom aranžmanu prezentacije doprinosi i odlična orkestralna glazba koja se vrhunski stapa s viktorijanskom temom.

Igra nam u suštini nudi premalo različitih vrsta neprijatelja koji uspijevaju postati repetitivni čak i u ovako kratkoj igri.

Prava je šteta što developeri nisu jednaku količinu detalja posvetili samom gameplayu i protivnicima; igra nam u suštini nudi premalo različitih vrsta neprijatelja koji uspijevaju postati repetitivni čak i u ovako kratkoj igri. Razočaravajuće, ali istinito, uglavnom se borite protiv običnih ljudskih protivnika, organiziranih pobunjenika, pri čemu neki imaju posebna metalna odijela što samo znači da na njih treba potrošiti koji metaka više. Borbe protiv vukodlaka skrivenih iza naziva ‘mješanci’ su zabavne i drugačije, ali odvijaju se na vrlo sličnim lokacijama i ima ih jednostavno premalo. Iako nisu raznovrsni, protivnici su barem izazovni pa su me već na srednjoj težini tjerali na brzo taktiziranje prilikom hvatanja zaklona. Ma ni na najlakšoj razini ne možete samo herojski uskočiti u veću grupu protivnika – igra vas tjera da ih postepeno riješavate uz pametno korištenje pištolja, puške, dimnih i frag granata ili čisto šakama kada se previše približe.


Većim dijelom igre ne borite se sami, a i suborci su opremljeni solidnom umjetnom inteligencijom –znaju pucat po tim vražjim pobunjenicima, pozicionirati se taktički u nekim dijelovima igre, a znaju i da nije pametno stajati vam ispred nišana. Što vam više treba? Možda zanimljiva oružja? Ima The Order i toga. A dodatno je zanimljivo što vam ih je osmislio i dizajnirao sam Nikola Tesla čiji laboratorij u jednom dijelu igre i posjetite. Uz Nikolin blagoslov električne brave obijate posebnim uređajem što izazove kratki spoj, s kolegama komunicirate bežično kao da nije 19. stoljeće, a protivnike pržite električnim snopovima iz puške koje se ni Jean-Luc Picard ne bi posramio.

Uz Nikolin blagoslov električne brave obijate posebnim uređajem što izazove kratki spoj, a s kolegama komunicirate bežično kao da nije 19. stoljeće.

Ipak, meni najdraže oružje iz igre, a možda čak i najdraže ikad, je M86 Thermite puška koja prvo ispaljuje neobičnu plinsku tvar koja prilikom dodira s raketom ispaljenom u tom smjeru pretvara protivnike u prepečene tostove. Bilo bi zgodno vidjeti kako vukodlaci gore pod udarom Thermita, ali bojim se da ništa od toga – iako postoje iznimke, igra najvećim dijelom sama dirigira koju pušku ćete koristiti u određenom dijelu igre.

Kad sve zbrojim i oduzmem, vraćam se ono rečeno na početku – glavni problem kod The Order: 1886 stvarno nije prekratka kampanja, nego što u tih nekoliko sati nije uspio ponuditi malo više na području gameplaya. Pomalo je smiješno osjetiti repetitivnost protivnika u igri koja traje desetak sati u najboljem slučaju. Jednom kad završite priču nećete imati razlog za ponovno prelazak – igra ne sadrži nikakve skrivene sobe ili dodatni sadržaj koji možda niste vidjeli u prvom prelasku. Istini za volju, osjetio sam potrebu vratiti se u određena poglavlja nakon prvog prelaska da ulovim neke trofeje, ali to je više-manje to.

Možda me uhvati volja za ponovnim prelaskom kada za dvije-tri godine budemo išekivali eventualni nastavak, a ja se više ne budem sjećao Galahadove priče. Najbolje od svega, igra izgleda toliko dobro da ću vjerojatno i za dvije-tri godine biti podjednako impresioniran vizualima.

