Worms: Reloaded [PC]

Marko Babić

Wormsi su s nama od… ma koga briga za točnu i detaljnu povijesnu analizu; s nama su od pamtivijeka! Svi smo odrasli s njima, napucavali se, nasmijali, zabavili, itd. Deset godina nakon vrlo uspješnog Armageddona, naš omiljeni stari developer Team17, odlučio nas je iznenaditi novim-starim crvima u 2D ruhu, imena Worms Reloaded. Bacili smo se na posao i proučili što su nam to momci i cure iz Teama 17 ovaj put spremili.

Prilikom prvog pokretanja igre, susrest ćete jedan kratak tutorijal oko kreiranja profila, igranja i kreiranja vlastite ekipe. Mogućnosti podešavanja vaše ekipe ovaj put su malo proširene. Drugim riječima, imate nešto više glasova za vaše crve, dodane su kape i svojevrsne “rase” za crve te je na izbor dodano više nadgrobnih spomenika i tome sličnog. Mi kul ljudi koji smo napravili preorder smo dobili nešto više od svega toga, stoga budite ljubomorni.

Za slučaj da nikada niste igrali Wormse, što jednostavno ne želimo vjerovati, da ponovimo malo okosnicu gameplaya. Igra se u osnovi svodi na dva do četiri tima crva na jednoj mapi u 2D okruženju, a ultimativni cilj je jednostavan – poklati sve protivnike. U tome će vam pomoći maštoviti arsenal pun bazuka, običnih granata, svetih granata, banana, ovaca, užeta i kung fu tehnika. Jednostavno je i vrlo zabavno.

Osim spomenutih oružja, tu je i nekoliko novih kao “lightning strike” kojim možete liječiti i oživljavati crve; magneti kojima možete približavati ili odbacivati granate, mine i slične metalne objekte; turreti koje ne treba posebno objašnjavati, a za ostala ćemo vam oružja prepustiti da ih sami otkrijete. Neka stara oružja, puput stare bake i ming vaze, ovdje nećete vidjeti, no u današnje doba DLC-a – tko zna što nam budućnosti nosi.

Nakon bezbroj sati brainstormanja oko imena vaših crva, možete krenuti s igrom. Prvo nam se nudi singleplayer mod s kampanjom, a kampanja se dakako svodi na sljedeće: “Evo ti mapa, evo ti municija, evo ti protivnika – ubij.” ili „Evo ti mina / ninja uže / jetpack / superovca – riješi zagonetku“. Potonji je vrlo zabavan i jedan dobrodošao mozgajući dio igre.

Prelaskom single player kampanje dobivate novce kojima možete otključati dodatna oružja ili čak nove kampanje, a potrošiti se daju i na nadgrobne spomenike, nove kape, itd. Sve u svemu singleplayer dio ponuditi će nekoliko sati dobre zabave za ljubitelje strateškog ubijanja crvića.

Iako smo debelo zaglibili u doba interneta, ne brinite – Crvi se još uvijek mogu igrati u „hot seat“ modu u kojem ćete zaigrati s prijateljima na istom računalu, baš onako kako smo oduvijek igrali u mlađim danima. Naravno, igra ima i internet multiplayer koji ne traži mnogo objašnjavanja. Možete kreirati igru ili se priključiti nekoj već kreiranoj, a na domaćinu je da bira uvjete igre kao što su mapa, tip igre i eventualno izbaci nekog neželjenog igrača.

Budući da su Wormsi igra na poteze, lag u multiplayeru zapravo ne postoji pa niste ograničeni samo na igranje s igračima sa svog kontinenta, kako je to slučaj s raznim (čitaj: gotovo svim) pucačinama. Ako ste možda kompetativno nastrojeni dobro je spomenuti da za ovu igru već postoje prave lige i klanovi.

Dok je igranje na internetu s prijateljima, pa i strancima, nešto prezabavno, ta komponenta ima neke nedostatke i bugove koji bi se dali riješiti patchevima. Zna bit dosta „laga“ dok igru preuzima jedan igrač; kad se skupljate za meč i netko ima mikrofon upaljen te vam prenosi svoj lokalni TV program, nadajte se da neće izaći iz igre jer postoje šanse da će vam se nešto u igri „zbugirati“ pa će vam se ponavljati zadnje tri sekunde njegova mikrofona sve dok ne izađete natrag u windowse. Naviknite se usput i na neke manje bugove poput brkanja avatra u lobiju multiplayera, povremeno rušenje igre te na prekidanje konekcije na početku ili usred igre.

Iritantna stvar u multiplayeru je chat. Inače protiv chata nemamo ništa, dapače, ali ovdje je isti riješen poprilično smotano. Kako bi chatali sa svojim suigračima i suparnicima, morate pritiskom jedne tipke otvoriti zaseban prozor i ne možete vidjeti nikakve poruke dok ga ne otvorite. Znate kako to rade normalni developeri? Dobivate poruke u jednom kutu i ako želite vidjeti sve poruke ikad, otvorite konzolu ili imate neki zasebni prozor za to. Ovdje imate samo ovaj zasebni prozor, a to je iritantno upravo zbog činjenice što se ne može „ćaskati“ (volim ovaj naš jezik) i pratiti igra istovremeno.

Igrina grafika je ostala gotovo u potpunosti ista kao prije, izuzev toga što je moguće igrati u visokim rezolucijama (hint: screenshot sekcija) te što je pozadina sada animirana u 3D-u. To naravno znači da nove crve možete zaigrati sasvim ugodno i na zastarjelim konfiguracijama. Zvuk je isto klasičano snimpatičan, „crvast“ rekli bismo, te ga ne treba perviše opisivati. Uglavnom, unatoč nekim sitnim nedostacima, preporučamo igru ako ste fan franšize, tim više što je igra jeftina. Na Steamu ju možete nabaviti za nešto manje od 100kn.

Jeste nabavili nove “crve”? Kako vam se sviđaju? Što mislite o našoj novoj video recenziji? Sve nas to zanima pa ne budite stranci – ostavite koji komentar.

VIDEO RECENZIJA: Nakon pokušaja da prebace Wormse u potpuni 3D, Team 17 vraća nam dobre stare 2D crve kakve smo oduvijek voljeli.

• Dobri stari 2D crvi