HCL.HR

Recenzija

Trials Fusion

Zoran Žalac

.

Svoje uskršnje dane dio HCL ekipe proveo je u budućnosti Trials Fusiona, inače novog nastavka dugovječne franšize u kojoj motorima prelazimo preko nemogućih prepreka. Na temelju stečenih iskustava možemo vam reći kako se u toj budućnosti nije promijenilo baš mnogo toga – i dalje imamo probleme s uništavanjem okoliša, pričamo s računalnom inteligencijom, a motori nam još uvijek idu na klasična goriva. Daleko smo još od lebdećih vozila za što, dakako, krivimo naftne kompanije.

Ali unatoč tome, budućnost Trials Fusiona je šarena, maštovita i atraktivna. Igra nam u glavnom modu karijere donosi osam svjetova kroz koje se provlače tematski raznovrsne razine u futurističkim gradovima, šumama, močvarama, pustinjama, ruševinama itd. Ovaj prelazak na okruženje budućnosti developeru je dao više prostora za nikad luđe kreacije, što je posebno dostignuće s obzirom da su već prijašnje Trials igre imale prekrasno blesav dizajn razina.

Rezultat na kraju izgleda kao da su pojedine razine na kojima se vozimo u igri izašle ravno iz animiranih spotova Daft Punka – dijelovi staze montiraju se pred vama, lansiraju vas u zrak i slično. Okolina je znatno pokretnija nego u dosadašnjim igrama serijala; više se stvari događa u pozadini pa vidite tako eksplozije ili oluje koje oblikuju stazu ispred vas. S grafičke strane to izgleda solidno, iako ne i naročito spektakularno. Zapravo, među najljepšim levelima u igri je onaj koji nema hrpu pozadinskih efekata nego se izvodi u klasičnom 2D prikazu (postrance), a stilski je dočaran tako da se odvija za vrijeme izlaska sunca, za što nisu bile potrebne neke napredne vizualne tehnike.

Pojedine razine u igri izgledaju kao da su ispale iz animiranih spotova Daft Punka.

Maštovitost inače nije prisutna samo u vizualnom dizajnu, već i u samim izazovima, odnosno zadacima. Glavni je cilj većine razina što prije doći od starta do finiša, ali gotovo svaka staza ima set od tri dodatna zadatka čije vam rješavanje donosi dodatne bodove. Primjerice, morate pronaći neki skriveni prekidač i uključiti ga, morate pronaći tzv. warp portal i završiti neku ludu stazu. Osim tih zadataka u kojima morate izvršiti interakciju s okolinom postoje i zadaci koji testiraju vašu vještinu pa za njih tako npr. ne smijete dodirnuti određene objekte na stazi, morate završiti stazu bez naginjanja ili pod punim gasom, morate izvesti neki specifičan trik i slično.


Sve u svemu, ti dodatni izazovi su itekako zanimljiv motiv zbog kojega ćete se vraćati na razine koje ste već prešli jer neke od tih izazova možete ispuniti tek kada otključate nova vozila i sl. Taj je element otključavanja tu, međutim, samo kao privid nekog postignuća. Naime, u Trials Fusionu nema nekakvog napretka kada otključate novo vozilo jer igra sama diktira što možete voziti na kojoj stazi. Isto tako, sve nadogradnje koje otključavate za svoj motor i svog vozača isključivo su vizualne naravi i nemaju nikakvog učinka na samu igru. Novac je u igri stoga sasvim zanemariv jer ćete ga uvijek imati, a nećete ga imati na što trošiti. Odnosno, uvijek možete kupiti novo odijelo za svog vozača, ali brzo ćete doći do zaključka da je apsolutno nebitno kako vam izgleda vozač jer za vrijeme igranja ionako gledate u stazu, a ne u vozača ili u njegov motor.

U Trials Fusionu nema napretka kada otključate novo vozilo jer igra sama diktira što možete voziti na kojoj stazi.

Po mom mišljenju, mnogo logičnija stvar bila bi mogućnost otključavanja / kupovanja različitih trikova, no to iz nekog razloga u igri nije prisutno nego su svi trikovi dostupni odmah. Ako ste igrali prijašnje Trials igre, vjerojatno se ne sjećate nikakvih „trikova“ pa treba napomenuti da su oni jedan od noviteta ovog nastavka. Kao što sam već spomenuo, neki dodatni izazovi zahtijevaju njihovo izvođenje, a neke se razine i oslanjaju na njih.


