HCL.HR

Recenzija

World of Warcraft: The Burning Crusade

Illidan
U boj, u boj, po Warcraft svoj!

U Zagrebu se bliži ponoć. Ulice su naizgled prazne, s tek pokojim zalutalim prolaznikom, a hladnoća se uvlači pod kožu. Na glavnom gradskom trgu jedva da ima kakvih tridesetak ljudi, i čini se da se svi kreću u jednom smjeru, prema hotelu Dubrovnik, u kojem se nalazi prodavaonica knjiga i kompjutorskih igara – Algoritam. Prelazim kakvih dvadesetak metara, i odjednom čujem zvukove, koji iz tihog žamora, što se više približavam, prelaze u glasove. Odjednom ugledam skupinu ljudi kako stoji i gužva se pred Algoritmom. Približavam se još malo, i onda shvaćam da je ta skupina u biti ogromni dugački red, koji se proteže od Algoritma do Zlatne Kugle, a zatim skreće i nastavlja sve do Ilice. Za one koji ne žive u Zagrebu, reći ću da je u redu bilo po prilici tisuću, tisuću dvjesto ljudi, sve redom, zagriženih ”WoWaša”. Kao što ste već pretpostavili, svi oni su čekali da se točno u ponoć otvori Algoritam i da započne prodaja najiščekivanije ekspanzije ikad, a i jedne od najiščekivanijih igara općenito. Nije tako bilo samo u Zagrebu, ovaj event se događao i u svim ostalim europskim i svjetskim metropolama, gdje se znalo skupiti i po desetak tisuća ljudi. Što ljude tjera da tako halapljivo hrle pred prodavaonice u ponoć, a zatim ujutro idu na posao, u školu, ili gdje već? Zašto je igra svugdje rasprodana i prije nego je došla u prodaju, kao da se radi o lijeku za SIDU? Na ova, i još neka pitanja, pokušati ću vam odgovoriti u ovoj recenziji, pa da polako krenemo.

The Burning Crusade has begun

Mračni portal je dugo ležao zatvoren u razorenoj pokrajini zvanoj Blasted Lands, u kojoj nije bilo nikakvih naselja. Jedine žive duše bili su demoni predvođeni Lordom Kazzakom. Nitko se nije usuđivao približiti mračnom portalu, ali niti demoni nisu mogli otići daleko od njega jer bi im moć oslabila, te bi ih stanovnici Azerotha prelako ubili. Sve je to polako počelo ulaziti u rutinu, kada se najednom mračni portal počeo otvarati, a kroz njega je počelo izlaziti na tisuće demona. Lord Kazzak je pobjegao kroz mračni portal u Outlandse, da tamo zapovijeda svemoćnom vojskom demona, a u Azeroth je poslao svoj zamjenika, Highlorda Kruula, da nadzire invaziju. Na sreću, Kruul nije dugo izdržao, te su ga narodi Azerotha zajedničkim snagama uspjeli ubiti, a demone protjerati nazad kroz portal. No, razloga prevelikom slavlju nije bilo, jer su sada svi, i Alijansa i Horda, morali proći kroz portal u Outlandse, te na bojištu epskih razmjera zaustavljati demone da se ne bi probili do njihovog rodnog svijeta. Međutim, u Outlandsima se nalazi i Illidan, koji je, podsjetimo, bio protjeran, te tamo iz svoje mračne utvrde nadzire cijeli svijet iza portala, to jest, nadzirao je dok se nisu pojavili demoni. Da li će na kraju slaviti demoni, udružene snage horde i alijanse, ili pak Illidan i njegovi podanici? To nitko ne zna, jer je borba tek započela…

