Transformers: War for Cybertron [PC, X360, PS3]

Bela

Od kreativaca iz High Moon Studija i pod palicom izdavačke kuće Activision, Transformersi se vraćaju na sam početak priče prije filma, prije Zemlje, na sam Cybertron gdje bjesni građanski rat. Jesu li novi Transformersi vrijedni vašeg vremena ili su spremni za stari metal?

Kao što ste mogli i zaključiti iz našeg uvoda, ovoga puta nema iritantnog Shie LeBeufa niti blejanja u lijepu stražnjicu još ljepše Megan Fox. Ovoga puta radnja vas smješta na matični planet naših metalnih heroja; Cybertron, gdje je rat u punom zamahu. Dobri Autoboti i zli Decepticoni se bore sve u šesnaest, užareni metal i eksplozije frcaju na sve strane, a planet se više-manje raspada pod teretom rata. Sve gore opisano u kombinaciji s vrućim ljetom i hladnim svemirom nudi dobru zabavu, barem na papiru.

Ono što možete odmah primjetiti u dizajnu je da su autori željeli one dobre stare Transformerse, onakve kakve znamo iz crtića. Transformers: War for Cybertron je svojevrsan prequel ostalim Transformers igrama koje su izlazile proteklih godina i koje itekako nisu oduševile te će vam ponuditi uvid u prošlost Autobota i Decepticona kao i suparništva između Optimusa i Megatrona. Dakle, napuštamo Zemlju i selimo se na daleki planet Cybertron. Bez podsjednika na sjajni Hollywood nego prave Transformerse na koje su starije generacije navikle. Fanovi će doći na svoje.

Cybertron je dizajniran jako dobro i daje svukupni dojam da se radi doista o planetu na kojem žive roboti. Ogromne zgrade, autoceste, podzemne željeznice… sve nekako podsjeća na ljudsku rasu, ali opet, sve je tamno i metalno, baš u pravom Transformers stilu.

Novi transformersi, kao i prijašnji i dalje spadaju pod žanr akcije iz trećega lica, a akcije na uzdrmanom Cybertronu ima napretek. Priča nije za neku pohvalnu, no nije ni u potpunosti loša. Osim već opisanoga rata, sam početak priče, odnosno igre, smješta nas pod kontrolu Decepticona, odnosno naša priča započinje njihovom kampanjom i zatim se grana kroz poglavlja. Moguće je birati početak igre, odnosno želite li prvo uskočiti u akciju sa strane Autobota ili Decepticona. Svaka od ovih strana ima točno pet poglavlja. Poglavlja su prilično duga, ali bez obzira na to ukupna trajnost igre, na recimo srednjoj postavci težine, ne može se navući na više od 10-12 sati, što možemo opisati kao jednu sasvim solidnu trajnost.

Već smo spomenuli da novi Transformersi ne mijenjaju žanr nego ostaju klasična TPS pucaljka, a igra se definitivno tako i ponaša. Iako svi Transformeri mogu mijenjati oblik (pazi vraga, odtuda im i ime) platformerski dijelovi svedeni su na minimum minumuma i sve se zapravo svodi više-manje na dugotrajno, ali i zabavno mech-tech napucavanje. Dijelova u kojima se Transformeri transformiraju možda je premalo, iako se prilikom zamjene oblika kontrole mijenjaju i znaju postati dosta krute i trome. Najviše ćete to primjetiti na ne letačkim robotima, odnosno na Autobotima, a još točnije – na Optimusu. Jest da je kamion, ali skreće tromije od pijanca.

Bilo kako bilo gameplay sveden više-manje na napucavanje je zabavan, ali i zamoran. Dakle, kroz duga poglavlja prati se relativno zanimljiva priča koja vas vodi kroz destruktivan rat, ali gledajući kako su poglavlja prilično duga, igra jednostavno oskudjeva dodacima kroz gameplay te se iza zanimljivog dizajna zapravo krije jedna monotna pucačina. Zabavno kao što rekoh, ali brzo dosadi. Pri kraju čak postaje i dosta repetitivna, a ni slab replay value singleplayera definitivno nije plus. Eventualno bi zagriženi fanovi mogli još jednom proći igru na hard postavci budući da su medium i easy prilično lagani ili bi mogli započeti igru s druge strane, odnosno izabrati početak Autobota ako nisu već prije i suprotno.

Mali odmak od dosade dolazi s mogućnošću biranja više transformera prije svakog poglavlja. Tako ćete moći provozati Bumblebeea ili neke druge poput Starscreama, ali općenito najzabavniji i najmoćniji su vođe svakoga reda tj. Optimus Prime i Megatron. Uz varijaciju raznih fotonskih, plazmenih i kojekakvih drugih elijensko-robotskih oružja autori su nam na raspolaganje stavili i nekoliko bacača raketa i granata, samo da začine veliku razornu moć ovih humaniziranih metalnih junaka. Također je moguće i skinuti nekoliko žešćih oružja s obrambenih kupola tj. protuzračnih topova, kao i dočepati se svojevrsnog plazmenog snajpera itd.

Postoje i specijalni potezi kao izmicanje ili oduzimanje energije neprijateljima, ali u globalu to je to. Nakon nekoga vremena ispraksati ćete izmicanje (posebice sa Optimusom) do savršenstva te ćete osjetiti kako Transformeri mogu biti moćni. Također, svaki Transformer ima i moćan melee udarac.

