Call of Duty: Ghosts

Igor Belan

Čini mi se nekako da su Black Ops 2 i Ghosts trebali zamijeniti mjesta na vremenskoj crti izlaska Call of Duty igara. Black Ops 2 je trebao sada izaći i biti taj prvi korak u next-gen vode za Call of Duty serijal, a Ghosts je trebao biti jedno od onih izdanja koje se ne trudi previše jer je ionako tu samo da popuni mjesto prije grandioznog prelaska serijala na next-gen.

Ghostsu je ta next-gen etiketa prisilno zalijepljena i uopće mu ne stoji jer u svojoj srži ne pokušava ništa zapravo novo, dok bi taj next-gen grafički sloj Black Opsu 2 sjajno stajao uz sve one promjene kojima je inače začinio singleplayer i multiplayer prošle godine. Black Ops 2 imao je kampanju koja se mijenjala odlukama igrača, koju se čak isplatilo dvaput proći, kao i multiplayer novitete koji su uveli neke prave promjene i novosti u staru formulu online napucavanja.

Ghosts nema ni jedno ni drugo. Ghosts djeluje malo ustajalo. Ali nekako i dalje uspijeva biti zabavan.

Neki su pokušali, ali nitko ne radi linearne akcijske FPS kampanje dobro kao Call of Duty. Kao i njegovi prethodnici, Ghosts vam ne daje ni prostora ni vremena za razmišljanje o tome kako pristupiti sljedećem valu neprijatelja, a ni za traženje eventualnih grešaka i nepravilnosti u dizajnu gameplaya. Jednostavno nemate vremena za to – previše se dobro zabavljate skidajući glave neprijatelja sa snajperom na daljinsko upravljanje, lebdeći u svemiru, plivajući s morskim psima, skrivajući se po šumi, upravljajući nemoguće okretnim tenkom, pilotirajući helikopterom ili čak kontrolirajući njemačkog ovčara.

Pogledajte kako upravljam s igrinim potpisnim njemačkim ovčarom Rileyem dok prelazim i komentiram jednu od misija.

Da da, sve to i još više radit ćete kroz 6 do 8 sati singleplayer kampanje Ghostsa, a iako su neki od tih segmenata, poput vožnje tenka i helikoptera, toliko arkadni, banalni i pojednostavljeni da je to smiješno, cijenit ćete tu promjenu dinamike i odmor od konstantnog napucavanja. Kroz cijelu kampanju glasovi kolega u borbi usmjeravati će vas do sljedećeg zadatka, a sama igra govoriti točno koju tipku treba pritisnuti kako bi napravili sljedeću totalno kul stvar obično popraćenu eksplozijom.

Jasno vam je – očekuje vas još jedna jednosmjerna vožnja vojnim lunaparkom puna krvi, metaka i eksplozija. Po putu ćete susresti pokojeg protivnika kojemu je umjetna inteligencija zakazala pa stoji iza krive strane zaklona i puca u ništa, ali kao što smo ranije već ustvrdili – nećete imati vremena da razmišljate o tome, igra će vas pozvati da nastavite trčećim korakom u jedinom mogućem smjeru, a vi ćete se drage volje odazvati jer već znate da možete očekivati još malo krasno animiranog spektakla na sljedećem koraku. Cijenit ćete taj spektakl i solidnu režiju, ali vjerojatno nećete cijeniti manjak izazova – većina kampanje je jednostavno prelagana.

Proživljavate sve to kroz oči Logana Walkera, glavnog protagonista koji zajedno sa svojim bratom Davidom i posebno treniranim njemačkim ovčarom Rileyem pristupa američkim specijalcima u ratu protiv nove prijetnje svjetskom miru – tzv. Federacije. Braća i pas ubrzo se nakon početka igre pridružuju najtajnijim, najskrivenijim i najelitnijim vojnicima u cijelom univerzumu (barem ih tako igra predstavlja), Ghostsima.

