Prije nešto više od četiri mjeseca pisao sam najavu za Turok, igru koja je trebala vratit potonulu franšizu na pravi put i opravdati povjerenje obožavatelja. Očekivao se interesantan FPS s interaktivnim okolišem, mnoštvom inteligentnih dinosaura, kvalitetnom grafikom koja je pogonjena Unreal 3 engineom, i voice actingom sa mnoštvom poznatih glumaca iza mikrofona. Također, smatrali smo da bi nas kombinacije raznoraznih oružja mogle oduševiti (onako, imamo luk i strijelu. Diš’ bolje?) a multiplayer je trebao biti iznimno napeto iskustvo, s obzirom da su nam, osim igrača s mreže, protivnici i dinosaurići pogonjeni AI-om. U veljači Turok je stigao na next-gen konzole, kritike nisu bile pretjerano oduševljene viđenim, a mi PC gameri morali smo se strpiti par mjeseci – do svibnja. Eto, napokon ga imamo u rukama i na svojim hard diskovima, što kažemo? Jesu li očekivanja ispunjena, može li PC verzija nadmašiti kolege s Sonyevih i Microsoftovih konzola? Pobogu, nećemo vam odmah sve otkriti, nastavite s čitanjem…

Nakon što ste zanemarili činjenicu da ono “pobogu” iz prethodne rečenice zvuči dosta homoseksualno, nastavljate s čitanjem recenzije. Daklem, naveli smo što se sve od Turoka očekivalo, no bilo bi vrijeme da se osvrnemo na ono što smo uistinu dobili. Ponovno čitam gornje retke, razmišljajući što je od najavljenog Turok uistinu ostvario. Tu su uistinu dinosauri, krasne živine koje vjerojatno i spašavaju ovu igru. Gameri odavno nisu imali FPS u kojem se mogu napucavati s dinosaurima, pa su neki obožavatelji izumrlih životinjica spremni samo zbog toga kupiti Turok. Takvi se vjerojatno neće previše razočarati, jer ćete se u igri susretati s mnoštvom različitih vrsta, kojima ćete s zadovoljstvom ispucati par metaka u prsa (ili prerezati grkljan nožem, kako god preferirate). Dok onim većima ispucavate rafale u prsa, tlo će drhtati pod njima, a oni manji su brži, okretljiviji i za*ebaniji za pogoditi. Iako nam biologija tvrdi kako dinosauri nisu imali ni približno velik mozak kao Homo sapiens, Turok nas valjda pokušava uvjeriti u suprotno. Naime, primjetiti ćete da dinosauri dosta često reagiraju pametnije nego neprijateljski vojnici s kojima će se naš Joseph Turok susretati. Da, neprijateljski AI je iznimno slab, a IQ vojnika je vjerojatno u rangu s prosječnom srdelom (Sardina Pilchardus). Spremno će trčati ravno prema vama i primati metke, neće se sjetiti iskoristiti pokoji zaklon, a kamoli ponešto taktizirati sa svojim kolegama. Pričam o vojnicima, ne o srdelama. Od nadmudrivanja s inteligentnim protivnicima očito ništa.

U najavama smo čuli i razne priče o okolišu u igri, no ni on nas nije oduševio s obzirom na to da od početka pa do samog kraja igre nećete ni primijetiti veće promjene na otvorenim prostorima. Luk i strijelu doista nismo odavno primijetili u nekoj igri, no osim tog, mnogo kul oružja, nema ništa posebno inovativno ili divljenja vrijedno. Čista klasika: pištolji, sačmarice, mitraljezi, rocket launcheri… Moguća je kombinacija gotovo svih oružja ( jedno u jednoj, drugo u drugoj ruci, jel ), a tu je i secondary fire, no sve je već viđeno, a češće će vam ipak trebati samo jedno oružje u ruci. Iz praktičnih razloga – nemoguće je ciljati kad držite dva komada.

