The Walking Dead S06E16 – Last Day on Earth

ECI-PECI-PEC

U osvrtu na drugu polovicu šeste sezone The Walking Dead serije nećemo prezati od prepričavanja radnje, a samim time od spoilera. Ruku na srce, njezinu završnicu ne možemo vam u potpunosti spoilati sve i da želimo, ali ako ovo čitate prije nego ste odgledali čitavu sezonu, ipak je red izvjesiti upozorenje:

SPOILERI, LUBENICE, KUPUSA, VEŠMAŠINE, STARE KADE, SPOILERI, SPOILERI

Kad sam u recenziji devete epizode pretpostavio kako će nakon tolike akcije neminovno uslijediti spora dosada u nastavku, drago mi je da sam jednim dijelom bio u krivu. Radnja je zadržala živost utoliko što je većina likova bila u pokretu i otkrivala novu prijetnju. Čak su i sporije epizode imale zanimljivu radnju jer su gradile napetost za jedan od najvećih trenutaka The Walking Dead sage.

twd-s06x16-3

U tom kontekstu mogu reći da je druga polovica sezone ispunila, ako ne i nadmašila očekivanja. Iritantne stvari kojima je trebala vječnost da dosegnu poantu, poput Morganovog lika, na kraju su fino uklopljene u cjelinu. Dvanaesta epizoda bila je posebno impresivna jer je otvorila pitanja o tome predstavlja li Rickova grupa uopće pozitivce u priči. Njihov napad na Saviorse nije bio osveta ni obrana, prekoračio je liniju uz koju je Morganov naoko blesavi stav o neubijanju u konačnici dobio na težini.

Izgradnja napetosti oko nadolazeće prijetnje bila je vrhunska. Jednako kao što Rick nije znao u što se upušta, ni gledatelj nije znao što očekivati. Poznavatelji stripa mogli su predvidjeti što slijedi, ali nitko sa sigurnošću nije mogao reći kakvim će se tijekom doći do tragične točke u radnji. Tragom te napetosti i neizvjesnosti dočekali smo veliko finale i na kraju mahom ostali frustrirani zbog njega. Jer sva ta izgradnja napetosti vodila je prema cliffhangeru koji je ubio napetost za iduću sezonu.

twd-s06x16-1

„Last Day on Earth“ ispao je kao jedna od slabijih epizoda TWD-a ove sezone. Radnja se vrtjela u krug zajedno s Rickovim kamperom, i premda je to naglasilo atmosferu zarobljenosti i neizbježne kazne za prijašnja djela, jednako je istaknulo ponavljanje bez neke logike. Ekipa je već nakon treće blokade mogla znati da neće dobro proći ako nastave dalje; ali veći problem je u tome što nije razjašnjeno kako su Saviorsi uopće znali za njihovo putovanje prema Hilltopu. Možda sam previdio taj detalj, ali mislim da te zasjede nisu pojašnjene na ekranu.

Zadnja zasjeda i konfrontacija s velikim zloćkom Neganom zapravo je odrađena dosta dobro. Glumac Jeffrey Dean Morgan u potpunosti odgovara svojoj ulozi iako je limitiran što se vokabulara tiče jer je AMC prilično konzervativan oko toga što servira svojoj publici (slučaj poznat još od Breaking Bada). Oštrijih psovki i prostačenja nema, ali Negan je to u svom debitantskom nastupu nadoknadio stasom i grimasama pri osmijehu.

twd-s06x16-4

No čitav problem ove TWD završnice je u prezentaciji onoga što Negan učini kako bi Ricku naplatio dug. Ukratko – nije prikazano koga Negan počasti svojom palicom Lucille. To je način na koji se opraštamo od serije sve do jeseni i početka sedme sezone. Internet je ljut zbog toga, naziva to šamarom za fanove i najgorom stvari koju je TWD učinio, a jedino pitanje koje se nameće jest – zašto takav kraj?

Ali stvarno, čemu?

Nije kao da bi se napetost za iduću sezonu izgubila da je žrtva prikazana. Isto tako, nije da publika nije naviknuta na umiranje likova glavne postave. Dapače, publika je ta koja zaziva krv. Naposljetku, to je toliko naslućivano kroz prijašnje epizode da je gotovo bezobrazno kad se na takav način nastoji zadržati gledatelje. Ne privući – nego zadržati, jer je Walking Dead očito zapao u tu fazu učmalosti da novu publiku više ne može privući pa se mora boriti da na sve načine zadrži postojeću.

Čitava situacija još je smješnija zbog načina na koji se AMC borio s curenjem spoilera na internetu. Ukratko rečeno, najavili su tužbe protiv The Spoiling Dead foruma i prateće grupe na Facebooku, tjedan dana prije finala zaključali istu i sve to da netko ne bi otkrio koga će Negan namlatiti – iako to nije bilo ni moguće. Istina, glasine o ovakvom završetku pojavile su se još tjednima ranije, ali sam ih odbacio ne vjerujući da bi tvorci serije napravili tako glup potez. Moram priznati da sam ih podcijenio.

twd-s06x16-5

E sad, čemu takva drama oko toga kad tehnički možemo svesti žrtvu na nekoliko potencijalnih kandidata? Znamo da to nisu Rick ni Carl, a po Neganovom komentaru „Takin’ it like a CHAMP“ (champ je riječ koja se generalno koristi za muški rod) možemo dodatno skratiti listu osumnjičenika. Prema karakterima likova, Eugene i Aaron nisu tipovi koji bi stoički podnijeli udarce, tako da nam u konačnici ostaju tri lika, od kojih jedan tu sudbinu dočeka u stripu.

No problem nije toliko u tome što ne znamo tko je nastradao, nego u tome što ovakav pristup umanjuje šokantnost tog događaja. Osim ako cijelu scenu ne ponove na početku sedme sezone, u što čisto sumnjam, ta smrt neće imati isti efekt kakav bi imala u završnici. A s druge strane, ovo je kukavički potez za seriju jer njezini tvorci kao da nemaju hrabrosti za nešto od ovoga:
a) prikazati smrt fanovima dragog lika
b) kao veliki događaj prikazati smrt fanovima manje interesantnog lika
c) priznati da za najšokantniju smrt nemaju originalnih ideja ni zaobilaznog scenarija

Šteta je što je ovakav potez na kraju frustrirao fanove serije umjesto da ih je zapalio za iduću sezonu. Jer borba protiv Saviorsa je jedan od najuzbudljivijih dijelova u sagi The Walking Deada i serija definitivno ima još toga za ponuditi, pogotovo uz dobro odglumljenog Negana. Ali ako se i dalje bude služila ovako jeftinim trikovima za držanje napetosti, vjerojatnost je da će interes za njom paralelno opadati.

Označeno sa:

Gledajući sezonu u kompletu slobodno dodajte +20 na konačnu ocjenu. Završnicu je teško prežaliti, a samim time i nagraditi većim brojem.

60 Naša ocjena