Ako se dvoumite oko isplativosti The Ordera preporučio bih vam da pričekate nekakva sniženja, jer iako u ovom trenutku ne vrijedi platiti punu cijenu (osim ako grafiku štujete prije gameplaya), nakon par mjeseci i pomalo srezane cijene trebali biste gospodinu Galahadu dati priliku.

The Order nudi filmsko iskustvo naganjanja vukodlaka alternativnim Londonom krajem 19. stoljeća uz pomoć gadgeta i oružja iz laboratorija Nikole Tesle. No je li prekratak?

72 Naša ocjena
  • fenomenalna prezentacija
  • zanimljiv svijet i oružja
  • prazni leveli
  • nemaštovit gameplay
  • malo sadržaja

Žarko Ćurić

Želja mu je jednog dana izdati vlastitu igru, na čemu naporno radi. Osim raznih retro konzola trenutno posjeduje PS4 i X1. Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su oni čudni RPG-ovi gdje likovi imaju šiljaste frizure.

Komentari (49)

  • gamer97th50

    27.02.2015 - 17:48

    ovo na PC 😀

    • Ementaler

      @gamer97th50, 28.02.2015 - 16:59

      Nikad pa ni tad :)

  • Lopov

    27.02.2015 - 18:09

    Kupujem čim bude cijena 18,86 eura.

    • XeeL

      @Lopov, 28.02.2015 - 22:56

      JOS TA SLIKA I NICKNAME HAHAHHAHAHHAAH

  • Ovcaodnovca

    27.02.2015 - 19:03

    igra je kao MGS GZ, tehnički demo…. samo malo duži od GZa

    • drazensi

      @Ovcaodnovca, 27.02.2015 - 19:57

      jedva velika razlika je sto je MGS GZ ciljano samo tehnicki demo, a ova igra to nije :)..
      dakle, nakon godine i pol PS4 jos nema ni jedne igre vrijedne spomena..na ekskluzive mislim kojima su inace mogli donekle biti ponosni, sad su daleko daleko od toga..

    • Chris28

      @Ovcaodnovca, 27.02.2015 - 22:58

      Nema dok Naughty Dog nešto ne napravi, tj. Uncharted 4.

    • drazensi

      @Ovcaodnovca, 28.02.2015 - 09:47

      pa mozda, ali nakon sto dode Uncharted konzola ce biti stara vec 2 godine..jedna izvrsna igra na 2 godine bas i nije za pohvalu..

    • apenac

      @Ovcaodnovca, 28.02.2015 - 11:47

      Lol,a koliko ima PC ekskluziva u zadnjih 10 godina,a da su megahitovi…

    • Ementaler

      @Ovcaodnovca, 28.02.2015 - 16:59

      Ovo je znači konkretna igra s glavom i repom, GZ je totalno druga stvar s drugačijom cijenom… ne trujte komentare s glupostima ljudi :(

    • drazensi

      @Ovcaodnovca, 01.03.2015 - 16:00

      apenac opet lupas..pc se nikad nije ni hvalio s ekskluzivama, ali ako bas hoces ima ih na pretek samo sto ih ti ne igras i nisi vjerojatno ni cuo za njih…selling point konzola su ekskluzive, a oni dosad nemaju ni jednu vrijednu spomena…

    • Worthaur

      @Ovcaodnovca, 01.03.2015 - 22:07

      Ekskluzive su selling point, a next-gen konzole se prodaju nevjerojatnom brzinom, bez ekskluziva vrijednih spomena. Nes tu ne stima.

    • grgoljblaster

      @Ovcaodnovca, 03.03.2015 - 10:41

      Gz doduse nije kostao 50 funti vec duplo manje i brzo mu je pala cena.

