Warhammer 40 000: Dawn of War 2 [PC]

Danijel Handžek

Relic je očito i dalje zadržao Warkshopovu licencu Warhammera koju je tako uspješno koristio u prethodniku ove igre, te u naredne tri ekspanzije. Dapače čak se usudio uvesti niz novina te zadržati dobre stvari iz prošlosti. Sama priča temelji se na sukobu četiri rase (Eldara, Tyranida, Orkova i Blood Ravensa) u sektoru Aurelia, te je potpuno nelinearna. Vrlo bitna stvar kod igranja kampanje je također stvaran protok vremena koji dovodi do toga da u jednom danu možete odigrati jednu misiju, eventualno ako ste ju odradili nadprosječno može doći do dodatnog poteza, no to je plafon. Kao što smo i navikli, kampanja u Warhammeru se odvija na više planeta, te je potrebno taktizirati i razmišljati kada koju misiju rješavati, kako bi uvijek mogli obraniti neke teritorije koje ste već zauzeli, jer neprijatelj čeka svakog trenutka da vas zaskoći.

Ono što sam na samom početku teksta naglasio je kako je Relic ubacio u igru neke novitete. Tu sam ponajviše mislio na više nego dobrodošle RPG elemente. Tako da ćete vodeći odrede vojske skupljati iskustvo (xp) te svakog squad leadera nadograđivati, dobivati nove sposobnosti i slično. Kako se rješavate bossova i neprijateljskih jedinica, možete dobiti razne dodatke, oružja i ostale stvarčice koje možete iskoristiti na squad leaderima i tako im povećati učinkovitost. Svakako je pozitivna stvar ovog sustava što on zaista utječe na igru, kvalitetu i brzinu rješavanja misija, te samu lakoću izvršavanja objectiva.

Kako bi ograničili onaj stari sistem koji se bazirao na gomilanju jedinica, Relic je uveo mogućnost vođenja samo četiri leadera sa odredima po misiji. U slučaju da ste izgubili dio vojske, uvijek vam ostaje mogućnost da pozovete pojačanje sa backup pointova koji su razbacani po mapi. Hvale vrijedan potez, koji olakšava igru i samim time omogućuje lakše izvršavanje zadataka. Zbog samog sustava koji je ugrađen u igru (nema izgradnje jedinica), programeri su maknuli mogućnost građenja leadera, već kako im health padne, healerom ga izlječite i nastavite igru. Samim time se spriječilo da gubite sav trud koji ste uložili u upgrejdove dotičnog odreda.

Kampanja igre se odvija na nekoliko planeta (Calderis, Typhon, Meridian i Aurelia),a tilesetovi su vrlo dobro izvedeni. Bit će tu pustinja, džungli, velikih gradova i kojekakvih kula. Sama grafička prezentacija ne odudara od današnjih standarda, te je dapače vrlo ugodna za oko i daje igri poseban štih. Također hvale vrijedno je to što se mjenjaju vremenski uvjeti na mapi, kao i doba dana.

Da bi sve ovo još začinio Relic je dodao niz težina koje možete izabrati prilikom kretanja igre kampanje. Dok na najlakšem nivou misije možete proći bez imalo taktike i muke uz kratko vrijeme igre, na težim nivoima biti će prisutno od samog taktiziranja, improvizacije do prilagodbe jedinica kojima krećete u misiju. Najbitnije je kao i u svakoj igri ovog tipa naći dobitnu kombinaciju za pojedinu misiju, te na najbezbolniji naćin rješiti neprijatelja.

Sama zvučna podloga, kvaliteta kampanje, menija i grafički dizajn jedinica, za svaku su pohvalu te svakako doprinose dobroj reputaciji Relica kao studija. Da ne ispadne da samo hvalim igru i razvojni joj studio, reći ću dvije stvari koje mi se ne sviđaju kod igre i mogle su biti bolje izvedene. Konkretno ne ide joj na ponos mogućnost igranja kampanje samo sa Blood Ravensima te kraj svake misije sa nekim bossom. No dobro, to i nisu neki nedostaci s obzirom na sve pozitivne stvari koje igra donosi, uključujući i dobro nam poznati cover sustav. Dakako multyplayer igre omogućava korištenje sve 4 rase, dobar je, zarazan i svakako za pohvalu. Omogućava igranje do šest igrača, te koperativnu igru.

Sa stajališta zgriženog gejmera koji pazi na svaki detalj i ljubitelj je rpg/rts igara, mogu reći da me igra u potpunosti zadovoljila te bih ju svakako preporučio svakom gameru željnom dobre zabave. Dobar balans jedinica, dobrodošli RPG elementi, razrađen i zabavan gameplay, ova RTS igra ima sve, stoga ukoliko ste fan žanra, ne propustite nabaviti Warhammer 40 000: Dawn of War 2.

Konačno u našim rukama, Warhammer 40 000: Dawn of War 2, novi nastavak odlične RTS franšize iz Relica. Pročitajte kakav je Down of War 2 u HCL recenziji.

92 Naša ocjena
  • zvuk