Bajkoviti 2D platformer pod imenom Trine, 2009. je godine uspješno izborio svoje mjesto pod suncem. Unatoč nedostatku online komponente i prilično paprenoj cijeni, spomenuti je naslov ostvario komercijali uspjeh, što je naposljetku rezultiralo nastavkom pred nama. U čemu je Trine 2 napredovao, saznat ćete u sljedećim recima, kao i u nešto manje opširnom izdanju putem video recenzije.

Trine 2 počinje sličnim zapletom kao i njegov prethodnik. U glavnoj ulozi i dalje je veseli trio koji tvore čarobnjak Amadeus, vitez Pontius te kradljivica Zoya. Njih troje opet su združeni mističnim objektom, tzv. Trineom, koji ih iz nerazjašnjenog razloga odvodi na još jednu avanturu. Tijekom nje naši junaci bivaju upleteni u istrebljivanje goblina te spletkarenje kraljice Rosabel, da bi samim time razotkrili zavjeru zbog koje je destabilizirano čitavo kraljevstvo.

Ova prilično mlaka, neinteresantna i gotovo klišeizirana priča izvodi se u nekoliko oblika. Pozadinski zaplet iščitavamo iz pjesama razbacanima po levelima, razmake između levela približava narator, dok se sama radnja prati usputnim dijalogom likova. Koncept je sasvim solidan, ali priča nije ni izbliza intrigantna kao u prvom dijelu gdje je fokus na misteriozni Trine bio pravilno postavljen. Dakako, od igara u ovom cjenovnom rangu ne tražimo nekakvu vrhunsku priču, no naslovi poput Braida i Bastiona pokazali su da kvaliteta tog elementa ne ovisi o veličini igre.

Temeljni model Trineova gameplaya praktički je ostao netaknut. Kampanju od ukupno 13 razina može igrati jedan igrač, a mogu mu se pridružiti još dvojica, putem lokalnog, ali i mrežnog multiplayera. Novitet online komponente svakako je dobrodošao, a pohvalno je što je odrađen na kvalitetnoj razini pa mu nismo našli nikakvu zamjerku. Osim na klasičan način, kampanju je sada moguće igrati u tzv. Unlimited modu gdje sva tri igrača koriste iste likove. Taj mod daje neke interesantne scenarije koji će vam produžiti trajnost igre jer standardno kombiniranje vještina različitih likova ovdje nije moguće, a to pred igrače stavlja sasvim novu prepreku.

Sveukupni gameplay možemo podijeliti na tri elementa – skakanje, borbu i zagonetke. O platformerskom segmentu nema se mnogo toga za reći – ako ste igrali prošlu igru znat ćete što vas čeka, a novi objekti poput trampolina ili parnih izvora ne narušavaju poznato iskustvo igranja već ga nadopunjuju i čine raznovrsnijim. Borba je sada zanimljivija utoliko što igra broji više različitih neprijatelja (kojima je isto tako potrebno različito pristupiti) te nešto učestalije bitke s bossovima. Također, neprijatelji se sada mogu eliminirati na mnogo više načina, koristeći okoliš u kombinaciji s nekim novim vještinama glavnih likova. Primjerice, čarobnjak sada ima mogućnost levitiranja neprijatelja pa ih može baciti u vodu, vatru, na bodlje ili pak otrovne biljke. Značajno je i to što čarobnjak više nema ograničenje u vidu mane, pa se magija može koristiti koliko vas je volja.

Zagonetke su vezane za nekoliko šablona i zahtijevaju kombiniranje snaga za rješavanje. Najčešći tip zagonetki su varijacije usmjeravanja vode do određene točke ili manipuliranje zrcalima koja služe kao portali. Za razliku od prošle igre, nastavak je po tom pitanju dosta napredovao, ali je u isto vrijeme popustio u nekim stvarima. Razine su tako duže, no razmaci između checkpointa su kraći, što ne ide na ruku samoj težini. Naime, zna se dogoditi da vas igra automatski prebaci na sljedeći checkpoint ako zaostanete za svojim suigračima, bez obzira što niste u potpunosti shvatili kako ćete proći dalje. Isto vrijedi i za situaciju kada poginete, zbog čega ta popustljivost checkpoint sustava ponekad djeluje kao da vam igra dopušta da varate, ili još gore – da vas nasilno baca naprijed ako zaostajete. U prethodnoj igri to nije bilo toliko izraženo upravo jer checkpointovi nisu bili toliko česti, zbog čega su igrači bili prisiljeni držati se u grupi, a ne solirati od jedne prepreke do druge.

