HCL.HR

Jeste li se ikad pitali tko je zadužen za smišljanje imena specijalnih postrojbi? Dolazi li se do njihovog naziva nekakvim kompromisom, konsenzusom ili pak slučajnim lupetanjem? Nije nam poznato, ali na kraju krajeva nije toliko ni bitno. Prilično nemaštovito ime Unit 13, odnosi se dakako na super tajnu svjetsku specijalnu jedinicu zaduženu za eliminiranje kriznih stanja i terorističkih prijetnji.

To je ujedno i sama „priča“ istoimene igre. Naime, svaka je misija u ovoj igri zasebna, kako po lokaciji tako i po situaciji. Jedinu poveznicu između njih čine šestorica operativaca, predstavnici šest klasa u igri. Iako s tim likovima nikad nećete ostvariti neku povezanost, lijepo je vidjeti da svaki od njih ima drugačiji izgled i glas. Izostanak prave priče nekoga bi mogao zasmetati, no u našem slučaju to nije okarakterizirano kao minus jer od igara na prijenosnoj konzoli inače ne očekujemo snažnu narativnu komponentu.


Unit 13 sadrži četiri moda. Prva dva su zapravo jedno te isto, s razlikom da se mogu igrati nasamo ili kooperativno preko mreže. Ti modovi broje kampanju od 36 misija podijeljenih na četiri vrste. Direct Action je, kako sam izraz kaže – izravna akcija u kojoj kroz misiju idete od točke A do točke B ubijajući sve pred sobom. Isto je i Deadlineom, samo što sve to ondje morate obaviti prije isteka vremena. S druge strane, Covert misije su naklonjene stealthu, stoga u njima ne smijete dopustiti da neprijatelji podignu uzbunu. Elite misije najteže su u tom kvartetu zbog činjenice da u njima nema checkpoint sustava i obnovljivog zdravlja. Preostala dva moda su High rank targets – izazovne misije koje otključavate dobrim rezultatima u SP kampanji, te Daily Challenge koji svakodnevno donosi novi zadatak i natjecanje preko leaderboardsa.

Gameplay Unita 13 ni po čemu se ne ističe u moru TPS igara, no zato sadrži zanimljiv sustav napredovanja.

Gameplay Unita 13 generalno se ni po čemu ne ističe u moru TPS igara, no moramo priznati kako sadrži interesantan sustav napredovanja. Naime, svako rješavanje neprijatelja se boduje po određenim kriterijima. Za obično eliminiranje dobivate najmanje bodova, za headshot i double kill dobivate dodatne bodove, za seriju preciznih pogodaka isto tako i sl. S tim bodovima svojim klasama poboljšavate statistike kroz deset levela, te otključavate novu opremu i oružja. Također, boduje se i što uspješnije izvršavanje misija pa je za veću ocjenu potrebno paziti na preciznost te brzinu prelaska misije.


U suštini, gameplay je dosta dobar – kontrole su izvrsno odrađene (nema forsiranja touch komandi), misije su dovoljno raznolike, a i trajnost je zavidna jer će vam za prvi prelazak trebati barem 10-15 sati igranja, ne uključujući modove izvan kampanje. Međutim, Unit 13 nije imun na neke sitnije probleme. Za početak, ni on nema naročito pametne neprijatelje. U žaru akcije to se baš i ne primijeti, ali događa se više puta da neprijatelji umjesto da koriste zaklon jednostavno ostanu okrenuti leđima prema vama, što ih čini lakim metama.

Developeri kao da nisu uzeli u obzir da je igra namijenjena prijenosnoj konzoli te igranju u pokretu.

Problemi također muče i prezentaciju igre. S tehničke strane igra je na solidnoj razini – nije ružna a ni posebno impresivna. Ipak, ponekad je nemoguće shvatiti zašto Unit 13 ima tako loš kontrast i paletu pretežito tamnih boja. Drugim riječima, developeri kao da nisu uzeli u obzir da je ova igra namijenjena prijenosnoj konzoli, te da će se kao takva igrati u raznim uvjetima – u pokretu. U većini slučajeva to znači da ćete muku mučiti s vidljivošću i pri blagom osvjetljenju usred oblačnog dana. A u slučaju nešto intenzivnijeg osvjetljenja u vašoj okolini Unit 13 praktički postaje neigriv jer nema nikakve postavke za gammu ili kontrast.


Dakle, Unit 13 od vas traži da mu se prilagodite. Ukoliko ste to spremni učiniti, imate igru s dobrim omjerom uloženog i dobivenog. Naravno, nije to nikakav vrh TPS žanra, no svakako je dostatan naslov za povremenu zabavu u pokretu. Sama igra dizajnirana je baš po toj filozofiji, tako da se uz nju lako zabaviti neovisno o vremenu, pa reći ćemo i mjestu. Uostalom, u trenutnoj ponudi PSV naslova ionako nema neke prave TPS alternative, a pitanje je koliko ćemo dugo na nju i čekati. Bilo kako bilo, Unit 13 preporučamo ljubiteljima žanra. Ostali bi pri izboru skuplje igre za PS Vitu trebali dobro razmisliti žele li se boriti sa slabom vidljivošću ove igre ili se pak okrenuti prema nečemu drugom.

FORUM: PlayStation Vita podforum
FORUM: Unit 13 rasprava

Prvi ozbiljniji TPS naslov za PS Vitu dolazi nam od provjerene ekipe Zipper Interactivea. Garantira li to kvalitetan gameplay ili je Unit 13 samo pokušaj brze i lake zarade?

75 Naša ocjena
  • sustav napredovanja
  • trajnost
  • kontrole
  • loš kontrast i paleta boja
  • AI neprijatelja

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (1)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!