Watch Dogs 2

RINGE RAJA HIPSTERAJA

Vjerujemo da svi znamo one klince koji se silovito trude da netko primijeti kako su posebni pa onda izvode gluposti. Jedan takav će, recimo, usred zime u školu doći u majici kratkih rukava. Nema veze što je to glupo, ali je funkcionalna strategija skretanja pozornosti na sebe. Nekad se to nezrelo ponašanje zadrži i kod odrasle osobe, a nije čak specifično ni samo za ljude. Vrlo slični simptomi mogu se pronaći i u igri Watch Dogs 2.

Najvažnija lekcija koju je Ubisoft izvukao iz originalnog Watch Dogsa bila je ta da je hakiranje u igri najzanimljivije kad prouzroči kaos. Nikoga ne zanimaju moral ni etika u toj priči kad imate opciju da semafore prebacite u disko mod. Watch Dogs 2 stoga je dizajniran kao zabavni park za Marcusa Hollowayja, agilnog hipster geeka koji je upravo onaj tip iz uvoda. Glavni cilj mu je biti zapažen, tj. pridobiti što više fanova za svoju aktivističku grupu DedSec, jer na taj način može otključati nove hakerske tehnike, skripte ili što već – uzaludno je tražiti logiku u toj ideji.

Nezreli dio, takozvano glupiranje da bi se bilo „kul“, u Watch Dogsu 2 složeno je baš na tom temelju. DedSec kao aktivistička grupa skuplja fanove kako bi imala više pristupa informacijama, radi dakle za dobrobit svoje publike koja vama daje zeleno svjetlo da se ponašate kao terorist, idiot i iznad zakona. Drugim riječima, vi istovremeno radite u interesu ljudi i na njihovu štetu. Takva kontradikcija nipošto ne pomaže shvaćanju priče čija tema i nije tako bezazlena jer se dotiče aktualnih pitanja privatnosti u eri digitalnog života.

VIDEO KOMENTAR #1

Dobro, Watch Dogs 2 se teoretski može igrati na tri načina – agresivno, manipulativno i bez da ikome stanete na prst. Nije kao da morate nanijeti ikakvu štetu, izravnu ili neizravnu, ako se dobrano potrudite može se to izbjeći. Ali problem je u tome što onda propuštate većinu zabave. Neka je i kontradiktorno za priču, ali stvaranje kaosa hakiranjem vrlo je zabavno. Ovoga puta imate više opcija – hakirate aute, izazivate sukobe bandi itd. Stvari više ne hakirate pretežno preko kamera kao u prvom dijelu nego imate više opcija. Primjerice, na raspolaganju su vam RC autić i dron kojima često možete riješiti misiju bez da Marcus uopće bude na istoj lokaciji.

Nije kao da morate nanijeti ikakvu štetu, izravnu ili neizravnu, ako se dobrano potrudite može se to izbjeći. Ali problem je u tome što onda propuštate većinu zabave.

Hakiranje je češće jer baterija više nije toliko ograničena i brže se puni. Osim za kaos i manipulaciju, mehanika hakiranja u dvojci je ubačena i za puzzle elemente kao dodatni sloj gameplayja. Rješavanje zagonetki svodi se na povezivanje linija svojevrsnog „labirinta“, što nije loša ideja, iako je meni postala vrlo naporna već pri sredini igre. Labirinti postaju kompleksniji, ali ne po principu kakav recimo možete vidjeti kod The Witnessa gdje se izazovnost testira naučenim, nego po shemi da što brže morate prošaltati što više mogućih kombinacija da shvatite soluciju.

VIDEO KOMENTAR #2

Usprkos tome, misije Watch Dogsa 2 generalno su zabavne, a to vrijedi i za glavne i za sporedne; što i nije toliko česta pojava u igrama. Nosi ih humorističan ton parodije, bliži Saints Rowu negoli Grand Theft Autu, a osim slobode koju vam često nude imaju i zanimljiv popratni sadržaj. To je ono što, na primjer, fali Mafiji 3 da ubije repetitivnost gameplayja. Sve igre imaju mehanike koje se ponavljaju, ali svako malo vidite ili čujete neku distrakciju pa ta repeticija nije toliko izražena. Recimo, tijekom vožnje na Golden Gate Bridgeu kojega ste prešli već desetak puta, jedanaesti put čut ćete simpatičnu raspravu Marcusa i njegovog kompe Wrencha o tome tko je jači – Alien ili Predator.

