Worms Ultimate Mayhem

Vedran Geček

Worms Ultimate Mayhem

Britanski razvojni studio Team17 još od davne 1995. godine uveseljava gamere svojim kultnim “Crvima”. Zaštitni znakovi Wormsa svakako su (crni) humor, vrlo maštovita oružja te ratovanje na poteze u 2D okruženju. No postoje i iznimke u toj tradiciji, prvenstveno noviji Worms naslovi koji se odvijaju u 3D okruženju. Worms Ultimate Mayhem četvrti je, ujedno i najnoviji, naslov iz tog 3D ogranka. Da ne bi bilo zabune, testirana je PS3 verzija igre, koja je izašla nedavno, dok su PC i X360 istu ugledali još krajem rujna prošle godine.

Bez nekog posebnog uvoda, osim upozorenja kako igra “dolazi bez baterija” te istaknutog, “muževnog A” u Team 17 logu naći ćete se u glavnom izborniku. Odabirom Local Game opcije otvaraju se svi modovi za jednog igrača, uključujući tutorial, koji se sastoji od tri manje misije, koje vas upoznaju s osnovama igre. Za one kojima tutorial nije dovoljan, tu je i “How to Play” opcija, koja se nalazi u Help izborniku i detaljno opisuje sve aspekte igre. Prije nego počnete s ozbiljnim igranjem, preporučamo vam da posjetite My Worms izbornik, koji između ostalog, nudi i mogućnost kreiranja vlastitog tima, specijalnog oružja, stila igre te modifikacije mapa. Prvenstveno bi vas mogle zanimati prve dvije opcije, pošto vlastito kreirani tim možete koristiti u svim modovima igre. Kreiranje tima uključuje izgled, imena i naglasak crva, kao i timske posebnosti, poput zastave, specijalnog oružja – kojeg možete sami kreirati i kasnije koristiti, imena tima pa sve do izgleda groba časno preminulih crva.

Glavni dio igre je Story mod, koji je identičan onom iz Worms 4: Mayhem – samo oku ljepši, ali ne koliko bismo to očekivali. Profesor Worminkle “crvonja” je lik oko kojeg se sve vrti. Zadatak vašeg tima je pomaganje profesoru, čiji se vremeplov voli kvariti i putovati kroz vrijeme po vlastitoj želji. Uvodi u pretežno kratke misije izvode se putem listanja stranica knjige, a svaka peta misija na neki način se izdvaja i obično je teža, s prigodnom animacijom i (vremenskom) selidbom nakon završetka. Prolazeći kroz Story mod dobro ćete se zabaviti, a uz malo više pažnje, naići i na podosta situacija koje su vam odnekud poznate, kao i na Easter Egg-ove, kojih ima ukupno pet, no nećemo u detalje.

Prolazeći kroz Story mod dobro ćete se zabaviti.

Iz Mayhema je preuzet i Challenge mod, koji pred vas stavlja razne izazove poput vježbi preciznosti sa snajperom ili sačmom, sakupljanje sanduka (crates), navigaciju popularne “ovce”, DM misija itd. Kao i u Story modu, bonus vrijeme prisutno je i ovdje, no osim više novaca u slučaju ispunjavanja zadatka u vremenu kraćem od zadanog Challenge mod proširuje i ponudu u “dućanu” igre. U njemu možete kupovati raznu opremu, od odjevnih/stilskih predmeta za kreaciju crva, do novih oružja i mapa.

Ultimativna verzija ipak ne može biti samo re-izdanje jedne te iste igre, no ona to u ovom slučaju i nije. U igru je naime ubačena i cijela, originalna Worms 3D kampanja, što će se mnogima itekako svidjeti. Završavanje svake misije iz “dana kada su crvi preši na 3D” nagradit će vas novom slikom u galeriji, koja se nalazi u My Worms izborniku. Ponudu modova za jednog igrača zaokružuju Quick Game, koji vas baca direktno na ratište, i Versus, mod koji će vas podsjetiti kako su crvi inače vrlo zarazna igra, pogotovo uz Wormpot, moćni modifikator pravila.

