Tropico 4 [PC, X360]

Upravo takvo bezbrižno opuštanje nudi vam Tropico 4, novi nastavak poznatog “diktatorskog” serijala. No, koliko je to dobro izvedeno te koliko je to naposlijetku opuštajuće? Saznali smo za vas igrajući se diktatora, a što smo saznali pogledajte u video obliku ispod, dok u još više detalja ulazimo putem teksta u nastavku.

Priča novog Tropica nije se puno mijenjala od prethodnika te je onima koji su prošle nastavke već igrali prilično jasna. Vi ste izabrani kao El Presidente nekog tropskog otoka i instantno preuzimate potpunu kontrolu u svoje ruke. Možete izabrati jednog od ponuđenih diktatora koji se razlikuju po načinu dolaska na vlast i po načinu vladanja, a među njima pronaći ćete i neke poznate face kao što su Fidel Castro ili Che Guevara. Možete i sami napraviti svog apsolutnog moćnika. Ponuđena vam je omanja paleta mogućnosti za mijenjanje izgleda no to ionako nije bitno u igri.

Bitan su detalj njegova načela.

Naime morate izabrati način kojim je došao do vlasti, te tri osnovna načela ili karakteristike. Svaka karakteristika koju odaberete drukčije će utjecati na odnose s raznim socijalnim skupinama ili drugim zemljama u svijetu. A nakon što ste napokon sve odredili po uzoru na vašeg najdražeg korumpiranog političara, napokon krećete igrati.

Ako uspoređujemo gameplay četvorke s prošlim nastavkom Tropico serijala, zamjećujemo da četvrti dio nije donio pregršt noviteta, već je detaljno produbilo elemente koji su tu već nekoliko nastavaka u serijalu.

Najveći dio igre svodi se na izgradnju grada i njegove infrastrukture. Ipak, ono po čemu se Tropico razlikuje od ostalih igara svog žanra je duboko razvijena politika i ekonomija. Naime, trebate izgraditi svoj sabor, odabrati ministre koje možete i uvesti iz inozemstva kao školovane stručnjake, izdavati građevinske dozvole, naručivati ubojstva te se koristiti raznim ostalim detaljima kako bi vaš grad funkcionirao, te kako vaša vlast ne bi pala.

Sustav prirodnih katastrofa u Tropico 4 je razvijen do gigantskih razmjera. Tako vaš miran otočić može pogoditi veliki tornado ili plimni val. Osim osnovne kampanje, u igri postoji i svojevrsni Skirmish mode u kojem sami birate otok i težinu igre, ponovno radite svog diktatora te igrate bez krajnjeg cilja u vidu prelaska igre. Dok gameplay sam po sebi nema nekih prevelikih mana, te nas je solidno zabavio i uvukao u svoj sistem, nekon nekoliko sati igre shvatit ćete da vas to sve manje zabavlja, tj. da je zabava prolazna. Igra se trudi ostati zanimljiva na duže staze, no to joj ne uspjeva jer ne predstavlja dovoljno zanimljive nove elemente kako vrijeme prolazi.

Grafkički engine proživio je tek minorna poboljšanja. To pokazuje prosječna optimiziranost igre, koja se na standardnim računalima današnjice može glatko vrtiti na high postavkama. Valja primjetiti da sama grafika nije doživjela veliki preobražaj te jedva drži korak s ostalim ovogodišnjim naslovima, ali mape na kojima igrate su i do četiri puta veće nego u prošlom Tropicu i ne ometaju framerate čak niti ako se cijeli ekran popuni zgradama.

Zvučna podloga je sasvim opuštajuća, ugodna i na trenutke zabavna. Kroz igru vas prate zvukovi melodija karakterističnih za dijelove Meksika i Meksičkog zaljeva. Narator nije imao previše posla u produkciji igre, ali kraće dionice u kojima ga čujemo su sasvim zadovoljavajuće. Zvukovi u gradu i prirodi možda ne odaju da se tu radi o velikoj civilizaciji koja vrvi ljudima, ali su prilično dobro odrađeni i daju dovoljnu dozu života i duše vašem naselju.

Tropico 4 je najbolji nastavak serijala. Proširuje sve ideje koje su prošli nastavci imali, a dodaje i nekoliko sitnih noviteta koje vrijedi otkriti. Nudi solidnu dozu zabave, no nažalost ta zabava nije dovoljno dugotrajna, odnosno dugotrajno zanimljiva, barem ne onoliko koliko bismo htjeli. Grafički izgleda sasvim zadovoljavajuće. Iskreno ne bih mogao dati niti kompliment niti kritiku više samom izgledu. Soundtrack je ugodan i paše samoj atmosferi igre. Svakako preporučamo igru svima kojima su se svidjeli prijašnji nastavci, a onima koji nisu igrali prijašnje igre poručujemo da barem isprobaju igru, jer joj vrijedi dati priliku. Ovo je svakako dobar nastavak da upoznate Tropico serijal.

VIDEO RECENZIJA – Svojim prevarantskim i koruptivnim mogućnostima osvojite tron tropskog otoka te njime i njegovim stanovnicima upravljajte potpuno po vašoj volji.

79 Naša ocjena
  • detalji