Trine 2 grafički je jedan od najprimamljivijih download naslova koji smo imali prilike zaigrati. Šarene vizuale ovoga je puta nadopunio čitav niz efekata poput bolje magle, vode, sjena itd. Boje su ponovno intenzivne do te mjere da je ponekad teško uočiti neke interaktivne objekte u pozadini no to nije nešto što biste inače zamjerili ovoj igri. U slučaju PC-a, optimizacija je vrlo dobra, pa se igra izvodi glatko čak i na nešto starijim konfiguracijama.

Ne bi bilo pravilno reći da je zvuk ostao isti u odnosu na prvi Trine, no to je zapravo tako. Svi glumci ponovili su svoje uloge i opet ih odradili na zavidnoj razini. Glazba također zvuči identično, ali zato se i dalje radi o idiličnim tonovima koji savršeno pristaju atmosferi igre.

Dakle, možemo slobodno zaključiti da je Trine 2 pravi fantasy slatkiš. Razvojni tim Frozenbyte unaprijedio je igru upravo ondje gdje je to bilo potrebno – konačno smo dobili mrežni multiplayer, a i cijena igre duplo je manja od prvotnog potraživanja originalnog Trinea. Da je priča nešto intrigantnija i ozbiljnija igru bismo bez problema proglasili modernom bajkom. No konačan rezultat i ovako je impresivan. U desetak sati zabave koju iz njega možete izvući, zasigurno vam neće biti dosadno.

Zanimljiva priča. PR-čovjek iz Focus Home Entertainmenta (izdavač retail izdanja Trinea 2 za EU) s kojim kontaktiramo već duže vrijeme, nije nam se javljao na naše upite za recenzentske primjerke Trinea 2. Što je vrlo čudno jer je čovjek inače uvijek redovit u odgovaranju na mailove; uostalom, to mu je posao. I taman kad smo smo shvatili da čekanje na odgovor predugo traje i krenuli kupiti igru za recenziju, sjetimo se da bi mogli kontaktirati sam Frozenbyte, igrin razvojni studio. Zašto nam to prije nije palo na pamet? Nemamo pojma, jer uostalom i s njima smo u kontaktu već duže vrijeme. Možda ima veze s činjenicom da nam je organizacija Zlatnog Dabra praktički isprala mozak. Naravno, ekipa iz Frozenbytea odgovorila je u roku odmah s tri Steam koda za otključavanje igre (kako bi mogli isprobati taj co-op mod za tri igrača).

Krenuli smo mi tako igrati Trine 2, snimati gameplay za video recenziju i tražiti igri mane (uvijek smo negativni u početku), da bi za par dana stigao mail od PR-čovjeka s početka ove mini-priče. A u njegovom mailu, zajedno s velikom isprikom koja je spominjala “spam folder” njegova e-mail klijenta, stigla su nam odmah i još dva Steam koda za Trine 2. Kako nama očito više nisu trebali, te kodove smo odlučili sačuvati i podijeliti našim milim čitateljima. Ili gledateljima? Hajmo reći – posjetiteljima.

Dakle posjetitelji naši, pitate se što morate učiniti da bi vam poslali jedan besplatan Trine 2 na Steamu? Ništa posebno. Jednostavno kad objavimo link do ove recenzije na našoj Facebook stranici tu objavu lajkajte, dijelite, komentirajte i sva ona ostala čuda vezana uz društvene mreže. No imajte na umu da je zapravo samo lajkanje te objave bitno jer ćemo za četiri dana, u subotu 28. siječnja, izvući dva nasumična pobjednika iz liste ljudi koji su tu objavu lajkali. Pobjednike ćemo prvo putem Facebooka pitati njihov nickname na HCL forumu i zatim ih kontaktirati sa Steam kodom putem najsigurnijeg sustava za kontaktiranje ljudi na planeti – putem osobnih poruka na HCL forumu. Tako da računajte da će vam račun na HCL-u biti potreban da bi dobili svoj kod na kraju. Srećom, imamo gotovo 10 000 članova na forumu pa su dobre šanse da ste već među njima. Ako niste, registracija je brza i bezbolna. GL & HF! UPDATE: Prilažemo i link do Facebook objave, da vam lajkanje bude lakše.

LINK: Facebook objava UPDATE #2: Nagradna igra je gotova, pobjednici su objavljeni na Facebooku.

A sada bi nam mogli ostaviti i neki komentar vezan uz Trine 2 jelda? Jeste ga igrali? U co-opu ili sami? Sve nas to zanima pa se slobodno raspišite.

FORUM: Trine 2 rasprava