  • Tyga

    27.02.2015 - 19:59

    meh

  • hanteed

    27.02.2015 - 22:27

    isplati se pogledati citav walktrough nego kupiti

  • lukakeanu

    28.02.2015 - 00:15

    evo jos jedan dokaz zasto ne kupovat novu generaciju unutar 2 godine od izlaska…nemas sta igrat…imas ako smatras da 600 kn za 8 sati igranja ti je ok ulaganje…briga me kolko god igrica bila ljepa,ne igram radi grafike…drzat cu se ja svog kompa i dalje

    • Ementaler

      @lukakeanu, 28.02.2015 - 16:57

      Kažeš "držat ću se ja svog kompa i dalje"… znači, da je ova igra ispala neki hit neviđeni ti bi kupio PS4? Inače, ima na PS4 i drugih igara vrijednih igranja.

    • -X3M-W1k1n6

      @lukakeanu, 01.03.2015 - 20:37

      Ma to je samo ljubomora. Znam po sebi. Zbog nekih naslova bio sam toliko ljubomoran na konzola gamere da sam nakon kratkog vremena kupio PS4. Tako da sam podosta siguran da bi i njima dosla kao inzulin na šećernu bolest.

    • lukakeanu

      @lukakeanu, 01.03.2015 - 20:48

      uljuci glavu…razmisljo sam kupiti konzolu ali nisam idiot koji ima para na bacanje pa prije nego iskesiram 2-4 soma kuna na nesto,dobro promislim,pogotovo sto se tice gaminga jer svaka igrica kosta od 200 do 600 kn tako da da i dalje cu se drzat kompa koji nudi puno veci izbor igrica i modificiranje istih nego konzola koja je u 2 godine izbacila mozda 7-8 vrijednih igri(pola od njih su i za PC dostupne)…
      da je ova igra ispala najveci hit svih vremena opet nebi kupio konzolu jer ne kupujem konzolu radi jedne igrice

      ljubomora? ne nego logicno i zrelo razmisljanje

    • Ementaler

      @lukakeanu, 01.03.2015 - 22:17

      Pa ako ne kupuješ konzolu zbog jedne "igrice", što si onda ostavio takav komentar gore u recenziji ove konzolaške ekskluzive? Daklem, ova igra ti očito nije promijenila mišljenje oko toga hoćeš li se ili nećeš držat svog kompa i dalje – pa što si onda išao promovirat PC gaming svojim komentarom ispod konzolaške ekskluzive?Uglavnom, ne govori administratoru "uljuci glavu" i ne pomaži toj popularnoj praksi da se komentari svake recenzije konzolaške igre pretvore u PC vs konzole prepucavanje.

    • Sentinel

      @lukakeanu, 03.03.2015 - 07:49

      @ementaler
      Pratim malo tvoje odgovore.
      Uglavnom se svode na trolanje, na nacin da svedes korisnika na svoju razinu, a zatim ga dobijes iskustvom (nadam se da znas citat izmedju redaka), znaci klasicni trol, a onda na kraju zacinis sa referencom na svoju poziciju tipa "ne govori administratoru".
      Kog boli đon sto si admin, ako ste omogucili ljudima komentiranje (a ovaj @lukakeanu komentar niti je uvredljiv niti bezobrazan) onda im omogucite i da komentiraju, bez blagoslova administracije.

    • Ementaler

      @lukakeanu, 03.03.2015 - 08:32

      Imam dva odgovora ovdje i ti si od toga napravio uzorak ponašanja? Da, definitivno sam ja taj koji trola :) Uglavnom, kad si se već odlučio nešto napisati komentiraj radije igru i/ili recenziju nego da tu (krivo) profiliraš mene. Kad već ne razumiješ i tražiš objašnjenje (na vrlo uvredljiv način, čemu to uopće?), komentar kakav je lukakeanu ostavio je namjerno provokativan za konzolaške i zna voditi do glupih PC vs konzole rasprava koje onda preuzmu komentare… zato se takve komentare trudimo zaustaviti prije nego se razviju u takvu konzole vs PC spiku. To što ti ništa od toga ne razumiješ (jer zašto bi razumio, izvan si te djetinjaste spike s kojom se ja moram bakćat), je drugi par rukava. To što si bez punog razumijevanja situacije odlučio napisati komentar samo da mene "profiliraš" i uvrijediš, to je pak neki šesti par rukava.

