HCL.HR

Recenzija

The Red Solstice

budimo kroativni, kupujmo hrvatsko

Dominik Bošnjak

Kada vas igra pri prvom pokretanju pozdravi s preporukom da se držite singleplayer kampanje i klonite multiplayera prije nego se naviknete na njene mehanike, normalno je da očekujete izazovan naslov. No, nikakva očekivanja niti prijašnja iskustva vas ne mogu pripremiti na količinu sadizma koju sadrži The Red Solstice (TRS).

Na trenutke će vam se činiti da vas igra mrzi, da je jedina stvar gora od nemilosrdnih marsovskih vanzemaljaca ekipa iz Ironwarda i da vas samo još jedna smrt dijeli od živčanog sloma, odustajanja i slanja TRS-a u vražju mater. Do toga, naravno, nikada neće doći, već ćete opsesivno ponavljati svaku misiju, respawnati se po dvjestoti put na istoj mapi i smišljati dvadesetu verziju plana za ispunjavanje sljedećeg zadatka. I upravo je to najveća snaga TRS-a, ta prokleta zaraznost i konstantan osjećaj napredovanja zbog kojeg ćete zaboraviti na sve prepreke i probleme i htjeti pokušati „samo još jednom“.

Osnovna ideja TRS-a je jednostavna – ovaj se naslov igra kao klasičan RTS u kojem upravljate s tek nekolicinom jedinica. Desnim klikom naređujete svojim trupama gdje da idu, lijevim gdje da pucaju. Svaka jedinica će tijekom igre „naučiti“ par specijalnih vještina i napada koje možete aktivirati jednostavnim pritiskom na pripadajuću tipku na dnu ekrana ili pomoću prečaca, a isto vrijedi i za ograničeni inventar kojeg ćete tijekom igranja popuniti s raznoraznim itemima. The Red Solstice je školski primjer igre koju je lako naučiti igrati, no jako teško biti istinski dobar u njoj.

 


Ironward je pomoću tih jednostavnih mehanika uspio dobiti vrlo izazovan taktičko-pucački gameplay. Od igrača se očekuje da istovremeno vodi računa o prijetnjama na mapi, količini preostale municije u šaržerima svojih boraca i municije općenito te snagama i nedostacima svojeg tima svemirskih marinaca. Svim je tim informacijama potrebno baratati kako bi se moglo pravovremeno reagirati i izvući živu glavu iz mora nimalo prijateljski raspoloženih vanzemaljaca.

Klasni sistem u TRS-u treba posebno pohvaliti zbog njegove savršene balansiranosti. Niti jedna klasa nije statistički prejaka te svaka dolazi s nekoliko izuzetno korisnih sposobnosti, kao i nekoliko velikih hendikepa. Neovisno o vašem stilu igranja, konstantno ćete biti primorani razmišljati o tome kako se vaši suborci nadopunjavaju i u kojim se situacijama definitivno ne smijete naći, čak i na najlakšoj razini težine.

Klasni sistem u TRS-u treba posebno pohvaliti zbog njegove savršene balansiranosti.

Primjerice, Heavy Support klasa će briljirati kada treba braniti određenu poziciju, no jednostavno je prespora da bude zadužena za istraživanje mape i beskorisna na većim udaljenostima. Isto tako, Marksman će vam olakšati život prorjeđivanjem neprijateljskih linija na većim udaljenostima, no bolje vam je da imate plan B jednom kada ti isti neprijatelji dođu do vas jer je klasa neučinkovita u bliskoj borbi. S druge strane, Assault klasa će se uvijek moći prilagoditi novim borbenim uvjetima, no tu prilagodljivost ćete platiti time što se u ekstremnim uvjetima nikada nećete moći potpuno osloniti na nju.

 


Zbog svega toga The Red Solstice organski postiže svoj taktički aspekt, čineći preživljavanje bez razmišljanja o (ne)sposobnostima svojeg tima praktički nemogućim. Čak i kada vodite računa o svemu, ponekad će doslovno jedan ispravan ili pogrešan klik činiti razliku između života i smrti, a igra fantastično održava osjećaj konstantne okruženosti i beznadnosti. Borbe su tako uvijek napete i nabijene adrenalinom, a jednom kada se pošteno ispsujete nakon dvadesete smrti zaredom pred istim checkpointom, obično ćete shvatiti da su vaši borci opet bili masakrirani vašom krivicom. Možda ste ih krivo pozicionirali, možda ste se postavili previše ofenzivno ili defenzivno, a možda niste vodili računa o prioritetnim metama.

