HCL.HR

Recenzija

Unreal Tournament [PC]

Danijel Handžek

Quake killer

Da, bilo je to davno , a sjećam se kao da je bilo jučer. Na mom stolu kašljucao je AMD k6 2-350mhz, u ono vrijeme moćna mašina kojoj su se divili mnogi. Čekao se dan izlaska Unreala, kao kišu nakon sušne godine. I da, našao se na mom disku, instaliran , čekajući moje pokretanje kako bi pokazao sve svoje čari. Igra zbog koje sam pljunuo 1300 kn za voodoo2 sa 8 megi, ali da budem iskren, nisam se pokajao. Bila je to igra koja je uspjela skinuti Quake sa trona.


O moj Bože!?!

Ove riječi iznad je sve što su neki uspjeli izgovoriti nakon sto su vidjeli kako igra izgleda. Grafika je za to vrijeme bila upečatljiva, šarenolika, a otvoreni prostori bili su za prste polizati. Sam engine je bio sposoban rendati hrpu efekata bez velikih usporavanja. Ono što mi se najviše sviđalo je što su proizvođači igre držali do same gaming komune, redovnim izdavanjem patcheva. Svojevrsno je UT postao najigranija fps multyplayer igra koja se i dan danas redovno zna odigrati po svim lan party-ima; kako onima organiziranim sa novčanim nagradama tako i na onima u domaćoj produkciji.


Ctf? Domination? Assault?

Igru krasi hrpa modova koji joj produžuju samu trajnost i rješavaju monotonost kojom mnoge današnje igre obiluju. Najigraniji je u ono vrijeme bio deathmatch mod u kojemu je cilj istrijebiti vaše protivnike, sakupiti što više fragova i pokazati ko je pravi macan. Domination vas stavlja u ulogu tima kojemu je cilj u jednom trenutku kontrolirati tri točke, a u svemu tome sprječavati će vas protivnički tim čiji je cilj isti. Assault se sastoji od čekanja i trčanja u hrpu metaka koji lete na sve strane, dok jedan tim brani neku utvrdu a drugi ju pokušava osvojiti. Mod je definitivno smrdio po snajperu. Za sam kraj ostavio sam Capture the flag, meni čak i najdraži mod pod uvjetom da imate dobru ekipu. Cilj je poprilično jednostavan. Trebate ukrasti zastavu iz protivničkog kampa i donijeti je u svoj dok u isto vrijeme protivnici pokušavaju isto, pa je potrebna organizacija napada i obrane u isto vrijeme.


Igra preko neta…

Zahtijevala je install najnovijeg patcha, kao i map packove koji su do tada izašli, ukoliko niste željeli da dok se spajate potrošite vrijeme na skidanje mape. Recimo da je ISDN bio sasvim ok konekcija na kojoj je igra radila dobro ako se na mapi nije nalazila hrpa igrača. U samom startu imali smo i domaće servere od HT-a i Iskona, a recimo da su hrvatski klanovi postizali solidne uspjehe na međunarodnoj sceni iako su u to vrijeme bili zakinuti za broadband internet ( čitaj: adsl ). Strani su igrači uživali u flat rate-u i brzom netu, a mislim da svi dobro znamo kako je igrati protiv nekoga kada dođe do laga. Protivnik bi vas ubijao, a da niste ni znali što vam se desilo jer ga vi vidite nekoliko sekundi kasnije nego on vas. Zato ste u to vrijeme mogli samo moliti da server neće lagat i da ćete se moći ravnopravno boriti.


Low budget

Igru bih preporučio svima koji ju još nisu igrali jer smatram da i dan danas pokazuje zavidnu ljepotu i upečatljivost, kako oružja tako i samog okoliša u kojemu se odvija. Dakako da je igra pionir pravog modernog FPS žanra i svakako mu je odredila neke smjernice kojima idu današnji moderni FPS-ovi. Igra se može nabaviti po simboličnoj cijeni i svakako bi ju kolekcionari trebali pospremiti na svoje police, da djeca vide što su tate igrale na svojim kašljucavim strojevima u doba kade se tehnologija počela mahnito razvijati. Igra za pokretanje ne traži neku konfu od koje vam srce staje, već za današnje vrijeme sasvim simboličnu konfiguraciju koju bi se našim gamerskim jezikom usudio nazvati kantom kakvu svatko od nas ima na tavanu, koja čeka da se sa nje skine prašina, instalira UT, odnese u garažu i prikrati vrijeme u hladne zimske dane.

Dok čekamo Unreal Tournament 3, pokušajmo se prisjetiti kako je sve počelo…

0 Naša ocjena

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!