HCL.HR

Recenzija

Worms W.M.D

Crv dlaku ne mijenja

Juraj Bevandić

Ako se ičega sjećam iz mlađih dana onda je to da se Dado Pršo u PES-u zvao Pkro i igrali su se mahnito „Crvići“ i „Krađa auta“. Od tada se Pkro umirovio i postao Goran Karan, „Krađa auta“ je postala jedna od najprodavanijih igara ikada, a Crvići su i dalje Crvići. Neću reći da je moje tadašnje društvo mularije neko relevantno mjerilo, ali zanimljivo je kako su se tada Crvići prašili gotovo stalno i bili glavna igra u ulici, a prvi i drugi GTA su bili čisto igre koje igraš kad nema ekipe za Crviće.

Ustvari to uopće nije zanimljivo, ali zanimljivo je kako je GTA praktički kroz pet-šest nastavaka prerastao u svjetski fenomen, igru koju vam bake ne daju da igrate, a roditelji spominju kad žele ispasti kul i u koraku s vremenom. Worms je s druge strane, na moje potpuno iznenađenje u zadnjih dvadeset godina skoro na godišnjoj bazi izbacivao jedan do dva nastavka. Možda bi se imalo što reći za kontrolu kvalitete nad količinom, ali mislim da Crve muči nešto puno više, nešto zbog čega imam osjećaj da će i Worms W.M.D. brzo biti zaboravljen, iako je možda čak i najbolja igra u serijalu.

Nije da Team17 nije pokušao unaprijediti serijal; igre su naizmjenično skakale iz tri u dvije dimenzije, dobivale i gubile mehanike poput građenja utvrda ili napredne fizike i mijenjale stilove i pokretače. Glavna ideja je pak ostala ista – imate nekoliko timova do osam crva sa bazukama i tko zadnji ostane živ njegova djevojka. Stvar je u tome što je od prve igre do danas ta djevojka postala stara babetina, pa se više nikome ne da boriti za nju unatoč tome što radi dobre kolače.

VIDEO KOMENTAR


Dobrih mjesec dana prije izlaska pune verzije i objave ove recenzije, Igor je isprobao preview verziju W.M.D-a i složio vam ovaj video komentar.

W.M.D. je jedna od dvodimenzionalnih igara u serijalu i nije da vam izbjegavam reći nešto više o njoj nego sve već sigurno znate. Imate zadovoljavajuć broj misija koje dosade prvi puta kada neku morate ponoviti, online i lokalni multiplayer zbog kojeg realno kupujete igru i to je više-manje to. Naravno možete raditi svoje timove i uređivati svoje crve nizom polu-smiješnih šešira i glasova, ali ništa što će vam otvoriti oči i promijeniti život. Dobar dio arsenala je isti kojim smo se bombardirali u ranijim igrama, a najzanimljivija oružja su zaključana kao pre-order bonus na koji Team17 voli podsjetiti u promo materijalima.

WormsW.M.D_NewWeapon_MountedGunSniper

Ono čime Team17 ipak najviše reklamira svoju novu igru su vozila i zgrade, potpuna novost u serijalu koja osvježava stvari k’o kad majka za auto sprži novi album Cetinskog koji je isprva barem drugačiji od prijašnjeg, ali već nakon drugog slušanja biste radije išli pješke. Nemojmo se previše zadržavati na tome: tenk je prejak i nije zabavan, helikopter je potpuno beskoristan osim za brzo kretanje, robot je nezgrapan i nezanimljiv, a bacač granata naporno smeće kojim AI nikada ne promaši i radi milijardu štete.

Ubačen je i crafting sustav pri kojem samo skupljate stvari koje padaju na mapu i kada ih skupite dovoljno možete nadograditi svoja oružja, što samo znači da rade dodatnu štetu ili se lijepe za površine što je zanimljivo, ali sve u svemu nedovoljno da značajno promijeni vaše iskustvo.

Vozila i zgrade su potpuna novost u serijalu koja osvježava stvari k’o kad majka za auto sprži novi album Cetinskog koji je isprva barem drugačiji od prijašnjeg, ali već nakon drugog slušanja biste radije išli pješke.

S druge strane ništa, nema druge strane jer su zgrade kao još jedna inovacija na istoj strani – na strani stvari koje ne funkcioniraju kako se Team17 nadao. Vozila sam barem skužio koristiti, samo nisu bila zabavna, zgrade nikada nisam naučio koristiti. Možda je do rane kopije igre, ali zgrade im jednostavno ne rade. Izvana izgledaju normalno kao dio terena, ali imaju par ulaza kroz koje kada uđete vidite unutrašnjost. Problem je što nikad ne znate što je u zgradi na početku partije i ne možete ciljati u nju čak ni kada joj srušite zidove. Neki će reći da je to dodatan element strategije, ali bome mi se nije činilo tako kada bih ponekad ušao u zgradu i nije mi se prikazao interijer usprkos tome što je moj crv unutra.

WormsW.M.D_NewWeapon_MountedGun

Srećom, pri izradi vlastitih partija postoji duga lista postavki na kojoj između ostalog možete isključiti i glupe zgrade. Osim toga tu vam se nudi sve što biste htjeli pa je namještanje vlastitih partija brzo, a ukoliko imate društvo partije su klasično zabavne. Nikada nisam bio ljubitelj online igranja sa strancima jer ih ne mogu gurati da promaše zicer za pobjedu, ali ekipa koja voli kompetitivne Crve, voljet će i Worms W.M.D . Osim noviteta koje oduzimaju od poštene i zabavne strategije, generator mapa funkcionira kao i uvijek do sada i ostatak igre je praktički identičan najboljim igrama serijala.