Iako ovaj naslov nudi popriličnu količinu SP zabave i njegovu trajnost, sasvim je jasno kako je Wormse najveći gušt igrati u multiplayeru.. Igra nudi pet MP modova, u kojima može sudjelovati do četiri tima sa isto toliko crva u sastavu. Deathmatch je zaista mod kojeg ne treba posebno opisivati, dovoljno je reći; zadnji crv “na nogama” pobjeđuje. Sljedeća tri moda u biti su vrlo slična; Homelands stavlja timove u neku vrstu utvrda i više se oslanja na taktiku, u Destruction modu glavni je cilj sravnati sa zemljom protivničke baze, a Statue Defend od timova traži uništavanje neprijateljskih “spomenika”, istodobno braneći svoje.

Mečevi se odvijaju glatko – bez laga i izbacivanja.

Zadnji mod je Survivor, koji se od ostalih razlikuje po tome što limitira tim na borbu protiv neprijatelja sa samo jednim crvom, kojeg kad pogine mijenja sljedeći, do trenutka kad tim ima sljedećeg…ili nema. Uz ranked mečeve moguće je kreirati i privatne sobe (lobbye) te u njih pozvati prijatelje ili to riješiti lokalno, u Versus modu. Pohvalno je što se okršaji odvijaju vrlo glatko, bez laga i izbacivanja iz lobbya. Učitavanja mečeva vjerojatno su mogla biti kraća, a ni previše sretno riješeni izbornici unutar igre, uz vremenski ograničene poteze dodatno pogoršavaju stvari u inače vrlo zabavnom multiplayer dijelu igre.

U današnje doba od 3D igre koja “teži” nešto više od 500 megabajta ne može se očekivati grafika koja će vas oboriti s nogu, no pošto se radi o preradi već viđenih igara, očekivao se veći pomak na tom polju. On se nažalost ipak nije dogodio i moramo reći kako su novi Wormsi s grafičke strane definitivno podbacili. Destrukcija gotovo svega što vidite i doslovno bezbroj generiranih, raznolikih mapa ne mogu sakriti kako u globalu sve izgleda podosta zastarjelo. Sa zvučne strane igra zadovoljava, od muzike u izbornicima do razno raznih međusobnih spuštanja, na također vrlo atraktivno izvedenim naglascima.

Počevši od glavnih izbornika pa do onih mnogo važnijih, u igri, vidljivo je kako je igra orijentirana PC-u, tj. mišu i tipkovnici, što bi još bilo razumljivo da pred nama nije verzija izašla gotovo pet mjeseci kasnije. Korištenje “grapling hook” alatke ili pak upravljanje ovcom ponekad znaju pošteno isfrustrirati ali ne isključivo zbog loših kontrola, koje su takve većinom samo u navedenim primjerima, već zbog kamere, koja je još jedna boljka ove igre. Ista se ponekad doslovno izgubi ili ostane fokusirana na neki zid, opet ponajviše kod korištenja grapling alata. Uz normalnu, akcijsku kameru za kontroliranje crva, istu se može prebaciti i u pogled iz prvog lica, što je korisno kod ciljanja. Tu je i pogled iz zraka sa mogućnošću zumiranja za taktičke pothvate.

Četvrti ulazak Wormsa u 3D okruženje nije ponudio ništa spektakularno, dapače, razočarao je na nekim poljima, ponajviše grafički, a tu su i neke druge boljke vezane uz sam gameplay. S druge strane, pred nama je puno SP sadržaja, u globalu kvalitetan multiplayer, generator mapa i Wormpot koji jamči puno zabave. Crvi su zadržali onu specifičnost koja ih oduvijek prati, neizostavne komentare koji će vas uvijek iznova nasmijati i natjerati na još jedan potez.

Legendarni crvi ponovno ratuju na sebi svojstven način i opet u 3D okruženju. Worms Ultimate Mayhem svojim naslovom sugerira kako se radi o nabrijanoj, ultimativnoj verziji igre. Je li tomu baš tako, saznajte u našoj recenziji.

67 Naša ocjena
  • sadržajno i humoristično
  • multiplayer