Nažalost, igra previše vremena, teksta i glasovne glume troši na stvaranje dojma o Ghostsima kao ultimativnim vojnicima, čisto kako bi se igrač osjećao kao što veći kuler, a premalo pažnje posvećuje objašnjavanju važnijih detalja, poput pozadinske priče rata protiv Federacije, odnosno motiva za cijeli sukob. Sve što ćete saznati o priči kroz igru temelji se na brizinski i nepotpuno predstavljenim informacijama. Dijalozi su standardno prozirni i banalni, a nijedan od likova neće vas na neki način emotivno dotaknuti. Da, čak ni Riley. Dijelovi igre u kojima je Riley prisutan neki su od najzanimljivijih momenata, no nakon stavljanja takvog naglaska na njega kroz marketing prije izlaska, rekao bi čovjek da će biti važniji dio konačne igre.

Dakle priča nije neko čudo neviđeno, a ni gameplay nije revolucionaran ni na koji način, ali kampanja je kao cjelina ipak zabavna i vrijedna točno jednog prelaska. Postavlja vas u niz različitih lokacija diljem svijeta, pravovremeno uvodi nove elemente u gameplay i uvijek drži akciju na vhuncu napetosti. Kao i uvijek.

Ipak, cijelo to iskustvo je okaljano nevjerojatno nedosljednim vizualnim prikazom i ponekim tehničkim problemima. Da, govorim o toj pompozno najavljivanoj „next-gen grafici“ koja to zapravo nije. Dobro, na momente igra izgleda stvarno sjajno, ali prečesto se osjeti da je taj next-gen ovdje samo premaz preko stare Call of Duty tehnoglije koja se vuče kroz serijal već godinama. Teselacija i ponešto sofisticiranije osvjetljenje lako je primijetiti u nekim situacijama, kao i više čestičnih efekata uz vodu, zrelije efekte dima te detaljnije modele likova i oružja, ali takvi elementi djeluju kao da su neprirodno ubačeni. Developeri jednostavno nisu na svim elementima podjednako poradili. U jednom trenutku tlo će izgledati dovoljno oštro i lijepo teselirano kada legnete, a u drugoj situaciji pomisliti ćete da igrate Nintendo 64 igru. U jednoj situaciji reći ćete: „e čovječe, ova eksplozija je izgledala stvarno fino“, a u drugoj: „e čovječe, previše sam platio ovu Nintendo 64 igru“.

I zato posebno boli što igra povremeno štuca i zastajkuje bez nekog normalnog objašnjenja, čak i na vrlo snažnim konfiguracijama. Sve upućuje na nasilno krcanje starog enginea mogućnostima za koje nije dizajniran ni optimiziran. Ovo definitivno nije igra koja zna iskoristiti prednosti vaše skupe grafičke kartice.

U multiplayeru nećete pronaći ništa previše svježe ni novo – samo novu porciju dobrog starog CoD napucavanja uz killstreakove, otključavanje oružja i podešavanje loadouta. Za sve kojima je ovo prva Call of Duty igra, tu je sada Squads Mode koji je u isto vrijeme i tutorijal i pravo kompetitivno / kooperativno iskustvo. Squads dopušta da istražite nove multiplayer mape i naviknete se na novu mehaniku uklizavanja u multiplayer okršajima, ali u jednom privatnijem okruženju s računalno upravljanim protivnicima. Može se igrati i kooperativno ili kompetitivno s prijateljima, a iskustvo koje skupite kroz Squads zbraja se i u pravom multiplayeru.

Obično u novim Call of Duty igrama prave novitete i njihov značaj ne vidite sve dok ne provedete barem pet sati na serverima, ali u slučaju Ghostsa sve je jasno odmah u startu. Nema tog prosvljetljenja nakon pet sati, nema iznenađenja. Ghosts se čvrsto oslanja na temelje prijašnjih igara i boji se riskirati. Dapače, dobio sam dojam da je Infinity Ward malo remiksao multiplayer samo da bi bio drugačiji, ali ne da bi bio i doslovno bolji.

