Worms Clan Wars

Žarko Ćurić

“Nova godina, novi crvi” – očigledno je to glavni strateški plan Teama 17, studija zaslužnog za Worms serijal s kojim se družimo još od davne 1995. godine. Od tada pa sve do aktualne nam godine, ovi veseli Britanci posluživali su nam novu porciju ratobornih crvića gotovo svake godine, a kako to obično i biva kod popularnih i dugovječnih serijala, bilo je tu i raznih spin-off naslova i drugih varijacija na temu. No jedno je uvijek bilo istinito za ovaj serijal – Worms igre su redovito simpatične, vrlo humoristične i na kraju krajeva zabavne.

Takva dosljednost u dizajnu uz manje ili veće inovacije na godišnjoj bazi, pomogle su ovaj serijal učiniti relevantnim i dan danas. Wormsi su zlatna koka Teama 17, njihovo najvrjednije bogatstvo – no svemu jednom dođe kraj. A iako se nitko nije previše bunio na te nove porcije crva koje su plasirali iz godine u godinu, Team17 misli da je vrijeme da Wormsi pođu na odmor. Kažu da će se okrenuti razvoju novih igara, a voljene Wormse ostaviti malo sa strane. Nakon toliko godina, takva odluka zasigurno nije pala lako, a tako velika priča ne može završiti bez prikladne eksplozije, erupcije i potresa. Prema svemu sudeći, Worms: Clan Wars je dizajniran da bude taj labuđi pjev serijala.

Igra je to bazirana na engineu prošlogodišnjeg Revolutiona. Spoj klasičnog i omiljenog 2D gameplaya s modernom prezentacijom i mogućnostima 3D engina. Igra donosi nekoliko novih oružja i dodataka, poboljšanja u sustavu gameplaya i fokusira se na stvaranje online zajednice koja će se formirati u klanove i natjecati putem interneta još dugo vremena.

Zanima vas kako igra izgleda u akciji? Pogledajte naš gameplay video u kojemu uz uživo komentiranje igre, naš urednik Igor kirurški precizno baca svete granate.

Ako ste barem jednom krajičkom oka bacili pogled na bilo koje 2D Wormse, već znate što možete očekivati u ovoj igri – zabavno napucavanje na poteze s malim crvima i bizarnim oružjem, poput ovce koja eksplodira ili svete granate koja zapjeva ‘aleluja’ prije nego raznese dobru količinu mape. Koristeći bazu prošlogodišnjeg Worms: Revolutiona, Clan Wars ponovno baca malo začina na klasični 2D gameplay s mehanikom fluida koja je ovaj put obogaćena s Water Pack gadgetom, vrstom Jet Packa koji prilikom leta ispušta vodu.

Osim fizike prepisan je i sustav klasa iz prethodnika. Tako ponovno za svakog crva možemo odabrati jednu od četiri dostupne klase, a svaka od njih se razlikuje po brzini kretanja, jačini nanošenja štete te nekim posebnim svojstvima. Soldier klasa, primjerice, može detonirati bačene bombe prije isteka timera, Scout prelazi preko mina bez da ih aktivira, Scientist pri početku svoga kruga ozdravlja okolne suborce, a Heavy najjače eksplodira prilikom pogibanja. I to su samo neki od primjera različitosti klasa koje su u Clan Warsu dodatno balansirane po uputama zajednice igrača.

Vratili su se i smrdljivi, eksplozivni i vodeni fizikalni objekti iz Revolutiona. Tako ćemo ponovno strateški uništavati razne predmete kako bi poplavili prostor, prouzročili ogromnu eksploziju ili raspršili malo otrova po terenu. Jedna blaga novost vezana uz takve objekte može se naći u Story modeu gdje igrač s vremena na vrijeme naiđe na razne mehaničke sprave koje mu blokiraju put, a većinom ih samo valja pomaknuti izvršavanjem određenih zadataka ili stajanjem na prekidače. Nije neka velika novosti, ali je dobra ideja da malo začini singleplayer dio igre.

