Uncharted: Golden Abyss

Uncharted definitivno spada pod ona imena koja bi svatko želio vidjeti na svojoj platformi. Riječ je o perjanici PS3 konzole, vrhunskom akcijsko-avanturističkom serijalu, ali i o igrama koje je do sada bilo nemoguće izvesti u manjem, prijenosnom izdanju. To se promijenilo dolaskom prilično snažnog hardvera PS Vita konzole, pa je pred nama tako Uncharted: Golden Abyss, ujedno i prva igra iz serijala koju nije razvio studio Naughty Dog. Umjesto njih posla se prihvatio razvojni tim SCE Bend koji je do sada radio na Syphon Filter igrama te vrlo dobrom Resistance: Retributionu.

Rezultat njihovog rada je prequel dosadašnjih Uncharteda. No iako se radi o igri koja prethodi već viđenim događajima, ne očekujte da ćete iz priče Golden Abyssa doznati nešto od krucijalne važnosti za originalnu trilogiju. Istina – vidjet ćete neke likove u povratnim ulogama, upoznati i neke nove, ali to je u konačnici to. Po pitanju konkretne radnje, Golden Abyss je pomalo generičan i stereotipan. Nathan Drake i ovoga puta posjećuje skrivene lokacije i lovi stare artefakte, dopušta da ga partneri prevare, a usput uspijeva i razviti romantičnu vezu. Sve u svemu, ništa naročito originalno, ali probavljivo jer neka duboka priča i igranje u pokretu ionako ne idu zajedno.

U smislu gameplaya, Golden Abyss ne odmiče se od već isprobane formule. Sve što je krasilo prijašnje Uncharted igre prisutno je i ovdje uz neke manje značajne promjene. Upravljanje u početku može izgledati pomalo čudno – posebice pri ciljanju s relativno malim analog palicama PS Vite, no s vremenom stvari sjedaju na svoje mjesto, možda i zbog činjenice da je igra predvidiva u nekim trenutcima pa otprilike možete znati da vas nakon reda penjanja i rješavanja zagonetki očekuje borba protiv neprijatelja. Slično vrijedi i za kontrole pomoću ekrana osjetljivog na dodir. Isprva su one donekle inovativne i zanimljive, no nakon što peti puta očistite neki predmet, sasiječete deseto drvo bambusa i srušite petnaesti kameni zid, uočit ćete da su kontrole touchpadom ipak pretjerano forsirane.

U prilog igri ne ide ni već poznati Unchartedov problem, a to je slaba umjetna inteligencija protivnika. Događa se, i to nerijetko, da neprijatelji nepomično stoje na čistini dok ih vi kosite iz zaklona. Isto tako, pojavi se tu i tamo nekoliko vidnih propusta. Primjerice, pokušate li neprijatelja na strojnici eliminirati koristeći granate, to neće biti izvedivo jer je igra dizajnirana tako da tog neprijatelja morate eliminirati samo na jedan predviđeni način. Pored toga, Golden Abyss ne može se pohvaliti ni raznolikim levelima jer ćete se svako malo naći u istom šumskom okružju. Ne bi u potpunosti bilo točno reći da se leveli recikliraju, ali je jasno kako se razvojni tim mogao mnogo više potruditi oko njih.

Premda ne donosi impresivne scene poput onih u dosadašnjim Unchartedima, Golden Abyss ima svoje blještave trenutke.

Međutim, daleko od toga da igra nije zabavna zbog tih elemenata. Premda ovdje nećete naći impresivne akcijske scene kao u dosadašnjim igrama iz serijala, Golden Abyss ima svoje blještave trenutke. Dobar dio njih odnosi se na zanimljive zagonetke koje u kombinaciji s nekim Vitinim funkcijama znaju iznenaditi. Primjerice, usred jedne animacije igra od vas traži da konzolu, odnosno kameru, usmjerite prema izvoru svjetlosti u vašem okružju kako biste iščitali skrivenu poruku na ekranu. Takvi blještavi trenutci ne događaju se često, ali zato drže desetak sati dugu kampanju interesantnom i napetom. Iznadprosječna je to trajnost za jednu handheld igru, pogotovo kad se u obzir uzme činjenica da vam nakon završetka ostaje izazov prikupljanja skrivenih predmeta i rješavanja njihovih misterija. S druge strane, multiplayer je ovdje izostavljen, no zbog nespretnog ciljanja ne možemo reći da nam i nedostaje.

Prezentacijski gledano, igra je dostojno predočenje Uncharteda u malom obliku. Golden Abyss doslovno pršti od detalja, pa iako pojedini efekti (sjena, vatra, voda) nisu toliko kvalitetni, u globalu to izgleda jako dobro. Palac gore ide i za auditivnu stranu igre. Voice acting odrađen je na zavidnoj razini te na tom aspektu nije napravljen nikakav kompromis. Glazba spada pod onaj stereotipni dio, no ako ste voljeli dosadašnje Uncharted skladbe ne vidimo zašto bi s ovima bilo ikako drugačije.

Dakle, Uncharted: Golden Abyss je u suštini nešto slabije iskustvo u usporedbi s dosadašnjim PS3 igrama, no istovremeno je i naslov s kojim trenutno ne možete pogriješiti ako na svojoj PS Viti želite igrati nešto interesantno i dugotrajno. Usprkos većoj količini minusa nego što bismo to za jedan Uncharted očekivali, Golden Abyss uspijeva skratiti vrijeme i ispuniti ga solidnom zabavom, a to se – ruku na srce – ne može reći za mnogo launch naslova PS Vite.

Ako ste vlasnik PS Vite, šanse su da ste već isprobali ovaj Uncharted, makar u demo verziji. O stečenim dojmovima progovorite putem komentara.

FORUM: PlayStation Vita podforum FORUM: Uncharted: Golden Abyss tema

Popularni serijal Uncharted po prvi se puta našao u prijenosnom izdanju. Je li taj debitantski nastup prošao trijumfalno po uzoru na braću s PS3 konzole?