Pogledajte kako izgleda sustav loudouta i kako se igra jedan od novih modova – Blitz. Odnosno kako se gubi u njemu.

Sustav loadouta je zasnovan na istom konceptu kao Pick 10 sustav u Black Opsu 2, što je super jer se radi o odličnom sustavu koji čini eksperimentiranje s postavom oružja, dodataka i perkova iznimno zabavnim. Isti je i sustav nagrađivanja uspješnih killova, odnosno ispunjenih zadataka. Opet možete izabrati paket nagrada koji najbolje odgovara vašem stilu igre, tj. izabranom loadoutu. Nove nagrade koje se nalaze u Assault, Support ili Specialist paketima nisu loše, ali nisu ni posebno uzbudljive. Ističe se Guard Dog, scorestreak koji dobijete ako izaberete Assault paket i naredate pet killova ili određeni broj bodova. Kada ga aktivirate, pojavi se vaš osobni pas čuvar, inače iznimno sličan Rileyu iz singleplayera, a koji vas prati po mapi, laje kad je protivnik blizu i instantno ubija svakog protivnika do kojeg uspije dotrčati.

A takav pas čuvar dobro će vam doći u Ghostsu. Dobio sam dojam da se ovdje umire brže nego u bilo kojoj CoD igri do sada. Igra je strašno brza, protivnici su iza svakog ugla, a u dvobojima obično umire onaj tko milisekundu prije uoči protivnika i prvi zapuca. Kao netko tko zapravo preferira brze, akcijski nastrojene i manje realne pucačine ovo mi se u početku svidjelo, no kasnije je postalo izvor nekih frustracija. Nekada je teško procijeniti radi li se o problemu vezanom za servere i lag ili o samoj igri, ali ovdje ćete češće nego ikad dobiti dojam da vas neprijatelji brže i lakše ubijaju nego vi njih. Često će killcam otkriti da je protivnik ispalio pet ili šest metaka u vas, nakon što se vama učinilo da vas je ubio jednim savršenim hicem na koji niste stigli ni reagirati. Takvih situacija bilo je i u prijašnjim CoD igrama, a i u nekim drugim pucačinama, ali ne sjećam se da je to igdje bilo ovako naglašeno. Situaciji ne pomaže ni štucanje frameratea, što zna imati pogubne učinke na ciljanje.

Četrnaest novih mapa koje Ghosts donosi ponovno demonstriraju iskustvo developera s dizajnom raznovrsnih i balansiranih multiplayer bojišta. Ne izgleda svaka podjednako atraktivno – neke od najigranijih su sive i vizualno dosadne, no ima i iznimaka – poput genijalne mape s mnoštvom visoke trave postavljene uz stari dvorac u Škotskoj. Dobrodošao dodatak su dinamični događaji na mapama – svaka ima neki okidač koji može promijeniti dio mape ili praktički cijelo bojište. Na mapi Octane benzinska postaja može eksplodirati i tako ubiti par neprijatelja te stvoriti novi zaklon, a mapa Strikezone kompletno će se sravniti sa zemljom kada netko aktivira Odin Strike scorestreak. Problem je što mečevi u CoD-u često traju prekratko da bi ovakve stvari imale previše smisla.

Multiplayer nudi i nekoliko novih modova, poput suludo brzog Crankeda u kojemu čim ubijete nekoga dobivate mogućnost bržeg trčanja i napucavanja, a ujedno počinje i odbrojavanje od 30 sekundi – ukoliko unutar tog vremena ne uspijete ubiti još nekoga doslovno eksplodirate. Kada takav mod stavite u kontekst onoga što sam gore rekao o lakoći umiranja u Ghostsu, možete i zamisliti koliko su Crancked mečevi napeti. Blitz je još jedan novi mod, a tu je da zamijeni standardni Capture the Flag i čini to bez ikakvih zastava. Sve što morate učiniti je zaletjeti se do neprijateljske baze i ući u njihov portal, magični krug koji vas teleportira na vaš dio mape i zabilježi bod za vaš tim čim ga dotaknete. Jako je zabavno biti vuk samotnjak koji se polako probija kroz mapu do neprijateljskog portala i klizeći ulijeće u njega kada neprijatelj ne gleda, no još je zabavnije kada to radite u dogovoru s ostatkom svog tima.

