HCL.HR

Recenzija

Tomb Raider: Underworld

Zvonimir Lolić


Prvo što na Lari primjetite su…

Kao što je već rečeno u uvodu, Underworld je nastavak priće iz Legenda i čak se može vidjeti mali sažetak prijašnje priče u obliku videa kako bi se novi igrači uputili u radnju. Pokrivajući tajnu koju čuva njezina majka, ali i događaje oko smrti njezina oca, Lara započinje svoje putovanje istražujući koordinate koje su je dovele do grada u Mediteranu te dalje kroz priću otkriva iznenađujuću činjenicu da Thorov čekić, mistično oružje Boga Grmljavine zapravo postoji. Prića je jako dobra, dostojna velikog Tomb Raidera te uspijeva dočarati veliku avanturu i tjerati vas da odigrate igru do samoga kraja.

Lokacije koje ćete istraživati i u kojima ćete rješavati zagonetke su fascinantne. Od podvodnog svijeta Mediterana, Tajlanda, kišnog Meksika preko Norveške do Artičkog mora nebrojeno puta ćete ostati otvorenih usta. Posebna satisfakcija će usljediti pri saznanju da morate istražiti ta mjesta koja su tako prokleto dobro dizajnirana i monumentalna te ćete se zbog njih ovom nastavku Tomb Raidera vratiti sigurno još jednom. Monumentalnost će vas pratiti na svakom koraku, kao i vrhunska atmosfera kakvu već dugo nismo osjetili.

a) Larine oči?

Ulaskom u igru, otvara se lijep i funkcionalan meni, dok u pozadini svira poznata TR glazba i već tu počinje duboka i vrlo dočarana atmosefera. Sam početak igre će vas možda zbuniti jer Larin dvorac je u plamenu, vaš prijetelj puca na vas i sve je nekako čudno. Radnja vas vraća u prošlost i tijekom igre dolazite do odgovora na pitanja koja su vas preplavila u početku igre. Takav skok u prošlost pridonosi atmosferi, jer će vas kroz igru cijelo vrijeme pratiti osjećaj da će kasnije nešto krenuti po zlu, vaši prijatelji se okrenuti protiv vas, a Larin dvorac gorjeti. Dobro zamišljena i izvedena ideja. Atmosferu na zavidnu razinu dižu i zvukovi kroz samu igru koji su dovedeni do savršenstva. Duboki zvukovi starih hramova od kojih će se nerijetko tresti vaš sub vufer i lupkanje “nečega” u pozadini često će vam ulijevati onaj osjećaj nelagode i mističnosti lokacije kojom trčkarate. Glazba je također vrhunski odrađena. Ambientalna glazba pripomože monumentalnosti zapanjujućih scena u igri i ne gine vam da se na samu glazbu vrlo često i naježite.


Tomb Raider Legend nas je sve počastio velikom Larinom fleksibilnošću, dok smo u Underworldu dobili veću razinu brzine pri Larinom skakutanju, penjanju i izvođenju raznih poteza. Gameplay je odličan, jako lako ćete se kretati sa našom junakinjom, njezine kretnje su glatke i smislene i upravljanje njome će vam predstavljati pravi užitak, od načina kako skaće, penje se, doskakuje i trči pa do nekih novih trikova koje je naučila. U igri je zastupljen odličan nelinearan pristup, koji vam omogućuje da do određene točke možete doći koristeći više puteva. Igrači su oslobođeni “skok sa zida A na zid B” pristupa, te je pred vas postavljen izbor kojim ćete putem krenuti i od kuda početi istraživati, što putovanje čini zanimljivijim zato što ćete imati bar dva ili više izbora rješavanja zagonetki u jednom levelu. To vas ujedno može i zbuniti zbog zbilja velikog okružja u kojem se nalazite, no to se lako može rješiti izvlačenjem mape koju Lara uvijek ima sa sobom.

b) Larin osmjeh?

