Worms Revolution

Igor Belan

Ako ste igrali neke 2D Wormse, a šanse su da jeste, u gameplay Revolutiona odmah ćete se uhodati. Srž zabave i igrivosti najnovijeg dodatka Worms serijalu je i dalje u taktičkom napucavanju na poteze s malim crvićima na raznim terenima iz 2D perspektive. No u isto vrijeme, ovo je bitno drugačija igra. Zašto i kako objašnjavamo u obliku video recenzije priložene ispod, dok u još više detalja idemo u nastavku teksta.

3D engine koji Revolution uvodi nije donio samo ljepšu grafiku već i napredniju fiziku koja je u mečeve unijela više dinamike i mogućnosti za taktiziranje. Tu se pogotovo ističe voda koju sada uz par novih oružja možete koristiti u svoju korist. Ona se dinamično kreće po terenu, klizi i popunjava rupe, a samim time može i pogurati crve u onu stvarno smrtonosnu, prljavu vodu na dnu ekrana. Također, ako napunite neku rupu na terenu njome, voda može i polako ugušiti neprijateljskog crvića i to tako da mu uzima 5 health bodova na kraju svakog poteza dokle god se ne uspije izvući iz rupe.

Bitna novost su i fizikalni objekti koji su razmješteni po mapama. To mogu biti ogromni upaljači, boce vode, šarafi ili nekakve smrdljive zelene kugle.  Njih možete razbiti za dodatnu štetu neprijateljskim crvićima, a koristeći vanzemaljsku tehnologiju (oružje zvano UFO, ogromni svemirski brod) možete ih i premjestiti negdje drugdje na terenu – i onda razbiti. Crveni objekti će eksplodirati i napraviti brdo štete, plavi objekti poput boca s vodom će ispustiti hrpetinu vode, zeleni objekti će ispustiti otrov i zaraziti sve crviće u blizini, a sivi objekti… oni samo puknu i nikom ništa.

Klase su tako prirodan dodatak da se čovjek upita zašto ih prije nismo dobili.

No možda najbitniji od svih noviteta Worms Revolutiona su klase. Koje djeluju kao tako prirodan dodatak da se čovjek upita zašto ih prije nismo dobili. Osnovna klasa je vaš standarni crv, ovdje nazvan Soldier. On je zlatna sredina – dovoljno brz i dovoljno snažan, ali po ničemu poseban. Heavy je druge strane vrlo poseban. Velik je i debeo pa se sporo kreće i slabo skače, a ni Jet-pack ga ne može daleko nositi, ali dajte mu sačmu u ruke i napravit će veću rupu od svih ostalih crva.

Potpuna suprotnost Heavyu je Scout – malen, brz i lagan crvić koji ne radi mnogo štete, ali zna dugo preživjeti – dajte mu Blow Torch i napravit će tunelić u koji se samo on može zavući. Na kraju tu je i Scientist, mozak cijele operacije – on nije brz i ne može visoko skakati, ali zato postavlja najsnažnije turrete i stvari poput magneta. Osim toga, kad god je red na Scientistu, cijeli tim dobije +5 na health. Eventualni problem je jedino što je teško ponekad razlikovati Scouta od Scientista, pogotovo kad imaju kape na glavama – što je uvijek.

Sve to totalno transformira gameplay dok ga u isto vrijeme drži u okvirima onoga zbog čega su Wormsi zarazni i tako prokleto igrivi. A iako je većinski pozitivna, ta transformacija uzela je i neke žrtve.  Toliko bitni paketi s oružjem i zdravljem nekad znaju pasti na sam rub mape i zbog novih fizikalnih svojstva prevaliti se ravno u vodu na dnu ekrana. Također, na drugačije putanje bazuke  i granata nije se tako teško naviknuti nakon par mečeva, ali novi i smotani način na koji radi Ninja rope stvarno je teško  prihvatiti. Uže se previše savija, čudno zapinje za teren i  jednostavno ga je neugodno koristiti. I dalje je uže korisno u nekim situacijama, ali ne mogu se oteti osjećaju da su ovime uništili jedan bitan segment igrivosti.

Čudno je kako se developerov osjećaj za inoviranje u gameplayu nije prenio u ponudu singleplayer sadržaja, koja smrdi od ustajalosti. Kao u gotovo svakoj Worms igri do sad tu je niz posebnih puzzleova i izazova u kojima se borite protiv računalom upravljanih crvića čija inteligencija je opet vrlo varijabilna. U jednoj situaciji će doslovno pucati u prazno, dok će u drugoj baciti granatu tako precizno da bi se i Rambo sramio.