Tour de Outland

Outland se sastoji od sedam zona, od koji je svaka veća od bilo koje u Azerothu. Zone su, redoslijedom po kojemu ćete ih otkrivati: Hellfire Peninsula, Zangarmarsh, Terokkar Forest, Nagrand, Blade’s Edge Mountains, Netherstorm i Shadowmoon Valley. Svaka zona je potpuno drugačija od svega što ste prije vidjeli, a i toliko su međusobno različite da neće postojati nikakve međusobne sličnosti među njima, ili da vam, ne daj Bože, dosade. Jer taman kada se zasitite jedne, prijeći ćete u drugu, koja je potpuna suprotnost prethodnoj. Svaku zonu ću posebno opisati pa krenimo redom. Kada prođete kroz Dark Portal naći ćete se u prvoj zoni, zvanoj Hellfire Peninsula. Kao što i samo ime govori, radi se o spaljenom poluotoku Outlandsa. Jedina razlika između ovog poluotoka i pravog geografskog, je tu tome što ovaj poluotok nije okružen vodom nego…svemirom, da se tako izrazim, jer Outland se u biti nalazi u nekom čudnom svemiru, barem sam ja stekao takav dojam. U ovoj regiji nećete doslovno naći ništa osim spaljene zemlje i spaljenog kamena, te dva naselja, jedno Hordino i jedno Alijansino, te još par manjih utvrda. Budući da se radi o prvoj crti bojišta ovdje vam nikada neće biti dosadno; demoni stalno bauljaju okolo, te u patrole svako malo šalju ogromno mehaničko čudovište zvano Fel Reaver. Kada ga vidite najbolje bi vam bilo pobjeći glavom bez obzira. Slijedeća regija je Zangarmarsh, koja se od prethodne razlikuje kao noć od dana. U ovom području rastu ogromne gljive, visoke i po par desetaka metara, koje su pretežito plavo-ljubičaste boje, te prvi vrhu sjaje flourescentno-narančastim sjajem. Nebo je također nekakve ljubičasto sjajne boje, te je cijela atmosfera smirujuća i relaksirajuća. Ovo je močvarna regija, u njoj se nalaze mnoga jezera, a što se neprijatelja tiče, ovdje ćete se uglavnom boriti protiv Illidanovih Naga, te raznih čudnih životinja koje izgledom više podsjećaju na biljke. Prelazimo u Terrokarsku šumu, koja je slična recimo šumama iz Dungeon Siega, prevladavaju opuštajuće zelene boje, a u ovoj regiji se nalazi i najveći grad Outlanda, a i cijelog WoWa općenito, jer je veći i od Orgrimara i od Ironforgea. Radi se o Shattrath Cityu, u kojemu svoje sjedište, jedno pored drugog, imaju i Horda i Alijansa, samo što se ovdje radi o odvojenim četvrtima grada. Kada prvi put uđete, izgubit ćete se u mnoštvu stvari, predmeta, ljudi, građevina, i trebati će vam barem sat vremena razgledavanja da pohvatate konce gdje se što nalazi. U ovom gradu se također nalaze portali u glavne gradove starog svijeta, te ih slobodno možete koristiti kada se pojavi potreba za odlaskom tamo. U ovoj regiji se također nalazi i Auchindoan, nekada moćna tvrđava Draneia, a danas samo staro napušteno mjesto u koje su usude ući samo najhrabriji. Nagrand je iduća, najljepša regija na ovome kontinentu. Nagrand na jeziku Orca znači ”Zemlja vjetrova”, a područje najviše podsjeća na Mulgore, pokrajinu starog svijeta u kojoj se nalazi glavni grad Taurena, Thunder Bluff. Krajolici su prekrasni, puni bistrih potočića i zelene trave, a u sredini mape se nalazi grad Halaa, koji je u principu neutralan, te u njega može ona frakcija koja ga trenutno kontrolira. Nagrand je primjer zemlje kakve su i ostale bile prije ratova, te ovu zemlju orci drže svetim tlom, a svaki druid sanja da cijeli svijet postane ovakav jednog dana. Kada završite s razgledavanjem ove ljepote, prelazite u najsuroviju pokrajinu, Blade Edge’s Mountains. Ukoliko ste mislili da ste vidjeli divlje stijene i nepristupačan teren, razmislite još jednom, jer ova regija ima tako oštre litice i stijene, da bi i Stipe Božić dva puta razmislio prije nego bi se odvažio popeti na neku od njih. No, ne brinite se, na mjesta koja su nedostupna nećete morati glumiti našeg najpoznatijeg alpinista, nego ćete tamo jednostavno doletjeti s letećim mountom kada ga dobijete. Netherstom je po meni, najoriginalnija regija cijelog WoWa, bilo da je riječ o dizajnu, bilo da je riječ o PvPu. Sve se sastoji od par ljubičastih stijena koje levitiraju u zraku, a povezuju ih mostovi. U ovoj regiji ćete najčešće nailaziti na gobline i gnomove, koji tamo provode svoja istraživanja, a čak se i jedno mjesto unutar regije zove Area 52 :) . Na arhitekturi se vidi utjecaj prethodno spomenutih rasa, jer sve zgrade imaju poseban svemirski izgled. Na kraju područja se nalazi zloglasni Tempest Keep, u koji ćete morati ulaziti s grupom od dvadeset pet ljudi, jer se radi o PvE raidu. I konačno, posljednja, i najopasnija pokrajina – Shadwmoon Valley. Ovdje se nalazi Black Temple; utvrda iz koje Illidan nadzire cijeli Outland, te naselje patuljaka koji su predvođeni Kurdanom Wildhammerom. Nema sumnje da će vam adrenalin proraditi kada prvi puta uđete u ovu regiju, te osobito kada vidite Illidanovu utvrdu. Što se opisa regija tiče, to bi otprilike bilo to, recimo sada neke druge novine koje su prisutne u TBCu.

Šta ima novo osim Outlanda?