Kao što smo spomenuli, igra nije nešto pretjerano teška, pa čak i ako ne postoji nikakav cover system, nivoi nude dosta “prirodnog” zaklona. Da se sve ne bi zasnivalo na pomalo monotnoj pucačini, u igru su već po ustaljenom običaju ubačeni veliki bossovi kao i platformerske zamke. Sve u svemu – klasika TPS-a i ništa više od toga.

Singleplayer kampanja ne obara s nogu, iako nudi ponešto zabave. Srećom, postoji co-op mode koji je prilično zabavan. Dakle ona stara; u društvu je zabavnije, a osim više zabave, neće vam dosađivati i humorno loš AI. Dakle AI i dalje nije bistar, naročito onaj vaših suboraca koji se često gube po hodnicima, uletavaju u zamke i lako ginu, iako ne mogu poginuti zbog dijaloga pa se respawnaju za pola sekunde.

Transformers: War for Cybertron također nudi i solidan multiplayer koji nije hit hitova, ali uz dosta toga za otključati može postati adiktivan. Ali, nažalost samo na kratke staze. Teško da igrivošću može konkurirati multiplayeru Modern Warfarea, Battlefielda: BC2 ili, ukoliko se držimo žanra, recimo Uncharteda 2. Ne možemo se oteti dojmu kako je nakon odigranog, nakon svega viđenog, pa čak i nakon multiplayeraTransformers: War for Cybertron ipak jedna solidna ali i prolazna igra. Nije hit niti se ne natječe baš ambiziozno s ostalim naslovima ovog ljeta i ostaje taj dojam u glavi da je samo prolazna, da služi samo kao kratkotrajna zabava dok se hladimo cedevitom u sjenci klime, frižidera, ventilatora ili bilo čega “hladnoga” što vam je na dohvatu ruke.

Najnovije “transformatore” pogoni Unreal Engine 3 koji doista sada već na nekim dijelovima pokazuje svoje bore. S druge strane u igri ima momenata kada Unreal još uvijek pokazuje, sada već možemo reći, svoju staru slavu i izgleda i više nego dobro. Ipak, često ćete naletjeti na loše teksture i neke druge detalje pomalo niske kvalitete.

Kao što smo napomenuli već prije, dizajn Cybertrona podsjeća uvelike na Zemlju jer su Transformersi prije svega, bar djelomice humanizirani. Bez obzira na to, okolina zadržava pravi robotski štih i možemo reći da je atmosfera u potpunosti pogođena. Ono što oduševljava u novoj inačici Transformersa su odlični voice overi. Glumci su obavili odličan posao i prepoznati ćete definitivno Optimusa i Megatrona. Većinom vremena me pratio neki čudan osjećaj da zapravo završavam neko poglavlje samo kako bi čuo još malo humora od dvojice Megatronovih pomagača. Zajedljivih komentara, Starscreamovog kukanja, Megatronovog bijesa te Optimusovih hrabrih riječi ne nedostaje. Gluma je odlična i čudno je primjetiti više humanosti i osjećaja u robotu nego u čovjeku u nekim drugim igrama. Glavni likovi (Optimus i Megatron) su vrlo dobro okarakterizirani i dok kod jednog izbija zloba i terror na sve strane, kod drugog aura hrabrosti i slobode sija jednostavno sama od sebe.

Zvučni efekti nisu ništa spektakularno, ali zaslužuju jednu solidnu ocjenu. Iako je zvučna gluma na vrhuncu i stvarno vas vraća u prošlost i podsjeća na crtiće kada su Transformeri bili oni “pravi”, soundtrack sadrži nekoliko epskih orkestralnih skladbi no često su prekratke i vezane samo uz boss fightove. Uz njih tu je i nekoliko kratkih Heavy Metal sekvenci koje nam nikako ne ulaze u glavu. Jednostavno ne pašu. Valjda su željeli da se još više osjećate kao badass dok kosite brdo robota sa robotskog bacača granata dok ste cijelo vrijeme, pogađate; robot.

Transformers: War for Cybertron definitivno je najbolja Transformers igra nakon dugo vremena, no ipak nije hit kakav je mogla biti. Igrina priča nije novi bestseller, ali dobro zatvara nepoznanice i vraća vas na početak ovog robotskog rata i svih problema. Između slabe singleplayer kampanje podosta zabave nudi co-op, a solidan multiplayer može nadograditi sate i sate na igrinu trajnost. Gameplay je tipičan za žanr i prilično zabavan na kratke staze, ali postaje nakon nekoga vremena monoton i jednoličan.

Grafika pogonjena Unreal 3 engineom ponekad šepa, ali se bar trudi održavati korak s ostalim ljetnim naslovima, dok je zvuk u globalu tek solidan, unatoč izvrsnoj glasovnoj glumi. Humora ima napretek, a atmosfera je potpuno transformerska. Sve u svemu Transformers: War for Cybertron je solidna igra. Dobra, usudili bismo se reć’. Ako ništa drugo, najbolji Transformeri do sada i definitivna preporuka svim ljubiteljima franšize.

A što vi kažete? Jeste već zaigrali nove Transformere? Ostavite nam komentar i vašu ocjenu igre ukoliko ste registrirani i recite nam kako vam se sviđa ovaj robotski naslov.

Autoboti i Decepticoni se vraćaju u punom stilu u epskoj bitci za sudbinu njihovog planeta u novoj igri Transformers: War for Cybertron.

76 Naša ocjena