The Sims 3 [PC]

Nakon pet godina na sceni, poslije osam ekspanzija, deset stuff packova, pet specijalnih edicija, nekoliko spin-off naslova i konverzija za konzole, The Sims 2 je odlučio svoju ulogu prepustiti novoj igri, revolucionarnom trećem dijelu pri čijoj izradi po prvi put nije sudjelovao originalni tvorac serijala – Maxis. Razvoja igre prihvatio se EA Play studio i umjesto izmišljanja tople vode i zalaska u MMO žanr, odlučio nadograditi, unaprijediti i poboljšati gotovo sve aspekte popularnih Simsa. Računajući na kvalitetu, slavu i prodajne rezultate prethodnika, krajnji uradak i nije mogao ispasti loše, pa krenimo dakle u analizu ovog životnog simulatora kako bismo potvrdili tu tezu.

Standardno za Simse, igru započinjete kreacijom likova, odnosno obitelji, ili pak odabirom nekih od već postojećih. Zanimljivo je kako igra analizira uvjete života i osobnosti likova te nam tako daje indikator težine, pa ćete s oprečnim osobinama likova i siromašnim stanjem na bankovnom računu dobiti veći izazov kojemu treba dorasti. Što se tiče kreatora likova, on je u globalu doživio osvježenje pomoću nekolicine alata, izrazito korisnih i jednostavnih za upotrebu. Riječ je o naprednijem odabiru palete boja te jasnijim opcijama za editiranje kontura lica. Nažalost, neki dijelovi poput izbora frizura i odijela nisu bogati koliko bismo to očekivali, a vidjet ćemo da to nije slučaj samo u kreatoru likova. No o tome nešto kasnije, na redu je jedna od bitnih novosti trećeg dijela – osobnosti likova.

Između šezdesetak osobnosti koje su nam se nude, Simljani mogu odabrati njih pet po osobi. Osobnosti direktno utječu na navike, planove i ponašanje vaših likova te ih stoga treba pažljivo birati. Na izboru su pozitivne osobnosti poput prijateljski nastrojenog lika, radoholičara ili ljubitelja prirode; te neutralne kao što su partijaner, odsutan lik ili povučeni samac; ali i one negativne poput lijenčine, kradljivca ili jednostavno zlog lika. Kao što je već spomenuto, sve osobnosti izravno mijenjaju način na koji vaš lik djeluje u svijetu i sukladno tome, kako se drugi Simsi ponašaju prema njemu. I to je prva bitna promjena u gameplayu koja Sims 3 odvodi u pozitivnom smjeru.

Kada stvorite ili odaberete obitelj s kojom namjeravate početi svoju virtualnu životnu priču, te izgradite / kupite kuću, počinje glavna igra i ubrzo na vidjelo izlazi još jedna bitna promjena gameplay koncepta. Pred vama su dva grada Sunset Valley i Riverview (od kojih je potonji besplatan za naknadni download svim registriranim kupcima igre), ali ne u klasičnom obliku dosadašnjih Simsa, već u cjelovitosti bez ikakvog loadinga. Svijet oko vas sada je dinamičan i razvija se zajedno s vama. Kako vrijeme prolazi, mijenjaju se i ljudi u gradu, njihove životne priče teku istovremeno s vašom, a prava promjena je činjenica da ovaj put možete svoje Simse odvesti u grad bez straha da će im to poremetiti njihov raspored ili bioritam.

Vidljivo je kako se u ovu stavku igre uložilo podosta truda jer sve izgleda fluidno i jednostavno. Od sada u realnom vremenu možete posjećivati prijatelje u gradu, javne ustanove i ostale objekte (plaže, jezera, ribnjake), a svoje Simse možete pratiti i na posao. Dakako, odlazak u grad ne svodi se samo na jednu naredbu jer većinu posjećenih mjesta možete vidjeti detaljno, zajedno sa svim objektima, likovima i njihovim pojedinostima. Srećom, fokus na vašu kuću omogućava da brzim naredbama vratite svoje likove kući čak i ako oni trenutno nisu na ekranu.

Izlazak u grad s vremenom će postati nužna stvar. Naime, Simsi su društvena bića i kao takvi za gotovo sve svoje planove moraju čuvati sklad u životu. Žele li napredovati na poslu i zaraditi više novca, morat će stvarati nova prijateljstva i paziti na raspoloženje koje je ovaj put određeno tzv. moodletima. Dotični otkrivaju u kolikoj mjeri i na koji način pojedine životne situacije utječu na likove – osjećaju li bol, umor, sram i gađenje ili pak s druge strane radost zbog novih prijateljstava, naučenih vještina i slično. Sustav moodleta također je odrađen na zavidnoj razini i dobrodošao je u općenitoj pojednostavljenosti igre.

Zbog šireg pogleda na okolinu i većeg broja aktivnosti unutar nje, The Sims 3 doživio je osvježenje u obliku smanjenog opterećenja. Vrijeme teče sporije, Simsi ne ovise o svakoj vašoj naredbi, a ostvarivanjem životnih želja, likovi mogu kupiti pogodnosti i unapređenja koja uvelike pridonose hedonizmu. Tih pogodnosti nema previše, no ionako ćete ih sve uspjeti zaraditi tijekom jedne generacije obitelji. Ono što pak raduje je to da upravo ova dostignuća drže vodu i čine gameplay izazovnijim i smislenijim. U prethodnom nastavku nagrade za izvršavanje želja bile su relativne i upitno iskoristive, no u Simsima 3 svaka od njih donosi osjećaj kao da ste nešto zaista postigli. A jednom kad svoje likove dovedete do maksimalnih granica preostaje vam samo da bez većih obveza poberete plodove vašeg marljivog rada i uživate u pruženim mogućnostima.

