WipEout Omega Collection

Brzo, brže, WipEout

Govoreći o poznatim PlayStation brendovima nekako je teško izostaviti iz razgovora i WipEout naslove. Iako nisu bili mnogobrojni, ti futuristički racing naslovi uvelike su utjecali na popularnost konzole. Razlog nije ležao samo u izgledu tih igara, koji je za vrijeme ere PSX-a ostavljao vau efekt, nego je gameplay jednako kvalitetno pratio vizuale, a sve je bilo začinjeno odličnom elektroničkom glazbom s kraja stoljeća. Dalo bi se raspravljati koji je najbolji nastavak WipEouta, no sada je to suvišno jer  novi Omega Collection ne gleda previše u prošlost, nego nam prezentira zadnje tri igre iz serijala.

Posljednji dio koji je ugledao svjetlo dana dobio je prvo mjesto kod izbora kampanje. Riječ je WipEoutu 2048 kojega smo prije pet godina igrali na PS Viti, no tek u ovoj kolekciji smo dobili pravu viziju onoga što je ta igra trebala predstavljati. Zahvaljujući tehnologiji koja leži u kućištu PlayStationa 4 igra je sređena skoro do neprepoznatljivosti, iako mehanički još uvijek počiva na istom temelju. O 2048 smo svojevremeno pisali u zasebnoj recenziji, pa se nećemo previše zadržavati na njegovom opisu.

wipeout-omega-collection (6)

Uz 2048, tu su još WipEout HD kojeg smo igrali prije mnogo godina na trojci te njegova Fury ekspanzija koja je također bila dostupna na istoj konzoli. Sve tri igre su razdvojene i dostupne su čim se krene s utrkivanjem, odnosno kroz kampanje se jedino otključavaju nove težine i vozila za pilotiranje uz pokoji dodatak. Ostalo je sve isto kao i po izlasku navedenih naslova što osigurava onaj “izvorni” osjećaj WipEout utrkivanja s kojim ste možda već upoznati.

Sve tri igre su odvojene i odmah dostupne, a otključavaju se jedino nove težine i dodatna vozila.

Upravo zbog toga sve tri kampanje imaju svoju “osobnost” te se ne razlikuju samo po stazama. Najstarija igra, odnosno HD nastavak, najbliži je originalnoj formuli serijala jer je najviše okrenut prema čistoj vožnji, odnosno nema previše fokusa na uništavanje protivnika . Uz to, HD je zapravo prerada dvije WipEout igre s PSP-a pa će možda ostaviti dojam kao najmanje slojevita igra u kolekciji zbog tadašnjeg ograničenja u hardveru. Doduše, zbog fokusa na vožnju je vjerojatno i najbolja ulazna točka za sve nove igrače koji se po prvi puta upoznaju s ovim serijalom.

wipeout-omega-collection (2)

S druge strane, Fury je pak totalna suprotnost. Ovdje je eliminiranje protivnika izraženije, a s ekspanzijom su stigli su i novi modovi koji su obogatili gameplay prema agresivnijem pristupu vožnje. Budući da je igra bila od početka bila rađena za PlayStation 3, vidljiv je i napredak u stazama koje imaju više detalja te nose više atmosfere kroz utrke. Ne znači to kako su u HD-u staze loše ili manje kvalitetne, ali takve sitnice se primijete kada se vozi kroz prvih nekoliko poglavlja. Kasnije kada na red stignu mnogo veće brzine, a tada se samo gleda kako što bolje odvoziti i osigurati prvo mjesto.

Dok je WipeOut HD primarno orijentiran na čistu vožnju, Fury tjera igrače na agresivan pristup tijekom utrkivanja.

Već spomenuti 2048 ističe se najboljim vizualnim stilom zahvaljujući umjetničkoj direkciji, a po nekakvoj osobnoj procjeni radi se i o meni najtežem dijelu u smislu obavljanja zadataka. Naime, ovdje se utrke uvijek razlikuju po onome što je dostupno unutar njih. Primjerice, u jednoj od utrka jedino oružje koje se može pokupiti je strojnica. Upravo zbog toga igra traži malo više privikavanja na takva ograničenja pa se i stil vožnje mora prilagoditi trenutačnoj situaciji.

wipeout-omega-collection (4)

Gameplay je kroz sve tri igre je dovoljno različit kako bi cijela kolekcija bila zanimljiva za voziti, jer sadržaja stvarno ima mnogo. Online utrkivanje je, naravno, potpuno drugačija stvar. Iako je AI protivnika izazovan,  ponekada se može dobiti dojam kao da imaju catch-up sustav pa ne igraju fer. Stoga najveći izazov ipak pruža vještina drugog igrača. Vrijedi i spomenuti kako je online stabilan pa nema smisla koristiti izlike kako su tehničke poteškoće krive ako vas ostali prestižu bez problema.

Protivnici su izazovni, ali ponekad koriste catch-up sustav zbog kojega točno znate što očekivati od njih.

Ipak, nije sve savršeno kod ove kolekcije, barem gledajući, odnosno slušajući iz moje perspektive. Iako Omega Collection gleda prema modernim vremenima, pripremljeni soundtrack nije na razini prijašnjih naslova. Jednostavno, nedostaje više stvari koje bi dodatno podigle adrenalin tijekom napetih utrka. Naravno, može se složiti vlastita lista pjesama, no serijal je oduvijek bio jak po tom pitanju pa je ovdje malo razočaravajuće što se kvaliteta izabranih stvari ne nalazi na istoj razini kao u originalima.

Sve ostalo je jednostavno na vrhunskoj razini gdje je zabava na prvom mjestu. Kaže se da se poklonjenom konju ne gleda u zube, pa ako prodaja ove kolekcije bude zadovoljavajuća, možda  dobijemo i novi, punokrvni nastavak WipEouta. Do tada, ova kolekcija je jednostavno prekvalitetna da bi je jedan fan WipEouta zaobišao. Istina, radi se o već viđenom sadržaju bez pravih novina, ali zahvaljujući tehničkoj strani, vrhunsku grafiku prati osjećaj brzine je najbolji do sada, a to mnogo znači za ovakav tip utrka. Uostalom, nije kao da ćete naći mnogo igara na tržištu koje se vrte u nativnoj 4K rezoluciji i glatkih 60 sličica po sekundi.

Označeno sa: ,

Uz hrpu sadržaja za odvoziti te online koji je uvijek poseban izazov, WipEout Omega Collection može pojesti poveći broj sati i u svakoj minuti se može vrhunski uživati.

92 Naša ocjena