Nažalost, osim pozitivnih stvari, Team17 prenio je i one s kojima nismo bili zadovoljni u Revolutionu. Jedna od njih je uže za penjanje (Ninja Rope), meni osobno jedan od najdražih Worms gadgeta, koji je od prethodnog nastavka postao nezgrapan za korištenje. Ista stvar dešava se i ovdje, ali budući da su developeri svjesni tog problema i očito nisu našli bolje riješenje, odlučili su donekle kompenzirati taj nedostatak jednim novim itemom za koji se vjerojatno nadaju da će privući ljubitelje tzv. ropeanja koji se još uvijek drže klasičnih 2D Wormsa. Taj item zove se Teleport Raygun, a njime se, pogađate, možete teleportirati u odabranom smjeru pri čemu vaša zraka mora pogoditi teren. Morate dakle spretno i precizno ciljati dok se brzinski teleportirate s jednog mjesta na drugo – cijeli proces zahtjeva dosta navikavanja i vještine pa je usporedba s Ninja Ropeom dosta prikladna. Svejedno, normalan Ninja Rope bio bi mi draži.

Naravno, Clan Wars ima i onaj glavni nedostatak koji se proteže još od prvih Wormsa – loša umjetna inteligencija računalno pogonjenih crva. Dok prolazite singleplayer dio igre ili vježbate strategiju u Versus modu, ponovno ćete osjetiti da su računalno upravljani crvići ili preglupi ili prepametni (čitaj: previše precizni). Tako će se i dalje početni protivnički crvi poubijati međusobno svojom glupošću, dok će nas napredni crvi pogoditi točno između očiju bazukom sa 718 metara udaljenosti. Posebno iritantno je vrijeme koje je potrebno AI crvima da smisle svoj potez, a najgore od svega je što se isti na kraju svede na odabiranje najjednostavnijih oružja (bazuka ili granata) i ispaljivanje.

Protiv takvih umjetno vođenih crva borit ćemo se u Local Playu, a za mrežne borbe tu su Online Multiplayer i Clan Wars mod. Local Play sastoji se od tri dijela, uz već dobro poznati Versus mod, u kojem možete zaigrati lokalno protiv računala ili prijatelja po vlastitim pravilima, tu je i novi Story mod te Worm Ops.

Kroz 25 misija Story Modea glasom vas prati glumica Katherine Parkinson (nekima od vas poznata kao Jen Barber iz IT Crowda) koja utjelovljuje lik Tare Pinkle, avanturistice kojoj prateći priču postavljenu u jednom muzeju pomažemo u skupljanju drevnih artefakata. Tara Pinkle će svojim britanskim naglaskom i dobro napisanim scenarijem lako izvući smiješak na lice, a osim toga će nam udijeliti i par korisnih savjeta za prelazak svake Story misije. Sve je to lijepo i krasno, ali uz iritantan AI misije u singlelplayeru lako mogu postati frustrirajuće iskustvo.

Worm Ops mod dobro će poslužiti početnicima u serijalu za upoznavanje s oružjem budući da kroz njegove specijalizirane misije morate pronaći način da se uz pomoć određenog oružja riješite svih protivnika. No s druge strane, u Worm Ops misijama mogli bi se okušati i veterani serijala budući da svaka misija ima svoju ljestvicu s najboljim vremenima završetka. A biti na vrhu takve ljestvice pristojan je izazov.

No Wormsi su najzabavniji kad se igraju protiv stvarnih protivnika, a Team17 je fokusirao većinu svojih snaga upravo u stvaranje snažne zajednice online igrača. U standardnom Online Multiplayer dijelu igre možemo zaigrati mrežno protiv drugih igrača u Deathmatch i Forts modovima. Budući da je ovo igra na poteze, bilo kakav lag neće utjecati na meč, čineći ovo zapravo jednom od najpravednijih igara što se tiče mrežnog natjecanja. Osim toga, pronalaženje protivnika je dosta brzo, lobiji su kvalitetno dizajnirani, a mogućnost kreiranja borbi sa specifičnim pravilima i “začinima” pomaže učiniti mečeve uvijek svježima i zanimljivima.