Trikova je preko desetak i izvode se uz pomoć desne analogne palice (odnosno WASD tipkama u PC verziji), što je intuitivno rješenje, premda u praksi ne funkcionira jednostavno kako je zamišljeno. O vrsti trika koji se želi izvesti ovise položaj motocikla i smjer držanja desne analogne palice, što je malčice komplicirano (pogotovo ako, nedajbože, igrate na tipkovnici). Znate ono kad u sličnim igrama samo stišćete nešto da izvedete trikove bez da znate što zapravo radite? E pa toga u Trials Fusionu nema – ako ne znate što točno želite izvesti, dogodit će vam se da na kraju nećete izvesti ništa.

No nije u tome problem ovog sustava trikova – problem je u tome što za njih morate biti milimetarski precizni s kontrolama inače vam igra neće prepoznati što želite izvesti, a to je naročito iritantno kada se od vas traži da izvedete točno određeni trik. Frustracija je, dakako, sastavni i nezaobilazni dio ove igre, ali ju se nadilazi navikavanjem i vještinom koja se stječe igranjem. U slučaju trikova, s druge strane, ta vam vještina ne znači mnogo i uvelike ovisi o sreći.

Mrežni multiplayer bit će dodan tek naknadno, zbog čega igra ne djeluje kao potpuni paket.

Osim nezgrapnog sustava izvođenja spomenutih trikova, još bi vas jedna stvar mogla frustrirati kod ove igre. Kupite li je sada, osjećat ćete se kao da ste dobili polovičan sadržaj. Jasno vam je to još iz glavnog menija koji obećava šest proširenja u idućih godinu dana, a pogotovo kada shvatite da igra nema mrežnog multiplayera. Isti je, doduše, u planu i doći će besplatno – ali tek kasnije (pri čemu ovo kasnije označava zasad neodređeno vrijeme). Možda vas šest DLC paketa neće smetati, no kad vam obavijesti o njima iskaču u glavnom meniju teško se otarasiti onog prokletog osjećaja da ste kupili igru koja će biti potpuna tek za godinu dana – i to u najboljem slučaju ako ste kupili Deluxe verziju ili Season Pass.


Srećom, situaciju donekle popravlja podrška za korisničke levele, odnosno ugrađeni editor unutar igre. Za izgrađivanje vlastitih razina trebat će vam vremena dok se upoznate kako editor funkcionira jer nipošto nije jednostavan kao onaj u Excitebikeu iz 1984. godine (zar je već toliko prošlo!?). Ali ako se sami ne osjećate kreativno, možete bez ikakve muke preuzeti tuđe kreacije i natjecati se s drugim igračima na njima. Za očekivati je da će s vremenom korisnički leveli biti sve bolji i bolji, a kad mrežni multiplayer uđe u čitavu priču bit će to veseli dani, kažemo vam.

Pa vi sad važite – koliko žarko želite uživati u frustracijama Trials Fusiona, sad kad igra predstavlja tek djelomičan paket s kampanjom koja se završi za minimalno pet sati i nekolicinom korisničkih levela kojima se zapravo testira ono što je moguće kreirati. Ako vam se nikuda ne žuri, možda je bolje da pričekate neki popust za ovu igru kako vas ne bi mučio onaj osjećaj da ste uzeli nešto neupotpunjeno. Samo imajte na umu da su za uživanje u Trials Fusionu potrebni čelični živci jer vas za ostvarivanje uspjeha nitko neće „potapšati po ramenu“ ako to sami ne učinite.

Pored Fusiona, Ubisoft je ovih dana izbacio na tržište i još jednu Trials igru, Trials: Frontier za mobilne uređaje. Potpuno je besplatna za preuzeti s AppStorea (uskoro dolazi i na Google Play), no ima inače nam mrske mikrotransakcije. Evo što o njoj misli naš dežurni recenzent igara za mobilne uređaje, šjor Dominik Bošnjak.