Otvoreni svijet u Watch Dogsu 2 ima te ugodne distrakcije zbog kojih ga je interesantno istraživati. Virtualni San Francisco i njegova okolica realizirani su vrlo detaljno što se primijeti jer su aktivnosti osmišljene tako da vas provedu mapom kao nekakav turistički vodič. Opcija slikanja selfija pokazala se vrlo pametnim potezom, koliko god mi to bizarno zvučalo. Naime, jedna od aktivnosti je slikanje znamenitosti grada pa i sama potraga za njima ima neki značaj. S druge strane, misije u kojima se igrate vozača Ubera također vam predstavljaju kulturu raskalašenosti San Francisca na zabavan način.

Opcija slikanja selfija pokazala se vrlo pametnim potezom, koliko god mi to bizarno zvučalo.

Jedino za čime možemo žaliti jesu odlične Digital Trip misije iz jedinice kojih ovdje nema, a dobro bi došle za ismijavanje VR-a i AR-a. Umjesto njih tu su utrke i „utrke“, od kojih su ove druge time trial bez protivnika. Najčešće vozite automobile, motore i buggyje, no utrkuje se i s dronovima, jedrilicama i sličnim. Dobar dio tih aktivnosti je prilično dosadan, pogotovo utrke jedrilica jer znaju potrajati po desetak minuta bez neke osobite napetosti.

VIDEO KOMENTAR #3

Vozni model igre arkadan je do bola. Čisto za usporedbu, sjetite se najarkadnijeg Need for Speeda u recentnoj memoriji – ovo je za razinu arkadnije od toga. Redikulozno je kako se vozila efektivno zaustavljaju i pri najvećoj brzini; nema proklizavanja, doslovno staju na dva metra kad opalite po kočnici. Ne kažem da je vozni model kompletno loš, ali definitivno nije zaslužio biti ovoliko arkadan. Očito nije bio prioritet u razvoju, što najlakše shvatite kad vidite koliko odjevnih kombinacija imate u ponudi za sve svoje modne hirove.

Sveukupno gledajući, usudio bih se reći da je Watch Dogs 2 uspio nadmašiti svog prethodnika po pitanju zabave. Neki će reći kako to nije bilo teško jer im je prvi dio precijenjen, ali je svejedno vrijedan pothvat jer je original imao svježe ideje koje su tada bile zanimljive neovisno o konačnoj izvedbi. Dvojka je vedrija, vrckastija i naprosto neozbiljna, što je s marketinške strane očekivan potez, ali i jedna vrsta prepreke. Jer Watch Dogs je serijal koji ima uporište u stvarnosti, nije skroz fikcijski univerzum pa se od njega očekuje određena doza realističnosti. Međutim, čim u ovoj igri počnete gledati što nije realistično možete se pozdraviti sa zabavom.

VIDEO KOMENTAR #4

Kao što sam već spomenuo, radnja igre je smiješno proturječna sama sebi. Ono što Watch Dogs naziva hakiranjem u stvarnosti nema apsolutno nikakve veze s tom procedurom. San Francisco bi u stvarnom svijetu bio sretan da mu je promet rijedak i tečan kao u igri. I suprotno zakonima fizike u koje Ubisoft vjeruje, u stvarnosti inače ne možete mopedom iščupati banderu iz zemlje. S time na umu, Watch Dogs 2 ne pokušavajte shvatiti ozbiljno. Ako od ove igre tražite nešto takvo, vođeni iskustvom prethodnog dijela, vjerojatno ćete ostati razočarani. No, u suprotnom vas čeka vrlo dobra avantura i najzabavniji virtualni posjet San Franciscu do sada.

Ako ne uđete u Watch Dogs 2 očekujući ozbiljnu igru utemeljenu na stvarnosti čeka vas vrlo dobra avantura te najzabavniji virtualni posjet San Franciscu do sada.

87 Naša ocjena
  • odlično dočaran San Francisco
  • glavne i sporedne misije podjednako su zabavne
  • sloboda u pristupu
  • simpatičan humor
  • proturječnost u dizajnu priče
  • vozni model je strašno arkadan
  • neke dodatne aktivnosti su dosadne

Komentari (44)

• Tony Ghost 1811

28.11.2016 - 12:05

Realna ocijena.