    • lukakeanu

      @lukakeanu, 09.03.2015 - 12:19

      @edementaler…moj komentar nije niti uvrijedljiv niti bezobrazan….sentinel ti je sve reko…a to da sam otavio komentar namjerno da provociram i vodim u diskusiju o pc vs konzoli je cista gluposti jer kao i sto sam vidis da se nitko ne svada oko toga osim tebe jer moj kometar nije imao taj cilj.i da ukljuci glavu jer nisam reko da konzole su losije od pca nego da je nova generacija konzola zasada neisplativa za kupnju,uostalom vi sami ste nepravili jedan post kad je nova generacija dosla na trziste o tome kako ova generacija konzola ima najslabije launch naslove

    • isusbog2000

      @lukakeanu, 09.03.2015 - 12:28

      @lukakeanu
      @sentinel

      Apsolutan +1 za vase komentare.

      U pravu ste,edementaler uvijek govoris ljudima da pricaju gluposti i podbadas.Evo gore prvi komentar (ovo na PC :D) tvoj odgovor (nikad pa ni tad :)) netko bi to shvatio kao provokaciju.Ovdje smo da dajemo komentare i svoja misljenja na koja imamo pravo,bez vrijedanja,ali dobro ti si administrator.

    • Ementaler

      @lukakeanu, 09.03.2015 - 12:33

      Ma u idealnom svijetu nije tvoj komentar ništa posebno loš ili provokativan, ali svijet nije idealan :) Jer postoji ekipa koja se odmah loži na spomen usporedbe isplativosti kupnje PC-ja i konzola pa komentar poput tvoga ih posebno naloži… jer si baš rekao "držat ću se ja svog kompa" u recenziji konzolaške ekskluzive. A onda kasnije u drugom komentaru mrvicu pretjeruješ kad govoriš o iznosima koliko igre koštaju na konzolama, onda pak ističeš modding scenu i drugih beneficije PC-ja… i onda ti s druge strane može samo doći neki konzolaš i počet šibati komentare koji ističu prednosti konzola i eto – tako dobiješ glupu PC vs konzole raspravu poput tisuće prijašnjih. To su rasprave kakve ne volimo viđati i uvijek se samo ponavljaju i vrte u krug – želimo se fokusirati na rasprave o samim igrama, kad se raspava već odvija ispod recenzije same igre.

    • lukakeanu

      @lukakeanu, 09.03.2015 - 12:38

      @ementaler.gle i ja mrzim te rasprave,al vidis da se nitko ne rapravlja jer su ljudi koji su procitali moj komentar skuzili da nije provokacija nego moj razlog zasto zasada nemam namjeru kupiti konzolu i to je to,uostalom ja sam takav tip i da mi dode netko sibat komentare o pc vs konzoli,ne ulazim u te diskusije jer obje strane imaju pravo

  • Arab Gamer

    28.02.2015 - 08:57

    Iako sam veliki ljubitelj dobre grafike,ova igra mi se baš i nije dopala,očekivao sam mnogo više za 70 eura!

  • Rakelax

    28.02.2015 - 09:49

    nažalost meni vrijeme puno znači zato mi još uvijek stoji AC 4 na kompjutoru

  • SolidSmile1908

    01.03.2015 - 09:37

    Ja sam iznimno zadovoljan igrom! Jedan od boljih filmova koje sam odigrao! Svi elementi igre su jako lijepo zapakirani u cjelinu i tempo igre je stvarno odličan! Trebalo mi je cca 10 sati da ju odigram i odgledam sa guštom :)

  • Stribor88

    01.03.2015 - 23:25

    ja mislim da su nažalost/ili na sreću ovakve igre budućnost gaminga, tj. drugim rječima "igrivi filmovi", zadržavati standardni gameplay (za fps, rpg, i slično) i samo raditi na priči i grafici, dužina igre kao i duži film 8-10 sati.
    a budući ps4 ima grafu otprilike kao amd hd 7850/7870, i nije nešto impresivan, vec su na AC:Unity-u rekli da su se približili maksimumu ps4, tak da je upitno koliko je ps4 next gen uređaj, a tu vidimo kod The ordera da igra "nije preko cijelog ekrana", očito ps4 tu rezu sa tolikim AA nemre podnjet…
    rješenje, kupit komp , ps4 joystick, spojit komp na tv prek widi-ja;) best of two worlds;)

