Timeshift

Grga Petrović

Timeshift je jedna od onih vječno odgađanih igara, koje kada konačno izađu izazovu prilično mlaku reakciju. Istina, u vrijeme prvoga pojavljivanja Timeshift (TS) je izgledao vrlo obećavajuće. No, vrijeme čini svoje i ne štedi nikoga, pa tako ni TS. Usto, dizajneri su izabrali najnezgodnije moguće vrijeme za izlazak. Teško je bilo očekivati da će se jedan prilično primitivni Timeshift moći nositi sa ipak puno boljim Crysisom, Bioshockom i slično. No to definitivno ne znači da je TS loša igra, te unatoč pomalo zastarjeloj grafici i ne preambicioznom zapletu ipak zaslužuje svoj dio kolača.

Gulaš. To je jedina riječ kojom se priča ove igre može opisati. Ako na kraju čak i uspijete skužiti što se tu uopće dogodilo, mogli biste i zaključiti da je sama ideja dobra. Uglavnom, postoji nekakav laboratorij u kojem se proizvode nekakva specijalna odjela koja omogućuju putovanje kroz vrijeme. No tada jedan veoma zao tip imena Dr. Kron/Krom ukrade jedno ( od dva ) odjela i napravi alternativnu stvarnost gdje je on veliki baja. No nije računao na vas, bezimenog njemog čovjeka bez lica. Shvativši što je Kron napravio, uzimate drugo odijelo i pokušavate ga zaustaviti. To je nekakav kostur priče i više manje sve što ćete od igre saznati. Sad, nije jasno jel Kron napravio alternativnu stvarnost ili je otputovao u prošlost i ustvari sadašnjost napravio alternativnom.

Potpuno besmislene Cutscene koje traju po 3-4 sekunde samo će vas dodatno zbuniti. Uglavnom se nalazite u nekakvoj bliskoj budućnosti gdje je Kron u ulozi velikog brata. U nastojanju da ga ubijete pridružujete se nekakvom pokretu otpora kojem je cilj osloboditi svijet od Kronove čizme. I da, igra iznimno kopira HL2.

Kada ste napokon shvatili da nema nekog smisla živcirati se oko priče, shvatit ćete da je TS i bez nje jedna vrlo zabavna i tu i tamo inovativna igra. Cijela poanta vrti se oko vašeg naprednog odijela koje ima 3 funkcije: zaustavljanje vremena, usporavanje vremena, te vraćanje vremena unatrag. Ono što je razlikuje TS od sličnih igara sa usporavanjem vremena je to da ovdje usporavanje / stopiranje / vraćanje djeluje na svijet oko vas, no ne i na vas osobno.

Zaustavljanje je prva funkcija koja najviše iscrpljuje odijelo ( tj. najkraće traje ). Dok je sve zaustavljeno ništa se ne miče, tj objekti prikupljaju svu energiju koja im se nanosi te je ispuštaju tek kad se vrati normalni protok. Jedna od jačih scena je kada zaustavite vrijeme i pogodite nekoga raketom. Raketa će eksplodirati, no neprijatelj će ostati nepomičan. No kada se vrijeme nastavi, pretvorit će se u krvavi nered udova i organa. Usporavanje je klasično i najduže traje, zbog čega ćete ga najviše koristiti. Vraćanje je također veoma zanimljivo, no korištenje istoga ograničeno je na neke specijalne zagonetke, i osim toga nema neku preveliku korist. Pomalo razočarava nemaštovitost dizajnera u smišljanju zagonetki koji bi mogli iskoristiti odijelo, ili vrhunski fizički engine. One se većinom svode na neke bolno očite primjere, no tu i tamo se nađe pokoji biser za kojeg treba malo promisliti.

Kada bi se izostavilo mijenjanje tijeka vremena, Timeshift bi bio jedna potpuno obična, linearna pucačina. Idete kroz razine i pratite generične ciljeve koji se većinom sastoje od stiskanja gumbiju i/ili otvaranja vrata, te razvaljivanja goleme količine neprijatelja putem. Osim toga, tu i tamo nađete nekakav buggy pa se malo kopira HL2, ali to je više manje to. Pošto se igra događa u budućnosti, autori su smislili vlastita oružja, i sva su vrhunski osmišljena i izgledaju prilično dobro. Ima ih oko 15ak te sva imaju po dva načina pucanja. Sva su zabavna za napucavanje, i zbog toga je šteta što ih odjednom možete nositi samo tri.

Posjedovanje kul odjela i mnogo jakih oružja rezultira time da je igra poprilično lagana. S druge strane ako ne koristite odijelo, prilično nabrijani neprijatelji razbiti će vas u najkraćem mogućem roku. A.I. je negdje u sredini; dovoljno su glupi da konstantno trče prema vama, a dovoljno pametni da tu i tamo nađu dobar cover. Do trenutka kada ubijete velikog brata Krona trebat će vam 10ak – 15 ljepo ispunjenih sati. Ovih dana – ko Bog. Nakon toga možete probati multiplayer,. No teško da će vas zabaviti na neko vrijeme. I tu možete manipulirati vremenom no na malo drukčiji način; za svaku funkciju imate granate, i svi u radijusu eksplozije zahvaćeni su tom funkcijom. Osim klasičnih tu su i nekoliko specijalnih modova koji koriste cake s vremenom. Sve u svemu zgodan MP, no u jakoj konkurenciji teško da će izboriti svoje mjesto.

Timeshift je prilično zgodna i lijepa igra, iako se vidi zašto se u početnim stadijima prigovaralo nazadnoj grafici. No to je očito poboljšano i TS ima svojih vrlina i na vizualnom planu. Efekti kiše i eksplozija su za svaku pohvalu, no mnogo toga bi se moglo prigovoriti iznimno monotonim teksturama i jednoličnoj boji igre. Fizički engine je vrhunski, upotpunjen sa ragdollom. Posebno zabavno je gledanje usporenog eksplodiranja nečijeg tijela nakon što ga pogodite granatom. Na audio planu igra se ne ističe previše; u onim rijetkim mjestima gdje ga ima voice over je odličan, a glazba koja konstantno svira pridonosi atmosferi i klasična je za ovakvu vrstu igara.

Uz malo više truda moglo je ovo biti puno bolje. Nekoherentna priča stvarno je sramota, a i dizajneri su se mogli malo više potruditi oko zagonetaka i raznovrsnosti. Međutim i ovako Timeshift definitivno zaslužuje pohvale, jer je cjeli sustav manipulacije vrhunski odrađen, a i sam gameplay će vas prilično dugo zadržati uz ekrane. Svakako preporuke za igru koja jednostavno odiše neispunjenim potencijalom.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Manipulacija vremenom, bezglavo napucavanje, futuristički setting… Pročitajte kako se našem Grgi svidio toliko odgađani Timeshift.