Total War: Warhammer

Spoj virtualne i stolne taktike

Kada pričamo o planiranju i taktiziranju, Total War i Warhammer kao da su stvoreni za spajanje u jednu cjelinu budući da obje franšize imaju veoma snažne strateške korijene. Zahvaljujući Segi, do spajanja je i došlo što je rezultiralo da oba svijeta dobiju dašak svježine na virtualnom strateškom polju, a budući da je u pitanju razvojni studio s impresivnim portfoliom, rezultat je i više nego zadovoljavajući.

Od prve najave Total War: Warhammera, bilo je jasno što će biti osnova igre, ali isto se tako i moglo pretpostaviti kako ovo neće biti samo novi naslov u serijalu prekriven Warhammerovim ruhom. Sve ono što inače krasi Total War nalazi se i ovdje, ali u ponešto izmijenjenom obliku prilagođenom novom svijetu koji okružuje igru. Kao što se je serijal prije ovog naslova držao povijesnih razdoblja bez previše odmaka od realnosti, na isti način predstavlja se i novo okruženje što se tiče početnih pozicija svih dostupnih frakcija.

Upravo su ljudi, vampiri, Orkovi i patuljci razlog zbog kojih će vas Total War: Warhammer zalijepiti za stolicu dok planirate još samo jedan potez kako najbolje iskoristiti svoje prednosti i sakriti mane. Kako se ove frakcije u svojem stolnom okruženju razlikuju ne samo po fizičkom izgledu, nego i po ostalim posebnostima, to su developeri na jednak način uspjeli prebaciti i u virtualni svijet. Samim time, i za razliku od prijašnjih TW igara, svaka frakcija pruža drugačiji način igranja, što se prenosi ne samo na taktiziranje po mapi svijeta nego i na bojnom polju.

Ulaskom u kampanju, svaka frakcija na izbor pruža dva lidera koji se osim po početnim jedinicama, razlikuju i u tome kakve će bonuse imati tijekom razvoja carstva i osvajanja novih provincija. Za početnike koji nisu upoznati s ovim strateškim serijalom, najbolje je krenuti s ljudima budući da se odabiranjem Karla Franza za lidera aktivira i tutorial koji bi, iskreno, mogao biti i detaljniji. S druge strane, ako odaberete primjerice nabildane mališane u odnosu na ljude, stil igranja se mijenja jer se naglasak prebacuje više na defenzivne taktike uz njihovu knjigu zamjerki koje su u biti zadaci frakcije. Njihovi suparnici Orkovi, odnosno Greenskins kako se ovdje nazivaju, trebaju cijelo vrijeme biti u pokretu i osvajati nove teritorije, a Nemrtvi šire korupciju te imaju mogućnost dizanja novih jedinica s područja gdje su se odvijale bitke.

total-war-warhammer-5

Dolaskom na mapu svijeta, sve frakcije imaju isti početak – osigurati prvih nekoliko gradova da može početi razvoj carstva te aktivirati zadatke. Veterani serijala odmah će se naći na poznatom teritoriju budući da su glavni segmenti veoma slični prethodnom naslovu, doduše ponešto pojednostavljeni. Naravno, to ne znači da je igra dosadnija, nego pristupačnija širem dijelu ljudi koji po prvi puta ulaze u ovu malo veću stratešku avanturu. Ovdje treba pohvaliti izgled mape jer je u potpunosti prenesen fantasy osjećaj, a i tematske lokacije koje Warhammer nudi. Uz to, sama veličina mape je dovoljna da ukrade dvoznamenkasti broj sati prije nego se osiguraju uvjeti za pobjedu.

Sama veličina mape je dovoljna da ukrade dvoznamenkasti broj sati prije nego se osiguraju uvjeti za pobjedu.

Osim upravljanja vojskama po mapi, prilikom izbijanja sukoba može se vidjeti koliko se Creative Assembly potrudio u iskorištavanju Warhammer licence. Kada se dvije velike vojske nađu oči u oči, izgled bitke je i više nego zadovoljavajući, a ovisno o jedinicama na polju, može se reći da cijela scena izgleda epski, iako nisu u pitanju najdetaljnije teksture ikada. Ipak, developeri se nisu proslavili grafičkim dostignućima, nego strateškim opcijama po bojnome polju koje su prisutne i ovdje. Teren, umor, moral, tipovi jedinice, prilaženje protivniku – sve utječe na ishod bitke baš kao što je bilo i davne 2000. kada je Shogun izašao na tržište.