  • ANGMAR

    02.03.2015 - 13:50

    Ne razumijem čemu toliko negativnih komentara na ovo. Ovo je jedan vanserijski interaktivni FILM sa neviđenom grafikom i glumom. Definitivno zaslužuje puno bolju ocjenu jer je na neki naćin pomaknuo granice. Što se tiče kratkotrajnosti – zar cod singleplayer traje 30 sati??? Postoje različiti žanrovi u igrama i smatram da je ovo jedno malo remek-djelo. zaista sam uživao 10 sati i preporučujem svakome!

    • dragec

      @ANGMAR, 02.03.2015 - 14:19

      Ma velika većina tih negatvnih komentara dolazi od PC korisnika,kladim se da su neki od tih trollova davali ocjenu 1

    • Apocalypse4987

      @ANGMAR, 02.03.2015 - 14:47

      molim te ne generaliziraj PC igraće, ako postoje 2-3 trola, ne znaći da smo svi *upci.

  • Westerner

    02.03.2015 - 22:25

    Meni osobno najdraži žanr i ovo što sam vidio mi izgleda vrhunski… Jbg., PC sam igrač, tako da…ostaje mi samo da se divim.

  • jo

    03.03.2015 - 08:13

    High end grafičke nemaju fantazijske cijene, bar ne više.
    Evo za oko 300 Eura: GTX 970, R9 290, GTX 780 koje guraju sve novije igre u full-u.
    I bolje igre izgledaju nego na konzolama (multiplatform).
    Ali Ementaler je u pravu.
    Kupiš PS4/Xone i ne brineš o podešavanjima, štekanjima i sl.
    I zbilja exkluzive izgledaju fenomenalno i trebao bi baš jak PC da bi ih pokrenuo kako treba a zbog exkluziva se uglavnom i kupuju konzole.

  • Gamers4Life

    14.04.2015 - 05:30

    Igra otkida pogotovo sa onim dodanimm photo modom samo je malo prelaka al to baš i nije neka zamjerka…

  • Minion

    13.06.2015 - 20:49

    Ne znam, novi sam u ovome.
    Planiram si skoro kupiti PS4 jer, zaželio sam se igranja na konzoli a i mnogo toga izgleda zaista prekrasno.
    Razmišljam i kupiti ovu igricu koja mi se čini zabavnom, ne previše kompliciranom, nego mozak na pašu i uživaj u akciji i prekrasnoj grafici, a da ne pričam koliko je jeftinija od drugih novih igrica.

    • ck7

      @Minion, 13.06.2015 - 22:20

      U sancta domenici imaš i limited edition jako jeftino, da nisam dobio igru na poklon sad bih si kupio to izdanje. Ako si nabaviš PS4 moraš nabaviti i Infamous Second Son, isto jeftino a igra je vrh kao ekskluziva :)

  • trd011

    13.08.2015 - 05:28

    Odigrao sinoc. Sjajna ali sjajna grafika, odlicna fizika pucanja (bolja nego u Unacharted-u – posto su slicne) i generalno vrlo dobra atmosfera, kako istorisjka tako i ambijentalna. Ono sto mi smeta je pojavljivanje onih odvratnih monstruma (half breed monster-a) u 5-6 scena ali sta ces, sa time se danas mora ziveti. Opako konkurise Uncharted-u mada u potonjem ima vise logickih mozgalica a i Uncharted je postao ono sto je James Bond u filmskom svetu – klasika koja se ne poredi niti s jednom drugom igrom :-)

  • grgoljblaster

    @pesek32, 03.03.2015 - 10:48

    Ta prica sa "ne brines o seckanjima na konzoli" je bila i kad su PS3 i X360 bili svezi. Vremenom su igre spale na 720p i 30fps, cesto i slabijim framerateom. AC Rogue i novi Dragon Age na primer, cesot imaju usporavanja, a i jako dug loading cak i kad je igra full instalirana. 360-icu sam svojevremeno uzeo zbog naslova kojih nema na PC, vremenom mi je postala platforma za local co-op i borilacke igre.