Iako manjeg opsega, Trials Frontier itekako uspijeva prenijeti zaraznu formulu Trials Fusiona na male ekrane. Makar ne sadrži gore spomenutu nespretnu opciju izvođenja trikova Frontier je prilično zabavan za igranje i s osnovnim kontrolama. Pametan i originalan dizajn nivoa će pred vas stavljati postepeno veće izazove koji će konstantno testirati vaše sposobnosti uz minimalne frustracije. Same staze su barem jednako raznovrsne i uzbudljive kao i one u Fusionu i većina se može završiti za manje od 30 sekundi. Drugim riječima, Trials Frontier je dobro prilagođen igranju u pokretu.

Što se odabranog poslovnog modela igre tiče, Red Lynx, tj. Ubisoft se očekivano odlučio na besplatan naslov baziran na mikrotransakcijama. Sve što ide u paketu s tim se može naći u Trials Frontieru: dvije valute, raznorazni tajmeri, sustav energije koji je u ovom slučaju zamaskiran u stalno obnavljajuće gorivo za vaš motocikl… moram priznati da sam i sam malo iznenađen što ovo pišem, no mislim da se radi o ispravnom potezu, a u završnom proizvodu se itekako da uživati bez plaćanja ijedne jedine kune. Naravno da nećete biti u mogućnosti igrati besplatno satima, no uz kraće je pauze moguće u Trials Frontieru uživati i po pet-šest sati dnevno, što je prilično impresivna brojka za naslov ove poslovne prirode.

Zvučna podloge igre je je relativno slaba: glazbe nema mnogo, svi motori zvuče više-manje isto, a efekti su prilično plastični. Ukupni tehnički dojam ipak popravljaju solidna grafika, izvrsna optimizacija i kratka vremena učitavanja. Kontrole su precizne i nikada neće biti razlog za neuspjeli pokušaj završavanja neke staze, a sama igra je zaista nakrcana sadržajem. Od skupljanja dijelova nacrta za izgradnju novih motora, nadogradnju postojećih, utrkivanja sa suparnicima i izvođenja ludih trikova, pa sve do craftanja novih dijelova za vaš motocikl, otključavanja kostima, ganjanja prolaznih vremena drugih igrača te praćenja komične priče, u Trials Frontieru vam nikada neće biti dosadno. Također, ovaj uradak je prepun humorističnih referenci na Game of Thrones, Star Trek i hrpu drugih serijala i filmova koje su suptilne kao prst u oko, što nikako nije loša stvar.

Za jednu besplatnu mobilnu igru koja vjerojatno ne bi ni postojala da nije “velike” inačice, Trials Frontier nadmašuje sva očekivanja. Naravno da bih bio još sretniji kada bi se posebna valuta koja se koristi za ubrzavanje nekih tajmera dijelila još slobodnije, no i u ovom obliku se radi o prilično pošteno dizajniranom uratku. Uvjerite se u to i sami nakon kratkog posjeta App Storeu. Što se Android verzije tiče, Ubisoft je obećao da stiže “uskoro”.

Vještom vožnjom motocikla možda ne možete spasiti svijet od propasti, ali usputnim izvođenjem trikova na njemu definitivno se možete uživjeti u ulogu frajera važnijeg od apokalipse.

75 Naša ocjena
  • maštovite razine
  • zanimljivi izazovi
  • osjećaj nepotpune igre
  • neprecizan sustav trikova

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (4)

  • DinoPoljak

    22.04.2014 - 17:51

    Pozdrav
    imate li vi; hcl, partnership sa youtubeom?:D

  • randic7

    22.04.2014 - 18:04

    Dali ćete možda imati recenziju "The golf club" pošto je izašao early access na steamu?
    čini se jako dobra igra, pa bi bilo super kada biste ju napravili..onak malo za promjenu da i neku simulaciju golfa recenzirate 😉
    inače imate super recenzije..

  • marcusmali

    26.04.2014 - 08:19

    https://www.youtube.com/watch?v=PsTg6kU-GLM

    nisam te cuo da pricas o DRM zastiti i to bas na konzoli na kojoj igras,a toliko ste lajali na microsoft

    sramite se

    • Ementaler

      @marcusmali, 26.04.2014 - 08:42

      Daj čovječe ne vjeruj svakakvim glupostima – sve digitalno preuzete offline igre na PS4 koje smo isprobali uredno rade bez internet konekcije. Uključujući Trials: Fusion.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!