Mikromenadžment jedinica posebno je važan zbog korištenja magija i posebnih vještina što se u kombinaciji sa skupljim jedinicama može prevesti kao linija između pobjede i poraza. Broj dostupnih jedinica je veoma šarolik što znači da se treba napraviti i dobar balans između onoga što se šalje na bojište. Bilo bi pomalo blesavo da lideri nemaju ograničenje po pitanju koliko jedinica mogu voditi u bitku pa u ranim stadijima dobra kombinacija može biti presudna čak i ako je protivnik brojčano nadmoćniji. Za one koji nemaju duh generala u sebi, i dalje je prisutna opcija gdje će računalo odigrati bitku, iako to ne vrijedi za posebne sukobe koji se pojavljuju tijekom kampanje.

total-war-warhammer-4

Ipak, nisu svi elementi Total War: Warhammera prezabavni – što se može primijetiti kod razvoja gradova. Ovaj segment ostavlja dojam ispraznog klikanja prije nego što se otvori mogućnost razvoja građevina za veće i snažnije jedinice, jer treba proći zaista mnogo poteza. To možda i ne bi bio toliki problem, ali svaka frakcija može osvajati samo određene teritorije pa patuljci primjerice neće moći napadati provincije gdje krvopije vladaju. Ovaj minus se osjeti i kod opsada budući da su potrebne i jedinice za tu svrhu što opet zahtjeva razvijenije gradove.

Kod osvajanja novih područja treba razmišljati i jedan korak unaprijed pa odlučiti kako razvijati grad. Nemaju sve lokacije isti broj dostupnih polja za razvoj novih građevina, niti sve lokacije mogu napredovati do najvećeg levela. Stoga će uvijek biti pitanje hoće li mi ovaj grad služiti kao mjesto odakle će stizati više novčića u blagajnu da bi se mogle plaćati armije ili će biti okrenut više prema građevinama koje utječu na zadovoljstvo ljudi u carstvu i dodatne mogućnosti bržeg razvoja.

Brutalnost nije jedini način za postizanje zadanog cilja jer se i lijepim riječima mogu postići velike stvari. Diplomacija može igrati jednaku ulogu kao i prijetnje mačevima te magijom, ali se može i postići negativni efekt ako se unište odnosi s frakcijom koja nije imala razlog da vas smatra protivnikom. Činjenica je da treba biti u dobrim odnosima sa susjedima barem u početku jer trgovina i savezi mogu biti značajni prije većih priprema za širenje teritorija. Kao što je već spomenuto, mapa je poprilično velika, ne mogu se sve provincije osvajati pa slobodan prolaz za vojsku može biti presudan za pobjedu ili poraz.

Osim razvijanja, borbi i diplomacije, tijekom kampanje pojavljuju se i različiti zadaci koji su opcionalni za rješavanje. U početku imaju smisla jer su vezani za neposredne lokacije, ali kasnije se mogu pokazati pomalo nerazumnima kada se traži prijelaz preko pola mape za nagradu koja je upitne vrijednosti u odnosu na potencijalne gubitke. Tu su i drugi događaji vezani za frakcije pa se rijetko kada može dogoditi da baš ne bude ništa zabavnog za vidjeti ili da se pojavi događaj koji će vam poremetiti planove.

Fanovi Warhammera ovih dana zbilja mogu biti sretni i zadovoljni. Uz otprije dostupne Warhammer naslove te nove koji su u izradi, zbilja imaju šaroliku ponudu na izboru, a na strateškom području s ovim naslovom se nikako ne mogu požaliti na nedostatak pravog Warhammer taktiziranja u virtualnome svijetu. Fanovi Total Wara također mogu biti sretni jer su dobili još jedan nastavak u serijalu s kojime je stiglo još kvalitetnog taktiziranja po virtualnom bojnome polju, samo u kreativnom i bogatom fantasy okruženju.

Samim time, fuzija je uspješno izvršena, a budući da svaka frakcija traži drugačiji pristup igranju, satnica koju Total War: Warhammer pruža je i više nego zadovoljavajuća. Zbog toga je i pomalo žalosno što je prije izlaska bilo toliko priče o Chaos DLC-u, što je i normalno kada je gotov segment izrezan i predstavljen za prodaju. Segu se može pohvaliti što su omogućili svima u prvome tjednu od izlaska da besplatno preuzmu još jednu frakciju, no svi ostali se mogu s time pozdraviti ako su kasnije kupili igru. To se posebno primjećuje i u kampanji kada se vidi koliko je Kaos zapravo integralni dio igre, a ne nešto što se treba zasebno predstaviti kupcima. Šteta što je došlo do takve odluke, ali to je samo pokazatelj u kojemu se smjeru industrija već duže vremena kreće.

Unatoč DLC politici, Total War: Warhammer uspješan je svoj dvaju svjetova sa svježim gameplayom gdje će jednako uživati fanovi obje franšize dok budu pripremali šarolike taktike za osvajanje Staroga svijeta.

88 Naša ocjena
  • iskorištavanje franšize
  • različit gameplay za svaku frakciju