Priča ide otprilike ‘vako: nalazimo se u podaljoj budućnosti i upadamo u cipele nabildanog i ćelavog Josepha Turoka. Josephić se pridružuje vojnoj grupi imena Whiskey Company koja ima zadatak uhvatiti Turokovog starog mentora – Rolanda Kanea. Brod “kompanije viski” biva srušen te prisilno spušten na planet gdje se nalazi sam Kane, njegovi vojnici, mnoštvo dinosaura te nekolicina drugih, jednako opakih živina. Dobro, jasno vam je da je priča loša, ali Joseph tu i tamo ima relativno interesantne flashbackove iz dobrih starih vremena sa drugom Kaneom. Ipak, flashbackovi nisu dovoljni da održe nekvalitetnu i podosta nejasnu priču na životu. Većina ćelavih kolega umrijeti će već na samom početku, a uz vas će ostati iritantan kolega Slade. Slade je također ćelav i nabildan, no između njega i Josepha nastaju tenzije jer on smatra da je ovaj odgovoran za smrt njegovog brata. Scenarij adekvatan za novu sapunicu Jelene Veljače. Glavna priča ostaje nejasna, naime, tko je ustvari misteriozni zločinac Kane i što on uopće radi na osebujnoj planeti, nepoznanica je do samog kraja.

PC verzija dobila je quicksave opciju, koju ostale platforme nisu imale. Još jedan promašaj, jer ista ne funkcionira kako treba, pa quickloadanje ponekad uništi skriptiran slijed događaja, onemogući dovršavanje misije, i ostavlja vam restartanje čitavog levela kao jedinu opciju. Predivno. Ne mogu ne spomenuti i mnogo korisne “savjete” koji se pojavljuju tijekom loadanja, poput onih koji nas podsjećaju da ne bi bilo loše reloadati kada ostanemo bez metaka. Hvala na tome, takve stvari učine oduže loadanje posebnim užitkom.

Grafika je trebala bit pristojan eye candy pogonjen unreal tricom, no niti u tom pogledu Turok nije uspio ispuniti očekivanja. Svjedoci smo ljepših igara na istom engineu, a niti jednom nećemo ostati zatečeni ljepotom neke scene, eksplozije ili predivnog krajolika, kao što nas neke druge današnje igre znaju zateći. Unatoč tome, igra je svejedno zahtjevna, a kako čujemo, na slabijim konfiguracijama je gotovo neigriva, makar konfiguracija prešla minimalne zahtjeve. Najavljivani multiplayer je imao potencijala, borba s živim igračima i dinosaurima je zvučala privlačno, a ogromne mape za masovne makljaže su trebale biti fascinantno i napeto iskustvo. Nažalost, čini se kao da su gameri već digli ruke od Turoka, s obzirom da gotovo nikad nema nikoga na svim tim ogromnim mapama. A eto, 1 vs 1 deathmatch na mapi za 16 ljudi baš i nije ono što se očekivalo.

Jedno je jasno – Turok je podbacio. Hypeanjem se digla pristojna količina prašine oko igre, očekivanja su bila visoka, a fanovi napaljeni. Najavljivano je mnogo toga, mnoštvo toga ostalo neostvareno. Ostaje nam FPS sa lošom pričom i slabašnom grafikom, koji nudi bezglavo napucavanje s neinteligentnim protivnicima. Dinosauri donekle spašavaju stvar, no zbog visokih očekivanja igra svejedno ostavlja poprilično gorak okus. Ako imate dovoljno jaku mašinu za Turoka, siguran sam da možete odabrati kvalitetniju igru u širokoj lepezi FPSova ovih dana.. Ako ste pak, obožavatelj dinosaura, ne bi bilo loše da pogledate sve nastavke Jurassic Parka. U krajnjem slučaju, možete i odigrati Turoka. U svakom slučaju, kada vas izritiraju maloumni protivnici, pokušajte se suzdržati od gađanja penzića u susjednoj zgradi s igrinim DVD-om. Lijepo smo vas upozorili.

Trailer koji povodom ove recenzije izdvajamo vezan je uz dinosaure, vjerojatno i najzanimljiviji dio igre. Kad gledate ovako u traileru gotovo da izgleda sasvim solidno i zabavno…

Nakon čitanja recenzije ne bojte se ostavit kakav komentar ispod, a za diskusije o ovoj igri registrirajte se i pravac na naš forum.

Provjerite i ostale stvari koje imamo o ovoj igri: Turok ( najava ) Turok ( PC šifre ) Turok ( screenshots ) Turok ( wallpaperi )