Anno: Create a New World [DS]

Marko Babić

Osobno nisam baš zamišljao Nintendo DS kao platformu za strategije, niti je ova platforma bogata igrama tog žanra. Anno: Create a New World je NDS verzija PC naslova Anno 1404: Dawn of Discovery i prilično je ugodno iznenađenje te bi mogla dati ideje drugim developerima. Možda jednog dana počnemo masovno igrati strategije preko Nintendo Wi-Fija. Kako treba jedna strategija izgledati na ovoj prijenosnoj konzoli, saznajte dalje u tekstu.

Godina je 1404., velika je suša, vaša zemlja je još oštećena radi nekog rata i ljudi su veoma nezadovoljni. Zato kralj George odluči pozvati svoja dva sina na sastanak kako bi pronašli rješenje za mnogobrojne probleme koji su zadesili zemlju. Mlađi sin predlaže nove ratove i osvajanje drugih teritorija, a stariji bi radije istraživao, naselio druge otoke i tome slično.

Kralju se više svidjela ideja starijeg sina te se odlučio okušati u potonjem. Vi preuzimate ulogu starijeg sina te naselite neke otoke. U pomoć vam priskaču neki pomoćnici koji su navodno stručni u svom području, a usput će vam davati upute i dosađivati vam gdje god stignu. Nakon nekog vremena upoznajete neko daleko Orijentalno kraljevstvo pa za njih radite neke ustupke kako bi vam dali svoju tehnologiju kojom čine inače opustošenu zemlju ponovno plodnom.

Tako ćete naseljivati druge otoke, surađivati sa strancima, ratovati protiv gusara i slati svom ocu odjeću, hranu i druge gluposti za boljitak vašeg voljenog naroda. Između misija ćete gledati animacije (koje to nisu) te uživati u osrednjem voiceactingu koji igra pruža.

Kroz igru ćete upravljati isključivo stylusom. Vjerojatno ćete biti nespretni u tome u početku radi navike na miš na PC-u, no sve je prilično fluidno jednom kad se naviknete. Kad krenete naseliti novi otok prvo ćete trebati jedan dok, tj. skladište. Uz njega ćete izgraditi kuće te sve to fino povezati cestom. Pošto ljudi vole jesti, trebati će vam kojekakve farme, ribarski brodovi i sl.

Da bi vam ljudi postali bogatiji, tj. članovi višeg društva, trebati ćete im osigurati određene stvari, primjerice pristup crkvi, odjeću, javno kupalište, začine i ostale stvari koje ih čine razmaženima. Osim toga, postoje problemi sa štakorima, požarom i kugom te ćete morati izgraditi neke institute koji su predviđeni za borbu s time. Primjerice, vatrogasni dom za gašenje požara, bolnicu za liječenje kuge, itd. Naravno, izgradnja toga nije besplatna pa ćete imati drvosječe, rudare i sl.

Je li želja za bogatijim narodom čisto altruistička? Naravno da nije. Dobro, možda ste vi majke Tereze, no ja nisam. Uglavnom, ako su vam ljudi bogatiji, mogu plaćati veće poreze te tako puniti vašu kasu. Porez je, uz trgovinu, vaš primarni izvor zarade. Moći ćete tako onda i regulirati porez. Naravno, prevelik porez znači nezadovoljstvo i odlazak ljudi. Zato fino postoji jedan indikator na tome gdje podešavate porez i bilo bi glupo staviti porez na išta manje od granice s kojom će vaš narod biti zadovoljan. Babić pohlepni pobjeđuje još jednom.

Jednom kad izgradite brodogradilište, moći ćete izgraditi istraživačke brodove te tako napučiti nenaseljene otoke i povećati broj stanovnika, a time i zaradu na porezu. Ekonomija je tako divna stvar… S druge strane, više ljudi znači i veću potrebu za hranom, odjećom i sličnim stvarima bez kojih ljudi ne mogu. Neki od otoka koje ćete naseliti će biti pogođeni sušom i tu u igru dolazi neka Orijentova pumpa kojom ćete zemlju ponovno učiniti plodnom.

Nakon ne znam koliko sati kampanje nismo vidjeli ni traga borbi i počeli se pitati zar nije osnova i poanta svake strategije ubiti/poraziti nekoga, a ne opće mir i dobro. Srećom, došlo je i do toga, iako model borbe nije toliko impresivan. Borba se svodi na sljedeće …

Izgradite nekoliko baraka na otoku te nekoliko borbenih brodova. U barakama trenirate trupe te ih seljakate u mjesta koja želite da brane. Primjerice, u dućane, skladišta, brodogradilišta, itd. Da nekoga napadnete, morati ćete prebaciti svoje trupe u brodove i prebaciti ih do otoka koji želite osvojiti. Kad dođete do željenog otoka, brod ćete pretvoriti u nešto na obali odakle će vaše trupe kretati na neprijateljske dućane, skladišta, brodogradilišta, itd. Nema nikakve animacije borbe, samo ćete gledati kako se broj vaših ili neprijateljevih vojnika smanjuje. Manje – više jedini recept za pobjedu brojčana je nadmoć.

Za kraj nam ostaje prokomentirati ostale sitnice. Priča kao takva malo je dosadna i naporno je kako se vaš brat trudi biti najbolji i šiša vas u svemu pa mu na kraju sve izgori ili tako nešto. Kako je to bilo nepredvidivo. Zijev. S druge strane, ako jednostavno želite igrati protiv nekoga i ne marite za priču, jednostavno možete birati tu opciju, no igranje po priči je poželjno zbog tutorijala i savladavanja osnovnih elemenata igre.

Grafika nije nešto najimpresivnije što možete vidjeti, ali je sasvim u redu za ovu platformu. Zvuk isto može proći. Voiceacting nije nešto zadivljujuće, ali dobiva prolaznu ocjenu. Najsvjetlija točka igre njena je mehanika, tj. način upravljanja. Sve je u vezi toga zbilja dobro riješeno i lako ćete navigirati stylusom / penkalom / prstom.

Na kraju svega, izbor je na vama. Ako više volite ekonomiju, marenje za narodom i te dobroćudne gluposti, igra je kao stvorena za vas. Ako ipak više preferirate borbu, svejedno se isplati barem probati ovu igru. Trebamo više ovakvih strategija na DS-u.

Nakon što je stariji brat Anno 1404, poharao PC platformu i usrećio mnoge ljubitelje strategija, stiže nam i umanjena verzija popularnog Anno serijala punog imena Anno: Create a New World.

82 Naša ocjena
  • glavna mehanika igre