Ipak, uz ovaj stadij igre veže se jedna vrlo važna stvar koju će mnogi percipirati kao manu. Naime, The Sims 3 je igra koja od igrača traži da bude maštovit. Ako nemate vlastitih ideja i želje za istraživanjem, vjerojatnost je da ćete Simse popljuvati kao nijednu igru do sada. Jer ova je igra bez vaše mašte samo alat. Držite li se standardne formule bogaćenja, u Simsima možete dosegnuti vrhunce karijere i života za nekih sedam sati igranja, što je solidna trajnost, no nakon toga igra može ići u dva smjera – uninstall ili igranje najmanje još mjesec dana.

Nažalost, forsiranje igrača da bude kreativan vidljivo je pogotovo u manjku sadržaja i mogućnosti u odnosu na prethodni dio (čak i bez ekspanzija). Klasičan primjer toga dolazi pri kupnji nekog objekta. U ponudi vam stoji šest objekata, svaki s različitom cijenom i različitom razinom pogodnosti. Problem je u tome što igra ne daje apsolutno nikakav razlog zašto uopće kupiti objekte koji nisu najgori (najjeftiniji) ili najbolji (najskuplji). Jeftino ćete kupiti kao privremeno rješenje, a kako težite luksuznom životu logično je da nećete bespotrebno trošiti novce na stvari srednje klase već ćete stisnuti zube dok ne zaradite za ono najbolje. Ista se stvar proteže čitavom igrom i na kraju je pored izbora loše-super najvažnije kako te stvari izgledaju. Čak su nam dali i zanimljivi editor kako bismo mogli birati teksture i slično. Bez uvrede, ali svi znamo da za boju namještaja mare samo curice i Marko Grubnić aka Modni Mačak.

Dakako, jasno je da Electronic Arts nije bezrazložno ponudio malo sadržaja u igri jer je sve podređeno budućim ekspanzijama i raznim dodacima, no to ni u kojem slučaju ne bi smjelo biti ovoliko istaknuto. Posao odrađen oko sitnica koje jednostavno ne možemo sve spomenuti unutar recenzije, doista možemo pohvaliti, ali gorak okus ipak ostaje. Sims 3 je prokleto zabavan prvih sedam sati i šteta je što zbog škrtosti njegov puni potencijal moramo čekati još tri godine i deset ekspanzija.

Igra se grafički nije previše mijenjala, no sitniji pomaci su ipak vidljivi. Likovi imaju više poligona, efekti vode su poboljšani, po prvi puta prikaz susjedstva nije bezličan… Veliki plus ide i optimizaciji koja unatoč brojnim detaljima uspijeva omogućiti i računalima srednjeg ranga pokretanje igre pri najvećim postavkama (što svojevremeno nije bio slučaj s drugim dijelom). Zvučna kulisa odrađena je u tipičnoj Sims maniri, što će reći vrlo dobro. Valja spomenuti kako se unutar igre odsad nalazi i odabir glasa za likove, odabir glasnoće glazbenih uređaja u kući i slično. Likovi nisu glasovno sinkronizirani u pravom smislu riječi, no lijepo je vidjeti da se u velikoj većini slučajeva glasovno razlikuju jedni od drugih zahvaljujući upravo editoru glasa. Odabir glazbe je za svaku pohvalu, kao i činjenica da ju možete zamijeniti svojim mp3 datotekama ukoliko vam dosadi.

Ukupno gledajući, The Sims 3 nije veliki skok u odnosu na dvojku, ali je još uvijek igra u posebnoj kategoriji – upravo onoj koju je sama stvorila. Osvježenja u svim aspektima i nešto pametnije koncipiran gameplay ipak joj mogu osigurati titulu najzabavnije virtualne simulacije života, a koliko je to uistinu važan rezultat, prosudite sami. Još jednom ponavljamo kako ovo nije igra za svakoga. Smatrate li da je licemjerno to što proizvođač nudi igru kao alat koji od vas traži maštu umjesto da sam bude maštovit, pod svaku cijenu zaobiđite Simse. S druge strane, ako ste kreativni i jedva čekate ovakvu priliku, The Sims 3 ponudit će vam uistinu ugodno iskustvo, čak i ako se niste nikad prije susretali s ovakvim igrama. Dakle, na kraju se sve svodi na ukus i percepciju, što vrlo često dijeli kritiku i publiku. No ne dajte se zavarati – Simsi su svoju ocjenu itekako zaslužili. Jedinstveni su, niti bez mana niti bez propusta, ali nadasve zabavni – što je na kraju krajeva najvažnija stvar kod jedne video-igre.

A kako ste vi doživjeli nove Simse? Ostavite nam komentar u boxu za komentar ispod i izjasnite se!

Treći izdanak najprodavanijeg PC serijala nakon manje odgode ugledao je svijetlo dana. Dali je Sims 3 ovaj put razočarao ili je pred nama još jedna impresivna podloga za masu dodatnog sadržaja?

88 Naša ocjena