• Dilu210

@Tony Ghost 1811, 26.12.2016 - 19:32

Da

• blacklist0907

28.11.2016 - 12:13

Realna ocijena je izmedu 7.5 i 8
    Za 2 tjedna se nece vise ni pričat o igri

• Tony Ghost 1811

@blacklist0907, 28.11.2016 - 13:19

Kako nece. Pa vidi i danas se i prica i pise o NMS, doduse negativno ?

• blacklist0907

@Tony Ghost 1811, 28.11.2016 - 16:37

Lol

• itsArtie

@blacklist0907, 28.11.2016 - 15:46

Cuj nece se pricati, igra je vrhunska, grad prelijepo uradjen, gameplay odlican, takodje mnogo side misija, utrka (npr dronovi, ekart, motocross. Multiplayer co op i ostali modovi. Meni je igra na rangu blizu GTA V. GTA ima odlican story, tu je WD2 slabiji zbog citavog hipsterskog stila u igri sto se nekima ne svidja. Ali San Francisco i aktivnosti u njemu su vrh.

• lukakeanu

28.11.2016 - 12:25

od mene 95,ovako detaljan sandbox nisam nikad vidio,doslovce netrebas nista radit nego samo hodat po cesti i vidjet ces svasta,raznovrsnost kakvu nema gta,ni saints row,ni ac ni far cry,ni just cause…po tom pitanju nadmasili su sve,sto se tice voznje meni je pasala arkadna voznja jer mi je vec pun kufer supermega realisticnih tipova voznji,malo promjene dobro dode.misije su zabavne,parkour je zabavan i opet razlicit(svaki puta drukcije skoci).ugl ja sam sretan s nastavkom

• FR7official

28.11.2016 - 12:55

Zašto više nema video recenzije? Nije bilo za PES, Mafiu, Battlefield niti CoD-a a NBA2k je vec godinama izostavljen a zadnja recenzija za FIFU je vrlo loša, i napravljena je tek tako jer se radi o FIFI. Glavno da ARK ima 50 epizoda. Zadnja video receznija je napravljena prije skoro dva mjeseca.

• Igor Belan

@FR7official, 28.11.2016 - 13:16

Stari, nemoj spamat s istim komentarima ispod više članaka. Video recenzije su nam trenutno na nekoj vrsti pauze i stavljamo veći fokus na video komentare i tekstualne recenzije. Video recenzije su oduvijek bile ionako samo skraćene verzije tekstualnih, a za puno shvaćanje našeg dojma i konačne ocjene, ionako si morao pročitati tekstualku. Osim toga, produkcija video recenzija obično traje mnogo duže nego nam se isplati potrošiti na takav video, pogotovo kad video komentare u kojima često pokrijemo i pokažemo više od tipične video recenzije, možemo češće izbacivati. Ovaj argument “glavno da ARK ima 50 epizoda” je čisto zajedljiv, bespotrebno negativan komentar i molim te da se kloniš takvih gluposti jer i sam znaš da je to loš argument za bilo što. Jer se radi o usputnom serijalu koji je tu čisto zbog zabave, malo popratnog sadržaja. Plus, to što je tebi recenzija za zadnju Fifu bila loša je sasvim OK, ali zaista te molim da ako imaš već nešto za reći o našim recenzijama, bilo pozitivno ili negativno, probaš to barem malo bolje argumentirati jer “napravljena je tek tako jer se radi o Fifi” zaista nije nikakvo objašnjenje tvog mišljenja i apsolutno je neshvatljivo samo po sebi što si time uopće mislio reći. U svakom slučaju, ako želiš to mišljenje o recenziji Fife bolje objasniti – učini to slobodno, ali ne ovdje – već ispod recenzije Fife.

• FR7official

@Igor Belan, 28.11.2016 - 14:54

Napisao sam opet jer prvi put nisam dobio odg. Prvenstveno kritiziram jer sam se subscribao na kanal radi video recenzija a i ljudi vam pišu u (YT) komentarima da bi htjeli video tipa NBA2K ili PES-a, (ali se oglušujete) nismo svi osmogodišnjaci kojima je ARK highlights dana. Što se tiče Fife recenzija je kao da je netko ispucao frustracije na nju, dva tjedna nakon izlaska se recenzira i pola toga novog se izostavi (većinom u vezi UT). Imate monopol pa možete birat recenzije, šteta šta je tako jer 15 video recenzija je u usporedbi sa stranim gaming portalima neusporedivo loše.