I dok je standardni Online Multiplayer odlična povremena razbibriga, Team17 bi vas svih najradije vidio kako formirate klanove i borite se za prevlast u novom Clan Wars modu. Tu možete kreirati svoj vlastiti klan s unikatnim emblemom i izgledom crva ili se pridružiti nekom od već kreiranih timova u njihovoj borbi za globalnu dominaciju. Velika stvar je i povratak WormNET-a, putem kojega možete ćaskati s kolegama iz klana i drugim igračima prije mečeva. Ta klanska komponenta integrirana u igru dobra je ideja, a podjednako je dobro i izvedena. Jednostavno i pregledno daje vam uvid u sve bitne statistike vašeg klana, poput toga koliko je poraza, a koliko pobjeda zabilježio u službenim mečevima i koliko je neprijateljskih crvića pritom ubio.

Pobjedama protiv drugih klanova penjemo se po klanskoj ljestvici, a osim toga povećavamo i level klana uz pomoć kojeg otvaramo više slobodnih mjesta za nove članove. Osim brzih mečeva protiv drugih klanova postoje i posebne lige gdje osim iskustvenih bodova osvajamo i trofeje u slučaju da se plasiramo na jedno od prva tri mjesta. Posebna draž je mogućnost igranja u paru s drugim članom klana – napokon imamo priliku okriviti nekog drugog za naše poraze.

Svaki član nekog klana ima i svoje osobne statistike, a igra dijeli i virtualne nagrade za članove koji se posebno ističu u borbi i najviše pridonose svom timu. Još kad se totalno navučete na svakodnevne klanske borbe, poželjeti ćete pristupiti tim statistikama i na poslu/školi ili možda dok sjedite na WC školjci. Gdje god bili, mobitel vjerojatno nosite sa sobom, a Team17 pripremio je responzivno dizajniran web portal putem kojeg možete pristupiti svim svojim statistikama iz igre. Nešto kao Battlelog za Battlefield igre, samo malo manje razvijeno te znatno veselije i šarenije.

Naravno, svoje crviće možemo posebno istaknuti korištenjem unikatnih brkova, šešira ili naočala, a osim opcija za customizaciju koje igra nudi po defaultu, tu je i hrpa drugih opcija za prilagodbu izgleda kroz Steam Workshop integraciju. Za sve vas spretne u korištenju 3D alata za modeliranje i crtanje, postoje modeli crva uz pomoć kojih možete proizvoditi svoje vlastite uratke te ih objaviti na Workshopu. Već sada se tamo nalazi luda kolekcija različitih dizajna crva, poput onih s frizurama iz Final Fantasya 10 ili vizirom kojeg posjeduju Saiyanci u Dragon Ballu Z.

Stvarno nema potrebe za prevelikim filozofiranjem. Worms: Clan Wars je vrlo jasna i direktna igra. Ovo je u suštini prošlogodišnji Revolution pojačan s nekim novim oružjima, drugačijom tematikom mapa te boljim balansom klasa i fokusom na stvaranje jake online zajednice. Samim time, budući da je Revolution na neki način bio vrhunac dizajna 2D Wormsa, ovo je igra koja skromno doseže neke nove vrhunce. Naglasak na “skromno”. Možda najveći problem ovih crvića je preblizak izlazak u odnosu na svog prethodnika, čime je sve pozitivno što je donio nastavak skriveno iza činjenice da smo dosta sličnu igru igrali prije devet mjeseci. No unatoč tome, ova rafinirana i bolje balansirana PC ekskluziva, uz podršku za Steam Workshop, poseban portal za statistike i taj fokus na klanove, djeluje kao da ostvaruje sve želje onih najzagriženijih Worms fanova koji bi uz ovu igru mogli ostati mjesecima, ako ne i godinama.

Ukratko, ako još niste kupili Revolution, ni nemojte – preskočite ga i radije kupite Clan Wars. Ali ako već imate Revolution i igrate ga tek povremeno, ova “nadogradnja” nije najisplativija investicija. Radije pričekajte pad cijene.

Novi Wormsi su ispred nas, ovaj put udruženi u klanove spremni da pwnaju sve svoje protivnike u borbi za beskralježnjaka godine.

75 Naša ocjena
  • Clan Wars mode
  • balansiraniji gameplay
  • neka nova oružja i itemi
  • previše slično prethodniku
  • umjetna inteligencija

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.