Narator koji začini početak svakog meča s malo britanskog humora simpa je dodatak, ali i dalje nedostaju stvari poput mogućnosti spremanja igre tijekom dužih mečeva i barem nekakve konkretne nagrade za završavanje teških puzzlova. Kampanje u Worms igrama uvijek su vas stavljale u situacije gdje ste sami protiv nekoliko protivničkih crva, ali takvi scenariji u Revolutionu znaju biti frustrirajuće teški i jako nezahvalni za završiti.

No svi znamo da su Worms igre ionako tradicionalno najzabavnije u multiplayeru,  koji i ovdje možete zaigrati online i offline u tri moda – Deathmatch, Forts ili Classic pri čemu je ovaj zadnji opravdava svoj naziv tako da je lišen noviteta poput klasa i vode. Pohvalna je i puna postava opcija za prilagodbu modova igre, odnosno stvaranje vlastitih modova. Tako možete izabrati koja oružja će se koristiti na kojoj mapi, koliko će meč  vremenski trajati i tome slično. Najbolje od svega – možete napraviti i svoju posebnu mapu koristeći ugrađeni Landscape editor.

Što se online igre tiče, igrača uvijek ima, spajanje na njihove servere je relativno brzo, a ranking sustav unutar igre daje dodatni poticaj da vježbate, igrate i plasirate se što više na službenim ljestvicama. Određeni lag u online mečevima postoji i nekad se predugo čeka između poteza, ali to je samo mala iritacija, nikad veliki problem za samu igrivost.

Prezentacijski, Revolution je najljepša i najdotjeranija  igra serijala. 3D modeli crvića simpatičniji su no ikad, pozadine pune detalja koji ne smetaju gameplayju, a modrice i flasteri koji se pojave na ozljeđenim mališanima lijep su detalj.  Osim toga, nova fizika u igri ne čini samo gameplay dinamičnijim već i cijelu igru vizualno življom.

Postava oružja mogla je biti bogatija, a većinski se sastoji od puškica i granata koje već godinama viđamo u serijalu. Sveta bomba i banana ubojiti su kao i uvijek, a oružja poput Water guna čine vrijedne novitete, ali šteta je što nema nešto više onih stvarno inovativnih poput genijalnog Boggy B-ja, posebnog crva kojeg pozovete da viseći iz helikoptera baci granatu na bilo koju točku na mapi.

Opet je tu cijelo more opcija za prilagodbu stasa i glasa vaših crvića – od šešira i popratnih stvarčica kojima vitlaju kad im je dosadno, do pogrebnih spomenika i raznih glasova. Landscape editor je vrlo jednostavan i intuitvan, a u rukama kreativnog igrača može biti i tona zabave – stavite brdo mina u rupu, napunite ju vodom, pobacajte crve unutra i onda još bacite Donkyeva u rupu. BOOM!

Ovaj put timovi se zovu ‘formacije’, a svakog crvića određene klase kupujete bodovima osvojenima igranjem kampanje. Želite formaciju napravljenu samo od Heavya ili jednu koja ima dva Scientista i dva brza Scouta? Nije problem – samo kupite dovoljno tavkih crvića i rasporedite ih u svoju posebnu formaciju.

Sa svim izrečenim na umu, teško je nove Wormse nazvati pravom revolucijom, ali gledajući sve 2D Worms igre do sada Revolution se definitivno ističe kao najinovativniji u serijalu. 3D engine učinio je klasičnu igru življom, dinamičnijiom i modernijom, a klase i fizikalni objekti otvaraju nove mogućnosti taktiziranja što garantira još napetije multiplayer mečeve. No uz isti, nezanimnljiv singleplayer, manjak zaista novih oružja i elemente poput Ninja ropea kojima treba još malo kalibracije, teško se oteti dojmu da je Team17 namjerno ostavio lufta za proširavanje serijala. Nadam se zato da će nekakav Worms Revolution 2 uglancati mane i donijeti još više svježeg sadržaja, a do tada nemojte previše razbijati glavu – za 11€ Revolution nudi dovoljno svježe, zarazne i simpatične zabave da itekako opravda investiciju.

Jeste ih igrali? Jeste se naviknuli na rope? Javite nam što mislite o Revolutionu u obliku komentara i ocjena.

VIDEO RECENZIJA – Worms Revolution ima 3D engine, ali zadržao je 2D gameplay. No je li to stvarno revolucionarno kako naslov sugerira?

• 3D grafika i nova fizika
  • gameplay noviteti
  • dobar landscape editor
  • naporan singleplayer
  • čudan Ninja rope

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.