Također, možda vam je baš kada ste nišanili grotesknog aliena bacačem granata cura krenula prigovarati da joj ne posvećujete dovoljno vremena i u toj sekundi koliko vam je trebalo da je pogledate i objasnite joj da se trenutačno bavite ozbiljnim stvarima taj isti alien otkinuo glavu. Drugim riječima, unatoč velikoj razini izazova prisutnoj u gotovo svakom konfliktu u TRS-u, borbe su iznenađujuće fer i iz svake smrti ćete u pravilu nešto naučiti te postati trunčicu bolji. Također, XP bodove pomoću kojih levelate svoje heroje i učite nove vještine ne gubite čak ni kada poginete, što je dobar način za nagrađivanje upornih igrača.

Jedini objektivni nedostaci single player kampanje se tiču čudnog sustava checkpointova koji se nerijetko čine potpuno nasumično razbacanim, kao i nedorečeni tutorijal. Da, The Red Solstice je jedna od onih igara koje od vas zahtijevaju da uložite nešto vremena u njih prije nego što se krenete istinski zabavljati, no činjenica je da bi kvalitetniji tutorijal mogao značajno skratiti to vrijeme prilagodbe. Ovaj trenutačni je prilično kratak i kaotičan te vas doslovno bombardira hrpetinom informacija kojih se vjerojatno nećete sjećati jednom kada zaista počnete igrati.

 


Moja je malenkost tako spas našla u susretljivom communityju punom iskusnih igrača voljnih pomoći novacima, a jednom kada sam pohvatao i uvježbao sve osnove, igra je zasjala u svojem punom sjaju u multiplayeru. Kooperativni multiplayer koji podržava do osam igrača od kojih svatko kontrolira po jednog vojnika je naprosto fantastično iskustvo kada igrate s prijateljima. Teško je uopće sjetiti se nekog modernog naslova koji tako dobro realizira onaj osjećaj „braće po oružju“ kao The Red Solstice. Ako je singleplayer kampanja napeto i adrenalinsko iskustvo, co-op multiplayer je pravi lunapark emocija i apsolutno suludih situacija.

Uzbudljive partije koje sam igrao sa šačicom ljudi na Steamu su bile teme dugonoćnih Skype razgovora još danima, a istih će biti još mnogo zahvaljujući mnoštvu multiplayer opcija. Dobar dio njih se daje na izbor game hostu, no neprijatelji na mapama i zadaci koje ćete dobivati su uvijek dinamično generirani. Zbog toga je u The Red Solstice multiplayer lako ulupati i preko 200 sati te se i dalje vraćati po još, što je prava rijetkost za kooperativne igre.

Uzbudljive partije koje sam igrao sa šačicom ljudi na Steamu su bile teme dugonoćnih Skype razgovora još danima.

Unatoč brojnim kvalitetama, naravno da igra nije savršena. Najveći problem TRS-a je ograničeni budžet koji se vidi u svakom nedovoljno ispoliranom izborniku, svakom čudnom bugu i svakom divljanju opterećenosti moje i7-ice koja se već dokazala s puno zahtijevnijim igrama i programima. Povremena smrt izazvana raketom koja je odlučila proći kroz zid nikako nije zabavna, a onim pedantnima će možda smetati i isklišejizarana priča singleplayer kampanje, iako ona, ruku na srce, nikako nije fokus ove igre.

Također, činjenica da je ovo apsolutna hardcore taktička pucačina znači i da dobrom dijelu igrača nikada neće sjesti. Naravno da to nije nešto što se TRS-u može uzeti za zlo, no oni koji naginju ležernijim interaktivnim iskustvima moraju biti svjesni da ovaj naslov nikako nije rađen za njih. S druge strane, u današnjem moru igara koje vas drže za obje ruke i noge od početka do kraja i paze da se previše ne uzrujate kada ne uspijete završiti neku misiju iz prvog pokušaja, jedan hardcore moderan taktički shooter kao što je The Red Solstice predstavlja pravo osvježenje. I zato sve pohvale Ironwardu na hrabrosti koju su pokazali tako što su išli kontra svih trendova u industriji te izbacili nešto i za nas nostalgične mazohiste.