Pa, dosta stvari se promijenilo, ali krenimo od ovih većih stvari, a završit ćemo sa sitnicama. Sigurno najveća promjena jest to da je level cap dignut na 70. Mnoga koplja se lome oko toga koliko treba vremena da bi se došlo sa šezdesetog na sedamdeseti lvl. Iako ima ljudi koji su u par dana igranja već došli na 70 (svjetski rekord drži jedan Francuz, kojemu je to uspjelo za 28 sati), nekim prosječnim igranjem za to će vam trebati mjesec i pol do dva. Dalje, tu su dvije nove rase – Draneii i Blood Elfovi. Draneii pripadaju alijansi, i podsjećaju na neke plave debele lignje s nogama i rukama. Njihov mount (životinja na kojoj jašete, recimo konj je mount) je nekakva vrsta omanjeg slona. Glavni grad Draneia je Exodar, a nalazi se na otoku zapadno od Kalimdora. Grad je u biti izgrađen od ostataka letjelice u kojoj su se srušili dok su bježali od Plamene Legije, a sastoji se od nekakvih čudnih kristala, pretežito ljubičasto-plavo-roze boje. Blood Elfovi su na strani horde, te su prema mnogima najelegantnija i najljepša rasa Azerotha (pogotovo Blood Elfice, hehe). Njihov glavni grad je Silvermoon City, a nalazi se na krajnjem sjeveru istočnog otoka Azerotha, okružen šumom Eversong. Grad se sastoji od dva djela; jedan dio je normalni grad, dok je drugi dio uništen za vrijeme trećeg rata. No i ova polovica je veća od bilo koga drugog Hordinog grada do sada. Mountovi Blood Elfova su neke vrste ptica trkačica, koje me se osobno nisu previše dojmile. Iako izgledaju lijepo, osjećam se glupo dok jašem na kokoši. Također, tu je i nova profesija, Jewelcrafting, odnosno kovanje dragulja. Oni koji se odluče za tu profesiju će moći raditi različite tipove dragulja koji će se stavljati u sockete predmeta (poznata stvar iz Diabla), a iskusniji draguljari će moći čak raditi i prstenje i ogrlice. U igru su ubačeni i novi, leteći mountovi, za koje ćete se morati pomučiti da ih dobijete, ali kada prvi puta poletite na toj živini proći će vas trnci. Treba napomenuti i da više neće postojati 40-man intance, već je taj broj smanjen na 25 ljudi. Mnogi su se oko ovoga bunili, čak i pisali peticije Blizzardu, ali ako Blizzard misli da je tako bolje, vjerovati ćemo mu. Također, prije izlaska ekspanzije horda nije imala paladine, a alijansa shamane. Sada se i to promjenilo, te više ne postoje unique klase za alijansu, odnosno hordu. To je više-manje to, što se tiče novina. Naravno, postoje tu još razne dodatne fakcije, magije, moći, i tako dalje, ali da se raspišem o tome ne bih stao do sutra.

I za kraj, jedna – dvije, pametne.

Prije nego kažem konačni sud o ovoj igri, samo ću napomenuti hardverske zahtjeve za ovu igru. Igra će se sasvim pristojno vrtjeti na dvije-tri godine starim procesorima, isto toliko starim grafičkim karticama. Jedino čega bi mogla biti gladna jesu RAMi. Da biste igru uvijek mogli normalno igrati, preporučljivo je imati gigabajt memorije, ali to u ovo doba stvarno nije puno. Što se veze tiče trebat će vam DSL, koga ionako ima većina ljudi, a ukoliko ste nesretni vlasnik 56k modema / ISDNa moramo vam priopćiti žalosnu vijest da igra neće biti igriva u tom slučaju.

Je li ovu igru vrijedilo iščekivati s tolikim nestrpljenjem, je li vrijedilo ići po nju u ponoć? Prema svemu sudeći jest, jer ovo će, mogu sa sigurnošću reći, biti proglašena ekspanzijom godine. Doista ne znam što bi pametno više rekao, jer nešto, gotovo pa savršeno se teško može riječima opisati. Mnogi zagriženi anti-WoWaši će me možda popljuvati jer sam ovoliko nahvalio igru, i dao joj ovakvu ocjenu, ali vjerujte, ona to zaslužuje. Vidimo se u Outlandu.

Dark Portal je otvoren, novi kontinent je pred vama, sa svim svojim mračnim i lijepim stranama. Zaustavite Plamenu Legiju, zaigrajte s novim rasama, poletite na letećim živinama, i još mnogo toga u ovoj expanziji za najigraniji MMORPG današnjice.

0 Naša ocjena

Komentari (2)

  • Yotta

    28.05.2012 - 19:15

    Ova igra je sotonistička,a imam i dokaze za to. Ljudi ne igrajte ovo jer preko ovog super sranja se manipulira nad vama.

  • dado01

    28.05.2012 - 20:08

    Jeste, u pravu si. Ja kad god je igram krci mi stomak :-)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!