• Antimadridista9

@FR7official, 28.11.2016 - 16:55

Moram reči da se slažem s napisanim u recenziji, 85 od mene.
      No da se uključim u raspravu o video recenzijama, FR7official, slažem se s tobom. Video komentari tipa “trollam ljude po ulici” neće nam baš previše pokazati i ostaviti dojam kakva je igra zapravo, več je moje mišljenje da bi se kroz video recenziju trebalo na kratko obuhvatiti (donekle) sve elemente i vrste misija u igri.

• Igor Belan

@FR7official, 28.11.2016 - 17:25

Što se video recenzija tiče, rekao sam sve već – na nekoj vrsti pauze au do daljnjega, ali to ne znači da se neće vratiti. A što se ostatka komentara tiče – lijepo te molim ponovno da Fifa recenziju komentiraš ispod Fifa recenzije.

• Toma_HR

@Igor Belan, 30.11.2016 - 17:38

Slažem se sa odlukom redakcije, prvo pročitati komentar, a onda tek usput pogledati video, kojih btw na youtube ima milion i bez njega se može.

• Tony Ghost 1811

@FR7official, 28.11.2016 - 13:17

Slazem se. Procitam uvijek teks ali video recenzije su uvijek bile vrh. Vratite ih.

@FR7official, 28.11.2016 - 15:23

ja bih također više volio vidjeti npr. jedan video komentar + video recenziju nego bez video recenzije a 2,3 ili 4 video komentara. Nekako mi ipak video recenzije djeluju kao neka temeljna stvar za gaming portal, iako vam oduzimaju više vremena za napraviti.

@l)oolvl, 28.11.2016 - 19:12

Vratit će se (rode). Ali vjerojatno ne u identičnom izdanju kao prije. Slaba gledanost istih bila je pokazatelj da se nešto treba mijenjati.

• maras234

@Zoran Žalac, 28.11.2016 - 20:59

Primjetio sam da vam video recenzije imaju puno manje pregleda od obicnih video kometara,ali opet ce puno vise ljudi pogledat video recenziju nego ulaziti u link i citati cijeli tekst.U prosjeku imate po 40 000 pregleda na video recenzijama,sad ne znam koliko imate posjeta na tekstualnim recenzijama,ali ne vjerujem da bude vise od 5 000,jer vecina ljudi ni ne zna da zapravo vi niste samo yt kanal nego i gaming portal,pa tako nije u mogucnosti procitati rezenziju.Smatram da bi trebali nastavit s video recenzijama jer ste jedni od rijetkih koji to radite na ovim prostorima,a takvog sadrzaja treba

@Zoran Žalac, 29.11.2016 - 11:01

Recenzije, najcesce budu “ozbiljne” pa radije gledamo kojekakva glupiranja u igrama. Ja bas volim, navecer, kada pokidan dodjem s posla, upaliti TV i pogledati nesto s vaseg kanala, cisto pol’ sata za opustanje. Da li se radi o ARKu, kojega nikada ne bih igrao ali pogledao sam gotovo sve epizode, jer ste vi zanimljivi ili necemu drugome – uopce mi nije bitno, samo neka je vase lupetanje tu i to je to. Video recenzije su mi skroz OK ali dok sam u autu pa uhvatim 5min i pogledam. Nema video recenzije koja moze zamjeniti tekstualnu, odnosno ima ali treba napraviti video recenziju od 15-20min. Ocito znate sta radite, portal ide naprijed i to je bitno. Ljudi moraju shvatiti da su zelje OK ali vi ste oni koji su stvorili HCL.hr i vi znate stvari koje mi ne znamo ili ne vidimo. Naravno da postoje razlozi zasto nesto radite ili ne radite…barem se nadam 😛

• Smoolex

@FR7official, 28.11.2016 - 22:48

Prodali ste se Hanza mediji, Hanžekoviću, masonu!

• RapthorPechina

28.11.2016 - 13:02

Odlična recenzija! Ove pozitivne stavke mi se jako dopadaju . Vjerojatno ću ju nabaviti na nekom sniženju !

• baDarmageddoN

28.11.2016 - 13:46

Nije mi must play ali ako bude jako jeftina jednog dana možda i zaigram…

• sale9667

28.11.2016 - 14:12

To mi je prva igra na PS 4 i moram priznat da mi je dosta zahtjevne. Na pocetku igre sam ali se dosta mucim sa njenim misijama i prolaskom.. sve u svemu, igrica je vrijedna kupnje i igranja. To sto je ljudi kritiziraju jer nije njihov stil ne znaci da je igra los napravljena ili dosadna.