Promjena je napravljena i što se tiče borbe, što je prvi nedostatak ovoj igri. Lara je zadržala sposobnost pucanja u mete prilikom skakanja, trčanja kao i pucanja s viših pozicija, ali je i naučila pucati u dvije mete istodobno. Kada su manja smetala u igri stvari su još i na mjestu, ali kada vam dođu veći neprijatelji pucat ćete u dvojicu istodobno i tako im oduzimati svakom po malo energije što će im omogućiti dulji život pa time i dolazak do vas. A kada dođu do vas, obično vas ruše na pod što je ponekad iritirajuće, uz naravno, oduzimanje vaše energije. U velikoj većeni slučajeva, Lara će uz živog neprijatelja pucati i na onoga mrtvoga koji leži na podu. Novitet u igri su i ljepljive bombe koje možete zaljepiti gdje god poželite i aktivirati kada god vam se prohtije. Uglavnom ćete ih ljepiti na neprijatelje koji tada počnu pomahnitalo trčati i skakati.

Slow motion iz Legenda, ovdje je zamjenjen adrenalinskim sistemom koji se javlja nakon svakog napada na nepriajtelje i igrač može uključiti taj sistem bilo kada što mu omogućuje da lakše i preciznije ubije neprijatelja. Iako ova promjena poboljšava borbu sa Larom, neke borbe čak čini i prelaganima. Konstantnom upotrebom adrenalina, uvijek ćete biti korak ispred protivnika i lako izbjegavati udarce i sl.


Pod problem možemo svrstati i činjenicu da iako na početku levela odaberemo oružje s kojim ćemo poharati taj level, kasnije u svakom trenutku preko Larinog PDA mobitela možemo uzeti bilo koje oružje koje nam je u određenom treutku upotrebljivije. Sa beskonačno metaka bazičnog oružja, mogučnosti odabira bilo kojeg drugog oružja u određenim trenutcima i adrenalinskim sistemom, borbe će biti izrazito lagane s kim god da se borili. Sva sreća, borba nije glavna značajka ove igre, ali se pojavljuje dosta često da bi se navela kao minus na ukupan dojam.

c) Nešto treće?

Tijekom igre, jako velike su mogućnosti da zapnete na nekim dijelovim zbog zagonetki. Zagonetke su smislene, kompleksnije nego u prijašnjim nastavcima, a ponekad i dosta teške te će vam nerijetko zadavati glavobolje i duga pretraživanja jedne lokacije. Crystal Dynamics je čak izbacio mogučnost “Field assistancea” kojem se može pristupiti putem Larinog PDA i koji daje hint ili trag za put dalje u slučaju da zapnete ili nemožete naći rješenje. Ovaj sistem je dobrodošao, ali u većini slučajeva će vam biti potpuno beskoristan jer iz njega nećete ništa izčitavati.

Igru nažalost kvare i dva ozbiljnija problema. Prvi je što će se Lara neprestano zabijati ili prolaziti kroz zidove, dijelovi tijela će joj biti u predmetima u kojima nebi smjeli (npr. dio struka joj prolazi kroz stup), a ako se zaletimo i pokušamo skočiti na neku izbočinu zna se dogoditi da Lara prođe kroz nju. Tako je mnogo teže procjeniti gdje i koliko treba skočiti i dali ste uopće na pravom djelu prostora na kojem trebate biti. Neprijatelji će prolaziti kroz Laru kao duhovi, a ona će ponekad zapeti u poligonima te će vam jedino riješenje biti load zadnjeg checkpointa. Drugi problem je kamera sa kojom ćete se nerijetko boriti, a ona će izlaziti kao pobjednik. Dok se krećete kroz okoliš, kamera će se kretati, zumirati i raditi gluposti bez da ste joj vi išta naredili. Tehnički to bi bilo u redu da pokazuje nešto određeno, potrebno, bez da upada u igru bespotrebno. Ali nažalolst, pomicat će se na neko bespotrebno mjesto i time vam otežati procjene primjerice kod zahtjevnijih skokova gdje će mjenjati smjerove i pritom vas prisiljavati da mjenjate smjer Larinog pogleda.


