Vikings: Wolves of Midgard

VIKINŠKA MAKLJAŽA

Kada je 2013. godine Blizzard izbacio Diablo 3 na konzole dobili smo definitivni dokaz kako žanr hack’n’slash RPG-a može biti jednako kvalitetno i zabavno iskustvo kao kada ga igramo i na našim računalnim kantama. Dogodilo se to i znatno ranije, još s prvim Diablom, no razlika između prvog i trećeg dijela nekako je još bolje prenijela poantu kako akcijska makljaža može funkcionirati na konzolama.

Onaj tko je igrao navedeni naslov na konzolama sigurno se sjeća koliko je mogućnost izmicanja kotrljanjem spašavala živu glavu u borbama, a upravo na tome princip počiva i Vikings: Wolves of Midgard. Bilo da odlazite u ovu avanturu na konzoli ili računalu, izmicanje protivnicima je jednako prirodno imali vi kontroler u rukama ili pak prste na tipkovnici. Takav način kontrole u kombinaciji s ostalim elementima, među kojima ima nekoliko novina, je dosta dobro zamišljen, ali realizacija je na kraju malo zaštekala pa će vjerojatno neće ostati zapamćeno kao nešto ludo i nezaboravno.

vikings-igra (1)

Krećući od radnje koja je slična naslovima ovog žanra, naš heroj ili heroina stižu prema uništenom selu, prvoj postaji za spašavanje ostatka svijeta. Klasika, reklo bih se, ali developeri su čak stavili dosta snažan naglasak na priču koju će ponajviše cijeniti ljubitelji nordijske mitologije. Ono što je loše kod te radnje su klišeizirane fraze koji ne zvuče kao da je scenarij trebao parodirati pristup prema spašavanju svijeta.

Priču će cijeniti ljubitelji nordijske mitologije, po uvjetom da prijeđu preko neugodno loših dijaloga.

Dijalozi su dosta kratki, ali kada se koriste rečenice poput “Jedva čekam da slomim još neprijateljskih kostiju” i slično, baš se osjeti ta loša isforsiranost usred koje je teško prepoznati bi li to trebao biti humor ili nešto drugo. U opisu vam ovo vjerojatno zvuči čudno, ali vjerujte mi na riječ – još je čudnije kad stvarno čujete tu lošu realizaciju. Unatoč tome, sama radnja koja se odvija tijekom učitavanja je sasvim solidna. Ništa što će se pamtiti, ali je vrlo moguće kako ćete poslušati sve što se ima za reći umjesto pritiskanja tipke za nastavak makljaže protivnika.

vikings-igra (2)

Kada je već riječ o lupanju protivnika različitim sječivima i drugim oružjem, Vikingsi odbacuju klasični sistem klasa i orijentiraju stablo vještina prema vrsti oružja koje se koristi. Samim time, uklonjena su sva ograničenja pa ako na početku ne budete zadovoljni odabirom vještina, tijekom igranja osvojeni bodovi mogu se preusmjeriti u ono što vama više odgovara. Još kada se na to nadoda mogućnost korištenja dva seta naoružanja, otvaraju vam se razne opcije eksperimentiranja.

Manje pozitivna strana ovog sustava je nedostatak mašte kod dostupnih vještina. Niti jedan bog nema vještine koje su baš zabavne za koristiti ili se ističu po nečemu. Doduše, ovo može biti veoma subjektivno mišljenje, ali samo gledajući konkurenciju, ovdje jednostavno nedostaje taj „vau faktor“ kod razvijanja lika.

Pri razvoju lika postoji mnogo slobode za eksperimentiranje, ali malo razloga da u toj slobodi uživate.

Iako dvoklasni sustav nije ništa novo u ARPG žanru, struktura levela na kojoj počiva Vikings: Wolves of Midgard ipak nije nešto što se viđa često. Naime, developeri su se odmakli od klasičnog putovanja po svijetu te predstavili sustav raidova, odnosno poveći broj manjih levela koji se moraju završiti prije posljednjeg obračuna. To ovako na prvu može zvučati čudno u ARPG okruženju, ali kada se u sliku ubaci ekonomska grana igre gdje je potrebno skupljati resurse za razvoj sela i vlastitog lika, onda raidovi već imaju smisla.

vikings-igra (4)

Kako bi cijela stvar bila interesantnija tijekom igranja predstavljen je još i sustav preživljavanja. Okolina može biti pogubna ako se predugo zadržite na hladnoći ili u otrovnom zraku. Možda ovo zvuči blesavo, ali budući da sami leveli nisu preveliki, ovaj sustav dodaje zrno taktiziranja kako bi gameplay bio zabavniji. Doduše, zadaci koji se nalaze po levelima totalno su nemaštoviti. Iako se njihovim uspješnim izvršavanjem osvajaju dodatni resursi, u kasnijem stadiju igre može ih se u potpunosti zanemariti.

Koncept raidova u ARPG žanru možda zvuči čudno, ali uz nekoliko ostalih elemenata dobro pristaje Vikinzima.

Drugi element koji se uklapa u sustav raidova odnosi se na liječenje. Naime, poznatih bočica za obnavljanje zdravlja ovdje nema jer Vikinzi tada nisu baratali staklom. Stoga su odlučili kako bi to najbolje bilo izvesti preko oltara i posebnih predmeta u kojih se sakuplja “krv” palih protivnika. Upravo ta dodatna krv koristi kada situacija bude kritična, a oltara ni blizu.

vikings-igra (3)

Gledajući cijelu sliku koju nam je prezentirao Vikings: Wolves of Midgard, može se reći da su unutra dobre zamisli, ali je nedostajalo još brušenja i poliranja kako bi se u potpunosti sve iskoristilo na najbolji način. Primjerice, ekonomija – iako je u početku zabavan element, kasnije se shvati kako je nedostajalo dodatne razrade. Pogotovo jer trgovci koji se nadograđuju rijetko kada imaju dobre predmete na lageru. S druge strane, bossovi po završetku raidova su dosta interesantni i izazovni pa je uvijek prisutan onaj osjećaj neizvjesnosti – „što će me iduće dočekati?“

Sve to bi se možda moglo i malo gurnuti u stranu kada bi igra stvarala ovisnost kako to radi konkurencija. Zbog same strukture napredovanja, nakon završetka jednostavno nema motiva za ponovni prelazak igre, makar i kooperativno. Kada se na to još nadoda kako u igri nema previše predmeta koji će ispadati nakon masakra protivnika, ne dolazi se do onog osjećaja da morate igrati još – moram skupiti ovaj set, moram stvoriti nekakav dragulj i slično. Upravo zbog toga, Vikinge se može jednom proći kroz nekakvih 15 do 20 sati, ali nakon toga igru se može spremiti sa strane te kasnije spomenuti kada se u društvu priča o ARPG žanru.

Vikinzi neće oduševiti publiku kako to radi konkurencija, ali ostat će naslov u sjećaju kada se bude pričalo o žanru jer su developeri pokušali uvesti novitete kojima je samo nedostajalo završnog poliranja za skladnu cjelinu.

66 Naša ocjena
  • zanimljive boss bitke
  • sustav liječenja lika