• bobby_boulders

@sale9667, 28.11.2016 - 20:55

Samo hrabro!
      Probaj više brijati na stealth, lakše je…u combatu se vrlo lako pogine. Budi strpljiv i nemoj zanemarivati drona i jumpera.

• sale9667

@bobby_boulders, 28.11.2016 - 21:13

Brijem na stealth. Al ajde, sve bolje i bolje ide!

• Jokerhere

28.11.2016 - 14:21

Ja sada igram prvi dio, a prije tga sam ponovo odigrao GTA V na PC-u ovaj put. Dobar je i watch dogs, ima svog sarma ali vozni model je jako loš. Mislio sam da će dvojka biti bolja na tom polju ali izgleda da nije

• RedEy3

28.11.2016 - 15:13

Mene ugodno iznenadio, igram na ps4 pro i prelijepo izgleda i igra, 90/100

@RedEy3, 05.12.2016 - 18:01

Daj mi, molim te jos koju info o igri. Hocu je kupiti veceras, a sve se bojim da si ne prosirim kolekciju Ubisoftovih promasaja, nanizao sam ih stvarno puno i ne bih jos jednu. Bas me svrbi ova igra pa te molim jos koju info. Igras je, ocito, vec par dana pa pliz sibni nesto vise o njoj. HCLu vjerujem, jos samo netko tko je i dalje igra i eto i mene u WD2. 🙂

• Minion

28.11.2016 - 15:21

Prvi dio sam igrao, nije me se baš dojmio, pa sam se natjerao da ju završim kako god. Mislio sam preskočiti ovaj dio, ali vidim da se ljudima općenito sviđa, naročito mi je stalo do Vašeg mišljenja (HCL) i vidim po vama da bih mogao pogriješiti ako preskočim ovu igru. Vrijeme je za kupovinu 😀

• delight353

28.11.2016 - 16:21

Mislim da cu ju kupiti kada bude na kakvom snizenju. Cini mi se zabavnom.

• darijoman

28.11.2016 - 18:50

Ova mi je igra za ono, možda jednog dana 😉

• Zyron

28.11.2016 - 19:04

Odlična recenzija, realna ocijena… Stvarno ne shvaćam zašto neki ljudi u komentarima moraju biti tako bezobrazni, u redu je izraziti svoje mišljenje, ali ako već nešto kritizirate da je loše onda navedite kako i zašto. Smatram da su bolje tekstualne recenzije od video recenzija, puno više rada se utroši na video, a opet je na kraju ista stvar…

• closingtime

28.11.2016 - 20:36

Dizajn ovog grada je baš dosadan, odbojan i ubije svaku volju za igranjem bilo čega u igri. Vjerojatno jer sam previše igrao Mafiu 3 a tamo je New Orleans bio prelijepo dizajniran.

• Tony Ghost 1811

@closingtime, 28.11.2016 - 21:03

Pretjera ga.

• closingtime

@Tony Ghost 1811, 28.11.2016 - 21:57

Možda i jesam. Problem je u tome što je ovo u WD2 po dizajnu presličan GTA V, a pošto smatram GTA V najboljom open world igrom ikada, sve što je slično tome, a pogotovo Ubisoftovo, izgleda kao rip-off. S druge strane Mafia 3 je bila osvježenje.

• Alen151

28.11.2016 - 21:25

Dosta dobra igra,mnoge igre nemaju dobru simulaciju voznje bas kao ni Watch Dogs 2.Ali,prica je dobra I mislim da je sustina u prici.Sve u svemu lijepo redizajniran San Francisko,dosta dobra prica i dosta nacina za glupiranje po gradu kada vam je dosadno.Mislim da igra nece dosaditi,a I kroz dalju pricu ce moci da se igra I sa ostalim likovima poput Wrencha.Veoma zabavna igra I dobro je kreirana,makar za PS4 i XBO,a za PC cemo vidjeti.

• Miselkerik

02.12.2016 - 17:49

Velika većina ljudi nije bila zadovoljna sa prvim dijelom Watch Dogsa, dok je meni igra bila interesantna upravo jer je bila malo drugičija i mračnija od GTA. Drugi dio mi izgleda kao dosadan i loš crossover izmedu gta i watch dogsa 1, a i ono što me najviše smetalo u jedinici je upravo katastrofalan vozni model.
    Da ne pričam o odabiru likova u Watch Dogs 2….

• Dom3gaming

02.12.2016 - 22:49