K tome, novi Crvi izgledaju dobro. Rukom crtane pozadine i crvići sa zadovoljavajućim efektima i očekivano glatkim animacijama metu pod svim dosadašnjim nastavcima. Generator uvijek sastavlja zanimljive mape, a PC verzija ima mogućnost ubacivanja vlastitih tekstura pa ćete moći ratovati i raditi nove kratere na licu Zorana Milanovića, ako je to vaš đir. Tako da ako je ovaj nastavak po nečemu dostojna nadogradnja onda je to jedino dizajn i činjenica da ga je jednostavnije pokrenuti na modernom softveru.

WormsW.M.D_Airstrike

To igru smješta u jednu nezgodnu situaciju gdje ju je lako kritizirati zbog manjka ideja i loših noviteta, a istovremeno je i možda najbolja u cijenjenom serijalu. Meni je Worms Revolution ipak draži, ali siguran sam da će vjerni fanovi uživati u novim Wormsima, no teško da će ušminkana verzija igre stare dvadeset godina zavesti nove generacije. U najboljem slučaju dobivate novu ruku laka i Wunder-Baum drvce od vanilije na retrovizoru Yugića. Znam da je serijal uvijek imao svoju nišu, ali s obzirom da odbija promjene kao kakva svjetska religija, možda ne bi bila loša ideja kada bi se napokon smjestio u jednu mramornu nišu ili barem dostojno umirovio kao legendarni Pkro.

Označeno sa:

Šaka šminke i vjerni unuci ne mogu promijeniti činjenicu da ste stara baba i mladići više ne okreću glavu za vama, na što Team17 baci još jednu šaku šminke na svoje nove Wormse.

73 Naša ocjena
  • nositelj žanra
  • grafički dizajn
  • zabavno u društvu
  • manjak ideja
  • loše inovacije
  • osjetno stara igra

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (10)

  • IvanDado

    22.08.2016 - 23:40

    Igra definitivno izgleda i osjeca staro, ali to i je njezina car ja mislim.

    • Juraj Bevandić

      @IvanDado, 23.08.2016 - 00:24

      Meni iskreno Armageddon sa puno jednostavnijom i jasnijom grafikom i efektima ima više čari. Možda je do toga što sam trošio dane na tu igru ko klinac doduše.

    • IvanDado

      @Juraj Bevandić, 23.08.2016 - 16:19

      Moguce :)

  • Hazardous Material

    22.08.2016 - 23:42

    Kažeš nema dovoljno inovacije,ali to su Crvići. Nema se tu šta puno dodavat. Oni su barem i probali čak nešto inovirat pa nije išlo. Onaj 3D nastavak recimo. Ako ništa drugo barem pokušavaju smislit nove i zanimljive stvari (za razliku od nekih). Vozila i zgrade su dobra ideja koja samo treba malo prerade i to je to. Ne možeš ti sad ne znam kako izmjenit igru, onda više ne bi bila prepoznatljiva

  • tito_4323

    23.08.2016 - 00:16

    Zanima me dali je moguce onako brzo kretanje spagom ko u worms2armagedon ili je ona glupost di uhvatis se jednom i to je to

    • Juraj Bevandić

      @tito_4323, 23.08.2016 - 00:21

      Vraćen je stari ninja rope, možeš se bacakati ko Tarzan. Nisam usporedio, pa ti ne mogu reći je li u potpunosti isto kao i u Armageddonu, ali W.M.D. stvarno najviše podsjeća na taj nastavak tako da sigurno nije daleko.

    • Hazardous Material

      @tito_4323, 23.08.2016 - 00:24

      Što je uže kraće, to se brže krećeš
      I imaš na užetu vremena sve dok ti ne istekne normalan tajmer

    • tito_4323

      @Hazardous Material, 23.08.2016 - 00:40

      Juraj je dobro shvatio moje pitanje mislio sam dali se moze bacat po zidovima kako je on napiso ko Tarzan i dali se mozes npr s poda dignut i samarat okolo. Ja sam stari armagedon freak npr kad sam uzo onaj revolution ili kao se vec zove uso sam u igru bacio prvu spagu izaso i stisnuo uninstal!A o onom 3D da niti ne pricam

  • croBilly394

    23.08.2016 - 01:58

    Ma u ovom ludilu open world igara koje su sve na isti kalup, mozda je ovakav dragulj i poželjan da razbije monotoniju.. Mislim da nema potrebe da se trude napravit nekakvu revoluciju, i nema ih smisla usporedjivati sa GTA serijalom jer wormsi ni nemaju toliko potencijala za neku drastičnu promjenu i novitete, ili bar ja tako mislim.. Oni su vise old skul igra koja ce uvijek zainteresirati nekog veterana Armageddona ili Worms World Partya (u mojem slučaju), i eventualno privuci nekog novog.. I mislim da je najbolje da takvi i ostanu, jer već su ušli u legendu, nema potrebe za nekom filozofijom..

  • Darcoolio

    23.08.2016 - 10:30

    Novi nastavak popularnih “Crvića” je tu da konačno ubije monotoniju prethodnih delova, pogotovo onih gde su pokušali da ubace, uslovno rečeno, noviju grafiku, pa smo bili pronuđeni da se držimo Worms World Party i Armageddon jer je ispalo poprilično loše.
    Sad kad se retro fazonu opet pridaje značaj izlazak Worms WMD deluje u pravo vreme.
    Kao što je Juraj pomenuo na početku, uz jednu igru razlike, mi i i sad u tridesetim godinama i dalje igramo PES, Worms i CoD 2.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!