Ghost je brza igra i nema mnogo opcija za one koji vole taktizirati i igrati polako, no novi mod Search & Rescue mogao bi zadovoljiti i takve. Riječ je o modu koji djeluje kao da su Search & Destroy i Kill Confirmed dobili dijete. Cilj vam je uništiti protivničku bazu bombom, ali i pokupiti dog tagove palih prijatelja kako bi ih oživjeli, odnosno neprijatelja kako bi ih dokrajčili. Dakle nemate samo jedan život po rundi, prijatelj vas može spasiti. Samim time, zanimljiviji je od standardnog Search & Destroya, ali i gotovo podjednako napet kao Kill Confirmed.

Osim dog tagova u nekim modovima, pali neprijatelji ostaviti će ponekad za sobom plave aktovke. Pokupite li ih dobit ćete nasumični zadatak za izvršiti tijekom tog života na bojištu. Primjerice, prije smrti morate ubiti dva neprijatelja iz čučnja. Uspijete li u tome dobiti ćete dodatni Squad point, igrinu glavnu valutu za otključavanje novih oružja i dodataka. To je odličan način da se prisilno uvede rasnovrsnost u nečiji stil igranja – jer rijetko ćete inače čučati i pucati u ovoj igri. Osim kroz te plave aktovke, Squad bodove ćete zarađivati i izvršavajući zadatke nazvane Operations, a koje možete pregledavati iz glavnog menija, kao i uspješnim pobjeđivanjem u mp mečevima. S tim Squad bodovima možete otključavati praktički sve – od oružja i dodataka do novih likova za multiplayer. Takav sustav je vrlo fleksibilan jer dopušta da ignorirate ostala oružja i štedite za neko skupo koje vam je zapelo za oko.

Volite zombije? E pa nemate sreće – ubili su ih vanzemaljci. Ghostsov novi Extinction mode nudi kooperativno iskustvo u stilu Black Opsovih zombija, ali ovdje ubijate nepredvidive i brze vanzemaljske beštije koje su se okomile na naš mili planet. I ova formula gameplaya već vam je poznata. Zajedno s do tri kolege napredujete po mapi, uništavate vanzemaljska gnijezda, zarađujete novac i ulažete ga nazad u nova oružja. Poprilično je zabavno istraživati mapu i pronalaziti nova oružja, a ta nepredvidivost vanzemaljaca čini ih zanimljivijim protivnicima od zombija. Ipak, ne mogu zamisliti da će netko poželjeti odigrati Extinction više od eventualno dvaput, previše je repetitivno.

Uz sve ovo, ne može se reći da novom Call of Dutyu nedostaje novog sadržaja, ali za jednu next-gen igru i za jedno novo ime u serijalu, Ghosts donosi premalo inovacija i previše već viđenoga. Djeluje previše poznato. Multiplayer će vas dobro zabaviti, bit će vam drago da ste prošli kampanju te isprobali Extinction i samim time nećete žaliti za novcem koji ste potrošili, no ako već volite Call of Duty možete komotno sačuvati novac i jednostavno nastaviti igrati Black Ops 2. Nećete previše propustiti, a novac koji uštedite mogli bi uložiti u neku hrabriju igru koja se ne boji riskirati s inovacijama.

Call of Duty: Ghosts nije next-gen igra kakvu biste očekivali. Generacijski skok u grafici je povremeno prisutan, ali nedostaje taj osjećaj nečega uistinu novog.

72 Naša ocjena
  • akcija u kampanji
  • zabavni novi mp modovi
  • količina sadržaja
  • tehničke manjkavosti PC verzije
  • osjećaj već viđenoga

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.