  • Ementaler

    @FFORI, 02.03.2015 - 08:57

    Na krivu igru si se namjerio s takvim PC vs konzole usporedbama/trollanjem (nadam se da nisi ozbiljan). Jer upravo ova igra je samo dodatni dokaz da PS4 trenutno može isporučiti tehnički ispoliraniju i framerateom stabilniju grafiku od onoga što se vrti na PC-ju. Bar kad se radi o ekskluzivama na kojima rade studiji koji su jako dobro upoznati s hardverom za koji rade.

  • Stribor88

    @FFORI, 02.03.2015 - 09:55

    kakvo trolanje? 2.40:1 aspect ratio, ma daj? ili skrivaju činjenicu da jednostavno ne mogu održati 1080p na 30 fps rezu uz primjerice 4xMSAA, po meni igra je u 800p (a ako igra nije fullHD onda i nije problem "tehnički ispolirat" igru i ima se snage za renderiranje sa vecima AA), a crni barovi to vješto prikrivaju. i onda je ps4 next gen? ako mi se ne može isporuciti 1080p 30 fps +, 4MSAA s nativnim ar, onda mi to i nije neki next gen, neovisno o grafičkoj kvaliteti igrem tko god bio uvrijeđen time, sorry 😉
    NAPOMENA: nemam ništa protiv ps4, za ekipu koji nisu frikovi za brutalnom grafikom (tj, koji nemaju ili ne planiraju potrošiti 8k kn pa i vše za pc), tj. oni koji planiraju potrošit 3-4k kn-a za gaming svakih 5 godina, ps4 je odličan izbor, puno bolji nego PC u svakom slučaju.

  • Ementaler

    @FFORI, 02.03.2015 - 10:23

    Pa trollanje je reć da je PC rješenje za nešto kad pričamo o PS4 ekskluzivi :) Ti si u svom komentaru napisao da PS4 ne može podnijeti tu rezu s takvim AA (i onda si još rekao da je rješenje za to kupit PC, a cijelo vrijeme pričamo o PS4 ekskluzivi). To je trollanje. Ali čak i ako ignoriramo to da pričamo o PS4 ekskluzivi i da očigledno trollaš u tom pogledu, drugi zaključak iz tvog komentara je također besmislen – to da PS4 ne može podnijet tu rezu s tim AA. Jer naravno da može, PS4 ima hardver koji dopušta više rezolucije i kvalitetniji AA u određenim igrama, ali NARAVNO da se koristi ona rezolucija i ona AA tehnika koja najbolje odgovara ovoj igri. Isto kao što ti na svom PC-ju prilagođavaš igru najbolje za svoj PC. Kad kao developer imaš zatvoren sustav kao što je konzola na raspolaganju, gledaš kako najbolje rasporediti hardverske resurse da dobiješ vizualno najbolji dojam u svojoj igri – tu se postiže balans između detaljnosti scene, efekata i stvari poput rezolucije i AA. Dakle radi se o balansiranju svega toga- isto ono što ti radiš kada ti svaka druga igra na PC-ju ne ide zadovoljavajuće (ili možda svaka) pa sniziš AA, pa sniziš rezoluciju sjena, pa testiraš što daje dobar vizualni dojam uz što stabilniji framerate. Svi to radimo, svi gubimo vrijeme na takva podešavanja u PC igrama, nije to ništa za sramiti se :) Ali kod konzola, developeri koji se zapravo razumiju u sve to obave to za tebe – i naprave najbolji mogući posao u tom pogledu. Pa to da se ti "rugaš" s PS4 što u ovoj prekrasnoj i vizualno jako dotjeranoj igri ima "samo" 4xMSAA uz rezoluciju 1920×800 (što nije velika razlika od 1920×1080, a izgledaju isto jer je gustoća piksela jednaka), to je isto – glupo i blesavo trollanje, uzdizanje PC-ja u nebesa i demonstracija ne znanja, mržnje… čemu to? Pusti takve spike i uživaj u igrama.