Nakon točno godinu dana u beti, domaća taktička pucačina The Red Solstice je službeno izašla. Je li se čekanje isplatilo i na koju publiku Ironward cilja s ovim naslovom?

81 Naša ocjena
  • balans klasa
  • izazovan gameplay
  • fantastičan multiplayer
  • zaraznost
  • bugovi
  • tutorijal
  • broj checkpointova u SP kampanji
  • optimizacija

Dominik Bošnjak

Opis nije dostupan.

Komentari (13)

  • LaggedMKD

    31.07.2015 - 19:10

    Igrica je super mislim da je ironward napravio odlican posao.
    Ova igra ce postati hit

  • LaggedMKD

    31.07.2015 - 19:10

    Samo moj pentium dual core ne bi izdrzao ovo

  • hrga007

    31.07.2015 - 19:46

    ovo sam igrao još prije 2 godine i sad je tek izašla

  • l)oolvl

    31.07.2015 - 22:17

    mogli ste staviti bilo kakav video o igri, makar trailer :/

    • Ementaler

      @l)oolvl, 31.07.2015 - 22:42

      Pa najmanji problem je dodat trailer unutra, ali poanta ovdje je naša kritika igre. Trailer je u tom kontekstu nebitan. Imaš li išta za reći o recenziji ili igri temeljem toga što piše u recenziji?

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 00:30

      priznat ću da recenziju nisam čitao jer me igra u biti ne interesira toliko, ali radi se o tome da sam ja samo jedan od hrpe vaših čitatelja koji će doći ovdje, ne vidjeti video i isto tako samo nastaviti dalje bez ikakvog povećanja interesa za igru (koji bi, IMO, bio vjerojatniji sa postojanjem bilo kakvog video zapisa o igri unutar same recenzije). Evo, za sebe makar mogu potvrditi da bih sigurno pogledao makar trailer a onda možda i nešto više istražio o igri, pa u konačnici čak i pročitao recenziju ako bi me toliko zaintrigirala. A ovako, sami tekst i par sličica teško će me potaknuti na nešto više. Ne mogu tvrditi sa 100% sigurnošću ali mislim da dosta ljudi ima sličan obrazac. Tako da ako nije problem, mislim da bi zaista pomoglo staviti makar trailer za igru unutar recenzije.

    • Ementaler

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 08:18

      Nadam se da dosta ljudi nema sličan obrzac :) Ali dobro, kužim i tu tvoju logiku. Ne bi ni bio prvi put da stavimo trailer u recenziju, radili smo to već, ali obično za manje poznate igre (ova je igriva u alpha/beta stanju već oko dvije godine, imali smo nekoliko vijesti itd.). Ali u svakom slučaju jedan trailer ne bi trebao biti neka ključna stvar čitateljima u jednoj recenziji, pogotovo jer se radi o promotivnom materijalu koji ne mora uopće odražavati stvarno stanje igre.

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 11:33

      trailer, gameplay video, bilo što. slika govori više od tisuću riječi a video više od milijun

    • funky0308

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 15:04

      +1

    • Wingmaker

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 15:10

      Belan nedaj se isprovocirati, znam tog trola s BUG-ovog foruma i tamo je baniran zbog trolanja. ;P

    • DarkLacky

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 17:10

      To bas i nije trolanje wingmaker samo se izjasnil msm. bilo bi ljepo neki gampeplay vidjet jer se neda svakome čitati da sazna nesto o igri ali isto tako moze sam pronać trailer,gameplay bez muke…Ali kako je Belan napomenuo to je recenzija pa tako da…

    • pajdo11

      @l)oolvl, 01.08.2015 - 18:08

      Mi stariji od interneta nemamo problem sa čitanjem. Probaj i ti, nije sve u životu sažeto u trailer.

  • Ovcaodnovca

    01.08.2015 - 08:05

    igrao, ništa posebno, ti checkointovi u sp kampanji su stvarni katastrofa, odnosno nema ih

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!