Trackmania Turbo

SKOK KROZ KRAFNU

Gregor Stojev

Popularni serijal formulica koja klize i lete preko cirkusantskih poligona napokon nam je stigao i na najmodernije konzole. Trackmania je imala običaj štancati različite pakete krajolika i zasebno ih prodavati kao proširenja, no ovo Turbo izdanje po tom je pitanju malo drugačije jer već u startu sadrži sva tri krajolika izdana za Trackmaniu 2 plus jedan novi, pa u neku ruku ovdje zapravo dobivate četiri igre u jednoj.

Osim toga, tu zapravo i nema nekih većih promjena, ali to je i dobro, jer serijal ostaje vjeran svojoj lozi koju smo kroz godine zavoljeli, umjesto da riskira upitnim trendovima koje u zadnje vrijeme vidimo u drugim trkaćim naslovima. No je li to dovoljno?

Za one koji još nisu upoznati sa Trackmania serijalom, riječ je o jednostavnom stilu vožnji autića kroz neobične (da ne kažem nemoguće) staze u kojima igrači diljem svijeta postavljaju najbrže rekorde. Dakle, vožnja u Trackmaniji je indirektno, asinkrono natjecanje protiv “duhova” vaših prijatelja i ostalih stranaca diljem svijeta ili specifičnih regija po izboru, a u toj ponudi je i naš šareni Balkan. Različiti krajolici poput kanjona, stadiona, tropskog otočja i pašnjaka dovoljno su raznoliki da Turbo time pruža najveću varijaciju dosad viđenu u jednom sveobuhvatnom Trackmania naslovu.

Turbo pruža najveću varijaciju dosad viđenu u jednom sveobuhvatnom Trackmania naslovu.

Trackmaniu bi najlakše svrstao u vreću s Trials serijalom, pa čak možda i Rocket Leagueom. Igre koje je jednostavno za shvatiti, ali teže za savladati, one koje vas mogu zalijepiti za ekran po cijele dane, ali i one koje je praktično zaigrati u kraćim navratima od desetak minuta. Cijela stvar je veoma jednostavna i neozbiljna pa tu nemojte očekivati neku Formulu ajnc, već destiliranu zabavu koja svima može staviti osmijeh na lice. Kratko učitavanje, instantni restart i brzi, glatki, te fluidni gameplay u kombinaciji s ludim stazama osigurava da Trackmania zauvijek može ostaje friška i zabavna.

U online trkama vozite istovremeno, ali donekle još uvijek asinkrono sa 100 drugih igrača odjednom (da, sto!). Kako to obično biva, tu cijela stvar preraste u komični kaos, a gužva nikada nije problem jer s ostalim igračima nema kolizije. Neke od uvrnutih staza koje možete očekivati uključuju dionice u kojima vam se aktivira boost dok vam se u drugima gasi pogon, puštajući vas time da se spuštate zadanim segmentom poput tobogana, a ima tu i visokih skokova kroz krafne, Roller Coaster loopova, i općenito ignoriranja zakona gravitacije. Osobno su mi najdraže neke od ludih kreacija u kojima treba istraživati, eksperimentirati pa tako i malo se krumpirati kako bi zapravo i stigli do cilja.

Kao stup koji sve to drži na nogama, tu je naravno i alat za kreaciju vlastitih staza u kojem s “jednostavnim” izborima možete stvoriti vlastitu spletku. Kažem “jednostavnim” jer je taj proces rijetko jednostavan, a ovdje bi također mogli provoditi cijele dane. Na ovom polju nudi i nekoliko različitih razina kreiranja, od početničkih u kojima se u upit ne dovode detalji ili neki kompleksni elementi, do onih više naprednih za već uhodane graditelje poput modifikacije reljefa. Međutim, ako vam se s time uopće ne da zamarati, brze “random” staze za par sekundi će vam uvijek skuhati nešto novo.

Developeri Trackmanije očigledno razumiju što se od jedne zabavne igre traži na konzolama, jer vjerovali ili ne, za naslov koji se proslavio online vožnjom s ogromnim brojem igrača, mjesto gdje Trackmania Turbo zapravo najviše blista je lokalni multiplayer. Osim 4-player split-screena i mogućnosti da 16 igrača naizmjence postavljaju rekorde, novi “Double Driver” mod omogućuje dvojici igrača da zajedno voze jedan auto, odjednom! Tu je također i skriveni broj raznih modifikatora koje aktivirate skrivenim kombinacijama nalik šiframa, a ovdje vas uvijek čeka iznenađenje.

Jedna od tih je primjerice “monoscreen” vožnja nalik Micro Machines, u kojoj igrači gube kada ispadnu sa slike. U “stunt” vožnjama pak punite turbo boost izvodeći trikove u zraku, a drugi modifikatori ponudit će i neke power-upove nalik onima iz karting naslova. No ako multiplayer jednostavno nije vaš đir, tu je naravno i kampanja s 200 staza koja će vas na duže staze okupirati vježbanjem i studiranjem njezinih opakih zavoja kako bi postali najbrži manijak na kugli zemaljskoj. Uzevši sve to u obzir, Trackmania Turbo naizgled zadovoljava sve potrebe koje bi mogli tražiti od jedne jednostavne, ali duboke igre u koju je lako skoknuti i još duže ostati.

Zbilja jedine primjedbe koje bi ovdje imao bile bi sitnice. Primjerice, u ovakvoj igri gdje se utrke konstantno resetiraju bez nekih posljedica, početno odbrojavanje ubrzo počne više iritirati nego pripremati vas da lupite po gasu. Također je customizacija vozila nešto skromnija od one u prošlim Trackmania naslovima na PC-u. Širok je izbor zastavica i donekle prihvatljiv niz boja, no pretjerano detaljnih mogućnosti iz ranijih Trackmania naslova ovdje zato sada nema. No nebitno, još uvijek je dovoljno toga tu da se vaš autić može isticati u gužvi drugih.

Iako se Trackmania bazira na žestokom natjecanju, i neozbiljni vozači ovdje će se moći dobro zabaviti – Trackmania Turbo je ugodna i zanimljiva vožnja čak i ako ne ciljate na blistavu medalju oko vrata. Igrači koji su već provozali sve kombinacije ranih PC izdanja uzduž i poprijeko ovdje vjerojatno neće naći nešto novo, unaprijeđeno ili revolucionarno, uglavnom zato što Turbo nije Trackmania 3, već najprije konzolaško izdanje za igrače koji se još nisu upoznali sa serijalom, a Turbo će vam itekako biti jedan nagli i brzi početak za ludi provod.

Turbo je zadovoljavajući skup izdanja prošlih Trackmania naslova. S tehnički odličnom i fluidnom izvedbom, teško se ovdje ne zabavljati.

89 Naša ocjena
  • četiri igre u jednoj
  • puno lokalnih modova
  • brzo i fluidno
  • sitnice
  • PC igrači ovdje neće naći ništa novo

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.