  • Stribor88

    @FFORI, 02.03.2015 - 11:15

    ma ne, znam da je ekspluziva da nema igre za pc, nije bilo usmjereno na trolanje igre, igre ja čist ok, ali očito adut ove igre je… grafika. A ako bas netko pati na grafiku (kao ja 😉 )Tako ako itko želi grafiku "na ultra" i osjetit pravu next gen grafiku onda nema balansiranja, tipa …a dobro msaa bude bilo onda 2 puta, rezu malo smanjimo na 800p, aax2 detalji vode na high, kako bi došli do stabilnih 30fps… to je tu sve negdje nakraju, ne, to ne priznam, kao jedan ljubitelj high end grafike, bezkompromisno sve na ultra i treba držati 30 fps-a. Ako nejde, slab hardware, jednostavno. Drugi par rukava je to što to košta, i što ps4 ima odličan omjer uloženog i dobivenog ( i dobre ekspluzive). Ponavljam nemam niš protiv ps4 čak i sam planiram kupit , ali ja ne mogu uživat u nečemu što znam da može bolje ali eto… balansiram, kao ono primjerice da sam nedaj Bože kratkovidan stalno bi mislio, a što ima tamo dalje iza, a znam da ima još nešto a ne vidim, zato mi takve stvari umanjuju uživanje u igri, pogotovo one koje imaju naglasak na grafici. po meni je strahota kada hardver sputava developere i tjera ih na kompromise, ali to sam samo ja;) nadam se da drugi nemaju tih problema 😉 nema tu mržnje nikakve, samo pokoja mušica u glavi, tipa u the oredru ekipa gleda u igru, a ja u crne barove i okrećem očima 😉

  • Ementaler

    @FFORI, 02.03.2015 - 11:49

    Okej, kužim to… ali ironično je da upravo kod PC-ja imaš najviše kompromisa i najviše takvih muka :) Kao PC gamer trošiš vrijeme na bjesomučno podešavanje postavki i balansiranje i testiranje da bi dobio najbolji framerate i najbolju grafiku iz svoje mašine… i najčešće nikad nisi zadovoljan i vraćaš se podešavanju tih postavki redovito (svi to radimo:)). I kad pričamo o PC hardveru, svaka čast GTX-ici 980, ali nijedan pametan developer ne radi igru za GTX980, nego, primjerice, za kakav GTX560. Vrlo malo ljudi ima GTX980, 780Ti i ostale high-end grafičke koje same koštaju kao jedan PS4, i financijski nema smisla posvećivat se razvoju igre koja cilja iskoristiti maksimum iz takvih grafičkih, jer tko će takvu igru kupiti? Zato i nećeš na PC-ju vidjeti igru koja iskorištava maksimum bilo koje od tih grafičkih, ali ćeš na PS4 vidjeti igre poput The Ordera koje izgledaju fenomenalno, često i bolje od mnogočega na PC-ju, a hardver koji to pokreće je na razini kakvog mid-range do high-end PC-ja prije 2-3 godine.

  • BaDly

    @Himand, 01.03.2015 - 14:39

    +1 ko kuća !!!

    Meni trebalo 8-9 h….i samo na ovo tvoje gore bi dodao….M86 Thermite rifle…savršenstvo…

  • hanteed

    @trulex, 28.02.2015 - 12:24

    pa ima dobru grafiku onda ti nije bitan npr gameplay igrivost bugovi

  • Ementaler

    @trulex, 28.02.2015 - 16:56

    Naravno da je bitno čovječe :(

  • Disc0

    @trulex, 01.03.2015 - 06:36

    Nebitno! Grafika grafika i samo grafika 😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!