Nova Lara izgleda stvarno dobro, grafika je lijepa i atmosferična. Lara će ostajati mokra nakon što izađete iz vode, blatnjava po rukama i nogama nakon puzanja i dodira sa okolišem, a cijeli svijet oko nje je detaljan i vrlo lijepo dizajniran. Sve u svemu, Tomb Raider Underworld je odlična igra sa odličnom pričom, lijepe grafike, vrhunske atmosfere, zavidnog zvuka i glazbe i monumentalnih, zadivljujućih lokacija koje morate istražiti. Tomb Raider ponovo sjaji svim svojim sjajem, i iako igra ima nekih ozbiljnih grešaka i problema, ima puno više dobrih stvari koji čine Underworld nastavkom Tomb Raider serijala koji morate probati.

A kako ste vi doživjeli novu Laru? Ostavite nam kakav komentar ispod i podjelite svoja mišljenja s nama. Za dublje rasprave o svemu ovome pridružite nam se na forumu i posjetite Tomb Raider Underworld topic.

Na vrata nam je pokucao i novi Tomb Raider, po nebrojimo već koji puta po redu, grafički unaprijeđen, koji svojom atmosferom, zagonetkama i istraživačkim štihom neodoljivo podsjeća na neprospavane noći kada smo s Larom rješavali razne zagonetke,

82 Naša ocjena
  • Prokleto dobro dizajnirane lokacije
  • monumentalnost
  • zvuk
  • glazba
  • gameplay
  • nelinearnost
  • grafika
  • Borba u igri
  • tehnički propusti
  • kamera

Komentari (8)

  • Cole™

    13.12.2008 - 05:22

    Dobra reca, moram priznat da sam još pod dojmom igre, te kao fan zadovoljan sam ocijenom, igra ako ju igra fan koji je igrao sve nastavke i nije toliko teška zagonetkama, ali je definitivno vratila dušu ove igra tamo gdje i spada. Zagonetke, atmosfera, lokacije i gameplay uvijek su bili zaštitni znakovi i segmetni dobrog Tomb Raidera, tako da ovaj nastavak nije ni u jednom od tih segmenata podbacio. Neka se tako i nastavi

  • xGAME

    13.12.2008 - 14:24

    dobra recenzija…
    igra je prelagana i prekratka ali svejedno jedna od boljih ove godine i općenito:)

  • Corbel

    13.12.2008 - 17:08

    Igra je dobra i zabavna , čak i nije toliko kratka kad se igra prvi put.. a primjedba je zato što je prelagana i na najtežem.. al sve u svemu se isplati odigrat , pogotovo za TR fanove ..

  • frost135

    15.12.2008 - 18:56

    Meni se čini da je igra dosta zahtjevna ona je jedina igra koju sam igrao od ovih novih da mi malo šteka, sad neznam pretpostavljam upravo radi impresivne grafike. I još nešto ako netko zna nebi bilo loše za informacije, zapeo sam odmah tamo u podmorju mediteranu tamo ne mogu naći onaj treći ventil (valve) da bi otvorio ona kamena kao neke vrata help gameri.

  • pekmez_ftw

    11.01.2009 - 15:56

    igrica nije inovativna po ničemu…zašto je svi toliko vole, možda zbog tog poznatog naziva Tomb Raider

  • Ementaler

    11.01.2009 - 17:01

    Pa ne mora igra biti posebno inovativna da bi bila zabavna i zanimljiva. Doduše nekima nije niu to. Meni je sasvim solidna, i više od toga… a sa ocjenom i recenzijom se sveukupno slažem.

  • Bleko

    11.01.2009 - 18:54

    igra je prilično realna, a na nekim situacijama se jasno ispisuju Larine emocije na licu (i ostalim dijelovima tijela):. grafika je vizualno izvrsna (posebno pod morem), zvuk je isto dobar. o igrivosti ne treba puno pričati: pucanje, istraživanje i razmišljanje. igra traje baš koliko bi trebalo trajati neka velika pustolovina, 10-20 sati. ukupno: 16/20.

  • Maki

    09.12.2010 - 20:14

    Igra je predobra.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!