The Vanishing of Ethan Carter

Zadnjih godina sve češće viđamo istraživački tip igara kojega se pogrdno naziva “simulatorom hodanja”. Dear Esther je 2012. bila takva igra, Gone Home 2013., a ove godine na red nam je došao The Vanishing of Ethan Carter. Dotični je igra s nešto više interakcije, ali u konačnici ne srami se priznati da u sebi ne sadrži mnogo akcije. Nema tu nikakvog napucavanja, skakanja, stealtha i slično – srž igre je upravo to istraživanje, na kojemu se temelje i zagonetke.

U ulozi ste Paula Prospera, detektiva s posebnim sposobnostima zavirivanja u dimenziju zagrobnog života, što vam olakšava posao kada je potrebno otkriti slijed događaja koji je prethodio nekom ubojstvu. A u naselju Red Creek Valley dogodio se niz ubojstava nakon nestanka dječaka Ethana Cartera koji je o svemu obavijestio spomenutog detektiva. Prospero tako dolazi istražiti taj čudan nestanak te polako odmotava slojeve tragične priče potaknute fantazijskim elementom.

Radi se tu o dosta interesantnoj fabuli ispričanoj kroz flešbekove, strukturiranoj tako da se vrti bez određenog rasporeda. Mapa Red Creek Valleya vam je potpuno otvorena, a priču si otkrivate ovisno o tome gdje se zaputite na mapi. Iako to može biti malo zbunjujuće, zapravo je dobro odrađeno jer ni glavni lik ne zna što se dogodilo dok ne nađe sve dokaze, a onda vam svojim komentarom upotpuni priču. Šteta je jedino što je on tu samo radi te svrhe, pa iako ima neke interesantne komentare o samome sebi, ne možete baš dobiti pravu sliku o njemu. Razlog za to postoji, ali Paul Prospero je pomalo zapostavljen u cijeloj priči – nad njim imate kontrolu u igri, ali glavni lik zapravo je Ethan Carter.

Šteta je što se s izravnim horor elementima stalo samo na jednom dijelu igre.

Kao što rekoh, priča je potaknuta fantazijskim elementom, a s obzirom da se spominju bizarna i okultna umorstva, taj element je zapravo dosta blizu hororu. Igra, međutim, nije horor avantura, premda sve miriši na to. Ali to ne znači da vas nema čime dobrano protresti. Jedan dio igre ipak sadrži element koji vas uhvati na prepad, pogotovo ako igrate sa slušalicama na ušima, što toplo preporučam jer je atmosfera tim bolja. Ostaje pitanje zašto se stalno samo na tom jednom dijelu kad je igra mogla biti fenomenalna horor avantura s toliko napetom atmosferom da ju se nožem može rezati. Igru ću pamtiti prvenstveno po tom trenutku kad sam zamalo dobio srčani, a mogla je ponuditi više od toga. Potencijala za to svakako je bilo.

Ali ok, ne treba silom trpati igru pod horor žanr ako se ne deklarira kao takva. Ako ju se pak promatra kao puzzle avanturu, odnosno u pogledu zagonetki, najadekvatniji pridjev bio bi – pristojno. Format zagonetki u kojima tražite određene tragove i onda slažete scenu po dijelovima kako se dogodila, ponavlja se jedno četiri-pet puta tijekom igre, ali je u globalu zabavan. Svakako je dobro što postoje i drugačiji tipovi zagonetki koji ne dopuštaju ulazak monotonije. Jedini minus može se pripisati tome da uvijek prvo morate provjeriti do kuda seže prostor u kojemu se zagonetka obavlja. Kako je igra otvorenog tipa u početku ne znate je li vam neki trag pod nosom ili sto metara dalje pa zbog toga može doći do nepotrebnog lutanja. Jedini indikator zone za zagonetku je glazba koja se promijeni kada se udaljite iz tog područja. Inače, treba pohvaliti i tu glazbu koja je također važan dio cjelovitog ugođaja.

The Vanishing of Ethan Carter je prekrasna igra i jednostavno djeluje prirodno.

Daleko najvažniji je pak grafička strana igre. The Vanishing of Ethan Carter je prekrasna igra i jednostavno djeluje – prirodno. „Kao da ste stvarno tamo“, reklo bi se. Zasluge za to idu iznimno kvalitetnim, tj. čistim teksturama, te pravilnoj upotrebi različitih efekata. Ovo je rijetki slučaj igre u kojoj su mi motion blur, depth of field i bloom efekti zapravo imali smisla i nisu bili nekakva prenaglašena smetnja jer su upotrjebljeni na odgovarajućim mjestima i u razumnim količinama.

Doduše, koliko god da igra izgleda fantastično (pogotovo jer je u pitanju „stari“ Unreal Engine 3) to i nije neki razlog za kritiziranje ostalih developera, priče kako je ovo moguće samo na PC platformi i tome slično. Treba ipak uzeti u obzir da je ovo najvećim dijelom statična igra – nećete vidjeti mnogo likova, niti kakva dinamična osvjetljenja u prirodi, a jedinu akciju na ekranu predstavljat će tok vode, pomicanje drveća i let prašine (koja baš i ne izgleda kao prašina). Sve u svemu – impresivno, ali u određenim tehničkim aspektima.

Isto se na kraju može reći i za cijelu igru. Impresivna je kao iskustvo u žanru istraživačkih avantura. Izvan toga je tek solidan indie naslov. Neće vas bogzna kako produbiti i opametiti, ali ne može joj se reći da nešto radi totalno krivo. The Vanishing of Ethan Carter igra na sigurno, i na temelju toga je vrlo dobar početnički projekt za poljski tim The Astronauts. Školski gledano, za “odličan” fali malo dorečenosti.

Pronalazak nestalog dječaka težak je posao kada isti nestane u predivnom prirodnom ambijentu u kojemu jednostavno morate zastati i diviti se prizoru pred sobom.

77 Naša ocjena
  • fantastična grafika i ugođaj